Skocz do zawartości
IGNORED

brak basu. Czy to normalne?

ciacho192

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moją przygodę z audio zacząłem jakieś pół roku temu i jeszcze nie mam doświadczenia, dlatego proszę o pomoc/podpowiedź.

Sprzęt gra w około 15m^2, długo męczyłem sie nad rozstawieniem go w pokoju żeby efekt był jak najlepszy, i w końcu udało się w pewnym sensie:/ a mianowicie w klasycznym ustawieniu kolumn i słuchacza w "trójkąt równoramienny" jest efekt sceny < przynajmniej namiastka przy moim sprzęcie>, ale CAŁKOWITY brak basu, tam gdzie powinna sie pojawić perkusja jest ledwo słyszalne pyk i tyle, najniższych częstotliwości wcale nie słychać, za to w ustawieniu jak na rysunku poniżej najlepszy dźwięk jakościowo jest gdy siedzę na środku długości łózka. Czy to normalne? dlaczego tak się dzieje?

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
https://www.audiostereo.pl/topic/57531-brak-basu-czy-to-normalne/

>najlepszy, i w końcu udało się w pewnym sensie:/ a mianowicie w klasycznym ustawieniu kolumn i

>słuchacza w "trójkąt równoramienny" jest efekt sceny < przynajmniej namiastka przy moim sprzęcie>,

Czy ta "namiastka" nie jest świadectwem pomylonej fazy podczas podłączania kolumn? Sprawdź przewody głośnikowe- może w jednym kanale jest odwrotne połączenie- to może być powodem znoszenia się basu.

>Czy to normalne?

Normalne. Akurat tak się "ułożyło", że fala stojąca pokoju "zjada" Ci bas.

>Dlaczego tak się dzieje?

Bo to czysta fizyka jest. O tym w gazetkach nie piszą.

Jeśli to nie wina zmienionej fazy tylko akustyki, to problem jest podobny jak w poprzednim wątku.

Niskie częstotliwości gromadzą się w pobliżu rogów pomieszczenia, tzw. strzałki/wzmocnienia. Na otwartych przestrzeniach (np. na środku łóżka) masz węzły/osłabienia.