Skocz do zawartości
IGNORED

Upgrade starego gramofonu - gniazda?

Rootlin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Właśnie kupiłem gramofon Realistic Lab 701. Nie znam się na gramofonach i będzie to mój pierwszy gramofon.

Jest to działający gramofon z orginalną nie zniszczoną wkładką.

Jego kabel jednak to wcześniej wbudowane kable chinch. Zasilające etc.

Więc, chciałbym zapytać, co można ulepszyć. Czy moge sam wbudować sobie jakieś inne gniazda

pod chinch, czy warto również wymienić kable zasilające i wbudować gniazdo IEC?

Jak dobiera się kable pod gramofon. Czy możecie mi coś polecić?

Co można zrobić aby doprowadzić gramofon do jak najlepszej sprawności?

Pozdrowiam, miłego popołudnia,

Maciek

https://www.audiostereo.pl/topic/57810-upgrade-starego-gramofonu-gniazda/

Łożysko przesmarowane? Pasek napędu przeczyszczony? Nic nie trze, nie skrzeczy, nie buczy?

Ramię ustawione i wyważone? Wkładka prawidłowo ustawiona, według szablonu? Igła wymieniona? (lepiej wymienić, na oko nie jesteś w stanie ocenić jej stanu). To są podstawowe kwestie w gramofonie: idealnie cichy i stabilny napęd i prawidłowa regulacja ramienia i wkładki!

Moja rada: wymień igłę, wyczyść wszystko, nasmaruj co trzeba, zostaw kable tak jak są (o ile są niezniszczone), dokładnie wyreguluj a jak chcesz swój nowy nabytek doinwestować, kup dobrą platformę antywibracyją.

“That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.” (Christopher Hitchens).

Tego chyba nie ma sensu 'upgradować'.

Kable zostaw takie jak są. Nie polepszy to prezentacji z niego. Jak się kręci i trzyma obroty to dobrze. Jest w nim wkładka oryginalna (mocowanie TP$ :-( ) - co do jej stanu to wiadomo jaki jest dopiero pod mikroskopem.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Kable zostaw takie jak są. Nie polepszy to prezentacji z niego. Jak się kręci i trzyma obroty to dobrze. Jest w nim wkładka oryginalna (mocowanie TP$ :-( ) - co do jej stanu to wiadomo jaki jest dopiero pod mikroskopem.