Skocz do zawartości
IGNORED

PROJEKT POKOJU ODSŁUCHOWEGO - WIELKOŚĆ I PROPORCJE


thon022

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na etapie projektowania domu i planuję w nim pomieszczenie odsłuchowe. Wyczytałem, że tzw idealne proporcje to

1:1,14:1,39

1:1,28:1,54

1:1,60:2,33

 

Zamierzam ulokować swoje wymarzone pomieszczenie w piwnicy, więc wysokość będzie raczej wartością stałą (ok. 2,5 m). Tak więc 2 -e proporcje odpadają, bo pokój byłby chyba za mały... Przy III-ej wychodzi 23,3 m2, co wydaje sie OK - ale czy tych proporcji musi się aż tak rygorystycznie przestrzegać? Wymaga to nieustannego pilnowania wymiarów pomieszczenia na każdym etapie (murowanie, tynkowanie, izolacje itp.)

 

Np. tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

podano, że wg standardu THX proponuje się wymiary

1: 1,5: 2,5 - jak sądzę, w pewnym przybliżeniu :? ?

 

Czy ktoś wie, na ile rygorystyczna dokładność zachowania ww. proporcji jest istotna? Jaka wielkość bedzie otymalna?

No i jaka proporcja w moim przypadku byłaby najlepsza? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o proporcjach. Nie wiem skąd one wynikają. Czy aby nie jest tak, że ktoś kiedyś podał dla obudów zespołów głośnikowych zależności; aby boki pozostawały do siebie maksymalnie w „niewielokrotnej” proporcji. Wówczas nie ma wzmacniania rezonansów we wszystkich płaszczyznach. Pomieszczenie jest podobnie podatne.

Ale skoro o proporcjach, to może lepiej ich uniknąć? Stąd obudowy piramidalne, stąd uznane sale koncertowe w rozmaitych kształtach. Powszechnym jest unikanie prostopadłościanów. W nich uniknie się poprze właściwe proporcje fal stojących we wszystkich wymiarach dla jednej częstotliwości, ale rezonanse od ściany do ściany pozostaną. Przy skośnych ścianach rezonanse będą słabo wyrażone.

Proporcje to jedno, wytłumienie to drugie, rozproszenie to trzecie.

Drugim i trzecim da się skorygować wyraźnie nawet „złe” akustycznie pomieszczenie. Tym bardziej z założenia przygotowywane do odsłuchu.

Dla ciekawostki podam, że mam prostopadłościan ale z dużą loggią z boku dłuższej ściany. Odwiedzający mnie Koledzy zauważają dobre brzmienie. Wynika ono z tak przypadkowego (nie miałem na to wpływu) kształtu;)

Polecam Ci ściany nierównoległe (choćby w niewielkim zakresie), robienie wnęk (wykuszy), po wybudowaniu ustroje akustyczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Użytkownicy+

Audiofilakademia AudiofilaAKUSTYKA Nowe standardy zapisu cyfrowego, lampaczy tranzystor, zwrotnica pierwszego czyczwartego rzędu, itp. itd. − takie dylematy odlat pasjonują miłośników techniki Hi−Fi, a ichrozwiązanie ma nas konsekwentnie zbliżaćdo ideału wiernego przetwarzania. Czegokol−wiek byśmy jednak nie uruchomili w naszymzestawie, jakichkolwiek sum byśmy nie wy−dali na sam sprzęt, zawsze może nas spo−tkać duże rozczarowanie, gdy zapomnimy oakustyce. W schematach przedstawiającychłańcuch urządzeń transmitujących dźwiękprzyjmuje się, że ostatnim ogniwem są ze−społy głośnikowe. W łańcuchu urządzeń −tak. Ale nie w łańcuchu czynników wpływają−cych na dźwięk. Tym ostatnim czynnikiemjest właśnie akustyka pomieszczenia odsłu−chowego, tak jak pierwszym czynnikiem byłaakustyka studia nagraniowego. Jakość elekt−roniki decyduje o tym, jakim zniekształce−niom zostanie poddany sygnał elektryczny, wktórym zakodowany jest sygnał akustyczny(cyfrowo lub analogowo). Ale nasz zmysł słu−chu nie jest przygotowany na słuchanie na−pięcia i prądu. Chcąc słyszeć muzykę, chce−my słyszeć dźwięki − zjawiska zupełnie innej,akustycznej, a nie elektrycznej natury. Za−mianą sygnału elektrycznego na akustycznyzajmują się głośniki lub słuchawki. Stamtądbiegnie do nas już upragniona fala dźwięko−wa. Biegnie, ale zanim dobiegnie...Nad falami dźwiękowymi promieniowany−mi przez głośniki trzeba zapanować. Wielewiąże się z właściwościami samych głośni−ków. Po pierwsze, należy je właściwie usta−wić względem ścian i mebli w pomieszcze−niu. Po drugie, należy właściwie ustalić głów−ne miejsce odsłuchowe. I wreszcie po trze−cie, należy odpowiednio zaaranżować po−mieszczenie. Po pierwsze, po drugie i potrzecie, ale wszystkie te postulaty ściśle wią−żą się ze sobą, i żaden z nich nie jest waż−niejszy od pozostałych, a rozwiązywanieproblemu właściwej aranżacji może przebie−gać w różny sposób. Czasami z góry jestokreślone miejsce odsłuchowe, i pod tym ką−tem prowadzone są pozostałe działania, cza−sami wiadomo, jak ustawione mogą być głoś−niki, a kiedy indziej możemy swobodnie ma−newrować wszystkimi elementami.Głośniki promieniują fale dźwiękowe nietylko w jednym kierunku, wzdłuż osi głównej(“na wprost”). Większa część całkowitej wy−promieniowanej energii jest rozpraszana (“naboki”). Ponieważ nasz system i głośniki niedziałają w wolnej przestrzeni, ale w pomiesz−czeniu zamkniętym, więc rozproszone falemogą dotrzeć do słuchacza po jedno− lubwielokrotnych odbiciach od ścian, mebli i róż−nych przedmiotów znajdujących się w po−mieszczeniu.Udział fal odbitych w wielkiej mierze decy−duje więc o kształcie obrazu dźwiękowego.Należy już w tym miejscu zaznaczyć, żeudział fal odbitych wcale nie jest zjawiskiemszkodliwym, jak sądzą niektórzy. Naszym ce−lem nie powinno być ich całkowite wyelimino−wanie, ale sprowadzenie ich udziału do pożą−danego poziomu i właściwe ukształtowanie.Fakt funkcjonowania komór bezechowych uproducentów sprzętu (przede wszystkimgłośników) nie powinien być źle rozumiany −komory bezechowe nie są idealnym środo−wiskiem dla odsłuchu muzyki, a jedynie od−powiednim środowiskiem dla dokonania pew−nych rodzajów pomiarów (przede wszystkimdlatego, że pomiary dokonywane w różnychkomorach bezechowych można porównywaćze sobą ze znacznie mniejszym błędem, niżpomiary dokonywane w różnych pomiesz−czeniach odsłuchowych). Ale budowa komo−ry bezechowej jest jednocześnie dowodem,jak wielkie środki trzeba przedsięwziąć, aby(niemal) całkowicie wyeliminować odbicia.Ponad metrowej długości kliny z gąbki, mo−cowanej na metalowym lub drewnianymszkielecie pokrywają dokładnie wszystkieściany i sufit pomieszczenia. Zamiast podłogijest metalowa siatka, a pod nią takie samekliny. I okazuje się, że to wcale nie wystar−cza, aby skutecznie wytłumić fale niskichczęstotliwości. Zarówno ograniczona kubatu−ra komory, jak i ograniczona długość klinównie pozwalają dokładnie pozbyć się wszyst−kich odbić, a w ślad za nimi rezonansów wzakresie poniżej 100 Hz. Nie ma więc ideal−nej komory bezechowej, a nawet w tych nie−doskonałych trudno wytrzymać dłużej niż kil−ka minut. Panująca tam w przerwie międzypomiarami cisza jest okrutna i niefizjologicz−na, paradoksalnie prowadzi do bólu głowy,tak jak zbyt duży hałas. Natomiast dokład−ność lokalizacji źródła dźwięku jest ponadna−turalnie wielka. Stojąc z zamkniętymi oczami,niemal widzimy położenie grającego głośnikaz dokładnością do milimetra, chociaż oddalo−Pozostawienie akustyki pomieszczenia odsłuchowegopoza głównym nurtem audiofilskich zainteresowań nie jestgrzechem ostatnich lat. Jest wynikiem przeniesienia całej naszejuwagi na sprawy elektroniki, w czym zainteresowanisą jej producenci... ny jest o kilka metrów. Wyobrażam sobie, jakdoskonała być musi precyzja w lokalizowaniupozornych źródeł dźwięku z pary działają−cych stereofonicznie głośników umieszczo−nych w komorze bezechowej. Tylko sobiewyobrażam, ponieważ nigdy się z tym niespotkałem. Ale precyzja lokalizacji to niewszystko, to nawet coś zupełnie innego niżatmosfera naturalnej przestrzenności. Pre−cyzja lokalizacji zwiększa się wraz ze zmniej−szaniem udziału fal odbitych w spektrumdźwięków docierających do słuchacza, bo−wiem fale te, docierając z różnymi opóźnie−niami i z różnych kierunków, zamazują obraztworzony przez fale promieniowane bezpo−średnio przez głośniki. Ale dla pożądanej at−mosfery akustycznej, “oddychania” dźwiękuw pomieszczeniu, określony udział fal odbi−tych jest niezbędny. Rzecz w tym, aby zna−leźć złoty środek.W drugiej skrajnej sytuacji pomieszczeniazupełnie niewytłumionego, o płaskich, gołychścianach, muzyki słucha się równie ciężkojak w komorze bezechowej. Wówczas nie tyl−ko, że stereofonia jest zupełnie nie uporząd−kowana i o lokalizacji czegokolwiek nie mamowy (z łatwością przychodzi nam jedyniewzrokowa lokalizacja zespołów głośnikowychna tle białych ścian), ale zaburzona jestrównież charakterystyka częstotliwościowanaskutek pojawiających się rezonansów,zwłaszcza w zakresie niskich częstotliwości(pomieszczenie dudni), jak i przez zbytnienasycenie średnimi i wysokimi częstotliwoś−ciami (dźwięk zbyt jasny, jazgotliwy).Walka z tymi szkodliwymi efektami odby−wa się za pomocą dwóch grup środków −ustrojów tłumiących i ustrojów rozpraszają−cych. W grupie środków tłumiących jedne le−piej działają w zakresie częstotliwości nis−kich, inne wysokich, jeszcze inne w dośćszerokim zakresie częstotliwości. Wiele ztych ustrojów, zarówno tłumiących, jak i roz−praszających, jest lub może być jednocześ−nie funcjonalnym wyposażeniem pokojumieszkalnego (meble, kwiaty). Jeśli to niewystarcza, interweniuje się za pomocą spe−cjalnych “wynalazków”. Warto więc sobiezdać sprawę, że w działaniu większości opa−tentowanych i rozreklamowanych produktównie ma nic cudownego − najczęściej co naj−mniej równie dobrze podobną funkcję możespełnić np. duża półka z książkami. W warun−kach studia odsłuchowego nikt nie będzie ku−pował półki i książek − łatwiej kupić i zainsta−lować odpowiedni ustrój. Natomiast w pokojumieszkalnym nie ma z kolei sensu wyrzucaćbiblioteczki i wynosić książek na makulaturę,aby tylko zrobić miejsce dla jakiegoś wyna−lazku! Chociaż, niestety, dopiero coś dziwne−go na ścianie, a nie półka z książkami, pod−nosi nasz audiofilski prestiż..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy aby pokój był w obszarze Bolt'a, który na podstawie analizy 25-ciu najniższych modów drgań określił optymalne proporcje geometryczne dla pomieszczeń prostopadłościennych.

Dla przykładu, w pomieszczeniu o wysokości 2,5 m, szerokości 3,5 m i długości 4,5 m proporcje geometryczne wynoszą (1: 1,4: 1,8).

Rysunek: obszar A – proporcje najkorzystniejsze, zapewniające dostatecznie równomierny rozkład drgań własnych pomieszczenia; obszar B – proporcje niekorzystne, przy których często występuje interferencja dwóch lub więcej modów drgań własnych.

Oprócz możliwości wyliczenia rezonansów dla pokojów prostopadłościennych jest też druga zaleta, mianowicie równomierny i łatwy do przewidzenia rozkład rezonansów w pomieszczeniu. W pomieszczeniach różnych od prostokąta częstotliwości rezonansów się lekko przesuwają, a sam ich rozkład jest mocno zróżnicowany, przez co ciężej jest przewidzieć jak "zagra" takie pomieszczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ten wykres dużo mi ułatwi :D. Wydaje mi się , że wielkość 20- 25 m2 będzie optymalna (np. 4,2m x 5,3m da mi 22,3 m2, wtedy proporcja 1: 1,68: 2,12 w obszarze A).

Słyszałem, że idealny pokój powinien mieć ponad 30 m2 ... Osobiście wydaje mi się to lekką przesadą, co o tym sądzicie?

 

Boję się zaburzenia stereofonii porzez takie elementy pokoju jak okna, drzwi itp. Na ile ich rozmieszczenie i wielkość jest istotne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Słyszałem, że idealny pokój powinien mieć ponad 30 m2 ... Osobiście wydaje mi się to lekką przesadą, co o tym sądzicie?"

Zależy co ma grać w tym pokoju. Ja bym nie chciał słuchać Grand Utopi w pokoju mniejszym niż 30m2.

 

"Boję się zaburzenia stereofonii porzez takie elementy pokoju jak okna, drzwi itp. Na ile ich rozmieszczenie i wielkość jest istotne?"

Okna to najlepiej na bocznej ścianie, aby nie zastawiać okna sprzętem. Często pod oknem jest grzejnik, a bliskość źródła ciepła nie wpływa korzystnie na sprzęt. Drzwi najlepiej w tylnej części pokoju, tylko nie w samym rogu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grzegorz7

 

Wykonanie nieregularnych ścian raczej nie wchodzi w grę - trudno byłoby mi namówić architekta czy budowlańców żeby mi stawiali krzywe ściany ;D. Wyjściem byłby taki pokój na poddaszu (skosy) ale mi wychodzi z powodu nachylenia działki piwnica, więc ją chcę zagospodarować (pozatym to chyba najlepszy sposób na odizolowanie się )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Szef Cardasa, George Cardas ma swoją teorie dot. proporcji:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

warto poczytać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Palton, mógłbyś coś zrobić z tym tekstem? Wygląda na potencjalnie interesujący, a w tej postaci (z krzokami i bez akapitów) jest nieczytelny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Jeśli uda mi się pomysł adapracji garażu, to mój pokój będzie miał kształt podobny do cardasowego (przy powierzchni 28 m2). Nie ma w tym zresztą żadnego super zamysłu, po prostu mój przyszły garaż ma lekko skośny dach i lekko nierównoległe ściany, dokładnie w kierunku pokazanym na rysunkach Cardasa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thon022:

Popatrz na te nierównoległości z linku Legmar01. Nie są duże ;) A zresztą dużymi ekranami ustawionymi skośnie możesz uzyskać podobny efekt.

Temat bardzo ciekawy.

Mam możliwość słuchać muzyki w ciekawym pomieszczeniu u przyjaciół. Salon od połowy nie ma sufitu, jego sufitem jest skośny dach pietra. Nie wiem jak to nazywa się architektonicznie. Domek piętrowy z użytkowym poddaszem; salon a nad nim od połowy druga wysokość (piętro) i jeszcze wysokość (skosy) poddasza. Sam salon jest duży. Zawsze mam wrażenie, że brzmi w nim nadzwyczajnie muzyka organowa. Właściciele słuchają klasyki, ale brzmi ona raczej normalnie. Organy brzmią fenomenalnie.

Jak sądzicie, to tylko wrażenie (organy kojarzą się z wysokimi kościołami), czy coś jest na rzeczy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak postawię pare flaszek na budowie to ten projekt Cardasa bez problemu wyjdzie :D. Na poważnie to wydaje mi się najprostszym będzie zrobić ukośny sufit z płyt G-K ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Użytkownicy+

Redaktor, 26 Paź 2009, 11:52

 

>Palton, mógłbyś coś zrobić z tym tekstem? Wygląda na potencjalnie interesujący, a w tej postaci (z

>krzokami i bez akapitów) jest nieczytelny.

Już wysłałem na e-mail ten tekst. Niestety na forum tak się kiepsko wkleił.

Robert

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

Obecnie sprzęt mam skonfigurowany w 20 m2 w kwadracie i po długich poszukiwań dobrego dzwięku w tym pokoju doszedłem prawie do perfekcji.

Zamierzam w niedługim czasie zmienic pomieszczenie ,pod pokojem mam piwnicę o tych samych wymiarach , tylko jest jeden mankament , pomieszczenie ma wysokośc 2 metry i obawiam się czy to zagra ?

Poomieszczenie tylko i wyłącznie do słuchania muzyki .

Czy w takim pomieszczeniu nie będzie nadmiaru basu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza wysokość to mniejsza kubatura pomieszczenia, czyli mogą się dusić Minaski. W dodatku piwnica, czyli murowane ściany, a w pokoju teraz możesz mieć GK, co też spowoduje większe rezonanse w piwnicy. Z drugiej strony jeżeli tylko do słuchania muzyki to można je zaaranżować ustrojami aby było bardzo dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się w to nie pchał. Wysokość jest wymiarem, który ma największe znaczenie dla akustyki - może dlatego, ze jest to najmniejszy z wymiarów. Mój sprzęt w niskim pomieszczeniu 2 m grał słabo przestrzennie, mimo że miało ok. 35 m kw.

Przy wysokości w 2,5 m w 22 m kw. jest dużo lepiej.

Z rozrzewnieniem wspominam 40 m kw. o wysokości ponad 4 m.

Nie bez przyczyny wiele koncertów odbywa się w kościołach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Niedługo przenoszę się z pomieszczenia o wysokości 3 m do 2,70 i nie wiem, co to będzie, a tutaj słyszę o dwóch metrach... Śmiały pomysł. Ogólna kubatura spadnie ci o 20-25% a to dużo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, bo jak wysoka może być piwnica? Tzn może, ale ile to bedzie kosztować ... Już z tych 3 "proporcji" wynika, że pomieszczenie powinno być wysokie, bo inaczej przy ich zachowaniu wychodzi klatka na króliki ;D (proporcja 1:1,14:1,39 daje przy wysokości 2m pokój o pow. 6,34 m2 !)

Przy 20 proporcjach M.M. Louden (uporządkowanych od najlepszej do najgorszej) jest już trochę lepiej:

(1) 1:1,9:1,4 (11) 1:1,6:1,2

(2) 1:1,9:1,3 (12) 1:1,6:2,3

(3) 1:1,5: 2,1 (13) 1:1,6:2,2

(4) 1:1,5:2,2 (14) 1:1,8:1,3

(5) 1:1,2:1,5 (15) 1:1,1:1,5

(6) 1:1,4:2,1 (16) 1:1,6:2,4

(7) 1:1,1:1,4 (17) 1:1,6:1,3

(8) 1:1,8:1,4 (18) 1:1,9:1,5

(9) 1:1,6:2,1 (19) 1:1,1:1,6

(10) 1:1,2:1,4 (20) 1:1,3:1,7

 

Ale i tak przy zachowaniu "najlepszych" wymiarów (1:1,9: 1,4) wyszłoby Ci pomieszczenie o pow. 10,64 m2 ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Oczywiście trudno przewidzieć, co się konkretnie zmieni na niekorzyść, ale jak wynika z proporcji, pomieszczenie nie będzie akustycznie dobre. Poza tym, chyba raczej nieprzyjemne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>thon022

Trochę z innej beczki, ale w filmiku dot. pokoju Cardasa słychać piękną, spokojną grę na ksylafonie. Czy znasz jakieś nagrania z tego rodzaju muzyką?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.