Skocz do zawartości
IGNORED

Zimowe opony i felgi


arturp

Rekomendowane odpowiedzi

Słuszałem o Nokianach tak skrajne opinie że u mnie raczej skończy się na Michelin.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Słuszałem o Nokianach tak skrajne opinie że u mnie raczej skończy się na Michelin.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Rok temu kupiłem Nokiany WR G2 w rozmiarze 195/65 R15 i nie jestem przekonany czy kupiłbym je ponownie. Po prostu zawiodłem się na nich w świeżym śniegu. Na błocie pośniegowym czy zarówno na suchych jak i mokrych drogach bez zastrzeżeń. Opory toczenia względem letnich gum niewyczuwalne, no i są ciche.

Alu vs blacha - co kto lubi, zawsze można się zastanowić nad zmianą felg na najmniejszą średnicę dopuszczalną w danym modelu, i instalację opon najwyżej profilowych, o najmniejszej szerokości. Na błocie pośniegowym im węższa opona tym lepiej.

 

W moim przypadku opona 215/55 R16 kosztuje tyle co 205/65 R15 plus stalowa felga używka.

 

No i przy alusach warto zainwestować w przyklejane obciążniki wyważające, klasyczne zaginane mogą w połączeniu z solą dawać korozję elektrochemiczną.

na zime czesto sklepy/nie ASO/ maja pakiety firmowych felg stalowych wychodzi wtedy w cenie uzywki

ostatnio widziałem jest np. w pro-merc akcja zimowa

minimalny rozmiar felgi zimowej jest zwykle podany przez producenta dla konkretnego modelu tak aby weszły hamulce :)

zawsze miałem micheliny i nigdy nie byłem kłopotem dla innych niezaleznie od stanu drogi,czy mozna lepiej ? uzytkownicy miszelek twierdza ze continentale sa zdecydowanie lepsze

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

u nas chyba nie ma takich mrozów aby to zjawisko miało znaczenie :) a ponadto felgi sa ze stopu alu

 

felg szkoda z powodu korozji zwłaszcza na niskim profilu piłuje sie ranty felg w błocie sniegowym

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Czytałem ostatnio kilka testów, i chyba w dalszym ciągu na czele są Dunlopy 3D. Nokiany okupowały w ostatnim teście AMS sam dół tabeli.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

test ADAC 2009 dla popularnych opon

W kategorii 205/55 T R16 najwyższą notę "szczególnie godna polecenia” zdobyło pięć produktów - Goodyear UltraGrip 7+, Continental Winter Contact TS 830, ESA Tecar Super Grip 7, Dunlop SP Winter Sport 3D i Hankook Icebear W 440.

potem jest reszta

a potem jest chinszczyzna ktorą jak słysze daja w tym roku nasi dilerzy w salonach np skoda :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Kupiłem na tę zimę oponki o których mówi poprzednik do Rovera 45 2.0 iDT (masa własna 1350 kg), rozmiar 185/60/R15. Jak na razie na śniegu nie było możliwości testowania, ale z tego co już można zauważyć to cisza w aucie. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni auto prowadzi się świetnie. Pomimo dosyć wysokiego profilu boki nie wydają się być zbyt miękkie dzięki czemu nie jest problemem szybsze pokonywanie zakrętów.

ja mam opony 195/55/16 , niezbyt popularne i przez to relatywnie drogie . Na jaki rozmiar je zamienić . Myslę o zakupie stalowych felg i oponek 195/60/15 . Czy taki rozmiar bedzie pasować ?

...there is no spoon...

Ja jeszcze "dożynam" stare zimówki które dostałem z wozem, dlatego cała operacja kupowania jest odsunięta na za rok. Tym niemniej trochę mnie denerwują 215-tki, i stąd pomysł na mniejsze felgi. Tak jak sprawdziłem, to się finansowo opłaca nawet dla najtańszych marek opon, dla droższych można wręcz sporo zaoszczędzić, no chyba że chciałoby się kupować do tego odjechane firmowe alukołpaksy na mniejszą średnicę.

A co sądzicie o tym a by na przód montowac inne ( np przystosowane do napędu przedniego ) a na tył inne . Chodzi mi oczywiście o bieżnik a nie wielkość .

...there is no spoon...

>> arturp, 3 Lis 2009, 08:15

 

Opona 195/55 R16 oznacza średnicę zewnętrzną "obliczeniową" 16 cali + 2*0.55*195mm = 620.9mm. To by wypadało zachować.

 

Przy zmianie na R15 trzeba podnieść profil, być może zwężając oponę. Pasować powinny 185/65 R15 (621.5mm) z kolei 195/60 stracą 6mm na średnicy, w sumie to tylko 1% więc też dobre. Trzeba tylko kupić stalowe felgi pasujące wszystkimi szerokościami (do opony), offsetami itd. Niestety nie wszystkie instrukcje podają specyfikacje felg (te wszystkie magiczne 7J x15 H2 ET37 - to pod W210 i wąską oponę) - Mercedes podaje, za to takie np. Volvo nie.

Jeżdżę zimą na stalowych 16 w Kia Ceed i Nokiany WR całkiem dobrze się sprawują. Rozmiar 205/55R16.

Mieszkam w Szczecinie i klimat jest tutaj wyraźnie bardziej umiarkowany niż we wschodniej Polsce, w Centralnej zimy też są już inne (za to kolega z Bydgoszczy mówi że w Szczecinie zimę czuć bardziej bo wilgotne zimne powietrze pod wiatr niemiłosiernie pizga). Na taką mokrą i wokółozerową zimę z topniejącym śniegiem, solą na drodze etc. w/w Nokiany się nadają. Jak na zimówki są bardzo ciche, dobrze trzymają się drogi i świetnie prowadzą na mokrym. Na dużych mrozach i zaśnieżonych drogach tracą swoje mocne punkty.

Jeżeli ktoś miesza na ścianie zachodniej lub na Śląsku w jego warunkach się nada. Na wschodzie kraju i w góry mogą nie pasować, tam lepsze będą "pełne" zimówki na śnieg chociaż np. w Skandynawii kupują wtedy opony z kolcami, my musimy mieć półśrodki lub łańcuchy na górskie dróżki bo inaczej prawo nie pozwala.

Nokiany są niedrogie, nie są też tanie ale to dobry kompromis. Dla mnie pasuje, kupiłem je bo miałem okazję jechać innym autem na Nokianach WR, wtedy podjąłem decyzję.

Moge kupić nowe Nokiany WR w bardzo dobrej cenie ale tylko 2 sztuki . Okazuje sie ,że mozna trafić nowa parę z wyprzedaży ale komplet juz nie . Dlatego zastanawiam się czy nie dac innych na drugą oś .Czy to nie pogorszy trakcji ?

...there is no spoon...

Tak na zdrowy chłopski rozum, to chyba bym unikał takiego mieszania opon - powiedzmy że na przód damy opony bardziej "błotne" a na tył - "śniegowe". Zależnie od warunków raz przód a raz tył zacznie "uciekać" jako pierwszy.

Ja kupiłem Nokiany WRG2 i jestem zadowolony. Bazowałem na opiniach znajomych oraz portalu opony.com

Na suchym i mokrym podłożu sprawują się bardzo dobrze. Na śniegu jeszcze nie jeżdżone. W aucie cicho.

Matadory zimówki MP58 to akurat mam - po poprzednim właścicielu, zostało mi 4.5mm bieżnika więc planuję założyć je późno, pewnie w grudniu, na największe mrozy a na wiosnę dorżnąć i wyrzucić. Wersja XL o podwyższonej nośności, rewelacja to nie jest, po przesiadce na letnie Klebery Dynaxer HP2 było dużo lepiej zarówno w kwestii głośności jak i przyczepności. Słowacki wynalazek, dla nie-lubiących przepłacać.

cir, 2 Lis 2009, 21:16

 

"uzytkownicy miszelek twierdza ze continentale sa zdecydowanie lepsze"

 

Michelin PILOT Primacy = klasa i niesamowicie trwałe i żywotne opony. Można machnąć nawet 100 km i jeszcze bieżnik jest w porzo.

Jedyne co, to wydają mi się że są dziwnie ciężkie, tj. cięższe niż konkurencji /nie ważyłem ;)/

No i ta cena... ;)

 

Ad. Conti: świetne, precyzyjnie wykonane opony (EC 2). Ciche. Lubie je :)

Wydaje mi się, że wystarczająco trwałe, choć chyba do trwałości ww. Michałów to trochę im chyba brakuje ;) (Podobnie Bridgestone'om).

Ale, uważam, Conti to też świetny wybór, mimo niższej niż M. ceny.

 

Lubię też Good Year'y (jeździłem długo na letnich ale juzż nie pamiętam jaki to był model).

* * *

Obecnie mam założone zimowe SAVA'y Eskmo S3 (i b. sobie chwalę: ciche, komfortowe). Nie zamieniłbym na drogie modele z najwyższej półki, bo nie widzę sensu: testowałem na oblodzonej jezdni i wszystkie opony były takie sobie, z tym, że tamte drogie i gumy miały omc. "jak z drewna"...

Także wole SAVA'y. (Dużo dobrych opinii w necie).

Za SAVA'y nie przepłaciłem: 195x55 R15: 800 zł/komplet - sklep internetowy w ub. sezonie.

Tanie i dobre. /Zimą rzadko jeżdżę > 110./

* * *

Letnie mam NOKIAN'y H(pierwsza fota z lewej) tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na suchej nawierzchni hamują lepiej niż ww. Michały (!).

Jak będą trwałe-zobaczę.

Również są komfortowe i... bezgłośne.

 

Przy jeździe po 1cm wody, nie czuję się pewnie w okolicach 90. 110, IMO nie warto na nich przekraczać.

W każdym razie tu widać różnicę, przewagę i klasę Michałów: na nich można się poczuć pewniej w każdych war. pogodowych i chyba za to płacisz.

 

CIEKAWOSTKA:

Generalnie to nie lubię M.

W służbowym aucie, fabrycznie mam letnie M. ENERGY. Średnie spalanie (KIA Ceed 90KM t.d.) ok. 6,3 ale raczej nie mniej jak 6,0 ON/100km.

Tymczasem na zimowych ICEBEAR'ach (BTW: nie polecam (!) - nie czuję się na nich pewnie), na o 1cm węższych, spalanie spada o 0,3 l ON/ 100km.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

arturp, 3 Lis 2009, 17:46

 

"A Matador ? Co to takiego ?"

 

UNIKAJ ! Twardnieje guma już przy temp. ok. zera !

To tanie opony nawet po 120 zł/szt.

NIE POLECAM - jeździłem. Przesiadka na Conti EC2 to jak ziemia i niebo ;)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.