Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  198 członków

Spendor Klub
IGNORED

Spendor Club


zwisu123

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, mario_64 napisał:

40 uF. 

U mnie jest identyczny ?

5965B112-283C-4304-932A-AD21E208A35F.thumb.jpeg.41f63db0ac4f6718702edf1cffe51aac.jpeg

To jest 40uF,pewnie w filtrze dolnoprzepustowym.Nie ma sensu go ruszać,połączony pewnie jest równolegle z głośnikiem niskotonowym.Lepiej już wymienić rezystory cermentowe na bezindukcyjne.Ale... może to zmienić strojenie zwrotnicy.

Edytowane przez izapat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2020 o 13:30, Ronaldo9 napisał:

Na YT jest taki utwór "I love  you  base "I nawet na tym kawalku membrany ani  drgną.

To taki pierwszy z brzegu dowód, że membrany Spendorów trochę się poruszają 

 

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt autorski spendora o nikczemnej średnicy 12 cm. Ale w pomieszczeniu 22 m2 i wysokości 3,4m potrafią pokazać mięsisty bas, że aż miło.

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.04.2020 o 08:55, Łukasz napisał:

Myślę że poradziłby sobie na pewno. Na ostatnim Audioshow z 1/2 grał AudioReveal , a to podobna filozofia budowy wzmacniacza i też coś ok 10 watów. A brzmiał ten zestaw wspaniale. Niestety nigdy nie słyszałem Lebena ze Spendorami ale w Nautilusie polecano bym spróbował go podłączyć i porównać. Ale jakoś nie było okazji.

Witam,

Miałem przyjemność słuchać Spendor D7 i D9 z Leben 600X... Niestety Japończyk nie dał rady napędzić przetworników: z D7 próbował się bronić, ale dźwięk był płaski, kompletnie bez powietrza, a z D9 skapitulował zupełnie... ?. Te kolumny mają SPL na poziomie 90 dB, chociaż impedancja 8, ale  prąd jest za mały jaki oferuje japoniec, aby była synergia, tu trzeba pewnie paczek z SPL  > 96 dB, aby Leben pokazał klasę dźwięku...

Natomiast Audio Reveal Secend to jest "złoty strzał" dla D7 i D9 - piec ma "tylko" 20 W na bańkach KT-150,  ale to jest czysta klasa A w SE - pięknie to gra, bardzo... Również słuchałem z Octave V80SE i zagrało to też ok, ale moim zdaniem piękniejszą barwę ma polska konstrukcja... Generalnie Spendor to jest klasa sama w sobie, tym bardziej, że przetworniki mają o ile wiem swojej konstrukcji, za to  szacunek dla konstruktorów, że tak fajnie zestroili te kolumny...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Yasior said:

Witam,

Miałem przyjemność słuchać Spendor D7 i D9 z Leben 600X... Niestety Japończyk nie dał rady napędzić przetworników: z D7 próbował się bronić, ale dźwięk był płaski, kompletnie bez powietrza, a z D9 skapitulował zupełnie... ?. Te kolumny mają SPL na poziomie 90 dB, chociaż impedancja 8, ale  prąd jest za mały jaki oferuje japoniec, aby była synergia, tu trzeba pewnie paczek z SPL  > 96 dB, aby Leben pokazał klasę dźwięku...

Natomiast Audio Reveal Secend to jest "złoty strzał" dla D7 i D9 - piec ma "tylko" 20 W na bańkach KT-150,  ale to jest czysta klasa A w SE - pięknie to gra, bardzo... Również słuchałem z Octave V80SE i zagrało to też ok, ale moim zdaniem piękniejszą barwę ma polska konstrukcja... Generalnie Spendor to jest klasa sama w sobie, tym bardziej, że przetworniki mają o ile wiem swojej konstrukcji, za to  szacunek dla konstruktorów, że tak fajnie zestroili te kolumny...

pozdro

Hej

Czy d9 mialy sporą  przewagę nad d7??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ronaldo9 napisał:

Hej

Czy d9 mialy sporą  przewagę nad d7??

Salut,

W mojej ocenie tak, D9 jest lepszy, czy sporo, to już kwestia gustu oczywiście... ?. Dźwięk był bardziej napowietrzony, dociążony, większa scena, lepsze wybrzmienia, czuć było potęgę dźwięku, nawet przy dużej ilości decybeli nie męczył, nie drażnił, sax Jana Garbarka był nawet do przyjęcia, gdzie czasami jego nuty uważam za kakafonię, a w dobrym torze było plastycznie, kremowo, aksamitnie, wręcz pojawiła się eufonia... ? Jedna rzecz jest dyskusyjna - to bas, nie jest idealnie kontrolowany,  sprężysty, słychać było czasami rozmycie, ale to mogłabyć wina toru audio i poszegolnych elementów, a nie kolumn, aczkolwiek nie ma sprzętu idealnego przecież... ?.  Nie jestem, aż takim specjalistą, tak moje uszy to wyłapywały...

Z lampy: Audio Reveal 2 ( słabiej z Octave110, porównywalnie z Octave V80SE ), a z tranzystora: Accu-480 ( mniej pociągająco z Accu-380 ) - to połączenie, które przypadło mi do gustu z D7 i D9, oczywiście synergia może być w innej konfiguracji, ale ja tylko z takim sprzętem słuchałem... Trzeba sprawdzić w swoim torze audio, to podstawa.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Yasior said:

Salut,

W mojej ocenie tak, D9 jest lepszy, czy sporo, to już kwestia gustu oczywiście... ?. Dźwięk był bardziej napowietrzony, dociążony, większa scena, lepsze wybrzmienia, czuć było potęgę dźwięku, nawet przy dużej ilości decybeli nie męczył, nie drażnił, sax Jana Garbarka był nawet do przyjęcia, gdzie czasami jego nuty uważam za kakafonię, a w dobrym torze było plastycznie, kremowo, aksamitnie, wręcz pojawiła się eufonia... ? Jedna rzecz jest dyskusyjna - to bas, nie jest idealnie kontrolowany,  sprężysty, słychać było czasami rozmycie, ale to mogłabyć wina toru audio i poszegolnych elementów, a nie kolumn, aczkolwiek nie ma sprzętu idealnego przecież... ?.  Nie jestem, aż takim specjalistą, tak moje uszy to wyłapywały...

Z lampy: Audio Reveal 2 ( słabiej z Octave110, porównywalnie z Octave V80SE ), a z tranzystora: Accu-480 ( mniej pociągająco z Accu-380 ) - to połączenie, które przypadło mi do gustu z D7 i D9, oczywiście synergia może być w innej konfiguracji, ale ja tylko z takim sprzętem słuchałem... Trzeba sprawdzić w swoim torze audio, to podstawa.

pozdro

Dzięki za  odpowiedź. Tak się zastanawiam  jak STATEMENT  wypadają  na tle D9. Cenowo stoja podobnie ale d9 sa 3dr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ronaldo9 napisał:

Dzięki za  odpowiedź. Tak się zastanawiam  jak STATEMENT  wypadają  na tle D9. Cenowo stoja podobnie ale d9 sa 3dr 

Proszę bardzo. Nigdy nie słuchałem takiego porównania, a Statement nie są już produkowane więc trudno o bezpośrednią konfrontacje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Yasior said:

Proszę bardzo. Nigdy nie słuchałem takiego porównania, a Statement nie są już produkowane więc trudno o bezpośrednią konfrontacje.  

Statement  stoją u mnie w salonie i brzmią świetnie  ale d9 nie słyszałem wiec nie wiem co trace.d7 slyszalem kiedyś  z Yamaha  as3000 +cd i brzmiały 100 razy lepiej niż pmc 24 ktore odsłuchiwał kolega.d9 napewno maja przewagę  na basie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ronaldo9 napisał:

Statement  stoją u mnie w salonie i brzmią świetnie  ale d9 nie słyszałem wiec nie wiem co trace.d7 slyszalem kiedyś  z Yamaha  as3000 +cd i brzmiały 100 razy lepiej niż pmc 24 ktore odsłuchiwał kolega.d9 napewno maja przewagę  na basie

Pożycz za kaucją D9 i sprawa się wyjaśni... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ronaldo9 napisał:

Nie wiem czy w uk taki system jak wyporzyczanie za kaucja istnieje

PL jest to w UK nie będzie... ?. Mail czy tel. do dystrybutora/dealera z pytankiem, a w ostateczności do producenta czy pożyczą bo "kochasz firmę Spendor"...?. Ostatnia deska ratunku to kup w ciemno - masz 14 dni na zwrot, może Ci się już wygrzeją paczki i będzie synergia z resztą toru... ?. Jest trochę opcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z uwagi na fakt, że to mój pierwszy post, w pierwszej kolejności chciałbym się przywitać ! Nie jestem nowicjuszem w dziedzinie audio, jednak moja wiedza na temat sprzętu ogranicza się w dużej mierze do przeczytanych recenzji i forumowych opinii. Kwestią bezsprzeczną jest, że nic nie zastąpi odsłuchu, jednak zanim do tego dojdzie, dobrze jest zaczerpnąć zdania u bardziej osłuchanych kolegów i koleżanek?.

Na wstępie chciałem opisać jak doszło do tego, że stałem się posiadaczem właśnie kolumn Spendor. Moim priorytetem było znalezienie odpowiednich pod względem oczywiście brzmienia, ale także wyglądu i gabarytów kolumn do salonu 18m2 w mieszkaniu w bloku. Jest to typowy pokój dzienny, bez specjalnych adaptacji i możliwości odsunięcia kolumn od tylnej ściany na większą odległość. Zasadniczą niewiadomą był zatem dobór odpowiedniego modelu, pod kątem reprodukcji niskich tonów, co jak zauważyłem trapi wielu użytkowników forum. Duża podłogówka zwiastowała problemy z ich nadmiarem, monitor z kolei z niedoborem.

Przeglądając sieć natrafiłem gdzieś na recenzję A5-ek z "punktu słyszenia" muzyka perkusisty. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że pomimo niedużych głośników i gabarytów całej konstrukcji te maluchy mogą być strzałem w dziesiątkę. Kiedy tylko pojawiło się ogłoszenie sprzedaży postanowiłem jechać po nie ze 100% zamieram zakupu. Na miejscu odbyłem symboliczny odsłuch, który oczywiście pokazał zalety tych konstrukcji, ale też zasiał duże obawy w kwestii niskich tonów. Było ich bardzo mało, jednak poprzedni właściciel posiadał o wiele większy pokój, w którym bas niemalże znikał. Niezrażony jednak tym faktem i usatysfakcjonowany innymi atutami dokonałem zakupu. Tu dochodzę do finału mojej historii, która powiela wnioski innych kolegów z klubu odnośnie optymalnych warunków lokalowych dla A5-ek. W moich 18m2 w odległości około 25 cm od tylnej ściany kolumna idealnie współgra z pomieszczeniem i reprodukcja niskich tonów jest na bardzo wysokim poziomie.

Dalszym krokiem rozbudowy mojego systemu miałaby być wymiana wzmacniacza. Obecnie moje A5 napędza końcówka Rotela RB981, zatem nie brakuje tu mocy i jest odpowiednia dynamika, chociaż mam wrażenie że może być jeszcze lepiej. Na pewno chciałbym uzyskać poprawę w innych aspektach brzmienia, jak detaliczność czy barwa. Rotel to solidna budżetówka, a Spendory na pewno zasługują na odpowiedniego partnera z wyższej półki. Zależy mi na tym żeby wzmacniacz był w miarę możliwości uniwersalny i dobrze radził sobie w różnych gatunkach, niż był specjalistą tylko w jednej dziedzinie.

W wątku pojawiały się już propozycje kilku modeli. Interesuje mnie raczej rozwiązanie praktyczne czyli tranzystor. Często muzyka gra mi w tle nawet przez cały dzień, zatem lampa raczej odpada, podobnie jak często polecany Sugden A21, które mocno się grzeją. Pomimo, iż to popularne połączenie nie przekonuje mnie też Naim, którego ilekroć słyszałem (co prawda tylko na Audio Show) zawsze robił na mnie bardzo słabe wrażenie.

W kręgu moich zainteresowań znalazły się inne polecane integry:
- Exposure 3010 S2 (lub S2D)
- Cyrus 8 (np. 8.2 DAC)

Czytałem jednak o małej popularności tych marek w PL i sporych problemach z odsprzedażą, a jednak wolałbym zainwestować w sprzęt, który raz zapewni synergię z A5-ami, a dwa będzie po prostu solidnym, wartym swojej ceny urządzeniem. Exposure i Cyrus mają dla mnie tą niewątpliwą zaletę, że są w miarę kompaktowe (głębokość < 40cm, co zauważyłem głównie w angielskich konstrukcjach). Czy moje obawy są uzasadnione?

Czy w kwocie najchętniej 5 tys. (max 7 tys.) za sprzęt używany mielibyście dla mnie jakieś inne propozycje? Może coś od rodzimych producentów Baltlab lub Haiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

możecie powiedzieć jakie będą różnice pomiędzy modelami A5 a D7. Miałem kiedyś te pierwsze z Naimem Supernait2. Zastanawiam się teraz nad powrotem do tej marki ale chciałbym lepiej niż A5, przede wszystkim na basie (więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2020 o 16:12, wodzoo napisał:

Obecnie moje A5 napędza końcówka Rotela RB981, zatem nie brakuje tu mocy i jest odpowiednia dynamika, chociaż mam wrażenie że może być jeszcze lepiej.

Na pewno można lepiej ?

Jeśli chciałbyś zostać przy końcówce mocy to od siebie polecam Atolla Am200, bardzo dobrze współpracuje ze Spendorem A5.

9 godzin temu, KotD napisał:

Zastanawiam się teraz nad powrotem do tej marki ale chciałbym lepiej niż A5

A co było w międzyczasie i czemu postanowiłeś wrócić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie  z Supernait2 było: PMC 22, Proac D18, Kef r700, a teraz jest Klipsch Heresy z lampą 300B. Supernait2 został i chcę zbudować drugi system.

Miło wspominam połaczenie Naima ze Spendorem. Mogłoby sobie tak grać w drugim systemie.

Edytowane przez KotD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Ministerolnictwa za sugestię! Myślałem raczej o integrze, ale takiej kompaktowej dzielonki też nie odrzucam.

1. Czy miałeś może okazję sprawdzić ze Spendorami intergrę Atolla IN200 (lub SE/Signature)?
2. A jak w twoim systemie odbierasz wysokie tony? Chciałbym przełamać spokojny charakter A5 i ich oszczędność na górze, wzmacniaczem który w tej kwestii będzie przeciwieństwem lub przynajmniej nie spotęguje tego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wodzoo napisał:

Czy miałeś może okazję sprawdzić ze Spendorami intergrę Atolla IN200 (lub SE/Signature)?

Nie, ale końcówki Atolla grają lepiej niż integry, więc jeśli z tą firmą to należy raczej iść w stronę dzielonki.

 

10 godzin temu, wodzoo napisał:

A jak w twoim systemie odbierasz wysokie tony?

Góry jest dokładnie tyle ile być powinno, nie słyszę efektu wycofania. Wszystko jest jednak kwestią balansu, dobrania odpowiednich komponentów systemu, połączenia nieprzypadkowymi kablami. Jako główny IC mam teraz Luna Cables Orange i jest równo, ale z innym zrobionym z posrebrzanej miedzi kablem było głośniej i ostrzej na górze, bardziej przestrzenie, z mocniej pokazanym szczegółem. Zmierzam do tego, że przy przejrzystym systemie A5 ki pokażą każdą zmianę i kwestią reszty komponentów jest jak ostatecznie będzie brzmiała muzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2020 o 12:33, KotD napisał:

Cześć,

możecie powiedzieć jakie będą różnice pomiędzy modelami A5 a D7. Miałem kiedyś te pierwsze z Naimem Supernait2. Zastanawiam się teraz nad powrotem do tej marki ale chciałbym lepiej niż A5, przede wszystkim na basie (więcej).

D7 to fajne kolumny,sluchalem ich z 10lat temu z yamaha as3000 +cd .kolega wtedy porownywal je  z pmc 24 i on kupil pmc ale dla mnie d7 brzmialy o niebo lepiej.A5 nie slyszalem ale to nie powinna być żadna konkurencja. Dla D7  jedynym zagrożeniem z lini A mogą być tylko a9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2020 o 18:29, Ronaldo9 napisał:

D7 to fajne kolumny,sluchalem ich z 10lat temu z yamaha as3000 +cd .kolega wtedy porownywal je  z pmc 24 i on kupil pmc ale dla mnie d7 brzmialy o niebo lepiej.A5 nie slyszalem ale to nie powinna być żadna konkurencja. Dla D7  jedynym zagrożeniem z lini A mogą być tylko a9.

W pomieszczeniu do 20 m2 powiedziałbym, że a5 będą lepsze przy mocnym wzmacniaczu. Są to kolumny nikczemnych rozmiarów które  robią wrażenie na większość słuchających dobrej klasy spójnym dźwiękiem i fajnym mruczącym basem. A9 to ich przeciwieństwo duża obudowa, gra raczej szybkim niż głębokim basem i nie ma tych pomruków wielobarwnych z a5. W a9 jest lepszy środek pasma i troszkę więcej góry. A9 po odkręceniu robią większą scenę bardziej dopowietrzoną, jest też kwestia dopasowania kabli. Obie kolumny są do wielogodzinnego słuchania muzyki ale raczej nie do rocka. Dobrze wypadają wokale, muzyka klasyczna, instrumentalna gitarowa. 

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mario_64 napisał:

W pomieszczeniu do 20 m2 powiedziałbym, że a5 będą lepsze przy mocnym wzmacniaczu. Są to kolumny nikczemnych rozmiarów które  robią wrażenie na większość słuchających dobrej klasy spójnym dźwiękiem i fajnym mruczącym basem. A9 to ich przeciwieństwo duża obudowa, gra raczej szybkim niż głębokim basem i nie ma tych pomruków wielobarwnych z a5. W a9 jest lepszy środek pasma i troszkę więcej góry. A9 po odkręceniu robią większą scenę bardziej dopowietrzoną, jest też kwestia dopasowania kabli. Obie kolumny są do wielogodzinnego słuchania muzyki ale raczej nie do rocka. Dobrze wypadają wokale, muzyka klasyczna, instrumentalna gitarowa. 

 Ja brał bym d7 w ciemno bez zastanowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mario_64 napisał:

Aktualnie mam a5 i a9. potestuje i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pewno jak znam życie skończy się na D7 :

no no 3 drożne a9 na 18cm przetwornikach  powinno być cudownie.zastanawia mnie tylko to dlaczego  w necie pisza ze one schodzą  do 50hz  a moje st do 47.powinno byc na odwrót.d7 można wyrwać taniej niż ta cena z ebay. Jakiś czas temu bardzo rozważałem clasic 100 ale ktos mnie uprzedził 

Screenshot_20200911-180806_eBay.jpg

Edytowane przez Ronaldo9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 24

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.