Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny polskich wytwórców.


Apetyczny

Rekomendowane odpowiedzi

>Macie jakies doświadzenia z kolumnami w piano?

 

moje Zollery są pokryte właśnie czarnym lakierem fortepianowym...powiem szczerze - dla mnie to najpięknie wykończenie z możliwych...styl i klasa, no i bardzo "wife friendly", co niewątpliwie też jest plusem...minusem jest to, że w słoneczny dzień widać każdą drobinkę kurzu...mimo to, gdy będę przesiadał się na nowe kolumny, to będę rozważał przede wszystkim lakier fortepianowy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArtiQ, 11 Lis 2009, 11:04

 

>>Macie jakies doświadzenia z kolumnami w piano?

>

>moje Zollery są pokryte właśnie czarnym lakierem fortepianowym...powiem szczerze - dla mnie to

>najpięknie wykończenie z możliwych...styl i klasa, no i bardzo "wife friendly", co niewątpliwie też

>jest plusem...minusem jest to, że w słoneczny dzień widać każdą drobinkę kurzu...mimo to, gdy będę

>przesiadał się na nowe kolumny, to będę rozważał przede wszystkim lakier fortepianowy...

 

Klasa niezaprzeczalna, dlatego był to pierwszy pomysł jaki wpadł mi do głowy.

Bardziej niz kurzu boję się jednak nieusuwalnych drobnych rysek. Patrząc na rodzinny fortepian, to raczej nieuniknione. Choć on ma ze 40 lat i wygladał tak od kiedy pamietam :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie kapitanymi zestawami sa Ancient Audio na Etonach. Byly na poprzednim AS, na tym podstawkowe graly na stoisku producenta, na ktoryms rowniez graly wolnostojace. Dźwięk za kaźdym razem naprawdę doskonały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ancient Audio gralo na AS fajnie -to fakt

ale czy komus udalo sie tam posluchac cos gestego ,zle nagranego czy cos rockowego

a nie jakies plumpanie z XVIII wieku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tegorocznym AS chwilkę spędziłem w pokoju Polskiej firmy EQUILIBRIUM (Enerr). Prezentowany był model 3 way na etonoch. Przyznam że dźwięk prezentowany przez ten zestaw zrobił na mnie spore wrażenie. Bas z 8" etona szybki, kontrolowany i bardzo punktowy, do tego ceramiczno-magnezowa kopułka i średniak 5" budowały naprawdę solidną scenę o przyjemnej barwie. Mi się podobało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wszystko high-end co się świeci......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomnieć też trzeba o tegorocznej prezentacji firmy ESA.

Ładnie to zagrało, szczególnie naturalność średnicy i wysokie tony robily wrazenie.

No i popracowali na design'em.

 

Jednym slowem, rynek nam się rozwija.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

"To Redaktor kupił model seryjny? Czy na specjalne zamówienie? (czytaj lepsze niż seryjne)"

 

Ani tak, ani tak. Historia powstania tych kolumn jest trochę skomplikowana. Egzemplarz prototypowy został w całości zaprojektowany i wykonany przez lulu na własne potrzeby. Ta kolumna jest opisana w forumowym artykule o Reference Monitor, dodam tylko, że nazwa R.M. jest mojego pomysłu. Po gruntownym odsłuchu tych zestawów i po lekkim ich przestrojeniu pod mój gust dźwiękowy (otwarto port b-r i zmieniono tłumienie wysokotonowca) postanowiłem zamówić u lulu drugie, takie same zestawy dla siebie. Ponieważ lulu nie miał dobrego stolarza, i sam nie bardzo chciał się podjąć na szybko tak dużej roboty, zaczęliśmy szukać "trzeciego do brydża". Chęć zgłosił Przemek ze swoją firmą Avcon, i bardzo dobrze, bo po pierwsze, dysponował współpracującą dobrą stolarnią, która była w stanie wykonać te niby to "proste pudła" (drogo, ale świetnie), po drugie zaś zapoznał nas z wysokotonowcem Aurum Cantus, który musieliśmy zaimplementować w projekcie gdy okazało się, że oryginalny Raven nie jest już produkowany. Ponieważ Avcon stosował już wstęgę AC w innych konstrukcjach, można było wykorzystać zaprojektowaną wcześniej gałąź wysokotonową zwrotnicy i połączyć ją ze zmodyfikowaną oryginalną zwrotnicą lulu. Wstępna wersja (z głośnikami i zwrotnicą w postaci pająka luzem) była odsłuchana przez lulu i przeze mnie, po czym wprowadzono dalsze zmiany, celem upodobnienia brzmienia do referencyjnego dźwięku prototypu. Na moją prośbę całe wewnętrzne okablowanie, oraz kable prowadzące na zewnątrz do zwrotnicy, poprowadzono oryginalnymi srebrnymi przewodami Argentum (standardowo używam Argentum jako głośnikowych). Poszło na to dobre kilkanaście metrów pojedynczego przewodu. Oczywiście wersja ze srebrnym okablowaniem nie jest standardowa, ale każdy przyzwoity kabel użyty tu do okablowana wewnętrznego sporo kosztuje, ze względu na samą niezbędną ilość (trzeba w każdej kolumnie wyprowadzić po dwa przewody od każdego głośnika na zewnątrz, tutaj gniazda, bagatela, dwa razy po sześć sztuk, a następnie poprowadzić po sześć przewodów aż do skrzynki z zewnętrzną zwrotnicą). Po tej ostatniej modyfikacji powstała wersja ostateczna, której mogliście posłuchać. Przemek porozumiał się z lulu w sprawie udostępnienia projektu i od tego momentu kolumny znalazły się w katalogu Avconu z nazwą Reference Monitor uzupełnioną o dodatkowy moniker Avalanche. Tak więc katalogowa kolumna jest dokładnie tym, co wspólnymi siłami stworzyliśmy, przy czym mój niewielki wkład obejmuje głównie zachętę do opracowania wersji ostatecznej oraz trochę wkładu "usznego".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tdrozd, 11 Lis 2009, 12:49

 

>Ancient Audio gralo na AS fajnie -to fakt

>ale czy komus udalo sie tam posluchac cos gestego ,zle nagranego czy cos rockowego

>a nie jakies plumpanie z XVIII wieku

 

 

Była puszczana muza Metalliki, Red Hot, Zappy - Biorąc pod uwagę bardzo średnie realizację np. Metalliki i Red hot wypadło to całkiem możliwie ale bez ekstazy. Z "rockowych" rzeczy najlepiej wypadł Zappa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczęście wiemy jak one grają w kilku pomieszczeniach, niekoniecznie hotelowych :) i co potrafią. Podłączenie do lampy 845 SE nie wypadło źle ale wiemy, że mozna zncznie, znacznie lepiej. Zwłaszcza z mocnym trazystorem. Jak wspomniał szanowny Redaktor, będzie można ich posłuchać. Ale o gustach się nie dyskutuje degustibus non...... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zastąpiłem AF Tempo VI głośnikami Akustyk. Podłogowe 2.5 drożne.

Głośniki w AF tanie , w Akustyku topowe Scan Speaki Iluminator, skrzynki na podobnym poziomie wykonania z lekkim wskazaniem na AF. Patrząc w katalog AF i innych zachodnich producentów ceny podobnej klasy kolumn są wielokrotnością Akustyków.

Dźwięk – AF Tempo VI to najbardziej przereklamowany produkt z jakim się zetknąłem. Te głośniki powinny kosztować max. 3999 zł a nie 12 000. (Serdeczne dzięki dla pana Stryjeckiego!)

Jestem bardzo daleki od twierdzenia, że głośniki Akustyka są najlepsze itd. (choć relację jakość cena mają wybitną), a więc jestem daleki od twierdzenia, że głośniki Akustyka są najlepsze, lecz w konfrontacji z nimi Audio Physic zostały zmiecione w każdym aspekcie brzmienia. Wysokie i niskie różnica klas, średnica –masakra, stereofonia też lepsza w AK . Słuchało tego wiele osób, elektronika różna, poziomem adekwatna do cen głośników (mój Roksan, Krell 400xi, lampa Fatman, Primare i30). Niestety na było żadnej opinii korzystnej dla AF w zestawieniu z Akustykami. Nie wiem jak można o nich napisać entuzjastyczną opinię.

Jeszcze kilka słów o kupowaniu u Akustyka. Pan Andrzej ma faktycznie ogromną wiedzę. Sprzedaje głośniki bez możliwości odsłuchu (werbalnie ;-) ). Ja miałem łatwiej, ponieważ kumpel ma takie same głośniki jakie chciałem zamówić (model starszy na węglowych 18 Scan Speaca).Niestety nie zajarzyłem tego przed zakupem AF. Po odsłuchu Tempa poszliśmy do niego, włączył swoje głośniki i ... jaka ulga , jakbym zdjął za małe buty. Następnego dnie telefon do Akustyka, spotkanie, długa rozmowa. Na kolumny czekałem ok. 2 tygodni. Poprzednio na AF czekałem 8 tygodni. Pan Andrzej był u mnie w domu 2 razy (40 km w jedną stronę). Kupiłem jeszcze głośniki do KD oraz centralny na tych samych przetwornikach i w tym samy fornirze. Z Akustykiem pozostaje świetny kontakt, Pan Andrzej jest bardzo otwartym człowiekiem. Może wygląda to na post „sponsorowany” tak nie jest – to jest siła zadowolonych klientów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem kolumn Marcus z Harpii i na pewno warte są swojej ceny. Niezwykle przejrzysty, naturalny dźwięk, bardzo duża dynamika przekazu. (Zestaw: Krell 300i, CD AA Lektor)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

modrzew47, 9 Lis 2009, 12:50

 

>Redaktor.

>Akurat z Sensorem RCM-u mogę warunkowo się zgodzić,jest dobry ale tylko do pewnego pułapu cenowego.

>ARC PH-7 bije go na głowe.Dlatego właśnie trzeba się w temacie poruszać nie po omacku,bez progów

>cenowych bo to bzdura

 

 

 

modrzew47,

 

postaram się delikatnie uzasadnić,dlaczego twój wpis jest głupi,otóż:

 

Ja porównywałem Sensora z rzeczonym ARC,Manleyem Steelheadem i tuzinem innych bardzo drogich phonostage.Bardzo chciałem wydać kupę siana by poczuć snobkowaty ucisk w żołądku,niestety RCM skopał wszystkim dupsko i doprowadził do konkluzji,że szkoda wydawać floty na takie gówno.

 

Teraz co wynika z powyższego wpisu? ano rzeczone gówno właśnie,brak jakichkolwiek konkretów,analogii czy też konfiguracji.Z Twojego wpisu wynika,tyko,że bije na głowę,brak w nim nawet informacji,czy uczestniczyłeś w taki porównaniu czy zmyślasz i myślę,że nie uczestniczyłeś.Więcej dystansu życzę.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ESA Intrada 3...i maja w sobie to cos...jakosc wykonania idealna....Polecam. Kolumn słuchałem u własciciela w domu...Z Qba miałe zato super doswidczenia..mozliwosc wypozyczenia do domu bez problemy..wyboru forniru i rabat..bez problemu... napewno obudowy polskich kolumn sa lepsze i ciezsze niz konkurencji..(nie patrz tak na koszty transportu)..co do reszty do prócz mysli technicznej to wszytko importowane:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia głównym problemem "polskich" kolumn jest:

 

1. Mała dostępność egzemplarzy do odsłuchu.

 

Wypożyczenie do domu (o ile nie mieszkasz w okolicy producenta) jest w praktyce niemożliwe.

 

2. Brak powtarzalności serii.

 

W moim przypadku jednych kolumn słuchałem, gdy zainteresowałem się "polskim produktem", drugi był dla mnie wykonany. Ale niestety to już nie były te same kolumny. Potem ile to się nasłuchałem o wersjach głośników, zwrotnic... W praktyce, prawie każda para głośników jest niepowtarzalnym produktem, czasem lepszym, czasem gorszym (chodzi tu też o jakość wykonania). Trafiłem na ten gorszy. W efekcie, wielu użytkowników przerabia sobie kolumny we własnym zakresie (z tego co widzę na tym forum).

 

3. Prawie poddańcze uwielbienie co poniektórych użytkowników tego forum często wprowadzające w błąd inne osoby.Jak bym trafił na udany egzemplarz, też pewnie bym chwalił.

 

Jeżeli do tego dołożymy brak doświadczenia, oczywisty na początku drogi muzycznej, wychodzi z tego czasem duży problem. Opisuję oczywiście jedynie swoje własne doświadczenia, ale zniechęciły mnie one do ponownego zakupu "polskich" kolumn całkowicie.

 

Zakup kolumn "renomowanej" firmy gwarantuje powtarzalność produktu i większą przewidywalność uzyskanego efektu. Jak to w życiu, jeden trafi od razu, drugi długo szuka "swojego dźwięku", jakkolwiek używając sprawdzonych komponentów mamy większe szanse na sukces.

 

Sam, z uwagi na ograniczenia finansowe, przetestowałem drogę upgradów, polskich producentów i mam już tego szczerze dosyć. Chyba już lepiej odkładać do skarpety i raz na dwa lata kupić coś do po prostu "zagra".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Problem z wieloma polskimi produktami "seryjnymi" jest taki, że wytwórcy uważają, że lepiej jest oferować wersje indywidualne, strojone pod klienta. To jest pierwszy krok. No i jeszcze przekonanie, że projekt warto na bieżąco udoskonalać. Samo w sobie nie musi to być nic złego, o ile się nad tym panuje. Ale tak się jakoś składa, że zbyt często przeradza się to w rozwolnienie projektowe, wytwórca sam nie jest w stanie zapanować nad własnym jestestwem i po prostu nie jest już organicznie w stanie zrobić paru egzemplarzy identycznych, bo każdy kolejny jest "lepszy" (albo akurat takie a nie inne podzespoły były pod ręką, albo też zmieniło się źródło obudów, albo dziecko zachorowało itd.). Jest to np. częsta przypadłość u produktów Zagra-Kulesza, ale sądzę, ze znalazłoby się wiele innych dotkniętych tym schorzeniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekwu, 13 Lis 2009, 10:09

 

>Z mojego doświadczenia głównym problemem "polskich" kolumn jest:

>

>1. Mała dostępność egzemplarzy do odsłuchu.

>

>Wypożyczenie do domu (o ile nie mieszkasz w okolicy producenta) jest w praktyce niemożliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

produkt zagraniczny bywa dla ludzi, którzy idą po najniższej lini oporu.mam kase/ide/kupuje.

dopiero później mając okazje słuchania czegoś co z założenie jest polskie i beee...okazuj się, że wydali kase i wtopili.przecież ileż zwolenników mają produkty polskie?jako, że to solidne produkty uważam, że należy się cieszyć.mamy coś swojego polskiego, poza tym jest kilku forumowiczów którzy umieją coś skrobnąć i o to chodzi.

ja z odsłuchami nie robiłbym problemu, kto chce dojedzie posłucha a może kupi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem RLS Triton, posłuchałem egzemplarza X, kupiłem Y - były takie same. Być może dlatego, że zwrotnica to cewka + kondensator, nie ma co "ulepszać". To od czasu mojego zakupu właściciel zaczął stoswać maskownice w ich obecnej formie (zwężające się w dolnej części) - takie było moje zamówienie:).

RLS powiedział mi też na jednym z AS, że model Nereida po recenzji w Hi-Fi Muzyce wskazującej na nadmierną ilość wysokich trochę trochę zblokował opornikiem w torze wysokich. Znaczy, jak ktoś chciał kupić właśnie takie rozjaśnione kolumny to mógł się zdziwić.

Btw - Tritony uważam za udany produkt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HarpiaAcoustics, 13 Lis 2009, 17:39

 

Chyba odebrałeś to zbyt osobiście.

 

Uwierz, ze nie wszyscy polscy producenci mają tak profesjonalne podejście jak Wy.

To zresztą słychać w Waszych produktach - one bronią się same i jestem pewien, że to nie tylko moje zdanie.

 

Niestety fakt pozostaje faktem, niska powtarzalność to bolączka naszego rynku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość jt211

(Konto usunięte)

Panowie mam pare pytań merytorycznyc może ktoś mi wyjaśni :

Dlaczego Avcom Avalanche te z Show lekko furkotały otworem ?

Było to dość wyrażne i jakoś nikt o tym nie pisze ?

Czyżby strach przed wyłamaniem sie z peanów :>)

Akkus miał za to pasmo w uśmiech i też nikt tego nie nie słyszał ?

Nikogo uszy nie bolały ? Wiem, wiem " transparentne " były ...

Akustyk no cóż radzę poczytać pdfy Scanow ze szczególnym uwzgłędnieniem skuteczności

a nastepnie poczytać co nich wyciąga Akustyk .... magik jakiś :>)

Harpia czysto nie powiem tylko że srednica też ma masę nie tylko szybkość ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przywaliłeś. Ale po kolei.

Avcom? Nikt nie napisał, że zagrały słabo. To fakt. Ale, kto napisał coś pochlebnego o nich?

Akkus? Pewnie masz rację, co do ich pasma. Co z tego? Słuchałem ich 5 min. Zauważyłem muskularny bas. Nie wiem czy to wina kolumn czy nagrania. Ale takim sposobem grania zwróciły na siebie uwagę. I tyle.

Co do Akustyka, to nie wiem, czy zauważyłeś charakterystyki jego nowych projektów? Chyba są prawdziwsze. Poprzednie płaskie jak stół, skuteczność wzorowa, zejście do 35Hz. Tyko, że tak robią wszyscy. I wszyscy o tym wiedzą. A najlepiej przekonać się o tym czytając testy kolumn w Audio Pana Kisiela właśnie.

 

Pozdrawiam

YunnanTEA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość jt211

(Konto usunięte)

OK ja swoje DIY tylko włozyłem do skrzyni i poskładałem zwrotki trzy do wyboru.

Wybrałem tą która mi najbardziej podeszła.

Tylko ze wiem że uznani producenci zamawiaja glośniki np. Scany pod swój projekt.

Może w tańszych kolumnach jest to bez sensu ale np. Holography za było nie było

28tys zł mogą już podpaść pod coś takiego.

A co mamy , katowanie uszu sluchaczy niskim podziałem i bajki o udoskonaleniu

Sonusów :>) Tylko jakoś Sonusów do porównania nie było.

Prosze nie odebrać tego jako krytykę polskich producentów ale już przestałem

dawno temu słuchać oczami w audiofilskich gazetach i necie i słucham tylko uszami :>)

Przykład : recenzja i reklamy Hansen :>) a co było słychac ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.