Jump to content
IGNORED

Marantz CD 53-modyfikacja części cyfrowej.


chudar

Recommended Posts

Serdecznie witam i pozdrawiam.

Uprzejmie proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc w następującej kwestii:

Jako "napęd" do "Lampucery" zakupiłem odtwarzacz Marantz CD53.Okazało się, że Marantz w porównaniu do poprzednio używanym do tego celu Yamaha DVD s540 zagrał nieco nudniej ,ale naturalniej. W związku z tym planuję:

montaż zegara od MRelektronik na OMIGu wraz z dedykowanym zasilaczem,

modyfikację części cyfrowej,zapewne wchodzi w grę co najmniej wymiana kondensatorów,

odłączenie części analogowej (jeżeli miało by to przynieść jakieś korzyści)

Zdaję sobie sprawę że na ten temat na forum zostało napisane niemało,ale nic jednoznacznego wywnioskować się nie da.Proszę Szanownych Fachowców o wyrażenie swojego zdania oraz sugestii.Zaznaczam jednak, że moja wiedza o elektronice jest mocno ograniczona ,aczkolwiek systematycznie i z nienajgorszym skutkiem staram się ją podnosić korzystając z tego forum.Dlatego jeśli można, uprzejmie proszę o w miarę dokładne instrukcje co ,jak i gdzie zrobić.(choć myślę że z clockiem bym sobie poradził bez większych problemów).

Czyli:co warto zrobić, gdzie zrobić, by było lepiej. Nie musi być najtaniej , ma być dobrze i z pozytywnymi efektami.

Uprzejmie proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

W części cyfrowej warto zrobić:

- zegar

- synchroniczny reclocking wyjścia SPDIF

- wybrać sposób realizacji wyjścia SPDIF: transformator impulsowy lub dzielnik rezystancyjny,

wymienić kondensatory na niskoimpedancyjne, dołożyć tantale (mogą być jako bypasy) lub OS -CON, rozseparować poszczególne odbiorniki prądu rezystorami (i ew. niewielkimi dławikami) od głównego stabilizatora, przy każdym z nich umieszczając lokalnie bypass / kondnsator odsprzęgający.

Sekcji analogowej nie ma sensu odłączać - ona nie wprowadza zakłóceń.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam schematu więc trudno mi powiedzieć jak jest zegar podłączony.

McGyver ma zapewne na myśli to, że kwarc (zegar) jest podłączony do DACa (z filtrem) a następnie przekazywany dalej do układów. W takim przypadku przypuszczalnie należałoby ominąć to połączenie i skierować zegar bezpośrednio lub utrzymywać DAC/filter w stanie permanentego resetu by nie gnerował zakłóceń na resztę układu. wyłączenie DACa (z filtrem, jak sądzę jest to układ delta-sigma) spowodowałoby że CD byłby "martwy".

Link to comment
Share on other sites

Serdecznie dziękuję za odzew.

Cieszę się że udało mi się Was wywabić, ponieważ często czytam Wasze wpisy i cenię konkretne porady w nich zawarte.

Jednak jako początkujący, czuję się usprawiedliwiony co do dalszego pozawracania Wam głów,i zadania kilku być może naiwnych pytań:

1.Jeśli dobrze zrozumiałem, rozseparowanie rezystorami i dławikami odbiorników (czyli np poszczególnych układów scalonych) ma wyglądać następująco:

na rozciętej ścieżce zasilania danego odbiornika rezystor połączony szeregowo z dławikiem, na rezystorze "posadzony" równolegle niewielki kondensator ceramiczny.Jaką wartość powinny mieć te rezystory?

2.Jakiej marki kondensatory spisują się najlepiej przy tego typu modyfikacjach (chodzi o wymianę na niskoimpedancyjne), zauważyłem że ludzie chwalą OS-CON. Tantale jako by-pasy powinny mieć zapewne niewielką wartość. Jaką?

3.Odłączenie DACA.Według opisu na 4 nóżce DACA jest CKO Clock Output.Sądzę że powinienem rozciąć tam ścieżkę ,podłączyć tam sygnał masterclocka przez kondensator który tam jest,a poźniej pozbawić DAC zasilania.

Z wyjściem SPIDF na razie dam sobie spokój , bo póki co jestem za cienki.

Mam jeszcze lt1086-ct5 low drop. Czy warto go założyć?

Uprzejmie Was proszę o zweryfikowanie moich zapędów.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Rezystor lub dławik, stosowanie obu nie jest konieczne. Rezystor 1-10ohm. Kondensator między końcówkę rezystora po stronie zasilanego układu a masę (równolegle).

Kondensatory mogą być dowolne niskoimpedancyjne, np TEAPO, OSCON, Nippon Chemicon, itd. Tantale powiedzmy 4.7-10uF najlepiej na 25V lub 35V, jeśli używasz SMD to musisz się liczyć z tym zę czasem się przegrzewają i dostają zwarcie więc za każdym razem trzeba sprawdzić napięcie na takim kondensatorze i czy czasem się R szeregowy nie grzeje.

Zegar możesz podłączyć tak jak napisałeś, szeregowy kondensator sprzęgający nie jest konieczny, można wylutować jedną jego końcówkę i podać zegar na ścieżkę idącą dalej do układów.

Jeśli masz na wyjściu SPDIF transformator włączony przez kondensator sprzęgający, np elektrolit lub elektrolit i ceramik to wymień je na polipropylenowy 47-100nF (np ERO 1837).

Przy takim rozwiązaniu zasilania jak opisane stabilizator LT mógłby zasilać master clocka (jeśli można mu podać bezpośrednio +5V).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.