Jump to content
IGNORED

Czy dekodery w kazdym amplitunerze dzialają tak samo?


Ghostlovescore

Recommended Posts

witam

od jakiegos czasu mialem napisac ten watek ale jakos nie mialem czasu

Panowie

chcialbym Was sie spytac czy to mnie cos sie pomylilo, czy moze rzeczywiscie tak jest ze dekoder w jednym amplitunerze nie dziala tak samo jak w innym

zawsze myslalem ze jak mamy sygnal po coaxialu to bedzie on tak samo rozkodowany, ale okazuje sie ze jest chyba inaczej

Mialem tylko 2 amplitunery niestety bez mozliwosci bezposredniego porownania ale raczej pamietam na 100% roznice

 

pierwszym byl onkyo 505 a teraz jest yamaha 630rds

 

niby ten 2 powinien deklasowac ten pierwszy w kinie bo po pierwsze slyszy sie tyle od uzytkownikow za yamaha rlz w kd a po drugie w audiofilskiej recenzji tez sie podkresla te ceche

 

ja jednak odziwo nie zgadzam sie z tym stwierdzeniem

W stereo bez porownani-yamaha to juz klasa wyzej

jednak w kinie pamietam ze super ogladalo sie filmy na onkyo a na yamaszce pomimo ochow i achow znawców niestety jest gorzej

 

przestrzen gorsza i separacja kanalów także-wszystko bardziej zlane w srodku

 

oczywiscie kolumny kable te same na obu sprzętach-w amplitunerach wylaczone wszelkie dsp

 

amplituner kosztujacy 3000 swojego czasu-nagrodzony przez eisa przegrywa z najnizszym modelem onkyo za 1100zł?

 

Panowie jak to jest

czy chodzi tutaj o to ze kazda firma inaczej projektuje swoje dekodery czy jak?

 

jest roznica w paru filmach odnosnie pozycjonowania dzwieku

najbardziej pamietam moment z Pasji kiedy to kolo Judasza tworzy sie jakies straszydło iprzelatuje z prawego frontu do prawego surroundu-onkyo 505

w yamaszce slysze to tylko w prawym froncie a z tylu nic sie nie dzieje

 

czy mozliwe ze oba ampli pozycjonuja troche inaczej niektore dzwięki?

bylo to dawno kiedy mialem onkyo ale dalbym sobie glowe uciac ze slyszalem wlasnie w onkyo przejscie z frontu do surroundu a w yamaszce tego nie ma

 

W zwiazku z powyzszym

mam kluczowe pytanie

czy sposob dekodowania dzwieku przestrzennego jest objety jakims kanonem czy moze to jak on zabrzmi zalezy tylko od tworcow sprzetu danej marki?

przepraszam ze znowu tak dlugim ale chcialem zebyscie zrozumieli o co mi chodzi

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Największą do tej pory różnicę pomiędzy działaniem dekoderów różnych firm, zauważyłem na przykładzie DolbyPL2 w funkcji uprzestrzenniania dźwięku z płyty stereo, Samsung vs Panasonic: Miażdżąca przewaga Panasa- Samsung tworzył przestrzeń tylną bardzo nierealistyczną, wszystko było jakieś takie "oderwane", nie trzymające się sceny przedniej, działanie Panasonica przypominało normalne dekodowanie dźwięku wielokanałowego 5.1.

Co prawda zwykle nie słucham płyt stereofonicznych w takim trybie, ale każdy czasem lubi trochę poeksperymentować.

Link to comment
Share on other sites

Co amplituner, to inne brzmienie w stereo i kinie. Producenci nie stosują własnych kostek dekoderów, tylko firm które się w tym specjalizują jak np. crystal. Większe znaczenie ma reszta elektroniki w amplitunerze, a wiadomo że oszczędzają gdzie się da. Onkyo od lat prowadzi, a inny starą się jak mogą z różnym rezultatem. Miałem kiedyś dość wysoki model yamahy i wiem, że nie kupię po raz drugi ampli tej firmy. Nawet skusiłem się na denona i też mnie rozczarował. Teraz gram na cambridge audio i wreszcie jestem usatysfakcjonowany.

Link to comment
Share on other sites

>Co amplituner, to inne brzmienie w stereo i kinie. Producenci nie stosują własnych kostek

>dekoderów, tylko firm które się w tym specjalizują jak np. crystal.

 

To prawda, lecz jeszcze dochodzi soft- różne firmy mogą wprowadzać własne rozwiązania- raz bardziej, innym razem mniej trafne, różnie interpretując normy lub sterując dekoderami w tych samych kościach.

Link to comment
Share on other sites

dolby prologic , neo 6 itp nie powinno się brać pod uwagę przy porównaniu, natomiast przy DD/DTS sygnał będzie identyczny dla każdego kanału w każdym amplitunerze... różnice mogą wynikać z innych ustawień kalibracji (odległość dla każdego kanału, wzmocnienie), sytuacja że nie słychać pewnych dźwięków nie powinna mieć w ogóle miejsca (teoretycznie)

Link to comment
Share on other sites

sytuacja rzeczywiscie teoretycznie nie powinna miec miejsca, a jednak miała

Że rozbijające scieżkę o kolejne żródła dzwięku dekodery wedle uznania pozycjonuja dzwięk to oczywiste, ale zaznaczam, że chodzi tu o DD i DTS

 

Tylko ten jeden przypadek pamiętam(Pasja), ale wiem na pewno że to nie złudzenie i na obu sprzętach ten efekt brzmiał inaczej

 

Yamaha ma lepsze bebechy i chyba wszystko, a okazuje się, że zagrała inaczej coś, co powinno brzmieć, jak mowsz tak samo na kazdym sprzęcie

 

Nie rozumiem tego

skoro tak lopatologicznie mowiac sciezka filmu mowi do amplitunera to i to masz odegrac w tym i tym kanale to czemu ta yamaha, albo onkyo gra to inaczej?

Sorry, że to tak roztkliwiam, ale bardzo mnie to interesuje

Jeśli kazdy ampli dekoduje ten sam sygnal 5.1 inaczej to ogladajac jeden film kazdy z nas posiadajac rozne ampli bedzie mial inne wrazenia z odbioru efektow dzwiękowych

 

generalnie tlumacze sobie to tak ze onkyo ma lepsza separacje kanalow i moze dlatego lepiej gra w kinie

 

Rożnica jest ewidentna mimo tak jak mowie braku mozliwosci bezposredniego porownaia

po prostu pamietam jak to brzmialo

Jako fanatyk LOTR znam kazdą klatkę po klatce wiec od razu slyszalem roznice

 

Teraz mi glupio strasznie

mam amplituner 2 półki wyżej niż dawne onkyo a niestety w kinie mimo pozytywnych recenzji przegrywa z mlodszym biedniejszym bratem

 

Nasuwa się pytanie

 

czy to ze yamaha 630rds brzmi gorzej w kd niz onkyo 505 wynika z tego ze postęp technologiczny duzo wniósł do tematu czy moze po prostu każda stajnia ma swoje konie i metody ich chodowli?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ciekawy wątek. Sam posiadam budżetowy amplituner Philipsa FR-984,którego brzmienie kinowe nie do końca mnie satysfakcjonuje. Niestety, nie miałem dotychczas okazji porównania mojego amplitunera z jakimkolwiek innym modelem. Wobec powyższego z wielkim zainteresowaniem będę śledził ten wpis.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak że g.. warty samsung daje lepsza separację dzwięków w bistrim-ie niż dekodowanie w ampli po PCM.

Próbowałem różne połaczenia zawsze było lepiej gdy dekoduje to dvd( po coaxie, optyku ,hdmi).

Mam tylko nadzieję że po prostu samsung daje marny sygnał jako pcm i ampli ma problem z ze szczegółowością i separacją.

Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi to chętnie chciałbym dowiedzieć się czy faktycznie jest to wina dvd i jego sygnału PCM. Po prostu szkoda nie wykorzystywać takiej ilości dekoderów gdy zawsze lepiej brzmi dvd, a po bitsrimie nie ma już dużo możliwosci pełnego wykorzystania ampli (wiekszość funkcji jest zblokowana).

Link to comment
Share on other sites

Kyle może się nie zrozumieliśmy piszę (dzwiek podany cyfrowo, analogowo nie próbowałem) i tak:

 

1.jak w DVD mam ustawione bitstream przy scieżce DD to na ampie zapalają mi się oznaczniki głośników 5.1 ew.6.1 (L,C,P,LFE,SL,SR i digital oraz niekiedy SB) dzwięk wtedy jest bardzo rozdzielczy i szczegółowy. Dzwięki super. Jednak jest brak możliwości wykorzystania różnych tematów wszystkie programy movie brzmią tak samo.

 

2.Jak w dvd ustawię PCM i rozkodowaniem zajmuje się ampli palą się oznaczniki tylko L,P rozdzielczość i szczegółowość to kicha, dzwieki mają marną separację są jakby zlane jest mozliwość wyboru teamatów movie( nie piszę o DTS bo po PCM działa identycznie jak po bitstream palą sie wszystkie oznaczniki do 5.1 i napis DTS brak mozliwości użycia tematów movie)

 

a)Czy da rady aby przy ustawieniu w dvd po PCM osiągnąć separację (rozdzielczość)jak przy ustawieniu Bitstream i wykorzystywać tematy programu movie?

 

b)Czy słaba rozdzielczość przy ustawieniu w DVD sygnału wyjściowego po PCM jest winą słabego odtwarzacza? .

 

c)Czy może na wszystkich DVD i BR po PCM przy scieżce DD bedzie podobnie (czytaj marnie)?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

>2.Jak w dvd ustawię PCM i rozkodowaniem zajmuje się ampli

 

Skoro w DVD ustawiasz PCM to dekodowaniem (AC3->PCM) nie zajmuje się ampli tylko DVD.

 

 

Jak w DVD ustawisz bit stream to dopiero ampli robi wszystko ( AC3->PCM->{DAC}->analog->{wzmak} )

 

Jeśli masz inną jakość to pogrzeb w ustawieniach DVD i ampli ... jeśli nie uzyskasz identycznej jakości to coś nie działa prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

>b)Czy słaba rozdzielczość przy ustawieniu w DVD sygnału wyjściowego po PCM jest winą słabego

>odtwarzacza? .

 

... albo odtwarzacza .... albo ustawień odtwarzacza ... albo po prostu aktywny jest jakiś efekt w ampli który może być nałożony tylko na gotowy PCM

 

... aha ... wiesz o tym że poprzez SPDIF max można przesłać 2 kanały PCM ? ... jak Ci grają wszystkie głośniki to wszystko jasne ... odtwarzacz wysyła prawidłowo 2 kanały PCM a ampli to "uprzestrzennia" i logicznym jest że separacji ani po prostu prawidłowego dźwięku w ten sposób się nie uzyska

Link to comment
Share on other sites

Odniosę się do twego wpisu czyli w przypadku surowego strumienia nie wykorzystam tematów.

 

żle określiłem w powyższy poście (skutki małej bibki) nie chodziło mi konkretnie o dekodowanie sygnału przez ampli lub dvd (faktycznie tak mnie można zrozumieć) tylko użycie kodeków tematycznych po PCM aby była podobna jak po bistream

Link to comment
Share on other sites

cytuje:

... aha ... wiesz o tym że poprzez SPDIF max można przesłać 2 kanały PCM. Coś mi nie pasi nie wysyła także bistream (5.1) (w dvd wysice sygnału digital Bitsream lub PCM) bo mi po optyku sygnał DTS wyrażnie dekoduje jako wyłacznie DTS bez mozliwości uzycia tematów. Na pewno nie pózdzi dźwięk HD to wiem. pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.