Skocz do zawartości
IGNORED

Amerykanie robią nas w konia-reaktywacja


Jaro_747

Rekomendowane odpowiedzi

"Usterka techniczna była przyczyną awaryjnego lądowania samolotu C-130 Hercules na lotnisku w Mazar-e Sharif w Afganistanie. Maszyna wykonywała lot powrotny z Afganistanu do Polski - poinformował ppłk Robert Kupracz z Dowództwa Sił Powietrznych.

 

Polska załoga zgodnie z procedurami zabezpieczyła maszynę i oczekuje na przybycie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, która stwierdzi co było przyczyną usterki, przez którą samolot musiał awaryjnie lądować.

 

Lockheed C-130 Hercules to amerykański czterosilnikowy wojskowy samolot transportowy o napędzie turbośmigłowym. Po raz pierwszy wprowadzony do służby w grudniu 1956."

 

Ktoś pamięta ile lat mają nasze Herkulesy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kacap (z ukr. кацап) – nacechowana negatywnie albo humorystyczna nazwa Rosjanina w języku polskim i innych językach środkowej i wschodniej Europy. W XIX wieku nazywano tak rosyjskich chłopów bez- lub małorolnych. Etymologia tego słowa nie jest do końca jasna. Prawdopodobnie zapożyczone zostało do polszczyzny z języka ukraińskiego.

 

Jednym z wytłumaczeń genezy tego słowa może być określenie, jakim Ukraińcy obdarzali mieszkańców Wielkiego Księstwa Moskiewskiego. Słowo kacap miało być złączeniem rosyjskiego как i ukraińskiego цап (jak kozioł), oznaczających kozie brody bojarów moskiewskich i innych ludzi z Księstwa Moskiewskiego, którzy zgodnie ze starymi kanonami bizantyjskimi mieli nosić kozie brody (stary obrządek).

 

Warto zauważyć, że w gwarze lwowskiej słowo kacap oznacza głupca. Na Podlasiu nazwa funkcjonuje jako negatywne określenie osoby wyznania prawosławnego."

 

 

pasuje zwlaszcza do bladzia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże ty broń!

"Dzisiaj (23 kwiecień 2009) na lotnisku 33 Bazy Lotniczej w Powidzu wylądował pierwszy z 5 samolotów transportowych C-130E Hercules. Pozostałe trafią do naszego kraju do lata 2010.

 

Przejęcie pierwszego C-130E miało uroczystą oprawę. Mimo, że samoloty mają już ponad 35 lat, powinny być wykorzystywane przynajmniej przez następne dwie dekady, zwiększając zdecydowanie możliwości polskiego, wojskowego lotnictwa transportowego

 

Na uroczystości przyjęcia pierwszego, polskiego Herculesa byli obecni m.in. podsekretarz stanu w MON ds. polityki obronnej Stanisław Jerzy Komorowski, dowódca Sił Powietrznych gen. broni pil. Andrzej Błasik oraz dowódca 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego gen. bryg. pil. Tadeusz Mikutel. Formalności celne oraz inspekcje odsuną jednak czas wejścia do służby samolotu o ok. 5 tygodni.

 

C-130 zostały pozyskane z zapasów USAF. Koszt całego programu – włączając w to pakiet szkoleniowy i serwis przez pierwszy rok użytkowania – to 98,4 mln USD. Został pokryty w ramach bezzwrotnej pożyczki rządu amerykańskiego (FMF).

Kwota ta objęła również remont i częściową modernizację samolotów. Prace wykonane były – i nadal są wykonywane w odniesieniu do pozostałych samolotów – w zakładach L3 Integrated System w Waco, w Teksasie. Dotyczą one wymiany centralnych części skrzydła (z innych, używanych samolotów), wyposażenia w systemy obrony i cargo oraz dostosowania awioniki do wymogów współczesnych przepisów lotniczych.

Zwolennicy przejęcia trzydziestokilkuletnich maszyn twierdzą, że pozwoli to uzyskać samodzielność m.in. w zaopatrywaniu wielu misji zagranicznych. Samoloty mogą zabierać na pokład 17,5-19,7 t ładunków (w zależności od zastosowanych silników). Przeciwnicy zwracają uwagę, że zakup starych samolotów nie zmienił faktu, że trzeba wydać w latach 2005-2012 na budowę instalacji infrastruktury dla ich obsługi 617 mln zł. Co więcej, bardzo wysokie będą również koszty nie tylko remontów, ale planowanych już modernizacji."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiszczak nie przyznaje się do winy

 

 

Gen. Czesław Kiszczak, były szef MSW, oskarżony o przyczynienie się do śmierci dziewięciu górników z kopalni "Wujek" w grudniu 1981 r., nie przyznaje się do winy. Proces odroczono do 22 lutego.

 

 

Kiszczak składał obszerne wyjaśnienia, korzystając z notatek.

 

- Oskarżenia nadal nie rozumiem; prawa nie naruszyłem - powiedział przed Sądem Okręgowym w Warszawie, gdzie zaczął się jego ponowny, czwarty już, proces.

 

Dodał, że nie wydał rozkazu otwarcia ognia do górników. Ponownie złożył wyrazy ubolewania rodzinom poległych.

 

Według oskarżenia, Kiszczak, jako szef MSW, "sprowadził powszechne niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia ludzi", wysyłając 13 grudnia 1981 r. - pierwszego dnia stanu wojennego - tajny szyfrogram do jednostek milicji, mających m.in. pacyfikować strajkujące zakłady w stanie wojennym. Grozi mu do 10 lat więzienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że w tej chwili mamy dwa Herculesy z czego jeden nasz a drugi pożyczony:

"Dla zatarcia fatalnego wrażenia wywołanego niedotrzymaniem wszystkich dotychczasowych terminów dostarczenia Polsce 5 samolotów transportowych C-130E Hercules Amerykanie wypożyczyli Siłom Powietrznym na 11 miesięcy jedną z maszyn stacjonujących w niemieckiej bazie w Ramstain (w ramach USAFE). Trzy Herculesy mają dotrzeć do polski w marcu, kwietniu i czerwcu 2010, a piąty dopiero w 2011.

Maszyna wypożyczona przez Amerykanów jest tej samej wersji E, jaką Polska będzie eksploatować, nie ma jednak niektórych elementów wyposażenia dodatkowego w takiej konfiguracji, jakie zamówiła strona polska, w tym głównie urządzeń łączności i radarowych. Samolot ma starsze lub inne typy wyposażenia, które Siły Powietrzne wytypowały do zabudowy na polskich Herculesach w ramach remontu i modernizacji.

Polska do chwili obecnej przeszkoliła 8 członków załóg latających i 25 osób personelu technicznego. Kolejną turę szkolenia właśnie rozpoczęto w USA, a następne załogi do przeszkolenia są przygotowywane do wyjazdu do Stanów Zjednoczonych na wiosnę przyszłego roku.

Jak potwierdzili przedstawiciele SP, niektórzy piloci i serwisanci przygotowywani do obsługi C-130 już odeszli ze służby, inni mogą odejść wkrótce. Czasami z powodu frustracji związanej z brakiem samolotów, do obsługi których zostali wytypowani i wyszkoleni."

 

Ciekawe który to się zepsuł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak zapomniałem napisać, że SKW ujawniła, że prowadzi działania związane z z monitorowaniem zakupu samolotów M28, prób leasingu samolotów dyspozycyjnych Embraer i kontraktu na NSM firmy Kongsberg. O M28 zdaje się pisałem - to kompletnie nieuzasadniony zakup będący w zasadzie prezentem dla UTC czyli firmy-matki Sikorskiego. Ponad 600mln zł poszło na samoloty których nie potrzebujemy a w dodatku zostały przepłacone (niektórzy twierdzą, że nawet o jakieś 100%).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"MON zawiesił loty samolotów transportowych Hercules C-130, po tym jak w poprzedni piątek jedna z dwóch posiadanych przez polskie lotnictwo takich maszyn uległa awarii w Afganistanie.

 

Tymczasem "Rz" dotarła do pisma szefa Sił Powietrznych gen. Andrzeja Blasika z początku roku, w którym ostrzega on resort obrony, że samoloty te są w złym stanie. "Występuje duża usterkowość samolotu C-130 (...)" - czytamy w dokumencie. Dalej gen. Błasik zwraca uwagę, że pojawiły się też problem z naprawą tych maszyn, bo w brakuje do nich części zamiennych w "zasobach Zaopatrywania Lotniczo - Technicznego", czyli w magazynach Sił Powietrznych. "(...) powoduje to częste przestoje w oczekiwaniu na ich (części zamiennych - przyp. red.) dostawy w ramach bieżących zapotrzebowań" – napisano do Ministerstwa Obrony Narodowej.

 

Okazuje się też, że pomimo iż Siły Powietrzne posiadają dwie takie maszyny, przed awarią w Afganistanie sprawna była tylko jedna. W praktyce oznacza to, że (obecnie) żaden z polskich Herculesów nie jest sprawny."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pięknie, pięknie!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>pankracek, 5 Lut 2010, 17:47

w wojsku, policji czy sluzbach nie mozna pierdnac bez rozkazu, a tu taka samowolka i pytanie: komu wytoczyla zarzuty prokuratura za takie naduzycie i jakie zapadly wyroki? jesli nikomu, to wiadomo iz najwyzszych stanowisk ona nie siega.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Nowy2, 14 Lut 2010, 08:31

 

Nie zauważyłeś koleś tematu wątku? Szkoda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Frank, 14 Lut 2010, 08:06

 

>Eh , wiarygodność Rzeczypospolitej ?

>Może to prawda, a może ?

 

Te Herculesy to prezent od Amerykanówczyli niby za darmo. Tyle, że prezent nie lata a my zainwestowaliśmy w infrastrukturę ok. 600mln. zł (i ile dobrze pamiętam).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny "przekręt" ;p ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

ja bym tą całą sytuację przez "20 ostatnich lat" (nie ważne czy afera rywina, czy hazardowa, czy off-set czy stocznia...czy inne "cos" ) ...nazwał inaczej ...

coraz bardziej wydaje mi się ze my po prostu nie dorośliśmy do samodzielności ;p

nie ma co pisać "naród XXX nas okrada" ....to wszystko jest po prostu wynikiem nieudacznictwa, niekompetencji ludzi którzy nas "reprezentują" w rządzie i tyle, najzwyczajniej jakaś taka mentalność jest że nie ma obowiązku dbania o własne intersy, o przyszłość ....

 

jak byłem młodszy to jakaś tam nutka patriotyzmu się kręciła, nawet harcerzem byłem ...im jestem starszy i patrzę na to co się dzieje "na szczeblu politycznym" utwierdza mnie w przekonaniu że w razie gdyby przyszło "bronić ojczyzny" stwierdził bym......Nie ma czego bronić, nie ma sensu bronić trzeba po prostu spierdzielać i olać ten cały bajzel ...

 

a jak już ktoś się znajdzie kto by troszke chciał posprzątać podwórko, czy chciał się troche uniezależnić od innych państw to zaraz jest nazywany Ksenofobem, Homofobem i wogóle "nie jest trendy" i nie jest "interaszinal" ...

 

parodia ;p

 

ale się rozpisałem.... :/

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem coś sensownego z tego linka wyłuskać:

"Od dziesiątków lat, w tym także w ostatnim 20 – to leciu, manipulowano informacją geologiczną. Np. coroczne Bilanse Zasobów Kopalin (PIG) informują, że mamy jedynie 150 mld m3 gazu (na 10 lat eksploatacji) i 19,5 mln ton ropy (na 1,3 roku eksploatacji).

 

Jak za dotknięciem różdżki czarodziejskiej, z chwilą przekazania zasobów w celu rozpoznania, od razu wiadomo, że pod Kutnem zasób gazu przekazany w 2007 roku FX Energy to ok. 500 mld m3, a gaz przekazany firmie Chevron w 2009r. (obie firmy z USA) to ok. 1000 mld m3 (1 bln). Zasoby te po prostu, były dawno, poprzez kilka tysięcy wierceń w latach 60 i 70 - tych XX wieku i inne (satelitarne) w latach następnych, rozpoznane, a informacje utajniono polskiemu społeczeństwu i przekazywano agenturze KGB."

 

Słyszałem o tych koncesjach ale oczywiście w kategoriach sukcesu, tzn. jak to się nam udało zagraniczne firmy zainteresować a oni tacy zdolni od razu coś znaleźli! Ale faktem jest również to, że poszukiwania gazu prowadzono u nas od dawna i wyniki były mocno obiecujące, więc nikt nie wchodził tu w ciemno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Jedynym wytłumaczeniem logicznie rozwiązującym te wątpliwości jest, że to KGB przekzało informacje Chevronowi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redaktor, 16 Lut 2010, 14:21

 

>Jedynym wytłumaczeniem logicznie rozwiązującym te wątpliwości jest, że to KGB przekazało informacje

>Chevronowi.

 

Nie znam autora ani jego stanu umysłu, hasło o KGB też mnie zdziwiło. Ale problem jest. Zajrzałem sobie na stronę tego całego FX Energy. Firma amerykańska a większość interesów prowadzi w Polsce. Ciekawe też, że wiceprezydentem oraz szefem w Polsce są byli pracownicy PGNiG (w tekście angielskim POGC). Chyba trochę wiedzy i znajomości zabrali ze sobą.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ciekawa lektura.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy ten Hercules jeszcze poleci. Najlepsze jest to, że to iebył ten nasz, tylko ten pożyczony, więc pewnie trzeba będzie za niego zapłacić. Drogo wyszła ta jednorazówka ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9051-100001847 1266543303_thumb.jpg

post-9051-100001848 1266543303_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiech śmiechem, ale patrząc na usterzenie to prawie cud, że nie zginęli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9051-100001845 1266543628_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 mln pln + koszt 20 lat obslugi

 

Nawet nie tyle dla utrzymania rownowagi pomiedzy kontraktami amerykanskimi i tymi zwiazanymi z dostawcami z EU, ale jak juz kilka osob wczesniej wspomnialo, zrodel roblemow przy przetargach nalezy szukac w samej Polsce.

 

Media rozpisuja sie od dlugiego czasu o problemach zwiazanych z F-16 i rownolegle, a zarazem kuriozalnie, nie slyszy sie nic o calej liscie niezgodnosci wyniklych z pazernosc, niekompetencji i kompletnego braku etyki ze strony Polski w procesie wrecz wurzucenia 500M + PLN w zakupie 23 smiglowcow dla LPR'u od EADS!

 

Ciekawie, poniewaz tak jak wazna jest obrona kraju I jego bezpieczenstwo, nie widac dzisiaj na horyzoncie zle zaopatrzonych wewnetrznych resortow militarnego ataku na kraj.

 

Byc moze pol miliarda zlotych jest fanaberia dla ministerstwa zdrowia, ale 6 z 23 sztuk, ktorych obecna konfiguracja nadaje sie bardziej do wystawy statycznej niz wyciagania cial (masa nosna smiglowca przy obciazeniu obecnej zabudowy wymaga demontazu czesci skladowej wyposazenia w celu zabrania jednego pacjenta o wadze powyzej 80KG!)

 

Powodem bylo rozliczenie procentowe w prowizji od sprzedanej sztuki przez polskiego dystrybutora, w polaczeniu z szybkim lobbyingiem znajomych i “kompetencja” samego ministerstwa. Tutaj dobrze jest rzucic okiem komu placi EADS za lobbying w Polsce! Mamy cala smietanke polityczna na etacie Francusko-Niemieckiego koncernu.

 

Dodatkowo, sam pomysl zaopatrzenia LPR'u w taka ilosc statkow sam w sobie wydaje sie absurdalny w sytuacji, gdzie np policja dysponuje dzisiaj tak naprawde ....niczym. W innych resortach jest podobnie. Oczywiscie LPR od dlugiego czasu powinien byl byc zmodernizowany, ale walka pomiedzy resortami jest dzisiaj tez sama w sobie przyczyna takich anomalii. 23 dla LPR, 0 dla Policji, 0 dla ochrony granic, 0 dla ABW, w ogole zero dla kogokolwiek innego.

 

LPR nie jest poza tym w stanie korzystac ze statkow tez z innego powodu. W Polsce jest bowiem brak wyszkolonych pilotow na ten typ smiglowca, w zwiazku z czym fakt, ze dostawy dobiegna konca w 2010 r spowoduje, ze wiekszosc maszyn bedzie nieeksploatowanych.

 

A co na to pielegniarki i lekarze?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jazz :-), 20 Lut 2010, 17:30

 

>nie slyszy sie nic o calej liscie niezgodnosci wyniklych z pazernosc, niekompetencji i

>kompletnego braku etyki ze strony Polski w procesie wrecz wurzucenia 500M + PLN w zakupie 23

>smiglowcow dla LPR'u od EADS!

 

Była dyskusja na ten temat, ale rzeczywiście marginalna.

Jedynym realnym kontrkandydatem była AgustaWestland firma włosko-brytyjska z AW109.

Problem w tym, że w wypadku zakupu AW109 kupa kasy zostałaby w Polsce ( Agusta kupiła WSK Świdnik) natomiast z Eurocopterem nie mamy żadnej współpracy. Natomiast jeżeli chodzi o samą celowość zakupu to nie mam żadnych zastrzeżeń. LPR miało 16szt. Mi-2, Będzie miało 23szt. EC-135. Czy to dużo na 40 milionowy kraj o takiej wielkości? Podejrzewam, że w samym Nowym Jorku jest ich więcej.

 

>W Polsce jest bowiem brak wyszkolonych pilotow na ten typ smiglowca

 

To fakt, chyba kiedyś pisałem o tym, że szkolenia zaczynają się w momencie startu dostaw, ale to głupota urzędników - z każdym innym typem byłoby pewnie to samo.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jaro_747

 

>Była dyskusja na ten temat, ale rzeczywiście marginalna.

Jedynym realnym kontrkandydatem była AgustaWestland firma włosko-brytyjska z AW109.

Problem w tym, że w wypadku zakupu AW109 kupa kasy zostałaby w Polsce ( Agusta kupiła WSK Świdnik) natomiast z Eurocopterem nie mamy żadnej współpracy. Natomiast jeżeli chodzi o samą celowość zakupu to nie mam żadnych zastrzeżeń. LPR miało 16szt. Mi-2, Będzie miało 23szt. EC-135. Czy to dużo na 40 milionowy kraj o takiej wielkości? Podejrzewam, że w samym Nowym Jorku jest ich więcej.>

 

16 Mi-2 ze wzgledu na koszty eksploatacji i dziury budzetowe, oraz stale problemy techniczne, jezeli podliczymy rzeczywiste godziny operacyjne moglyby byc zastapione 4 EC-135. Nie mam nic przeciwko 23, 50 smiglowcom, ale zasoby musza byc wdrazane stopniowo wraz ze szkoleniem i nabywanym doswiadczeniem w celu unikniecia bledow w konfiguracji. To dziecinnie prosta zasada.

 

Nastepnie, 500 mln to dopiero poczatek. Wymagana infrastruktura do przyjecia eksploatacji tylu maszyn w ratownictwie to nastepna pula pieniedzy i najprawdopodobniej "pomylek".

 

>W Polsce jest bowiem brak wyszkolonych pilotow na ten typ smiglowca

 

>To fakt, chyba kiedyś pisałem o tym, że szkolenia zaczynają się w momencie startu dostaw, ale to głupota urzędników - z każdym innym typem byłoby pewnie to samo.>

To nie tyle glup[ota urzednikow co pospiech w potrzebie zamkniecia przetargu, ktory zawsze byl mniej lub bardziej widocznym, ale przykladem nie modernizowania LPR'u dla dobrego samopoczucia i bezpieczenstwa narodu, ale byl narzedziem podchachmecenia niemalej kasy przez kilku kluczowych graczy w Polsce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jazz :-), 20 Lut 2010, 20:16

 

Dla mnie prawdziwym skandalem jest zakup samolotów Bryza których nikt nie potrzebuje za ponad 600mln. zł.

Natomiast to, że przetarg dla był "dziwny" to nie ulega kwestii. Oczywiście nikt za to nie beknie, po oficjalnie to sukces.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Indyjskie wojska lotnicze i AgustaWestalnd podpisały umowę o zakupie 12 śmigłowców AW101 w wersji VIP za 560 mln Euro. Indie wybrały europejską konstrukcję w ubiegłym roku, przedkładając AW101 nad amerykański Sikorsky S-92. U nas Amerykanie od dłuższego czasu prowadzą intensywny "lobbing" więc może być różnie. Dla niezorientowanych: w przetargu na śmigłowiec dla Prezydenta USA wygrał właśnie AW101(EH-101) pokonując konstrukcje amerykańskie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie tylko my "korzystnie" kupujemy F-16:

"Najwyższa Rada Obrony Rumunii pod przewodnictwem prezydenta Traiana Basescu zdecydowała 23 marca o rezygnacji z zakupu nowych samolotów i pozyskaniu używanych F-16C/D Block 25.(...)

Już w czwartek decyzję te w stosunkowo ostrych słowach ocenili przedstawiciele Saaba. (...)

 

Przedstawiciel przedsiębiorstwa w Rumunii stwierdził, że siły zbrojne tego państwa mogą skończyć jako właściciel czyjegoś [tj. amerykańskiego] złomu. Szwedzi domagają się, by w czasie dyskusji w parlamencie, rząd przedstawił również alternatywne propozycje, a więc zakupu nowych samolotów. Dodają, że te oferty wiążą się z offsetem, który mógłby mieć wymierne skutki dla gospodarki.

 

Na pozytywne skutki transakcji kompensacyjnej zwróciła również dzisiaj uwagę w oficjalnym oświadczeniu Eurofighter GmbH, spółka EADS, BAE Systems i włoskiej Alenia/Finmaccanica. Europejski koncern wyraził żal z decyzji władz Rumunii, podkreślając jednoczesną utratę szansy zacieśnienia więzów miejscowego przemysłu lotniczego z przedsiębiorstwami UE.

 

Kluczowym było jednak przypomnienie, że standardy wspólnoty wymagają przeprowadzenia przetargu, w przypadku tak dużych transakcji. Muszą być one realizowane w przejrzystych regułach, bez dyskryminacji żadnego z podmiotów."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

U nas też szykowano się do podobnego numeru, a gdy się nie udało urządzono pseudoprzetarg. Jak wygląda egzekwowanie zapisów umowy w zakresie offsetu wiedzą już wszyscy za wyjątkiem polityków i urzędników.

 

Polak-Rumun dwa bratanki ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że rodacy mający jakieś zdanie o hameryce generalnie dzielą się na 3 grupy:

- tych którzy siedza w PL i którym wydaje sie że wiedza więcej niż sami jankesi albo i sam "najjasniejszy", ci mają z reguły najwięcej do powiedzenia

- tych którzy kurczwo trzymają się polskich dzielnic w USA z wiadomego powodu i biadolą jak to ich co chwila sie oszukuje

- wreszcie ci których z reguły w ogóle nie słychać, bo to ludzie którzy wyjechali z wyboru w okreslonym celu, zintegrowali sie doskonale ze społeczeństwem amerykańskim i realizują swoje osobiste i zawodowe cele z powodzeniem tak samo albo lepiej niż to robili w kraju.

Po wpisach w w/w wątku widać że przewaga głosów jest odwrotnie proporcjonalna do kolejności w/w klasyfikacji. Czyli wszystko w normie. Pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>eskwadrat, 28 Mar 2010, 04:39

 

Psychologią czy socjologią raczej się tu raczej nie zajmujemy. Piszemy (przynajmniej ja się staram) o konkretnych przypadkach które można sobie sprawdzić. Nikt tu nie biadoli, że w Ameryce lepiej, nawet o wizach nie za wiele. Więc o co ci konkretnie chodzi? Że amerykańskie firmy przy pomocy swoich rządów robią nas w konia a my - tubylcy zamiast podziękować za paciorki coś tam marudzimy że drogo i pożytek żaden?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.