Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  208 członków

Pro-Ac Klub
IGNORED

Klub marki ProAc


zentaur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WuMike w jak duzym pokoju sluchales d20r?

Jak mozesz to opisz krociutko roznice miedzy d28, d20r i d30r. Glownie o roznice odnosnie basu.

 

Nie słuchałem D28, ani D30R jeszcze, a jedynie D20R, z Coplandem na KT120. Było naprawdę duże kopnięcie. Pokój to 26 m.kw, bardzo dobrze zaadoptowane akustycznie pomieszczenie odsłuchowe w nowej lokalizacji Top-Hifi w Sopocie. Dźwięk był bardzo żwawy, rozdzielczy, czasem miałem wrażenie, że ciut za bardzo konturowy wręcz. Wydawało się, że radzą one sobie bezproblemowo z pomieszczeniem. W przyszłym tygodniu będę chciał posłuchać D30R i D28/D18 oraz ponownie Response D2, które mnie kiedyś naprawdę pochłonęły naturalnością i tym, że potrafiły bez problemu zróżnicować wysokość sceny i wokalu - to naprawdę zrobiło wrażenie.

 

Kiedyś przytargam D2 do mojego mieszkania i zobaczę, co zostawią z "setek", w bezpośrednim porównaniu :)

Edytowane przez WuMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano wczoraj, 23:51

 

Wyświetl postUżytkownik wit-told dnia 02.11.2014 - 22:48 napisał

tej klasy kolumny mogą być najtańszym elementem zestawu (pomijając kable),

i z tym może być problem ;)

 

Ale jaki problem? chodziło mi o pominięcie cen kabli, a nie ich brak lub złą jakość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchałem D28, ani D30R jeszcze, a jedynie D20R, z Coplandem na KT120. Było naprawdę duże kopnięcie. Pokój to 26 m.kw, bardzo dobrze zaadoptowane akustycznie pomieszczenie odsłuchowe w nowej lokalizacji Top-Hifi w Sopocie. Dźwięk był bardzo żwawy, rozdzielczy, czasem miałem wrażenie, że ciut za bardzo konturowy wręcz. Wydawało się, że radzą one sobie bezproblemowo z pomieszczeniem. W przyszłym tygodniu będę chciał posłuchać D30R i D28/D18 oraz ponownie Response D2, które mnie kiedyś naprawdę pochłonęły naturalnością i tym, że potrafiły bez problemu zróżnicować wysokość sceny i wokalu - to naprawdę zrobiło wrażenie.

 

Dzieki bardzo.

Gdy odsluchasz pozostale daj prosze znac jaki roznice.Pytam bo kiedys sluchalem d18 w duzym pomieszczeniu i bas kompletna porazka,reszta niezla.

Dzieki za info.Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;-)

Całościowo tak, ale nie ma pojedynczego kabla droższego od głośników.....a wpływ lepszych też jest słyszalny..

 

Był Wit-told taki moment, ze miałem ic MITa i Transparenta, gdzie każdy z nich był drozszy od głośników, na szczęście człowiek poszedł po rozum do głowy...

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był Wit-told taki moment, ze miałem ic MITa i Transparenta, gdzie każdy z nich był drozszy od głośników, na szczęście człowiek poszedł po rozum do głowy...

 

nie chce sie wtracac w dyskusje, bo nie sluchalem tych kolumn, ale jak slysze o cenach kabli i nie tylko, to mnie po prostu bierze i zastanawia, jak to mozliwe, ze kawalek druta 0,5 1m itd. o przecietnym przeciez stopniu skomplikowania jest w stanie kosztowac wiecej niz samochod, czy motor, ktore przeciez sa maszynami duzo bardziej zlozonymi, o wiekszych nakladach materialowych, z kosztownymi homologacjami itd. sprawami.

 

nie ma to jak dobry absurd.

Największym sukcesem szatana jest przekonanie ludzi, że nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był Wit-told taki moment, ze miałem ic MITa i Transparenta, gdzie każdy z nich był drozszy od głośników, na szczęście człowiek poszedł po rozum do głowy...

Dlaczego? źle grało?

Wiem, że to może się wydawać paranoją, ale okablowanie może być b. ważnym sposobem na poprawę brzmienia systemu, czasem nawet b. drogim, ale ogólnie tańszym niż wymiana tzw. "poważnych komponentów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? źle grało?

Wiem, że to może się wydawać paranoją, ale okablowanie może być b. ważnym sposobem na poprawę brzmienia systemu, czasem nawet b. drogim, ale ogólnie tańszym niż wymiana tzw. "poważnych komponentów"

źle nie, po prostu znalazłem kabel, który zagrał u mnie lepiej.

Na chwilę obecną jeszcze starsze Transparenty chciałbym sprawdzić ale to przy jakiejś okazji.

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

witam, są do sprzedania Proac Studio 100 z tego roku ale niepokoi mnie że napis proac jest na dole maskownicy - jeszcze z tym się nie spotkaem w Studio 100 oraz z tyłu naklejka jakaś mała też takiej wcześniej nie widziałem zawsze były większe - no chyba że ostatnia seria tych Studio 100 z tego roku tak ma? nr ser to 003258

 

może ktoś z Was ma już wypracowany kontakt z producentem i mgłby się zwrócić z takim zapytaniem?

post-24531-0-09300000-1417022510_thumb.jpg

post-24531-0-10551800-1417022517_thumb.jpg

Edytowane przez krzysiekol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś z Was ma już wypracowany kontakt z producentem i mgłby się zwrócić z takim zapytaniem?

Jako osoba prywatna masz nikłe szanse na otrzymanie odpowiedzi od producenta. Ja kilkakrotnie próbowałem kontaktować się z nimi przez formularz z ich strony i cisza. Inna sprawa w przypadku osób z branży. Miałem to szczęście, że poznałem gościa który jako firma podjął się reklamacji moich przetworników i tu kontakt jak najbardziej był ze strony ProAc. Na marginesie dodam, że producent w mailu zaproponował bezgotówkową wymianę moich przetworników natomiast prosił, żeby załatwić to oficjalnie przez Audioklan. I tu niespodzianka. Audioklan owszem też ma dla mnie interesującą propozycję, a mianowicie załatwią mi nowe przetworniki za jedyne 50% ich wartości plus koszty przesyłki. Po rozmowach i łopatologicznym tłumaczeniu, że Proac chce wymienić mi przetworniki za darmo a oni chcą za to kasę doszedłem do wniosku, że nie będę się kopał z koniem i im zapłaciłem. Poza tym miałem już dosyć jedynie patrzenia na moje studio 140 z wymontowanymi przetwornikami. Finał jest taki, że mam zupełnie nowiutkie przetworniki które dopiero wygrzewam i cieszę się przy tym jak dziecko. Pozostał jedynie niesmak po Audioklanie ale jest przecież tyle salonów audio i innych możliwości zakupu sprzętu, że akurat tam nie muszę kupować.

Dodam jeszcze, że stałem się posiadaczem wzmacniacza lampowego CAV t5881. Mogę powiedzieć tylko, że Proac są stworzone do grania z lampą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz jestes kolejna osoba ktora chwali polaczenie proac+copland.Nie omieszkam sprawdzic.

Naim strasznie korci ale 'boje sie zachorowac'.Zbyt duzo opcji apgrejdow(zasilanie)i niestety niezbyt tanich.Pozdr.

 

Naim ma wlasnie to do siebie, ze potrafi "wciagnac", ale z tymi D15 jest bomba. Kumpel od ktorego kupilem D15, wszedl teraz w D30...zobaczymy..

 

przed Proakami mialem Amphiony 7-ki, ciezko bylo znalezc cos, co produkuje taka stereofonie jak Amphion, ale z Proakami jest jeszcze lepiej , scena jest glebsza i lepiej zdefiniowana, instrumenty/wokale brzmia bardziej naturalnie. Gdzieś czytałem, że ProAc koloruje, nie słyszę tego u siebie. Probowalem granity pod cokoły, ale przy dębowej podłodze niewiele to wnosi, a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że więcej zabiera zwłaszcza jeżeli chodzi o namacalność i dociążenie dołu. Mam wrazenie, ze oni tak projektuja swoje kolumny, zwlaszcza te ktore dmuchaja w dół, że niejako mają nazwijmy to "grać" z pomieszczeniem i żebym nie został źle zrozumiany, nie słychać ścian, bardziej chodzi mi to że wraz z pokojem stanowią integralną całość. Bawiłem się trochę ustawieniem i doszedlem do wniosku, ze nabardziej mi się podoba kiedy stoją ok. 1 m od tylnej i mniej więcej 80 cm od bocznych z wysokimi do wewnątrz. Co jeszcze? Z byle wzmakiem chyba nie zagrają, piszę chyba bo nie próbowałem niczego innego poza moimi monoblokami, ale mam wrażenie, że potrzebują prądu do kontroli basu. Ze słabych stron, to nie są to najszybsze kolumny jakie miałem, raczej trochę w kierunku tzw. misia, ale i tak bardzo, bardzo mi się podoba :)...

Naim CD5x + Flatcap 2x + NAC 72 + NAP 135 + KEF 105.2 Reference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, są do sprzedania Proac Studio 100 z tego roku ale niepokoi mnie że napis proac jest na dole maskownicy - jeszcze z tym się nie spotkaem w Studio 100 oraz z tyłu naklejka jakaś mała też takiej wcześniej nie widziałem zawsze były większe - no chyba że ostatnia seria tych Studio 100 z tego roku tak ma? nr ser to 003258

 

może ktoś z Was ma już wypracowany kontakt z producentem i mgłby się zwrócić z takim zapytaniem?

 

To bierząca wersja Studio 100 z plastikowym gniazdem głośnikowym.Poprzednie wersje miały wpuszczane w obudowe gniazda - trzpienie Mitchell. Jak cena dobra i odpowiada Ci to brzmienie to bierz , to doskonałe głośniki , wymagające od elektroniki jak i od słuchacza. Warto z nimi "powalczyć" , Używałem je kilka ładnych lat i miło wspominam. Wciąż je mam jako "narzędzie pracy" - doskonale pokazują różnice w elektronice jak i w kablach ,że o nagraniach nie wspomnę.

 

Zdjęcia

 

Zdjęcia

 

Zdjęcia

Edytowane przez sputt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D 15 czy potrzebują prądu? , na lampie to plumkanie, średnio-nisko tomowy potrzebuje mocy „trzymania za mordę „ , PRIMARE I30 który miałem to nieporozumienie , dopiero anthem 225 poradził sobie . Żeby być dobrze zrozumianym, problem D15 nie leży w tym , iż nie zagrają z integrą o małej mocy , tylko by wydobyć potencjał z Excel musi być rezerwa mocy .

Edytowane przez kijek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed Proakami mialem Amphiony 7-ki, ciezko bylo znalezc cos, co produkuje taka stereofonie jak Amphion, ale z Proakami jest jeszcze lepiej , scena jest glebsza i lepiej zdefiniowana, instrumenty/wokale brzmia bardziej naturalnie. Gdzieś czytałem, że ProAc koloruje, nie słyszę tego u siebie. Probowalem granity pod cokoły, ale przy dębowej podłodze niewiele to wnosi, a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że więcej zabiera zwłaszcza jeżeli chodzi o namacalność i dociążenie dołu. Mam wrazenie, ze oni tak projektuja swoje kolumny, zwlaszcza te ktore dmuchaja w dół, że niejako mają nazwijmy to "grać" z pomieszczeniem i żebym nie został źle zrozumiany, nie słychać ścian, bardziej chodzi mi to że wraz z pokojem stanowią integralną całość. Bawiłem się trochę ustawieniem i doszedlem do wniosku, ze nabardziej mi się podoba kiedy stoją ok. 1 m od tylnej i mniej więcej 80 cm od bocznych z wysokimi do wewnątrz. Co jeszcze? Z byle wzmakiem chyba nie zagrają, piszę chyba bo nie próbowałem niczego innego poza moimi monoblokami, ale mam wrażenie, że potrzebują prądu do kontroli basu. Ze słabych stron, to nie są to najszybsze kolumny jakie miałem, raczej trochę w kierunku tzw. misia, ale i tak bardzo, bardzo mi się podoba :)...

Też kiedyś przez parę lat ćwiczyłem Studio 100 - b. dobre kolumny. Grają ze wszystkim, ale im lepsze towarzystwo, tym lepsze efekty. Używane teraz Response 2S są podobne do nich, tylko pod każdym względem doskonalsze. I tutaj już łączenie z wysokiej klasy urządzeniami ma jeszcze większy sens....wydajny wzmacniacz i zasilanie (kabelki) pozwalają uzyskać zwłaszcza świetną głębię, o naturalności brzmienia nie wspominam, bo marka z tego jest znana. W większych konstrukcjach trudności może sprawiać opanowanie basu, ale to czasem też kwestia konfiguracji, wielkości i jakości pomieszczenia itp..

Moim zdaniem Proaki, zwłaszcza podstawkowe mają bardzo niski współczynnik "Kolorowania" w porównaniu do innych firm;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.