Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  208 członków

Pro-Ac Klub
IGNORED

Klub marki ProAc


zentaur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.11.2021 o 12:15, virtualfan napisał:

Taaa.... czemu służy to forum? Czyż nie m.in wymianie doświadczeń?

Dokładnie tak, dlatego wcześniej napisałem jak to wygląda i jak do tego podejść. 

Godzinę temu, virtualfan napisał:

No i stało się. Para leciwych Response 2.5 stoi w naszym "salonie". Zgłaszam zatem akces do klubu 🙂

To co, to pogratulować. 😉

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak się rzekło A to trzeba i Be 😄

Moje kolumny nie mają jeszcze napisów ProAc na koszach, są zatem - jeżeli wierzyć internetowi - z pierwszego okresu produkcji (noszą numer 360). Nie znam dokładnej daty produkcji (sprzedający zapodział już paragon). Podobno nie były bardzo eksploatowane, podobno...

Upływ czasu pozostawił odbarwienia forniru pod maskownicami, będę rozmawiał ze znajomym stolarzem, czy są na to jakieś (poza farbą i wałkiem 😉) tricki znane tylko wtajemniczonym. Sam fornir ma także tu i tam lekkie obicia i przetarcia, ale jak na swój wiek naprawdę wyglądają dobrze. Oczywiście, gąbki wysokotonówek są już wykruszone i sparciałe, więc czeka je wymiana. Niestety na nieobrandowane zamienniki. 

Rozmiar kolumn (wyższe prawie o 15 cm od poprzednich bowersów) wymusił lekką rearanżację mebli na ścianie (wymiana jednej szafki na niższą). W sumie, te 15 cm przez ostatnie cztery lata skutecznie hamowały zakusy na zmiany (a duże były, oj duże). Jestem bardzo wdzięczny małżonce za akceptację kolumn, których WAŻ - sam to przyznaję - jest naprawdę niski (bowersy były czarne). Nie pasują nam dosłownie do niczego 😄 (no może do gramofonu, ma zbliżony kolor forniru). Ale przeważyły dwa aspekty: argument, że marzenia trzeba spełniać oraz uznanie żony dla kunsztu wykonania kolumn i regularności forniru na obu paczkach. No i może jeszcze stwierdzenie kolegi, że "skrzynki oklejone czarną folią może mieć każdy frajer, a fornir w stylu sekretarzyka Ludwika XIV tylko wybrani". Jak pisałem wcześniej, warunki lokalizacji kolumn nie są podręcznikowe ale stawiam zakład, że jest to bolączka większości audiofili.

Jak mruczą w systemie? Kiedy słuchałem ich u poprzedniego właściciela, słychać było potencjał (mój kolega był pod wrażeniem). Ponieważ stały ok 1,5 m od siebie w kwadratowym pokoju, scena była średnio satysfakcjonująca, a pomimo odległości 1 m od tylnej ściany bas był monstrualny (stąd wyartykułowane wcześniej obawy). Lubię bas (jak stwierdził kolega, w naszym wieku już tylko to słychać 😄) ale w odpowiednich proporcjach do całości, a nie jako pasmo dominujące. Miałem to szczęście, że sprzedający zgodził się mi je wypożyczyć.... i tak już zostały.

Trzy największe zaskoczenia: (1) wrażenia takie, jak je zapamiętałem ponad dwadzieścia lat temu słysząc je jeden jedyny raz, (2) mój leciwy Musical Fidelity A2 (25 W w klasie A) napędza je bez najmniejszej zadyszki na poziomach głośności, na które mogę sobie pozwolić (3) bas pomimo ustawienia kolumn jest bardzo poprawny, o czym za chwilę.

Scena jest szeroka, wychodzi nieznacznie na boki poza głośniki, i satysfakcjonująco głęboka. Gdzie bowersy kończyły rysować głębię, proaki ciągną ją dużo dalej. Co ciekawe w tych kolumnach: nawet stojąc przy jednej słychać przestrzenność jej grania. Nie tylko: kanał L, kanał P.

Idąc od góry: wysokie są nieco stonowane, ale wystarczająco dźwięczne i oddające niuanse talerzy i wszelkich "przeszkadzajek". Średnica jest bardzo dużym atutem. Co prawda nie jest tak angażująca, jak w bowersach (25 lat użytkowania odcisnęło swoje piętno), ale na pewno jest bardziej neutralna i zróżnicowana, subiektywnie przekazuje więcej informacji, więcej smaczków, wybrzmień. Teraz po prostu gra bliżej prawdy, nie moich upodobań 🙂. No i bas - ten robi największe wrażenie. Po pierwsze, uczestniczy w niebywały sposób w kreowaniu przestrzeni - nie słyszałem tego w zbyt wielu kolumnach. Jest bardzo zróżnicowany, prezentuje wiele tekstur i barw. Jest szybki, jeżeli został tak nagrany i ciągnie się, kiedy... został tak nagrany. Bas po prostu gra, jak reszta pasma, nie tylko bum, bum, bum. Przy tym schodzi tak nisko, chyba nawet PMC z linią transmisyjną nie robią takiej roboty. Przy tym w ogóle nie dominuje - a tego się najbardziej obawiałem. Moim zdaniem, całość pasma jest dobrze zgrana, zintegrowana, nie ma jakichś istotnie odbiegających od reszty górek lub dołków. Rewelacyjnie prezentują się instrumenty strunowe, szczególnie kontrabas i gitara - słuchać (i czuć) wibrowanie powietrza w podle rezonansowym, jego zróżnicowanie. Pięknie prezentuje się też fortepian. Gra dużym dźwiękiem, nie słychać żeby był jakoś ograniczany. Na tych kolumnach dopiero słychać różnice w elektronice (podpinaliśmy Haiku SOL II), bowersy miały tu swoje ograniczenia.

Kończąc przynudzanie - jestem bardzo zadowolony ze zmiany. Teraz pewnie przyjdzie kolej na wzmacniacz...

20211127_144836.jpg

20211127_144918.jpg

20211128_142803small.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam. 

Stałem się niedawno właścicielem modelu Studio 140 lecz dopiero teraz zauważyłem pewne defekty zawieszenia membran. 

Kolumny grają naprawdę pięknym dźwiękiem. Nie słyszę aby te defekty uwidaczniały się w odbiorze utworów. Chciałbym się dowiedzieć jakie są to głośniki srednio-niskitonowe, jaki model i czy są nadal do kupienia?  Nie jest to wersja MK2.

IMG_20211210_100105.jpg

IMG_20211210_100334.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Paweł Fredd napisał:

Witam. 

Stałem się niedawno właścicielem modelu Studio 140 lecz dopiero teraz zauważyłem pewne defekty zawieszenia membran. 

Kolumny grają naprawdę pięknym dźwiękiem. Nie słyszę aby te defekty uwidaczniały się w odbiorze utworów. Chciałbym się dowiedzieć jakie są to głośniki srednio-niskitonowe, jaki model i czy są nadal do kupienia?  Nie jest to wersja MK2.

IMG_20211210_100105.jpg

IMG_20211210_100334.jpg

To są głośniki SEAS , ale modyfikowane i raczej nie dokupienia , chyba że używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Paweł Fredd napisał:

Czyli są do uratowania? Wymiana samych zawieszeń, tak? To lux, bo w dźwięku mi to nie przeszkadza a jedyny minus to taki, że mam o tym wiedzę "że jest".

Nie zlecaj tego nikomu, bo nie wiadomo jak zagra po. 

Napisz do ProAca i podaj numer seryjny kolumn, powinien być przy terminalach.

Wtedy masz pewność, że dostaniesz takie jak powinieneś dostać, to mogą być modyfikowane dla ProAca i można się zdziwić, jak podmienisz na "takie same" z komercyjnej produkcji.

 

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
2 godziny temu, David 81 napisał:

Witam wszystkich kolegów i koleżanki w klubie ProAc z moimi kolumnami ProAc response 2,5 

20220108_125843.jpg

Witamy :-) Kolor jakby do moich podobny.

I kolejny, który musi iść na kompromis pomiędzy ustawieniem kolumn a słuchaniem w ogóle, aż mi lepiej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu testuję izolatory IsoAcoustic Gaia III. Można na ich temat znaleźć wiele opinii, także tutaj,

https://www.audiostereo.pl/topic/154938-podkładki-izolatory-isoacoustics-gaia-prawda-czy-fałsz/

Uczestniczyłem dwukrotnie w ich prezentacji na AVS, gdzie zetknąłem się z nimi po raz pierwszy i wzbudziły moje zaciekawienie. Wrażenia mam podobne, jak opisują je inni - w porównaniu do fabrycznych kolców wyraźnie lepsza lokalizacja i separacja, więcej detali które wcześniej też były, ale maskowane innymi dźwiękami, czystsza i gładsza góra, czytelniejsze i czystsze wokale, lepsze zrozumienie tekstu piosenek, kapitalna kontrola basu kosztem niewielkiego zmniejszenia jego masy, który w R2.5 zyskuje dodatkowe zróżnicowanie barwy (wiem, dziwnie to brzmi dla basu, ale tak jest) - ale akurat basu w tych kolumnach nie brakuje, więc raczej wychodzi im to na dobre. Oczywiście coś za coś - zmienia się trochę żywość i autentyczność przekazu i współgranie instrumentów. To już zależy, co kto lubi,

Stosujecie lub mieliście z nimi styczność? Macie swoje zdanie na ten temat? Jeżeli dobrze widzę, David81 stosuje Soundcare Superspike 4. Jakie doświadczenia z ich stosowania w stosunku do zwykłych kolców?

IMG-20211229-WA0008.jpg

20211229_231347.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.01.2022 o 21:44, virtualfan napisał:

Od pewnego czasu testuję izolatory IsoAcoustic Gaia III. Można na ich temat znaleźć wiele opinii, także tutaj,

https://www.audiostereo.pl/topic/154938-podkładki-izolatory-isoacoustics-gaia-prawda-czy-fałsz/

Uczestniczyłem dwukrotnie w ich prezentacji na AVS, gdzie zetknąłem się z nimi po raz pierwszy i wzbudziły moje zaciekawienie. Wrażenia mam podobne, jak opisują je inni - w porównaniu do fabrycznych kolców wyraźnie lepsza lokalizacja i separacja, więcej detali które wcześniej też były, ale maskowane innymi dźwiękami, czystsza i gładsza góra, czytelniejsze i czystsze wokale, lepsze zrozumienie tekstu piosenek, kapitalna kontrola basu kosztem niewielkiego zmniejszenia jego masy, który w R2.5 zyskuje dodatkowe zróżnicowanie barwy (wiem, dziwnie to brzmi dla basu, ale tak jest) - ale akurat basu w tych kolumnach nie brakuje, więc raczej wychodzi im to na dobre. Oczywiście coś za coś - zmienia się trochę żywość i autentyczność przekazu i współgranie instrumentów. To już zależy, co kto lubi,

Stosujecie lub mieliście z nimi styczność? Macie swoje zdanie na ten temat? Jeżeli dobrze widzę, David81 stosuje Soundcare Superspike 4. Jakie doświadczenia z ich stosowania w stosunku do zwykłych kolców?

IMG-20211229-WA0008.jpg

20211229_231347.jpg

Ja kupiłem już ProAc  z Soundcare Superspike 4 i nie porównywałem ze zwykłymi kolcami, IsoAcoustic Gaia III też miałem ale przy kolumnach elac vela 407 tam była różnica na plus więcej powietrza i bardziej oderwany dźwięk od kolumn bas też bardziej kontrolowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
1 minutę temu, sir.jax napisał:

@robbit

A co z Elacami, takie zajebiste miały być? 

 

były zajebiste ale jak się okazało nie w każdym gatunku muzyki . Niektóre rzeczy grały super a inne niestety już nie . Podstawowym problemem był metraż pomieszczenia  a drugim bardzo ciemne brzmienie i niskie zestrojenie tych zestawów  . Teraz na monitorach ten problem na szczęście nie występuje . Ufff :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś ma tu (albo miał) jakieś 140/148 lub inne z accu? od 15 lat chciałbym spróbować jakiegoś z podstawowych modeli accu a nie słyszałem jeszcze tego z Proac’ami. Szczerze to ogolnie mało accu słuchałem, ale wiele lat temu bodaj e-213 mnie urzekł mocno 

????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.