Skocz do zawartości
IGNORED

Drzewa przy drogach..czy są potrzebne?


byca

Rekomendowane odpowiedzi

Frank

Jak zestawisz te zyski z paliwa ze stratami powstałymi dzięki tirom to zobaczysz,że za nic nie płacą

Rosjanie mają gaz i rope,zarabiają na tym(za darmo nam nie dadzą)dlaczego mamy nie zarabiać na tym co mamy?Dlatego,że polak to frajer?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość _avw_

(Konto usunięte)

Tity jeżdżą już w Polsce na platformach kolejowych, lub takie programy usiłowano realizować. Na linii kolei szerokotorowej tzw. hutniczo-siarkowej linii 65 od granicy z Ukrainą do Gródka, prawie 400 kilometrów. Kilka lat temu wyremontowana, wiec chyba na siebie zarabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam właśnie, dlaczego kolej nie zrobi czegoś takiego jak w rodzaju tunelu, Anglii do Francji, jak ktoś ma zrobić np: 200-40km to mogłaby taka kolej na platformach przewozić w dobrej cenie auta-ciężarówki i może byłby to niegłupi pomysł.

Ale komu chce się pomyśleć i spróbować, a to byłaby zajebista sprawa, żadnych korków, opłat za autostrady, fotoradarów etc. Ja chętnie bym skorzystał z takiej usługi.

 

Co do tirów czy lżejszych ciężarówek to prawda jest taka że niema innego wyboru i czy się opłacają czy nie istnieć muszą, nikt sobie tych 4 ton czy więcej (jak duży dom) na plecach nie zaniesie, i można przeliczać i wyliczać i kalkulować i niech ten transport drogowy będzie droższy, ale bez niego ani rusz, i kolej też nie przetrwa jak nikt towaru nie odbierze.

 

Co do drzew, szkoda niszczyć takie duże i stare drzewa, są często piękne, ale powinny stać dalej od drogi, wtedy np: nie wisiałyby może na nich krzyże czy inne pamiątki.

Raz miałem niezły poślizg, ściągnęło a wieczór zimą, całą drogę jechałem i było spoko, no chyc gołoledź, na szczęście poniżej był inny poziom, śnieg/zaspa i dość płasko, jechałem w poślizgu po skosie i nic się stało, jak przyjechała pomoc drogowa i koleś wyszedł to szybko złapał się drzwi bo ustać się dało i poleciałby z hukiem na gleb.

Nie mógł mnie3 wyciągnąć na lince i wyciągarce bo jego wciągało do rowu, dopiero ja przywiązał się do drzew po przeciwnej stronie to dał radę.

 

I prawda jest taka, że gdyby były drzewa w tym miejscu to dzieci straciłyby oboje rodziców a byliśmy od nich ze 3 km, mieliśmy szczęście, a może to było ostrzeżenie, ale czy są mocni na gołoledź?.

Jak już prawie byliśmy wyciągnięci to jechała solarka.

Drzewa były tez później i wcześniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ma oczywiście swoje duże efekty negatywne, które należy minimalizować - budując autostrady.

 

No tak, bo autostrady to bocian zrzuca z nieba za co łaska...

 

W kategorii drenujących naszą kieszeń instytucji, kolej wcale nie jest takim kosiarzem. Taka GDDKiA która jest urzędem z naprawdę nieograniczonym budżetem (bo jak tylko tupną nóżką, to się im z budżetu państwa sypie) ciągnie duuużo więcej. A PKP nie jest urzędem, tylko firmą i nie ma nieograniczonego budżetu.

Ja bym wolał, żeby wydano miliard złotych na kompletny system PKP CARGO, niż na przykład na zbudowanie jednego skrzyżowania autostrad.

(Jak ktoś nie wierzy to proszę poguglać - koszt węzła Sośnica A4/A1 to 853 mln złotych).

 

Powtórzę - bardzo proszę nie pisać o drenażu kieszeni przez PKP, skoro budowa dróg drenuje nasze kieszenie dużo bardziej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi są nam potrzebne i jest to opinia dosyć w społeczeństwie powszechna, jest powszechna zgoda na ponoszenie kosztów z tego tytułu.

Mogę sobie wyobrazić Polskę z kilkoma liniami kolejowymi na krzyż.

Polska z kilkoma drogami na krzyż jest nie do wyobrażenia.

 

Kolej jako branża niedawno była (może nadal jest)największym odbiorcą państwowych dotacji.

Brali więcej niż np. górnictwo nie musząc nawet urządzać zadym w Warszawie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ekologizm staje się nową religią. A w religii nie ma miejsca na racjonalizm ani chłodną kalkulację.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może wladz czy Less,podacie te fakty.Konkretnie jakie koszty to autostrady a jakie to pociągi.Pamiętajcie tylko,że trasy dla pociągów istnieją i tylko je trzeba unowocześnić.Jak będziecie zestawiać te koszty to pamietajcie o fakcie,że za frajer nam będą drogi rozjeżdżać,bo nikt tutaj z tych mocno rozsądnych nie bierze pod uwagę opłat.Rozumiem,że drogi będą państwowe nie prywatne,bo prywatny za przejazd opłaty pobiera.

wladz.

Zamiast wiary w państwowe drogi,podałbyś troche faktów.Nie będziemy wtedy krajem wiary a faktów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 11 miesięcy temu...

"Policjanci zdecydowali się przeanalizować statystyki śmiertelnych wypadków w regionie, bo zaniepokoiło ich, że choć w skali roku liczba wszystkich wypadków spada, to tych, w których giną ludzie - rośnie.

 

- Ciągle zastanawialiśmy się, jak to możliwe - opowiada Wiesław Rzyduch, naczelnik wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. I przywołuje liczby: w listopadzie minionego roku na naszych drogach zginęło 17 osób, a w tym aż 27. W październiku było jeszcze gorzej - liczba śmiertelnych ofiar wzrosła z 17 do 31. We wrześniu też nie lepiej - rok temu 24, w tym roku - 30. - Bardzo długo analizowaliśmy dokumentację dotyczącą wszystkich wypadków. A to, co odkryliśmy, nas zszokowało. To kompletna katastrofa - mówi Rzyduch.

 

Jak się okazało, w ogromnej większości za kierownicą siedzieli kierowcy w wieku od 19 do 25 lat. - Giną młodzi ludzie, bez odpowiednich umiejętności i wyobraźni, bagatelizujący niebezpieczeństwa. Gubi ich brawura - mówi Rzyduch. - Widać to po rodzajach zdarzeń - dodaje. - Najczęściej dochodzi do kolizji z infrastrukturą - giną po zderzeniu z budynkiem, przydrożnym słupem, drzewem czy ogrodzeniem. Tracą życie, bo jadą za szybko. W dodatku najczęściej nie zapinają pasów. Takim samym młodym kierowcom najczęściej też odbieramy prawo jazdy za szybką jazdę i przekroczenie dozwolonej liczy punktów.

 

Wyniki tak przeraziły policjantów, że od razu zabrali się za tworzenie nowego programu, który jeszcze w tym roku chcą wprowadzić w Bydgoszczy. Poprosili o pomoc urzędników i kuratorium oświaty. - Będziemy się wpraszać do szkół, na uczelnie, do ośrodków nauki jazdy, WORD-u, organizować konferencje i spotkania - zapowiadają.

 

Jednym z najważniejszych punktów nowego programu jest szokujący film, który dostanie każdy kursant i świeżo upieczony kierowca. Pokazuje prawdziwy wypadek, w którym zginął młody człowiek.

 

- W tym roku jedna z najbardziej drastycznych tragedii zdarzyła się na początku lata pod Koronowem. Zginął wtedy 23-latek, a jego dwóch kolegów zostało ciężko rannych - opowiada Krzysztof Złotnicki z wydziału ruchu drogowego KWP. - Młodzi ludzie na pasie startowym sprawdzali możliwości mitsubishi colta. Na łagodnym zakręcie, jadąc 160 km na godzinę, wypadli z trasy i zahaczyli o jadącego z przeciwka volkswagena vento. To był makabryczny widok. Na dodatek obok ciała kierowcy leżała kamera, młodzi nagrywali swoje popisy, aby zamieścić filmik na YouTube. To było przerażające - i ten widok, i ostatnie głosy, które się nagrały."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.