Skocz do zawartości
IGNORED

The end of SAAB


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

S80 1.6d - chwalą się emisją 129 g/km. Najoszczędniejsza E-klasa ma 139 g/km podobnie jak A6. Do tego S80 jako najwyższy model Volvo ma lekką przewagę prestiżu nad "średnimi" Mercami i Audi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 20 Gru 2009, 12:12

 

>Do tego S80 jako najwyższy model Volvo ma lekką przewagę prestiżu nad "średnimi" Mercami i Audi.

 

Tu bym polemizował. Wydaje mi się, że jednak merc/bmw/audi mają w tym segmencie wyższy prestiż. Tylko jak to zmierzyć?

 

Co do S80- świetny wóz, jeździłem chyba najsłabszą wersją (2.4), pamiętam tyle (samochód kolegi), że było baaardzo miękko- zawieszenie, fotele, wnętrze. Oczywiście w pozytywnym sensie- lubię ten rodzaj komfortu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mimo wszystko podtrzymuję. Powiedzmy że jakiś przedsiębiorca leci na firmowe spotkanie i kontrahent wysyła limuzynę celem odebrania go z lotniska. E-klasa, BMW 5, czy A6 - zaraz pojawia się pytanie "dlaczego nie S, 7 czy A8?". Z S80 tego akurat problemu nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo w przypadku np. Peugeot 607/Citroen C6, a swego czasu prezydent Francji jeździł R25. Ale czy zasady dyplomacji odzwierciedlają temat, o którym mówimy? Wydaje mi się, że nie do końca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie volvo i troche powiedzmy dyplomacji korporacyjnej

moj kolega w czasie kiedy pracował dla szwedów ok 10 lat temu tłumaczył mi sposob w jaki byli obdzielani firmowymi autami pracownicy poszczegolnych szczebli

nie pamietam juz oczywiscie jakie bylo dla ktorego szczebla ,ale pamietam to "najgorsze" volvo bo miało usuwane -blokowane- wyposażenie dodatkowe na koszt firmy oczywiscie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> wasylak, 20 Gru 2009, 12:44

 

Francuzy się właśnie wycofują z segmentu premium, Citroen może wróci w ramach linii DS. A Volvo swoich fanów ma, S80 można skomentować "taki styl" podczas gdy konotacje E-klasy i podobnych są jednoznaczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo skończyło się wraz z odejściem serii 9xx (s90; v90).

Co do s80 i opinii ... polecam poczytać jednak forum użytkowników (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) - nie jest tak kolorowo niestety ...

To już era aut 'na chwilę' ...

 

K

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o tym co mogą chcieć kupować firmy. Dla siebie bym nawet nie pomyślał o S80 a tym bardziej z takim "kosiarkowym" dieslem 1.6.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 20 Gru 2009, 13:12

 

>>> wasylak, 20 Gru 2009, 12:44

>

>Francuzy się właśnie wycofują z segmentu premium, Citroen może wróci w ramach linii DS. A Volvo

>swoich fanów ma, S80 można skomentować "taki styl" podczas gdy konotacje E-klasy i podobnych są

>jednoznaczne.

 

Otóż to- konotacje...domyślam się, że chodzi o styl tzw. nowobogacki (w Polsce). Volvo jest na półce "dobry smak", ew. "low profile" (na Zachodzie), tudzież "konserwatyzm" (poniekąd, tu lepszym przykładem byłby Jaguar, ale ten ma w odwodzie XJ i jest niewątpliwoe obecny w segmencie "luxury").

A że Francuzi mieliby się wycofać z "premium"? To byłaby wielka szkoda- C6 jest wozem, który naprawdę do mnie przemawia i żal prawie chwyta za serce, że nie stać mnie na taką "ekstrawagancję".

 

Wiem, że to tylko stereotypy i prawdziwi fani motoryzacji potrafią spojrzeć further than that. Cóż, kiedy na końcu klienci decydują. Pytanie tylko- czy po zsumowaniu wszystkich drobnych punktów niczym w testach w prasie automoto- niemiecka myśl techniczna w połączeniu z odpowiadającym jej dizajnem- faktycznie nie jest uber alles?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem dobrze jest mieć w ofercie jedyny samochód w starym, odchodzącym stylu. Przykładowo w USA Ford do dziś sprzedaje model Crown Victoria - ostatni klasyczny krążownik szos, podczas gdy GM i Chrysler na dłuższy czas zapomnieli o czymś takim jak RWD w sedanach (choćby Cadillac Seville miał V8 ponad 300HP, i przedni napęd). No i Crown Victoria praktycznie zmonopolizował choćby rynek policyjnych interceptor'ów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crown Victoria ochodzi- szykowany jest nowy interceptor.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Holenderski producent samochodów sportowych Spyker Cars poinformował w niedzielę o złożeniu koncernowi General Motors (GM) nowej oferty kupna szwedzkiego Saaba.

 

W piątek GM zapowiedział, że likwiduje Saaba, ponieważ negocjacje ze Spyker Cars zakończyły się fiaskiem. Teraz Holendrzy wyrażają nadzieję, że ich nowa 11-punktowa propozycja skłoni amerykański koncern do zmiany zdania. Zrezygnowali m.in. z żądania, by przed końcem roku Europejski Bank Inwestycyjny przyznał Saabowi pożyczkę (wysokości nie podano).

 

 

 

Szef GM Ed Whitacre zapowiedział kilka dni temu, że Saab zostanie zlikwidowany, jeśli do końca roku nie znajdzie się dla niego nabywcy. Holenderski producent mówi, że jego najnowsza oferta jest ważna do poniedziałku.

 

GM kupił 50 proc. udziałów Saaba za 600 milionów USD w 1989 roku, a całkowicie przejął tę firmę w 2000 roku, dopłacając 125 milionów USD. W lutym br. Saab wystąpił o ochronę przed wierzycielami. W listopadzie z przejęcia Saaba zrezygnowała firma Koenigsegg (szwedzki producent luksusowych samochodów sportowych).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie kolejny europejski dobroczynca wyciagnie pomoc rzadowa i inne gratyfikacje a potem i tak odsprzeda wszystko azjatom

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawa w socjalizm zawsze źle sie kończy, chociaż beneficjenci takiej zabawy zdaja sie przez długi czas tego nie widziec...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa premium odchodzi jednak do lamusa - coraz skuteczniejsze egzekwowanie limitów prędkości jak również malejąca ilość miejsca w miastach sprawiają że samochody rosną w górę. I znowu pewnie obniżą limity - bo te wynalazki będą częściej lądowały w rowach (a pionowa pozycja jadących przy dachowaniu nie pomaga), ich wysokość sprawi też że nawet przy 50kph pieszy nie będzie miał szans przeturlać się po dachu z szansami na przeżycie.

 

SAAB jakoś w ogóle nie dał rady wejść na rynek tych pokracznych minivanów, Volvo też zresztą nie. No i zostało miejsce tylko na jednego producenta skupiającego się na klasie premium FWD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Wam powiem...

Od czasu R.Scenica cierpię katusze dyktatu, co to schowkami stoi (i dachem, pod którym i tak żaden kapelusz nie gości, chyba, że kaszkiet). Że Saab się nie poddał i tłukł epigony- aż dziw brał, jak się na to patrzyło. Teraz serwują nam jakieś dziwaczne propozycje przejęć (na miarę tradycji marki?), ale mamy kryzys i w powodzi tonących gigantów- szwedzki dinozaur idzie na dno. Czy to naprawdę koniec krokodyli?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9215-100007347 1261342972_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwedy są w awangardzie dbania o "bezpieczeństwo" - były gdzieś linki do informacji o planach tamtejszego rządu mających na celu zredukowanie liczby śmiertelnych ofiar wypadków do zera. Poprzez limity 100 - 70 - 30 oraz instalację różnych energochłonnych samochodołapów.

 

Normalną reakcją jest jednak funkcjonalne dostosowanie się do tych nadmiarów bezpieczeństwa i stąd Scenic itp. badziewie. A Szwedy myślały że będzie tak bezpiecznie - nowoczesne limuzyny z masą systemów, przechodzące "test łosia" i jeszcze takie limity. Ludzie nie są głupi i wiedzą że wszystko kosztuje, w tym bezpieczeństwo. Lepiej trochę zaryzykować niż harować jak głupi czy tracić czas jeżdżąc wolno. A jak nam skutecznie zabronią szybkiej jazdy, to chociaż więcej przewieziemy wysokimi i krótkimi dryndami, które łatwiej zaparkujemy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna, tak myślałem- Freud z tą swoją kompensacją jednak miał rację. Oczywiście, wszystko to pozostaje w swerze nieświadomości klientów/użytkowników i tylko dlatego horror pajdoradosnej, tudzież familijnej funkcjonalności pleni się w najlepsze. Co robić, kurna, co robić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z was tu pisze, mówi jaki to saab jest - ale jak to na tym forum, prócz jednego usera inni widzieli saaby tylko na fotka lub na ulicy przejeżdżające obok.

 

Mam Saaba i po paru autach, które posiadałem (Audi, Ford Focus, Skoda octavia) tego nabyłem ponad rok temu zupełnie przez przypadek. Od tej chwili stałem się jego miłośnikiem, to zupełnie inne auto gdzie inżynierowie inaczej niże w poprzednich moich autach podeszli do funkcjonalności. Owszem zgadzam się że nie wszystkim będzie się podobać. Jakość wykończenia, dbałość o szczegóły oraz inżynieria jest naprawdę na innym poziomie niż większość aut.

 

Co do serwisu - to jest to bolączka w Polsce - ASO trzeba omijać szerokim łukiem gdyż mechanicy w nich, prócz tego, że mają TECHA - to nie wiedzą co dalej (ot moja przygoda gdzie mechanik po przeczytaniu błędów na początek stwierdził, że trzeba wymienić zawór EGR, przepływkę, i bóg wie co jeszcze - koszt parę tysięcy złotych, a okazało się, ze była pęknięta rurka od pompy podciśnienia). Warsztaty, które się znają na Saabach są przez "saabowiczów" szybko rozpoznawane i one będą dalej dobrze funkcjonować - a ASO Oplowskie (które ma w koszyku również saaba) i tak nie zna się na ich naprawie - ograniczają się do wymiany całych podzespołów, typu "trzeba cały silnik wymienić bo gdzieś jest coś nie tak".

 

Szkoda, że tak oryginalne samochody odchodzą - inne nietuzinkowe, wykraczające ponad przeciętność. te samochody bez wątpienia mają to coś - co pozwoliło, że mają miano kultowych a wygoda prowadzenia i samego użytkowania jest ich atutem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słucham tylko muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa pozostania na rynku przynajmniej znaku firmowego...

 

"Kontrolowana przez rosyjski kapitał holenderska firma Spyker poprawiła ofertę przejęcia Saaba dwa dni po ogłoszeniu likwidacji szwedzkiej firmy przez GM"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koobal,

 

pomyliłeś się w szacunkach :) Co najmniej dwie osoby w wątku znają Saaby z autopsji :))

 

Z resztą wpisu się zgadzam- są to samochody o nieprzeciętnej ergonomii i trzeba się przejechać, najlepiej w długą trasę, żeby zrozumieć, o czym jest mowa :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koobal, a którego saaba masz? Bo ja choruje na 9-3, tą prawie ostatnią wersję (od roku 2004) w dieslu (ponoć mimo, że fiatowski to na całkiem wysokim poziomie)... Gdyby nie zmiana mieszkania, to pewnie bym już szukał :(((

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak nie szkodzi! Po prostu Saaby są interesującymi samochodami, więc i bez osobistych doświadczeń podyskutować można. Zresztą- w innym wątku (kącik samochodowy) chyba nikt nie jeździł ani Nissanem GT-R, ani Porsche Turbo (a może się mylę?), a dyskusja była ciekawa.

Co do napraw Saabów- kolega zwykła mawiać, że np. wahacze, fakt, pasują z Vectry. Ale wtedy Saab będzie resorował, jak Vectra. A nie- jak Saab. Coś w tym ponoć jest :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.