Skocz do zawartości
IGNORED

Dom to nie studio. Charakterystka kolumn w domowym audio


jozefkania

Rekomendowane odpowiedzi

>W skrócie - wymyślone to jest w następujący sposób: monitor do domu ma Cię uwieść, a studyjny

>obnażyć prawdę. Więc odbiorcom lepiej słucha się na kolumnach zaprojektowanych do domowego użytku.

>

 

 

Takie teksty jak się czyta dają dużo do myślenia o czym to już nie będę pisał.

 

Internet to kopalnia wiedzy ale też śmieci.

Jak się dobrze poczyta i poszuka można zobaczyć jakie monitory stoją w renomowanych studiach.

Jak znajdziesz to zobaczysz że nie są to głośniki tylko do studia ale także używa się ich w domu.

 

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem rysunki przedstawiające o co mi chodzi. Audio 7/98.

Tutaj dochodzą jeszcze kąty dogięcia kolumn. Jednak ogólnie widać zależność.

Zakładając, że kolumny mają pasmo równe jak stół to najrówniejsza charakterystyka (najmniej zniekształcona) jest wtedy, gdy słuchacz i kolumny są na środku pokoju. Czy to częsty obrazek w domach audiofilów i w wątku Wasze ustroje ? Raczej nie.

I pytanie. Czy mając świadomość, że słuchamy w ustawieniu "B" warto na siłę dążyć do równego przebiegu pasma mierzonego z 1m i nie biorącego pod uwagę wpływu pomieszczenia i ustawienia ?

Ja sądzę, że właśnie nie koniecznie.

 

I Wesołych Świąt :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17766-100007019 1261755152_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco wcześniej pojawił się tu link do pomiarów aktywnych monitorów studyjnych HR624:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy możemy na chwilę wrocić do tego tematu?

 

Przyjrzyjmy się tym wykresom dokładniej, bo widać tam conajmniej dwie ciekawostki. Widać wyraźnie jak akustyka pomieszczenia zdruzgotała liniowość charakterystyki przenoszenia. Ale coś mi tam nie pasuje. Na drugim wykresie widać dwie wersje pomiaru, jedna gdy głośniki stoją pionowo, a druga gdy leżą poziomo. I tu się dzieją rzeczy dziwne. Wydaje mi się, że różnica pomiędzy tymi pomiarami jest za duża, wręcz nieprawdopodobna. Zobaczcie ci się dzieje pomiędzy 10 kHz a 20 kHz. Tam się pojawia wielkie zafalowanie sięgające aż 12 dB pomiędzy dołkiem a szczytem. To jest niedpouszczalne i może świdczyć albo o źle ustawionym mikrofonie pomiarowym, albo o fakcie zbliżenia gośników wysokotonowych do jakichś odbijających dźwięk plaszczyzn. W normalnych warunkach odsłuchowych takie zaburzenia nie mają prawa się pojawić. Poza tym charakterytyka jest moim zdaniem zanadto poszarpana.

 

Druga rzecz także jest ciekawa. Czy ktoś z Was zauważył od jakiej częstotliwości zazyna się pomiar? Zerknijcie. To jest 300 Hz. Kiedy ostatnio widzieliście pomiar jakiegokolwiek głośnika, który zaczyna się tak wysoko? Ja sobie nie przypominam żadnego. Przecież tu w ogóle nie ma zakresu basu! Gdzie on się podział i dlaczego nie zoastał pokazany? Pozostawmy to domysłom.

 

Wątek jest o charakterytykach kolumn w realnych warunkach domowych, zerknijcie więc na poniższy wykres. To jest PRAWDZIWY wykres kolumn stojących w realnym pomieszczeniu odsłuchowym, a konkretnie w warunkach normalnego przeciętnego pokoju (18 m2) bez żadnych specjalnych ustrojów akustycznych. Kolumny stoją w miejscu ty, gdzie zawsze. Front głośników odsunięty jest od ściany o ok. 60 cm, mikrofon w miejscu głowy słuchacza na wysokości głośników wysokotonowych skierowany na wprost celuje pomiędzy obie kolumny. Tak więc wykres przedstawia sumę wszystkich czynników zniekształcających dźwięk, a głównie kolumn i akustyki pomieszczenia, oraz mikrofonu pomiarowego. Zniekszałcenia toru rejestrującego (E-MU 0404 USB) są pomijalne.

 

Co widzmy na tym wykresie? Biała linia to lewa kolumna, zielona linia to prawa kolumna. Idąc od najniższej częstotliwości w górę widać silny, ale równy spadek poniżej 50 Hz, następnie następuje szaleństwo rezonansów pomieszczenia i zapewne kolumn ciągnące się od 50 Hz aż do 300 Hz. Powyżej 300 Hz następuje spłaszczenie charakterystyki, która nie przekraczając +/- 3 dB dochodzi aż do 10 kHz, po czym łagodnie i znów w miarę równo opada.

 

Wnioski odnośnie brzmienia pozostawię Wam, ale zwrócę uwagę na bardzo charakterystyczną rzecz. Chodzi o częstotliwość 300 Hz. Zauważcie, że w wymienionym linku recenzent nie zdecydował się pokazać jak wygląda wykres poniżej tej częstotliwości, u mnie wyraźnie dokładnie od 300 Hz w dół zaczyna się rezonansowe szaleństwo. Kilka postów wcześniej kolega digi58 napisał: "Natomiast zakres od 20hz do 20-300 hz jest w stanie popsuć wszystko."

 

Przypadek? Nie sądzę... :-)

post-12280-100007011 1261767054_thumb.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wcześniej kolega digi58 napisał: "Natomiast zakres

>od 20hz do 20-300 hz jest w stanie popsuć wszystko."

>

>Przypadek? Nie sądzę... :-)

 

Nie dobrze już jest jak sam siebie cytuje .Ale widać że kolega Edward załapał o co chodzi

Ten wykres naprawdę nie jest jeszcze taki zły .Wszystko zależy od proporcji pomieszczenia.

Bardzo ważna jest symetria.Zdaję sobie sprawę że nie każdy ma możliwość zachowania symetrii w pokoju.

Przeprowadzając adaptacje akustyczną u siebie napotkałem naprawę na dużo problemów .Wycięcie takich częstotliwości jak 22hz czy 48hz w zakresie 8-10 db jest możliwe tylko pułapkami helmholza ale nie do końca żeby załatwić jedną częstotliwość 48hz potrzebne są 4szt a co z resztą .Dla mnie jedynym rozwiązaniem została cyfrowa korekcja która sprawdziła się w 100%.Parę osób słuchało u mnie i mogli się przekonać jaki to daje efekt .Jeżeli jest ktoś z Poznania to zapraszam może się sam przekonać jak to gra oraz jaki wpływ ma ten zakres częstotliwości na przekaz muzyczny.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do rysunków, które wkleiłem. Logicznym się wydaje, że w ustawieniu "B" charakterystyka kolumn powinna być odwrotna do tej, jaką przedstawia rysunek. Jeśli chcemy, żeby w końcowym efekcie było równo (choć to utopia, że będzie równo, chodzi mi o założenia teoretyczne). Coś jak korekcja RIAA w gramofonie. Odwrotna charakterystyka odtwarzania od tej przy nagrywaniu. Taka luźna analogia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak wielu producentach kolumn głośnikowych, nikt nie produkuje o takich samych mierzalnych parametrach, dlatego jest tak wiele opinii o rożnych brzmieniach, tym bardziej ze odbiorcy oczekują ....sami nie wiedząc czego, każdy słyszy lub próbuje słyszeć inaczej ;-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz kiedyś też pisałem o mało popularnej "prawdzie", że 2/3 potencjalnych zakłóceń i odchyleń w odbiorze dźwięku ( w domyśle - wiele rodzajów brzmień i strojeń) "idealnego" zależy od akustyki; tzn. w 1/2 od danego pomieszczenia i jego ewentualnej "adaptacji" akustycznej oraz w 1/2 od ustawienia w tym pomieszczeniu samych głośników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

globtroter1 - a gdzie podziała się 1/3 ;-)) . to jest ta najbardziej poszukiwana część MUZYKI chyba..........

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/3 to tylko elektronika właśnie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przez tą 1/3 forum funkcjonuje i co niektórzy prowadzą uczone dysputy nie mając czasu na słuchanie muzyki :-((

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja Digi58 napisałem o tym ze realizatorzy podpierają się taką właśnie techniką ktorą ty pewnie w domku stosujesz. Ot cała magia równej charakterystyki.

Pozdrawiam i zdrowych i radosnych jeszcze świąt życzę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam każda pora jest odpowiednia na dobrą muzykę. U mnie leci gentlie giant i jest pięknie.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zastanawialiście się jaka odległość od głośników jest optymalna zakładając że np nie ma ścian i ich wpływu i przy konkretnych częstotliwościach siedzimy sobie w strzałce fali i ich nie słyszymy?

 

Przy jakiej odległości najmniej tracimy ? Ktoś to optymalizował?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej przestrzeni np. rozstaw "pokojowy" około 6 m bazy uzyskuje się juz przy około 2m. To tez powinno dac do 'akustycznego" myślenia ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zrzucie możecie zobaczyć charakterystykę jednej kolumny ( dokładnie kanału lewego) w pomieszczeniu, linia ciągła - kolor jasno niebieski, linia kropkowana - charakterystyka przetwarzania po włączeniu korekcji, kolor zielony - charakterysyka filtru. Wynikiem jest ch-ka przetwarzania mieszcząca się w polu +- 2.5dB w zakresie od 100Hz. Można by jeszcze bardziej wygładzić bas, poniżej 100Hz, ale odsłuchowo stwierdziłem, że powinien pozostać lekko podbity o jakieś 3 - 4dB. Korekcja obejmuje w zasadzie częstotliwości poniżej 1000Hz. Pomieszczenie naprawdę jest znaczącym elementem w systemie. Często dostaje się głosniką za dudniący bas. Teraz przynajmniej nie mam żadnego dudnienia, generalnie dużo lepiej słychać niższy bas. Dużo lepsze jest też pozycjonowanie zródeł dzwięku, jeśli jest wokal to teraz lokalizacja jest lepsza, gdyż różnicę w głośności między kanałami są mniejsze, na danej częstotliwości, słychać dokładnie pomiędzy kolumnami co do cm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bigos, 26 Gru 2009, 00:44

 

No właśnie. Charakterystyka odwrotna. Równie dobrze można zrobić kolumny z opadającym zboczem basu, które lepiej "wpasują się" w pomieszczenie. Oczywiście nie w każde i w tym cały problem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie słuchaliście kiedykolwiek muzyki w studio?

Monitory bliskiego pola są wynalazkami pomagającymi w procesie samego nagrywania. Służą do lokalizowania instrumentu w przestrzeni, wstępnych odsłuchów wielu i poszczególnych śladów. W gruncie rzeczy bas nie jest im potrzebny. A później w post produkcji, w najlepszych studiach stoi hi-endowa aparatura. W tym właśnie momencie tak naprawdę powstaje nagranie.

 

Teraz na inny temat

Myślę, że studyjne głośniki na dłuższą metę męczą i w domu nie chciałbym ich słuchać. Wyżej zauważyłem wpis Audio Academy na temat zgodności fazowej i myślę, że to właśnie jest meritum tematu. Właśnie zgodność fazowa ułatwia życie z głośnikami w domu. Oczywiście baffle step jest równie ważny, jednak łatwiej sobie z nim poradzić niż z fazą. Druga sprawa, że producent zakłada z góry pewne warunki pracy kolumn, informując klientów w ulotce. Z drugiej strony niektórzy z nas mają tendencje do przewymiarowania kolumn do wielkości pokoju. W każdym razie jestem zdania, że można osiągnąć bardzo dobry dźwięk w standardowym pomieszczeniu mieszkalnym. Rzecz w tym by zachować zdrowy rozsądek i uruchomić wyobraźnię. Przede wszystkich słuchać własnych uszu, a nie kierować się opiniami i prasą.

 

Pozdrawiam

 

Wesołych świąt dla wszystkich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl - słuchaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazany wykres odnosi się do kolumny 3 drożnej , w której na basie siedzi głośnik w obudowie zamkniętej , ze spadkiem właściwie od 70Hz, powyżej 70 Hz jest lekkie podbicie ( Qtc obudowy powyżej 0.7). "Główne" rezonanse w moim wypadku kończą się mniej więcej przy około 800Hz, co wyklucza zastosowaniu kolumny z osłabionym skrajem pasma. Zakres między 1 - 2kHz, był osłabiony już w zwrotnicy ( średniotonówka ma silny rezonans przy około 1500-1600Hz , a wysokotonówkę trochę oszczędziłem).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zoller kolego właśnie wpisem że w studiach jest hi end i że na dłuższą metę nie da się tego słuchać wytłumaczyłeś kolegom posiadającym w domkach dajmy na to szczytowe modele kolumn B&W dlaczego ich ciągle boli głowa hahahaha!

W końcu B&W gra w całym EMI!

Czy słuchałem muzyki w studio. Jasne i powiem ci że jak dla mnie to poprostu kwestja gustu i własnych upodobań co do dźwięku.

Na APSach odkryłem dla siebie Talk Talk, Tears for Fears. Dla mnie bomba!

Ale żeby było jasne APSów nie posiadam.

Pozdro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczy samej Józefkania.

 

W studio głośniki powinny grać ostro,mocno,bez ulotnych i najdrobniejszych najdelikatniejszych detali,dzwięki powinny być punktowe oraz płaskie(bez trójwymiarowości,bardzo wiele studyjnych głośników nie gra trójwymiarowo),dzwięki instrumentów,głosów itd.powinny być w swej punktowości bardzo czytelne,aby można było dokładnie ''widzieć'',oraz mieć możliwość dużej rozpiętości zmian czy to uszczuplenia np.kontrabasu,skrzypiec etc.

 

Jak widać,w przeważającej ilości nagrań na świecie realizatorzy nie skupiają się na szczegółach,różnicach brzmieniowych,ulotnych i najdelikatniejszych detalach,więc i dlatego w wielu studiach głośniczki słabe.Rozmawiałem z wieloma młodymi realizatorami muzyki współczesnej,nie wiedzą oni co to jest brzmienie naturalne,ze szczegółami,natomiast trendem jest uzyskanie jak najszerszego pasma w dół i w górę.Rośnie nowe''dobre''pokolenie realizatorów.W gruncie rzeczy nie ma się co czepiać,oni nagrywać tylko mają!,ponoć.

 

I dlatego monitory stricte studyjne są nieprzyjemne do relaksacyjnego słuchania,wiadomym że nie wszystkie będą tak samo nieprzyjemne.

 

Bardzo chcę kiedyś usłyszeć strasznie równy zestaw oraz dostosowany akustycznie pokój,idealnie zgrywający się z wyśmienicie gładkimi pomiarowo kolumnami.A,i przy tym uwaga,aby nie były to jakieś kolumienki,ale pełno pasmowe olbrzymy!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Panowie, tak się składa, że obecnie używam kolumn, które zostały zaprojektowane z możliwie płaskim przetwarzaniem (oraz z linearyzowaną impedancją, o czym mało kto tutaj wspomina, a góry i doły przebiegu impedancji mogą przecież puścić w diabły cały ten płaski przebieg, bo mniej wydajny wzmacnaicz może śledzić przebieg impedancji i co wtedy?). Tak więc zaczęło sie od wypłaszczonego przebiegu, a potem zaczął się odsłuch, najpierw w pomieszczeniu producenta, gdzie w wyniku tego odsłuchu manipulowaliśmy z opornikiem przy głośniku wysokotonowym i z długością kanału BR, a następnie u mnie, gdzie z powrotem wydłużyliśmy BR, ale nie tak mocno, jak był przedtem. Co z tego wynika? Otóż zestrojenie kolumn absolutnie nie musi oznaczać rzeźbienia płaskiego odwzorowania pasma, tylko uzyskania dźwięku odpowiadającego przyszłemu słuchaczowi. Jeśli jeszcze odbywa się to w docelowym pomieszzceniu, to już idealnie. Osobiście uważam, że moje kolumny obecnie, w moim pokoju, mają pasmo raczej płaskie (takie są też opinie gości), jednak w komorze bezechowej zapewne wykazałyby pofałdowanie. Pogrążając się w dyskusjach ideologicznych nie należy zapominac o końcowym brzmieniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redaktorze,słuszna uwaga.Choć uważam że wzmacniacz nie powinien być''przypadkowy''do kolumn,należy wybrać taki aby radził sobie z dużymi spadkami impedancji.

 

Ja czekam na kogoś kto pozwoli posłuchać świetnie płaskich kolumn i zgranego do nich pomieszczenia,aby w całości było jak najbardziej płasko.Się okaże na ile realnie będą brzmieć rewelacyjne przebiegi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apetyczny, 24 Gru 2009, 20:30

 

To nie prawda że sprzętu z segmentu pro nie da się słuchać ... na forum jest co najmniej kilka żywych dowodów (jeden kolega twierdził że najlepszy zakup to Fostex które zakupił [one są raczej z tych lepszych] ... poszukaj ... niedawno o tym pisał ... a drugi {soundchaser] zachwyca się swoimi Yamaha [tutaj raczej segment "projektowych"]... ja nadal najlepiej wspominam KRK RP5 które miałem - wiem że to nie pro [raczej projektowe] ... ale już w kierunku "neutralności" z równą char budowane monitorki).

 

Też natknąłem się na wypowiedzi posiadaczy APS AEON - i pisali że po prostu lubią na nich słuchać muzyki (jeden nie mógł się oderwać przez kilka godzin).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

areczek, 26 Gru 2009, 10:39

 

>W rzeczy samej Józefkania.

>

>W studio głośniki powinny grać ostro,mocno,bez ulotnych i najdrobniejszych najdelikatniejszych

>detali,dzwięki powinny być punktowe oraz płaskie(bez trójwymiarowości,bardzo wiele studyjnych

>głośników nie gra trójwymiarowo),

 

To kompletna nie prawda ... dobre monitory studyjne to takie które nie męczą (nie ma mowy o "ostrym" graniu) ... takie które właśnie pokazują najdrobniejsze detale (które na Hi-Fi często nawet giną), dźwięk ma być jak najbardziej trójwymiarowy by realizator wiedział jak umieszczać dźwięki pozorne w przestrzeni).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoller, 26 Gru 2009, 01:00

 

>Panowie słuchaliście kiedykolwiek muzyki w studio?

>Monitory bliskiego pola są wynalazkami pomagającymi w procesie samego nagrywania. Służą do

>lokalizowania instrumentu w przestrzeni, wstępnych odsłuchów wielu i poszczególnych śladów. W

>gruncie rzeczy bas nie jest im potrzebny.

 

Bas nie potrzebny w studio? ... to już kłamstwo ... słyszałeś o monitorach głównych GENELEC przetwarzających od okolic 20 hz przy spadku o niecałe 3 dB ? - tego się w studiach używa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>zoller, 26 Gru 2009, 01:00

 

.. a wybacz ... pisałeś faktycznie o monitorach pola bliskiego ... ale tutaj nadal bas jak najbardziej jest istotny i jest odtwarzany (okolice 40 Hz)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>To nie prawda że sprzętu z segmentu pro nie da się słuchać ... na forum jest co najmniej kilka

>żywych dowodów (jeden kolega twierdził że najlepszy zakup to Fostex które zakupił [one są raczej z

>tych lepszych] ... poszukaj ... niedawno o tym pisał ... a drugi {soundchaser] zachwyca się swoimi

>Yamaha [tutaj raczej segment "projektowych"]... ja nadal najlepiej wspominam KRK RP5 które miałem -

>wiem że to nie pro [raczej projektowe] ... ale już w kierunku "neutralności" z równą char budowane

>monitorki).

obiektywizm nakazuje przypomniec sobie ze trafil sie tez taki (nizej podpisany) co Tascamy VL-A8 mu sie nie podobaly, a akurat temu czlekowi ciezko zarzucic ze nie wie co to rowny dzwiek bo profesjonalne naglosnienie (ale nie studyjne, zajmuje sie kinem tym "duzym"), analizator widma i "gałkologia stosowana" to jego chleb powszedni.

 

Zeby nie bylo watpliwosci - wcale nie uwzialem sie na Ciebie Kyle, po prostu jesli juz to mowmy CALA prawde. Jestem daleki od stwierdzenia ze studyjnego sprzetu to w ogole sluchac sie nie da - w koncu slyszalem jak dotad tylko 1 model wiec taka autorytatywna wypowiedz bylaby smieszna. Swoje doswiadczenia planuje powiekszyc a co z tego wyjdzie to sie zobaczy.

 

pozdrawiam

Alex

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "w gruncie rzeczy bas jest im nie potrzebny",a nie to, że go nie mają. To jest jednak zasadnicza różnica.

Nikt nie neguje tego, że APS, Genelec, czy inne produkty studyjne nie mają basu. W każdym razie zastanówmy się co to tak na prawdę jest to bliskie pole. Czy ktoś z Was ma na ten temat jakieś informacje?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl - słuchaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.