Jump to content
IGNORED

kit eton 8.2


osimar

Recommended Posts

Witam,

 

jestem zainteresowany tym kitem i chciałbym dowiedzieć się co o nim sądzicie. W sieci skromnie.

W kicie przede wszystkim zainteresowały mnie głośniki nisko- i średnio-tonowe. Obawy mam odnośnie kopółki 19 sd-1. Nic o niej nie wiem.

Może ktoś ma doświadczenia z tymi głośnikami, albo innymi kitami etona?

linki do konstrukcji:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i głośniki:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Obecnie mam zestaw XT18WH z MDT29. Czy mogę liczyć na sporą poprawę?

 

 

Będę wdzięczny za wszystkie wpisy.

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Link to comment
Share on other sites

Guest Father_PiO

(Konto usunięte)

Etony mam "przerobione" dość dobrze. Obecnie w produkcji są potwory na czterech 8-calowych wooferach z linii Symphony i Ravenie Line source (na kanał oczywiście) na wzór i podobieństwo AA Wing Speakera (ale z normalnym biernym filtrem).

Zobacz tu: h ttp://www.audiostereo.pl/forum_wpisy.html?temat=54477&p=1#k Kolumny z foty to moja produkcja (recka Michalczara na drugiej stronie, charakterystyki z wątku dotyczą tej kolumny). IMHO dla Etona na górę TYLKO wstęga. Kolumny takie posiadają Involve i Areg. No i oczywiście ja. Areg miał wcześniej Vify XT z Morelem MDT32 i twierdzi, że różnica jest bardzo duża. Po wizycie na AS potwierdził, że skasowaliśmy Holography Ancient Audio (Areg gra na wzmaku SET na GM70). Kolumny do posłuchania w Krakowie i Bielsku, wszelkie info na PW.

Najmocniejszą stroną Etona jest niesamowita kontrola nad dźwiękiem w całym paśmie, doskonały środek i krótki, zwinny bas. Są dość wredne w aplikacji, ale warto się nad nimi męczyć (o ile ma się dobry sprzęt pomiarowy).

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam to co o Etonie pisze Father PiO.Mnóstwo konstrukcji na Etonie jest tutaj-http://www.acoustic-design-magazin.de/shop/main_bigware_29.php?cName=bausätze-nach-hersteller-bseton&bigwareCsid=e4315d046efa61c1f999348ba27ae6e7 lub tutaj-http://www.lautsprecherbau.de/Jahrgang-2007/2-2007/Eton-2U-XXL/5099,de.html

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

itd.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za wpisy

Father_Pio

Przeglądałem ten wątek przynajmiej kilkukrotnie i ta konstrukcja podoba mi się. Sądziłem, że konstruktorem jest hhf_pm. Niestety nie posiadam żadnych uzrądzeń pomiarowych. Średnio też znam się na projektowaniu zwrotnic (kilka konstrukcji zrobiłem na słuch, ale nigdy nie wyciągnąłem z głośników chyba nawet 50% możliwości). Stąd szukam gotowców. Z chęcią posłuchałbym tego projektu. Z początkiem roku może dałoby się wprosić?

 

henrykpiątek

 

Przeglądałem te projekty także i dużo twoich wpisów na forum. Jakoś ten 8.2 mnie zauroczył ze względu na 3-drogi, ale bardzo mocno biorę pod uwagę Feel-It oraz Kera 360.2 (aczkolwiek wolę kolumnę 8ohm)

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Link to comment
Share on other sites

Guest Father_PiO

(Konto usunięte)

hhf_pm to ja :-) Na starym koncie dostałem banana :-)

 

>kilka konstrukcji zrobiłem na słuch

 

Zrobienie dobrej zwrotki na słuch jest niemożliwe. Ja mierzę w komorze bezechowej, symuluję i dopiero potem poprawiam na słuch.

 

>Z początkiem roku może dałoby się wprosić?

 

By się dało :-) Pisz na PW po konkrety.

Link to comment
Share on other sites

Father_PiO, w wakacje planuję pierwszy poważny projekt, myślę m.in. o etonach, ale właśnie boję się że "zwykły" SW i panasonic wm61 może nie wystarczyć. Mógłbyś wyjaśnić w czym sprawiają problemy?

BTW słuchałem kolumn na etonach m.in. na magnezowo-ceramicznej kopułce na AS2009 i na razie to jest mój nr 1. ale pewnie tak jak ceramiki accutona może być ciężki w aplikacji ;/

Link to comment
Share on other sites

skoro zostały tutaj wspomniane. Przez pół roku orzeszek ładnie ściemniał.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wszystko high-end co się świeci......

Link to comment
Share on other sites

..

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wszystko high-end co się świeci......

Link to comment
Share on other sites

Guest Father_PiO

(Konto usunięte)

>Mógłbyś wyjaśnić w czym sprawiają problemy?

 

Napiszę na podstawie mojego 7-360. Problem techniczy jest zasadniczo jeden: bardzo nisko położone "kolano" charakterystyki (3,6 kHz). Nie ma wysokiego szczytu na charakterystyce, nie ma złamania charakterystyki fazowej, ale spadek za szczytem jest bardzo gwałtowny. Wymaga to dużej rozdzielczości pomiaru charakterystyki częstotliwościowej.

Oczywiście dla dobrego prosjektu zwrotnicy krytyczny jest maksymalnie precyzyjny pomiar charaktersytki fazowej. Żadne ustalanie czasu dolotu linijką nie wchodzi w grę (jak fajnie mieć możliwość ustalenia czasu dolotu z dokładnością do 0,1 mikrosekundy :-D)

 

>BTW słuchałem kolumn na etonach m.in. na magnezowo-ceramicznej kopułce na AS2009 i na razie to jest mój nr 1. ale pewnie tak jak ceramiki accutona może być ciężki w aplikacji ;/

 

Mój kolega z Tarnowa ma monitory na Accutonach - mojego projektu. Kształt charaktersytyki możliwie płaski, z lekko wzniesioną najwyższą oktawą. Słuchał ich Areg i porównywał ze swoimi. Różnica jest taka, że Eton+Fountek jest po ciepłej, a Accu+Accu po zimnej stronie neutralności. Precyzja, detal, przestrzeń - na podobnym poziomie. Analityczność - wygrywa Accu, klimat - wygrywa Eton.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie myślałem o etonie 7-360. Rzeczywiście dziwna trochę ta charakterystyka ;)

No i nadal nie wiem co robić bo zależy mi na własnym projekcie a nie mam dostępu do super sprzętu ;/

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Guest Father_PiO

(Konto usunięte)

Rzeczywista charakterystyka jest inna. Producent podaje swoją, na której kolano jest łagodne, a jest zupełnie inaczej. Charka zdjęta w obudowie o froncie 20 x 41 cm.

 

Bez sprzętu nic nie zdziałasz, zwłaszcza z tymi głośnikami, bo potrzebują precyzyjnej aplikacji, ale odwdzięczają się wspaniałym dźwiękiem, dlatego warto. Zawsze możesz zdać się na mnie -> PW. Mój projekt poprawiałem w sumie mocno ponad rok, jest na prawdę dobry, zawsze można też zrobić nowy.

post-25314-100006726 1262085558_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Na początku gratuluję bardzo udanego projektu. Zakupiłem przed rokiem Fountek NeoCD3.0 i po kilku bojach z różnymi niskośredniotonowymi (udanych, próby w celu przekonania się do wstęgi) muszę stwierdzić, że zdeklasowały wstęgi w Dali Ikon 7. Te głośniki są naprawdę dobre. B&W CM7 i Monitor Audio RX6 także poszły do lamusa (niestety kopółki to nie to:)). Teraz przymierzam się w końcu do finalnego projektu z tymi przetwornikami. Mam 1 pytanie czy pochyła ścianka przednia, tak jak u kolegi Areg-a w przypadku wstęg jest dobrym rozwiązaniem. Zaph na swojej stronie podał pomiary różnych wstęg i niestety w kierunku pionowym nie mają one zbyt dobrych charakterystyk.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Spowodowane jest to rozmiarami wstęgi - jej długość. Niestety mam już obudowy właśnie z pochyłą ścianką. Głównym powodem tego rozwiązania było zbiżenie centrów akustycznych obu głośników. Ponadto stosując pochyłą przednią ściankę dodatkowo akustycznie tłumię break up niskośredniotonowego - charakterystyka promieniwania pod kątem opada wcześniej i szybciej, przez co także mogę zastosować filtry o mniejszej stromości. Prosiłbym o opinię, czy rzeczywiście pochylona ścianka przednia przy wstęgach będzie słyszana tak jak to przedstawiają pomiary.

PS Pozdrawiam kolegów z PWR:)

Link to comment
Share on other sites

Warszawa, Wrocław - i tak siedzimy w jednym:) hobby i kraju:P Najważniejsze, że w koncu jakis inny projekt niz ciągle vifa, seas, scan speak...... i prawidłowo. Sam zaryzykowałem ze wstęgą Founteka na podstawie opinii z forów spoza granicy.... i .. i sie nie przejechałem. Jak ktoś lubi dużo szczegółów, mikrodetale i w koncu naturalną strukturę harmonicznych instumentów dętych, strunowych czy w koncu perkusji - polecam z zamkniętymi oczyma. Szkopół w tym, że trzeba ją łączyć z niskośredniotonowymi których membrana dobrze tłumi drgania lub z tymi które mają bardzo wysoko break up - nie radzę jej ciąć poniżej 3,5kHz i mniej niż nachyleniem 18dB/oct. Ale jeszcze jestem w fazie testów......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.