Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  467 członków

Sansui Klub
IGNORED

Klub Miłośników Sansui


palton

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, doktor_mun napisał:

Dlatego należy słuchać samemu i dopiero wtedy oceniać. Jest to złota zasada w audio. 

Oczywiście masz rację w 100%!

Co do Sansui. Pod koniec testu okazało się , że Gryphon jest lepszym partnerem dla Dynaudio. W tym konkretnym przypadku.

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filozofia produkcji i pracy się zmieniła. Świat opanowała ilość - "masówka". Nie jakość lecz jakoś będzie. Byle dużo, tanio i bez kontroli. Porządne rzemiosło odeszło do lamusa. Zostały jedynie proste, mechaniczne czynności "robotów" i sukcesy w testach laboratoryjnych. Nikt nie dba o słuchacza. Dbają o parametry techniczne, które często mają niewiele wspólnego z uzyskanym dżwiekiem. 

Kiedyś robili sprzęty, jak np Sansui (wyłączając początek lat 80-tych!), dla ludzi, z "natchnienia", po długich odsłuchach, także dla prestiżu, a teraz wyłącznie dla kasy. O tym świadczy przeniesienie produkcji do Chin, Wietnamu, czy innych tanich krajów oraz stosowanie tanich zamienników jako części. 

Są oczywiście nieliczne wyjątki. Jednak takie te wyjątki stosowania "dobrych" części, potwierdzają regułę produkcji dla zysku - patrz na ceny "z sufitu". 

 

Edytowane przez LJ3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, LJ3 napisał:

 

Kiedyś robili sprzęty, jak np Sansui (wyłączając początek lat 80-tych!), 

 

@LJ3   Jestem ciekaw jakie konstrukcje masz na myśli dokładnie z początku lat 80? I dlaczego nie zaliczasz do nich 8080, 9090 ?(Które były w drugiej połowie lat 70 jak dobrze pamiętam )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, nightsnail napisał:

 

@LJ3   Jestem ciekaw jakie konstrukcje masz na myśli dokładnie z początku lat 80? I dlaczego nie zaliczasz do nich 8080, 9090 ?(Które były w drugiej połowie lat 70 jak dobrze pamiętam )

Do końca lat 70-tych jakość produktów była bardzo dobra. Dotyczyło to zarówno produkcji na rynek japoński, jak i inne rynki, gdy to nie było różnic w montowanych tam elementach. Jakość produktów Sansui spadła okresowo, jak pisałem wyżej. Spadek sprzedaży wymusił oszczędności, co odbiło się na jakości szczególnie niskich i średnich modeli ale produkowanych głównie na export. A to dlatego, że np model na Europę AU-X7.. i 9.. to faktycznie model o stopień niższy w Japonii, odpowiednio AU-a6.. i 7.. ale te ostatnie to są modele produkowane wyłącznie na rynek japoński i posiadają zasilanie na 100V. Dlatego właśnie warto kupować modele zasilane na 100V, co niektórzy, jak widać niesłusznie, uważają za wadę. 

Średnie i wysokie modele, szczególnie produkowane na rynek japoński (100V), zachowały bardzo dobrą jakość. Przez cały okres i do końca produkcji produkowano je tylko na rynek japoński.

Spadek jakości produktów na export spowodowany był przez utratę rynku amerykańskiego. Głównie dotyczyło to spadku sprzedaży wśród wojsk USA w bazach, gdyż ograniczano ilość wojak. Skąd wiele sprzętów dostało się do USA, tanio - bez cła i podatku (mienie przesiedleńcze) wraz z powrotem rekrutów i delegowanych wojskowych. 

Na export produkowano głównie niskie i średnie modele. Tzw. "wysokie", jak pisałem wyżej. 

Edytowane przez LJ3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W dniu wczorajszym dzięki uprzejmości kolegi rutekm, miałem okazje posłuchać u siebie kilku japońskich perełek z Sansui B-2301L na czele. Piotr, to zdecydowanie największy miłośnik japońskiego sprzętu jakiego znam, w życiu nie widziałem u jednej osoby tylu urządzeń, no może poza właścicielami sklepów audio ? 

Kolega rutekm włożył dużo serca w ten wzmacniacz, i to słychać, choć nie jestem fanem poprawiania idei konstruktora, w przeciwieństwie do wielu ludzi tu z forum, uważam, że jednak to twórca wie najlepiej co robi, mimo wszystko efekt końcowy jest wyjątkowo udany. Po szczegóły odsyłam do Piotra, to bardzo sympatyczny facet, więc pewnie bardzo chętnie podzieli się szczegółami swojej pasji. A ma o czym opowiadać. 

Ja dodam tylko, że przy okazji serwisów sporo sprzętu "z epoki" trafiło już do mnie na półkę, najcieplej w pamięć zapadł mi chyba ASR Emiter, ale nawet on nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak połączenie Sansui B-2301L z DLT-1 od Marantza (również przyniesione przez Piotra). Mimo użycia dwóch par interkonektów nie czułem żadnych strat w rozpiętości pasma czy utracie dynamiki. Dostałem za to wyjątkowo obszerną, napowietrzoną i trójwymiarową scenę dźwiękową. Barwa, różnicowanie, kontrola, selektywność była na wysokim poziomie, nie będę szukać tu dziury w całym i z lupą dopatrywać się niedociągnięć, jednak tak spektakularna scena z tranzystora zdarza się niezwykle rzadko i to ona grała tu pierwsze skrzypce. Mimo adaptacji akustycznej mojego pokoju naprawdę na palcach jednej ręki mogę wymienić urządzenia , które w taki sposób sprawiają, że ściany i sufit znikają zupełnie, a scena kończy się tak daleko za kolumnami. Chapeau bas jak to mówią nasi Niemieccy sąsiedzi ? 

Piotrze gratuluję zakupu i dziękuję za to, że chciałeś to wszystko dźwigać !

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki również za wczorajsze spotkanie. Było bardzo sympatycznie i sporo wniosków. Natomiast mi niesamowicie słuchało się końcówki lampowej - magia średnicy. Choć na samym starcie z kolei końcówka Sansui  brzmiała wyjątkowo zimno i nieefektownie, aż zaczynałem się martwić. Końcówki słucham natomiast dzięki uprzejmości Czubsiego, by nikt nie pomyślał, że to ingerencja z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ta końcówka tak już MA! Nawet nie modowana przez @ czubsiego.

Gra z bardzo dużą, wręcz bardzo rzadko spotykaną przestrzenią, otwartą na słuchacza. Słucha się bardzo przyjemnie. 

Według mnie B-2301L ma przestrzeń znacznie "lepszą" niż ostatnia końcówka Sansui B-2105 MOS VINTAGE. 

W przypadku B-2301L określam to jako: "przestrzeń OTWARTA". Brzmi jak super "katedralny" dżwiek. Z subtelnymi przydżwiękami, odbiciami i para echem. Natomiast B-2105 MOS gra z podobną "katedralną" przestrzenią ale ta, dla mnie, jest zbyt wszech ogarniajaca i w dodatku "PRZYTŁACZAJĄCA". Czasami nie do zniesienia. Ale wielu przedkłada B-2105 MOS nad inne. Ja bardziej cenię B-2102 MOS. 

Inna sprawa to preamp do tej końcówki C-2301. To jest także super sprzęt. Potrafi sprowadzić do poziomu B-2301 inne końcówki sansui. C-2301 z np. B-2102 MOS VINTAGE gra niespotykanie pięknie. Od włączenia pokazuje co potrafi.

Tu zgoda, że C-2301 potrzebuje "chwili" na rozgrzanie, by zagrać lepiej.

B-2102 MOS VINTAGE potrafi zagrać z C-2301 niemal jak jej starsza siostra B-2301L, a w pewnym repertuarze nawet lepiej. Gra spokojniej. Gra podobnie, gdyż to ten sam schemat, a w dodatku na MOSFET-ach. 

 

Edytowane przez san-sui
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, san-sui napisał:

 

Ta końcówka tak już MA! Nawet nie modowana przez @ czubsiego.

 

Tak to bywa z upodobaniami. Każdy zwraca uwagę na inne aspekty dżwięku. 

Podzielam twoje spostrzeżenia w 120%. 

 

Edytowane przez LJ3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ostatnio o katedrach, że zacząłem chodzić do małego kościółka na obrzeżach miasta...

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Katerda" to skojarzenie dla zobrazowania (wyobrażenia) dżwięku. Jeżeli w ogóle da się dżwięk opisać obrazem. Puszczałem w sąsiednim wątku, z YouTube, dżwięk "katedralny", z dwóch różnych miejsc, jak Kamień Pomorski (B-2102 MOS) i Oliwa (B-2105 MOS), a obecnie uważam, że raczej to odpowiednik B-2301L. 

Tadek powinien po prostu posłuchać takiego dżwieku poprzez dobranie odpowiednich nagrań. Wówczas zaśnie spokojniej. ?

 

Byłeś Tadek u Mariusza i nie skorzystałeś!? ☝️?

13 minut temu, Fashi napisał:

Tyle ostatnio o katedrach, że zacząłem chodzić do małego kościółka na obrzeżach miasta...

To jednak powinna być sporych rozmiarów katedra, z "fajnie" grającymi organami. 

Warto posłuchać na żywo! 

 

 

Edytowane przez san-sui
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracam na forum... zostałem fanem Sansui, choć nie w zakresach wysoko-cenowych.

Zakupiłem ostatnio wzmacniacz AU-X619R. Urządzenie było chyba produkowane tylko na rynek japoński, choć trudno jest znaleźć jakieś konkretne informacje na ten temat, nie mogę znaleźć ani manuala użytkownika ani serwisowego. Jakby koniec pewnej epoki, choć się postarali zrobić coś uniwersalnego: zasilanie możliwe 110, 220, 250W, z wyglądy podobny do AU-X517R, ma oznaczenie "X-balanced circuit", cokolwiek by to nie znaczyło. Na kanał nawet 100W przy 4-16 Omach.

Gra świetnie z kolumnami Infinity rs-5001. Ciekawostką jest chyba nie spotykany w innych wzmacniaczach Sansui "płynny" loudness - do ustawienia jak poziom basu czy głośności - płynnie pokrętłem. Jest na tyle uniwersalany, że nie wymaga żadnych specjalnych zasilaczy - wystarczy przestawić kołowy selektor prądu i może działać w Polsce. Jest obsługiwany także pilotem (RS-1490), co razem  z CD-kiem (np. CD-X317) daje całkiem duże możliwości sterownia (ten sam pilot). To chyba ostatni seryjny wzmacniacz Sansui z epoki przed chińszczyzną...

Co to jest ten "X-Balanced Circuit" albo w ogólności "X-Balanced" technology? Widziałem to na kilku wzmacniaczach, ale nie rozumiem zasady i ew. korzyści wynikających z tej technologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nabyłem też drogą kupna na OLX taki oto napęd CD: Sansui CD-X319. Skusił mnie wygląd - zupełnie inne rozplanowanie elementów (wyświetlacz, przyciski) w porównaniu do poprzednich wersji. Wygląda moim zdaniem całkiem atrakcyjnie. Jest to chyba pierwszy model z czasów upadku firmy, bo na plakietce z tyłu stoi: Made by Sansui in P.R.C., czyli w Chinach, już nie w Japonii.Sansui-cd-x319_01.thumb.JPG.ca41997a3783cc49302378de33f15b85.JPGSansui-cd-x319_04.thumb.JPG.1ddf7d458d5f40cad9a5824a7dccf389.JPG

CD-ek moim zdaniem brzmi podobnie/identycznie jak CD-X317. Jest to jedna wersja zubożona: jest tylko jeden rodzaj wyjścia dźwięku (fixed + optical) - nie ma wyjścia "balanced" pozwalającego na płynne sterowanie głośnością/mocą jak w cd-x317. Pozostałe funkcje są takie same, głowica typu KSS-240A, obsługa przez tego samego pilota (rs-1490). W sieci nie ma wiele informacji na temat tego cd-ka.

Na razie wylądował w "szufladzie" - kto wie jednak czy za jakiś czas nie wróci na salony... Wygląda ładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czubsi napisał:

A co ma wyjście "balanced" do sterowania głośnością (poziomem wyjścia) ??? .... na moje to brakuje mu nie tylko wyjść balanced ale również variable ...

Racja, to ja się pomyliłem, zapętliłem się z technologią "x-balanced" ze wzmaka. Rzczywiście brakuje wyjścia typu Variable pozwalającego na sterowanie poziomem mocy na tym właśnie wyjściu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, san-sui napisał:

 

Zdrowia i wesołych Świąt Bożego Narodzenia w gronie najbliższych. 

 

 

Fajnie , elegancko.  Dziękujemy za pamięć i życzenia , ale wszyscy są na audio.com.pl

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bumpalump napisał:

Swieta, najlepszy czas aby znalezc chwile na swoje sprawy wiec dokonczylem w koncu zasilacz

6dde6a3ea9e7.jpg

 

Fajne wskaźniki , też bym takie chciał. 

IMG-20191205-WA0008.thumb.jpg.57c1f5a649af3a634fdf01c8cffcb092.jpg

Mój jest taki zwykły, smutny ...  Fanuc,1,1kVa, filtr, miekki start.

Chciałbym go sprzedać i kupić inny...

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2020 o 08:44, Fashi napisał:

Mój jest taki zwykły, smutny ...  Fanuc,1,1kVa, filtr, miekki start.

Chciałbym go sprzedać i kupić inny...

Szukasz problemów tam, gdzie ich nie ma? Lub nie powinno być. 

Mój, jest nawet zgrabny ale stoi za szafką i nie jest widoczny. Dzięki temu mam sporo miejsca na kable i ich przepinanie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2020 o 08:44, Fashi napisał:

 

IMG-20191205-WA0008.thumb.jpg.57c1f5a649af3a634fdf01c8cffcb092.jpg

 Fanuc,1,1kVa, filtr, miekki start.

Chciałbym go sprzedać i kupić inny...

Ponawiam, sprzedam zasilacz 240/100V.

Info na priv.

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, LJ3 napisał:

Tego ...

Tego.

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, antymalkontent napisał:

... o alpha 907 classic. ...

Rozumiem , że pytasz o a907 bez literek. Taką jaka jest aktualnie na allegro? 

Hmmm, ostatnio a907Dr była dla Ciebie za stara,  a teraz cofasz się do 1986r ? 

Btw

Jeśli chodzi o brzmienie nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. W klubie były i nadal są dostępne opisy dźwięku Alph.... ale...

Napisz priv do kolegi @surfbrother, miał Alphe bez literek. Być może dostaniesz satysfakcjonujące Cię informacje. 

Pozdrawiam, 

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.“ —  George Orwell _______________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.