Jump to content

Open Club  ·  404 members

Sansui Klub
IGNORED

Klub Miłośników Sansui


palton
 Share

Recommended Posts

LJ3 masz jakiś problem czy jak ??? Piszesz, że żyjemy w wolnym kraju co nie oznacza, ze pojęcie wolności rozciąga się na tzw wszystko mogę ! Oczywiście zgodzę się z Tobą co do wycieczek personalnych  - tu masz rację , natomiast jak pewnie wiesz nawet kołek zrozumie że 10 razy powtórzony bezsens zagóruje nad jednorazowo rzuconą prawdą szczególnie w środowisku takim jak np to forum. Jak myślisz jaki jest sposób nad chociaż drobnym oczyszczeniem fikcji od prawdy (nazwijmy to obiektywnej prawdy) ??? Chcesz innych pouczać to zacznij od siebie przyjacielu - bez urazy oczywiście.

Co do brzmienia B2105 - wszystkie opinie Twoim zdaniem to czarne / białe ???? Bo jakoś tak nie zauważam bym zmieniał zdanie. Jeśli jesteś tak kwiecistym mówcą i w sposób niemal chirurgiczny ocenisz cechy brzmienia to kłaniam się w pas bo ja np oceniając sprzęt mogę go ocenić raz na jasny a raz na ciemny (może nie aż tak skrajnie ale podaję Ci obrazowy przykład) choćby dlatego, że robię to względem różnych punktów odniesienia - np różnych urządzeń porównawczych czy systemu. I tak - żeby Ci nieco ułatwić i nie wymuszać wiercenia na zasadzie bo muszę przywalić mądrali - B2105MOSwzględem B2102MOS JEST JAŚNIEJSZA !!! A dlaczego ? no otóż B2102 jest w ogólnym rozrachunku troszkę ciemna co nie wszystkim przeszkadza oczywiście ... Względem np B2301L B2105MOS z kolei wcale jaśniejsza nie jest !!!! No i ????? Trzymasz kierunek jeszcze ??? Czy to oznacza, że B2301L jest jasna ? No znajdą się tacy co tak powiedzą ale trudno w tym  wzmacniaczu (który uchodzi w środowisku znających ten wzmacniacz za świetnie zrównoważony) szukać efektów osłabiania skrajów pasma ...

 

Na koniec

Każdy ma prawo do wyrażania własnych opinii ale PRZY JEDNOCZESNYM POSZANOWANIU PRAW INNYCH ! O tym to najczęściej się w tym kraju zapomina - pojedź do Holandii i zobacz jak tam to wygląda - może zrozumiesz o co mi chodzi ... Ja wyrażając swoje opinie zawsze uważam je za swoje i czynię je nie po to by się dowartościować ale po to by komuś nieco ułatwić orientację w temacie części produktów Sansui. Zdziwiłbyś się zapewne też tym, że wcale nie mam pod dachem tych produktów, które uważam za najlepsze z tego brandu (no może prócz AU07 - i tu zapewne mi przytkniesz, że po niej też kiedyś jechałem ...) . Wiele cech urządzeń wychodziło przez lata obcowania z nimi - dziś mam zdecydowanie szersze pojęcie niż kiedyś a to choćby dlatego, że udało się przez ten czas skutecznie eliminować tzw "wąskie gardła" - to rzucało nowe światło na możliwości tych urządzeń i dziś wiem, że często jest tak, że możliwości w jednym systemie danego urządzenia się kończą podczas gdy w innym widać dalszy rozwój ... Tak jest np między seriami 6/7/9 ale nie tylko.

Do systemu opartego na wzmacniaczu Sansui uznanego przez mnie (biorąc całe spektrum cech i możliwości urządzenia) za wzorcowy (chodzi o naturalność przekazu czyli komplet cech jaki posiada materiał muzyczny łącznie z klimatem , sceną itp itd) trzeba zaadoptowanego pomieszczenia neutralnych głośników i neutralnego źródła - ja wszystkich tych warunków nie spełniam i głównie dlatego nie mam tego co uważam (biorąc też opinie innych , nie tylko swoje) za najlepsze ... Mam to co sprawdza się u mnie najlepiej i zarazem wg mojej opinii zajmuje wysokie miejsce wśród urządzeń Sansui. Kiedyś próbowałem usystematyzować wzmacniacze wg ich domniemywanej wartości pod względem brzmienia - dziś podchodzę do tego inaczej - wiele urządzeń stałoby po prostu na tej samej półce mimo, że istnieją między nimi drobne różnice (!) Nieliczne byłyby samotnikami i to tylko te , które uważam za "najczystsze" ...

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

B/C-2105 na chwilę przed „wrzuceniem” do szafki audio.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sansui B/C-2105 MOS Vintage, Focal Alto Utopia Be, Auralic seria G2

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bkeram napisał:

B/C-2105 na chwilę przed „wrzuceniem” do szafki audio.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No w sumie to też ładnie się prezentują😉..

A co to tam nad preampem u góry po lewej obok Auralica?🧐

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by Piotr Marzanna
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, czubsi napisał:

 

(...) bo muszę przywalić mądrali - B2105MOSwzględem B2102MOS JEST JAŚNIEJSZA !!! A dlaczego ? no otóż B2102 jest w ogólnym rozrachunku troszkę ciemna co nie wszystkim przeszkadza oczywiście ... Względem np B2301L B2105MOS z kolei wcale jaśniejsza nie jest !!!! No i ????? Trzymasz kierunek jeszcze ??? Czy to oznacza, że B2301L jest jasna ? No znajdą się tacy co tak powiedzą ale trudno w tym  wzmacniaczu (który uchodzi w środowisku znających ten wzmacniacz za świetnie zrównoważony) szukać efektów osłabiania skrajów pasma ...

 

Ja, w odróznienu od ciebie, nie pałam aż taką chęcią zemsty jak Ty.

Zaraz, zaraz .... Gdzie ja to już słyszałem?

Nie będę Ci przywalał lecz wytłumaczę .... Po raz któryś, czy tego chcesz, czy nie, będę ciagle prostował te przekrety. 

Pisaniną przykrywasz swoje wpadki? Piszesz: "raz słyszę tak, a innym razem inaczej". Zastanawiajace wyznanie.

Ja zawsze słyszę podobnie. Co do omawianych końcówek, od samego poczatku odbieram je tak samo! Słyszę to samo! Niezależnie od systemu, w którym słyszę. Charakteru grania sprzetu nie da się, ot tak prosto zmienić, bo każdy ma swoją specyfikę i charakter brzmienia, które są unikalne i niezmienne! Ja słyszę wiele podobieństw między modelami ale i tak każdy z nich gra różnie, odmiennie, mimo wszystko. Można łatwo zauważyć podobieństwa dźwięku, miedzy starymi modelami i nowymi. Pisałem. 

Co do opisywania moich wpisów .... Pisz tak, jak napisałem, a nie tak, jak sobie w głowie poukładałeś (wydumałeś?), na temat moich opinii. 

Wszystko jest w tekstach, wyżej, które dopiero co napisałem. 

Piszesz to co chcesz, by tobie pasowało, więc zmuszasz mnie do powtórzenia tego, co pisałem:

C/B-2105MV gra jasno. Dla mnie brakuje wykończenia dołu, na tyle, ze oceniam iż gra bardzo jasno (nie raz tak, a raz inaczej!), na tle B/C-2301 więc zrozumiałe, że przy B-2102MV tym bardziej będzie jasno, gdyż, jak pisałem uprzednio, B-2102MV lekko brakuje góry ale niewiele, tylko na tyle, na ile brakuje dołu w przypadku C/B-2105MV. Gdyby nie mocna góra pasma w B-2301, to zakresem przekazu środek i dół niewiele by się różnił od B-2102MV. Może to podiobieństwo trudno zauważyć ale zapewniam. przy porównaniu obok siebie te końcówki grają w tych zakresach prawie identycznie! 

Brak góry w B-2102MV wyrównuję za pomocą IC srebrnych (Pisałem to!) i/ lub można łatwo to zrobić za pomocą zamiany źródła! Np. na jasne. Ale robił bym to tylko wówczas, gdyby mi nie pasował ten delikatny dźwięk. Góra wyostrza! B-2102MV np nie pcha się dżwiękiem nachalnie do przodu (ostry przypadek to C/B-2105MV), przed głośniki lecz daje piękny efekt 4D, w tym w głąb, poza głosniki, co bardzo trudno wykazać w dwóch pozostałych przypadkach, by ten efekt był aż tak prosty w przekazie i zarazem tak NAMACALNY!  (Scena najczęściej, jest przed nami i w głąb, a nie my na scenie, wśród "grajków"?, co sugeruje C/B-2105MV). C/B-2105MV gra przy tym wprost "na twarz"! Czego nie robi np. C/B-2301L. 

C/B-2301L ma to, co słyszę w B-2102MV, piękny dół i środek pasma ale także mocniejszą od niego górę. Górę podobnie mocną jak w C/B-2105MV ale inaczej przekazaną. Dlatego B-2102MV gra dla mnie delikatniej i bardziej "lampowo" ale z w/w powodów, mam też i używam C/B-2301L. Np. do muzyki elektronicznej, w której sprawuje się bardzo dobrze. Zestaw C/B-2301L gra po prostu zupełnie inaczej niz pozostałe! 

Nie twierdzę, że B-2105MV jest złą końcówką. Ten zestaw C/B-2105MV gra dla mnie na tyle żle, że go nie chcę mieć. Do tej końcówki po prostu trzeba bardzo uważnie dobierać pozostałe elementy (w tym, w/g mnie warto pre), a przede wszystkim źródło, kolumny i kable, a to jest kosztowne. Z wieloma na pewno nie zagra dobrze. To jest bardzo specyficzny zestaw Sansui. Może wyjątkowy ale bardzo trudny do uzyskania "nirwany". Czy musi mi się podobać? Nie! Więc go nie potrzebuję i nie mam. 

 

 

 

Edited by san-sui
Link to comment
Share on other sites

Witam.

Może ciut mniej emocji, więcej rozsądku. San-sui, nie żongluj cytatami bez całego kontekstu. W poście powyżej dokładnie można przeczytać coautor miał na myśli,  więc powinno się też zrozumieć, że opisy brzmienia często są w odniesieniu do porównania brzmienia do danego innego wzmacniacza. Czy to trudno zrozumieć. Jak nie to tłumaczę, dokładnie tak samo odniosłeś się w swoich opisach 2102 do 2301 itp. Czubsiemu zaś zarzucasz , że zmienia zdanie ,to tak to śmak, i opisujesz to jako maskowanie pomyłek. On odniósł się w opisie do danego modelu w kontekście konkretnego porównania. To takie trudne do zrozumienia.  Nie mam słów, bo tak naprawdę problem jest jeden, twój upór do narzucenia opinii o jednym konkretnie modelu, Sansui 2102 MOS Vintage. Jak będziesz cały czas pisał, że twoim zdaniem i będzie to łatwe do wyczytania, pisz co ci ślina na usta przyniesie. Mnie to rybka. Mnie nie trzeba przekonywać co jest w jakiej kolejności i jak gra. Jak sam przyznałeś w poście powyżej 2102MV ma pewne ułomności, które maskujesz a to kablami a to źródłem. O to chodzi, MA , lub jest obarczona pewnymi brakami. To WYSTARCZY, to  są odczuwalne sprawy i w notowaniu inne wzmacniacze Sansui są obarczone w mniejszym stopniu niedoskonałościami. WNIOSEK, jest to model gorszy niż kilka innych. Jak już to ustaliliśmy, PROSZĘ nie forsuj tego modelu jako jedyny słuszny i nie prowadź krucjaty . To nie ma SENSU, wprowadza tylko nerwowość i tyle. ROBISZ jedynie złą robotę dla marki Sansui. Ciągłe kłutnie i przepychanki są już znane wielu osobom z kręgów audio. Wiele osób czyta ten klub tylko by zobaczyć co też nowego , znów się kłucą, znów ktoś komuś przywali. Mówię stanowczo DOŚĆ , dość temu. Przestań i tyle. Jak czytasz, czytaj ze zrozumieniem a nie z rządzą znalezienia jakiegoś haka na kogoś. To nie polowanie na czarownice. Jak miał bym stawiać na adekwatność opisu czegoś ,, X ,, twojego a Czubsiego, sorry, stawiam na Pawła. Wiem, że zrobi to w pełni swojej wiedzy a napewno nie będzie forował swoich gustów. TYM się różnią opisy twoje i Pawła. Pomijam to, że obcuje on z marką Sansui masę lat. Kiedy Sansui nie istniało jeszcze w szerszym kręgu zainteresowań .

Nie działam w niczyim interesie, chcę jedynie mieć normalny wątek o Sansui a nie o 2102MV i wszystko ale 2102 MV i tyle. Prezentujesz swoje ,,propozycje,, muzyczne. Rób to sobie, ja nawet tego nie czytam, wolno mi. Jednak jak z uporem lansujesz jeden jedyny słuszny model, to czasem mam takie myśli, by swój 2102MV wywalić gdzie pieprz rośnie. Obrzydlo mi to. Pisanie zaś o wolności słowa itp. Owszem wódka jest dla wszystkich, pij więc, pij i zapij się ale nie zawracaj ... na okrągło 2102MV. Wszystko jest dla ludzi ale trzeba znać UMIAR a to widać coś ponad twoje zdolności. Nie zarzucam ci braku wykształcenia , pewnie masz, ale zarzucam brak umiaru i zrozumienia. Nikt nie chce eliminować cię z tego grona, jedynie przestania tego nachalnego ciągłego nawracania wszystkich i wszystko na 2102 MV. 

Per aspera ad astra...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.10.2021 o 08:49, janvideo24 napisał:

Witam.

Może ciut mniej emocji, więcej rozsądku. San-sui, nie żongluj cytatami bez całego kontekstu. W poście powyżej dokładnie można przeczytać coautor miał na myśli,  więc powinno się też zrozumieć, że opisy brzmienia często są w odniesieniu do porównania brzmienia do danego innego wzmacniacza. Czy to trudno zrozumieć. Jak nie to tłumaczę, dokładnie tak samo odniosłeś się w swoich opisach 2102 do 2301 itp. Czubsiemu zaś zarzucasz , że zmienia zdanie ,to tak to śmak, i opisujesz to jako maskowanie pomyłek. On odniósł się w opisie do danego modelu w kontekście konkretnego porównania. To takie trudne do zrozumienia.  Nie mam słów, bo tak naprawdę problem jest jeden, twój upór do narzucenia opinii o jednym konkretnie modelu, Sansui 2102 MOS Vintage. Jak będziesz cały czas pisał, że twoim zdaniem i będzie to łatwe do wyczytania, pisz co ci ślina na usta przyniesie. Mnie to rybka. Mnie nie trzeba przekonywać co jest w jakiej kolejności i jak gra. Jak sam przyznałeś w poście powyżej 2102MV ma pewne ułomności, które maskujesz a to kablami a to źródłem. O to chodzi, MA , lub jest obarczona pewnymi brakami. To WYSTARCZY, to  są odczuwalne sprawy i w notowaniu inne wzmacniacze Sansui są obarczone w mniejszym stopniu niedoskonałościami. WNIOSEK, jest to model gorszy niż kilka innych. Jak już to ustaliliśmy, PROSZĘ nie forsuj tego modelu jako jedyny słuszny i nie prowadź krucjaty . To nie ma SENSU, wprowadza tylko nerwowość i tyle. ROBISZ jedynie złą robotę dla marki Sansui. Ciągłe kłutnie i przepychanki są już znane wielu osobom z kręgów audio. Wiele osób czyta ten klub tylko by zobaczyć co też nowego , znów się kłucą, znów ktoś komuś przywali. Mówię stanowczo DOŚĆ , dość temu. Przestań i tyle. Jak czytasz, czytaj ze zrozumieniem a nie z rządzą znalezienia jakiegoś haka na kogoś. To nie polowanie na czarownice. Jak miał bym stawiać na adekwatność opisu czegoś ,, X ,, twojego a Czubsiego, sorry, stawiam na Pawła. Wiem, że zrobi to w pełni swojej wiedzy a napewno nie będzie forował swoich gustów. TYM się różnią opisy twoje i Pawła. Pomijam to, że obcuje on z marką Sansui masę lat. Kiedy Sansui nie istniało jeszcze w szerszym kręgu zainteresowań .

Nie działam w niczyim interesie, chcę jedynie mieć normalny wątek o Sansui a nie o 2102MV i wszystko ale 2102 MV i tyle. Prezentujesz swoje ,,propozycje,, muzyczne. Rób to sobie, ja nawet tego nie czytam, wolno mi. Jednak jak z uporem lansujesz jeden jedyny słuszny model, to czasem mam takie myśli, by swój 2102MV wywalić gdzie pieprz rośnie. Obrzydlo mi to. Pisanie zaś o wolności słowa itp. Owszem wódka jest dla wszystkich, pij więc, pij i zapij się ale nie zawracaj ... na okrągło 2102MV. Wszystko jest dla ludzi ale trzeba znać UMIAR a to widać coś ponad twoje zdolności. Nie zarzucam ci braku wykształcenia , pewnie masz, ale zarzucam brak umiaru i zrozumienia. Nikt nie chce eliminować cię z tego grona, jedynie przestania tego nachalnego ciągłego nawracania wszystkich i wszystko na 2102 MV. 

Per aspera ad astra...

Jak widać wyżej czytasz tylko wybrane wątki i w dodatku pobieżnie. 

Używam tylko srebrnych IC. Wyraźnie to napisałem. Powtarzam po raz en-ty: Nie używam specjalnego, jasno grającego źródła, bo nie ma takiej potrzeby. Tylko sugeruję jego użycie w określonym przypadku, by dopasować do własnych upodobań. 

Co do zestawu C/B-2105MV to zacytuję twój wpis, gdyż nie ma potrzeby powtarzać;

"O to chodzi, (że w/g mnie C/B-2105MV) MA , lub jest obarczona pewnymi brakami. To WYSTARCZY, to  są odczuwalne sprawy i w notowaniu inne wzmacniacze Sansui są obarczone w mniejszym stopniu niedoskonałościami." 

Skoro C/B-2105MV gra jasno, to oznacza, ze ma poważne braki pełnego przekazu pasma! 

Dlatego nieporozumieniem jest pisanie na jego temat zachwytów i umieszczanie na np 2 (słownie drugim) miejscu w rankingach. 

Na tym polega Wasz problem - nie widzicie wad omawianych zestawów lecz tylko same ich zalety. Zalety które Wam odpowiadają. A że nie pasują innym .... ? Nieważne! 

Więc nie pisz mi, że nie narzucacie SWOICH preferencji, bo jest to najmniej trafiony argument i jak najbardziej nieprawdziwe stwierdzenie! 

 Cytat: "ROBISZ jedynie złą robotę dla marki Sansui."

Bo jeżeli ktokolwiek czyta Wasze "pochwalne" peany na temat tego, czy innego zestawu i potem zderza się z rzeczywistością (jak np ja), to zaczyna zastanawiać się - O co chodzi? 

Cytat: "Nie działam w niczyim interesie" ???? Oby to była prawda! 

 

Nie sugeruj więc, że to ja - "ROBIĘ jedynie złą robotę dla marki Sansui." 

 

Dla mnie B-2102MV ma więcej zalet niż wad, nawet w stosunku do lidera B-2301L, co starałem się wykazać opisem: 

"Brak góry w B-2102MV wyrównuję za pomocą IC srebrnych (Pisałem to!) i/ lub można łatwo to zrobić za pomocą zamiany źródła! Np. na jasne. Ale robił bym to tylko wówczas, gdyby mi nie pasował ten delikatny dźwięk. Góra wyostrza! B-2102MV np nie pcha się dżwiękiem nachalnie do przodu (ostry przypadek to C/B-2105MV), przed głośniki lecz daje piękny efekt 4D (= przepiękna scena!!!), w tym w głąb, poza głośniki, co bardzo trudno wykazać w dwóch pozostałych przypadkach (dotyczy zarówno C/B-2105MV, jak i C/B-2301L), by ten efekt był aż tak prosty w przekazie i zarazem tak NAMACALNY!  (Scena najczęściej, jest przed nami i w głąb, a nie my na scenie, wśród "grajków"?, co sugeruje C/B-2105MV). C/B-2105MV gra przy tym wprost "na twarz"! Czego nie robi np. C/B-2301L." 

 

Proszę o odniesienie merytoryczne, co i jak gra i dlaczego się podoba lub nie podoba, przy porównaniach, a nie o wytykanie (Ciągłe!!) jak wyżej. 

Ten wpis wyżej uważam więc za nieporozumienie. 

Edited by san-sui
Link to comment
Share on other sites

O znowu manipulacje. Zarzucasz , że czytam tylko wybrane wątki i to pobierznie. TAK ?  Znowy pisanie i bicie piany. 

Co do zestawu C/B-2105MV to zacytuję twój wpis, gdyż nie ma potrzeby powtarzać;

"O to chodzi, (że w/g mnie C/B-2105MV) MA , lub jest obarczona pewnymi brakami. To WYSTARCZY, to  są odczuwalne sprawy i w notowaniu inne wzmacniacze Sansui są obarczone w mniejszym stopniu niedoskonałościami."   - to twoja interpretacja. Uważny znajdzie w moim poprzednim poście, że to opis 2102MV a ty mi zarzucasz że nie wie co piszę. O nie gościu. jesteś KŁAMCĄ. Tyle , dalsze pisanie jest beznadziejne, bo ty jesteś beznadziejny. Piszę do Admina, niech zrobi porządek.

Link to comment
Share on other sites

Żeby odreagować w trudnym dla mnie okresie też coś postukam w klawiaturę.

Po pierwsze primo.

@san-sui

Nie wiem jakie srebrne kable podłączasz ale jeżeli z czystego srebra to ewidentnie trochę modyfikujesz dźwięk, czyli ciemny dźwięk rozjaśniasz srebrnym kablem. Kiedyś podłączyłem w swoim systemie Siltecha SQ58 generacji G3. Dźwięk zdecydowanie się odchudził, równowaga została przesunięta w górę, barwa zdecydowanie wyblakła, sopran był bardziej ostry, lekko zapiaszczony. Teraz łączę Siltechem Compass Lake generacji G6 i nie dość że dźwięk jest dociążony jeszcze bardziej, z piękną barwą to sopran jest tak naturalny, gładki że nigdy nie odczuwa się jego nadmiaru. Piszę to dlatego że dla większości to srebro i to srebro (tylko z domieszką złota) a granie totalnie różne. Piję do tego że zestawiając ciemny wzmacniacz z jasnym IC degradujesz dźwięk. Jak wiadomo system gra tak jak najsłabszy element, można wyrównać pasmo zestawiając różnie grające elementy ale raczej wyrównamy je obniżając poziom jakości.

Po drugie primo.

Dźwięk 2105. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ten wzmacniacz gra jasno? Może w porównaniu do jakiejś ciemni to gra jasno ale w kategoriach bezwzględnych na pewno nie gra jasno. Może się narażę niektórym ale 2105 to dla mnie wzmacniacz obowiązkowy w systemie. Jego dźwięk nazwałbym intymnym, czyli takim którego nie lubi @san-sui. Miałem bezpośrednie porównanie do zestawu 2302 który jest dla mnie równy jak stół, szybki i silny. 2105 ma trochę obcięte skraje pasma. Za to są podbite lekko w górę pasma około 5kHz i po drugiej stronie 70-100Hz tzw. kick-bas. W połączeniu z zastosowaną elektroniką (nie bez przyczyny) daje nam tak piękny, lekko ocieplony dźwięk który otacza nas tą intymnością. Dlatego mamy instrumenty w pokoju a nie hektary za nim. Ja takie granie kocham. Według mnie jest bardziej naturalne niż oglądanie muzyków z odległości. Porównałbym to z obecnością na koncercie a oglądaniem koncertu w TV w 4D lub 17D. Tu czujemy tą bliskość z muzyką a tam jesteśmy tylko biernymi widzami. Takie słuchanie bez emocji, beznamiętne, czy na pewno o to chodzi w muzyce? Prawdopodobnie chodzi o pasmo na sopranie, tak eksperymentowałem u siebie. Jak w zwrotnicach podbiliśmy najwyższy sopran w górę mieliśmy zajebistą tzw. katedrę i 24D ale ogólnie ciemniejszą charakterystykę (pozostałe pasmo sopranu było niżej), jak wyrównaliśmy sopran bez podbić pojawiała się intymność i bliskość. Nie wiem dlaczego @san-sui tak forsuje tę katedrę jako jedyne słuszne naturalne granie. Odbije piłkę i napiszę że ktoś naczyta się Twoich postów i może się nieźle zawieść, kupi 2102 Mos i powie że to totalnie oderwane od rzeczywistości, a tyle się na tym forum dobrego naczytał. Nie mam nic do tego że preferujesz taki a nie inny dźwięk, Twoje święte prawo ale jeszcze raz, nie narzucaj innym swoich upodobań.

Jeszcze o 2105, te podbicie na 5kHz i 70-100Hz daje nam piękną naturalną barwę. To dla mnie takie połączenie lampy z szybkością tranzystora. Te podbicia dają nam też równowagę brzmienia, gdyby to było podbicie tylko na górze mielibyśmy za dużo sopranu i jasne granie, a gdyby tylko na dole to byłby efekt jak to mówię "czachotłuka". 😉

PO trzecie primo ultimo.

Jak dobrze zrozumiałem @janvideo24pisał o ułomnościach 2102 a Ty cytujesz że chodziło o ułomności 2105. Przez to wychodzi na tym forum niezły chaos. O to Ci chodziło?

Mam nadzieję że nic nie pokręciłem bo ciężko mi się skupić.

Link to comment
Share on other sites

Hej🙂! W moich warunkach także brzmienie C/B-2105MV  uplasowałbym po tej ciemniejszej stronie...oczywiście nie w negatywnym sensie, choć tu zależy od typu słuchanej muzyki bo w kameralnej i klimatycznej muzie jest fajnie, natomiast w elektronice i syntezatorach jest....tu brak trochę tego pazura, przy czym w takiej konfiguracji można rzeczywiście słuchać godzinami i nie męczy. Zestaw ma świetną dynamikę, przestrzeń i wypełnienie, co ciekawe u mnie nieco żywa Yamaha CDX-2020 świetnie się spasowała z samą końcówką oferując nietuzinkowe brzmienie, co prawda nie było takiego wykopu jak z dedykowanym preampem.. Oczywiście sprzęt jak we wcześniejszych opisach wrażliwy na to z czym współpracuje..

                                                                                                                                                                     Pozdrawiam😉

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.09.2021 o 18:58, san-sui napisał:

Nie wiem jakiego źródła używacie ale aby nie pchać się w dodatkowe koszty, proponuję Wam, zamiast pre, zainwestować w dobrego CD-ka i łączyć bezpośrednio z końcówką dobrymi IC. 

Tak gram od jakiegoś czasu i jest nadzwyczajnie. Moje końcówki(a) są (jest) w takim zestawieniu niesamowite(a). 

Np. CD lampizowane w takim łączeniu z końcówką daje dźwięk dobrego lampowego wzmacniacza. To przecież tylko lampowy bufor w CD i wzmacniacz na tranzystorach MOS, a gra jak rasowa "lampa". 

😁

 

 

Potwierdzam... Bezpośrednio cd + końcówka gra ciekawie choć bez wykopu😉..

W dniu 30.09.2021 o 16:37, janvideo24 napisał:

Piotr Marzanna

Też mam nadzieję, że dymu nie będzie. Tak czytając Twoje wpisy odnoszę takie wrażenie, że trochę dziwnie do wszystkiego podchodzisz. Kolumny były modyfikowane pod Yamahę a ta marka ...

Przepraszam, zapomniałem dodać Ze kolumny nie były modyfikowane pod tą Yamahę czyli AX-2000 bo wtedy miałem inną nie z tej ligi, a jeśli chodzi o AX-2000 gra równie ładnie, to nie ta Yamaha co standardowa seria..🙂

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.09.2021 o 12:04, misiek x napisał:

Nawiązując do kabli MB, mam też taki XLR (Diamond) i uważam że to jeden z lepszych kabli w swojej cenie. Tym bardziej że używkę można dostać w jeszcze lepszej. Oczywiście wszystko zależy od konfiguracji.

Pozdrawiam.

Hej🙂, zapewne za jakiś czas dotrę do tego modelu kabla po drodze sprawdzając jeszcze Aurorę 2 .. Model Crystal xlr nie sprawdził się u mnie. Swoją drogą to pan Marek to świetny człowiek i pasjonat tego co robi, oby więcej takich ludzi po drodze😉..

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, bkeram napisał:

Jak długo grałeś na Crystal? Podłączałeś takim samym kablem zarówno źródło, pre i końcówkę?

Miałem jeden kpl i był podłączony pre z ampem, źródło nie ma xlr więc na przemian było podłączane z miedziowym Mogami i srebrnym Sonus Oliva, jak bym nie kombinował z podłączeniami również w pre i ampie to crystal nie sprawdzał mi się. Miałem go 4 dni i non stop testowałem ale nie chciałem go dłużej blokować i wykorzystywać uprzejmości p Marka wiec odesłałem, następny będzie Aurora 2 za jakiś niedługi czas bo tak się umówiliśmy nim zapadnie decyzja o zakupie..

Link to comment
Share on other sites

Cześć wszystkim 🙂

Przerzuciłem już nieco zestawów pre+końcówka, ale rozglądam się aktualnie za integrą z nieco wyższej półki.
Będzie to grało albo z Sonus Faber Liuto albo Dali Helicon 300 mk2 (mam 2 zestawy)

Wiecie coś może o tym konkretnym egzemplarzu?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właściciel jest tu znany? 🙂
Cena jak dla mnie jest już spora, opinii sporo pozytywnych i bardzo pozytywnych, ale pytanie czy warto iść w tych pieniądzach w ten konkretny model.
Na chwilę obecną za główny wzmacniacz robi Nakamichi CA-7 + TA-4 jako końcówka (wymieniona z PA-7, które się gorzej zgrała, a TA-4 to dla mnie wielkie zaskoczenie), szukam czegoś podobnej klasy o ocieplonym, przestrzennym brzmieniu, ale jak trzeba z wykopem.

Muzyka głównie Rock, Blues, damskie wokale + czasem elektronika.

Dzięki za pomoc!

 




 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Piotr Marzanna napisał:

Hej🙂, zapewne za jakiś czas dotrę do tego modelu kabla po drodze sprawdzając jeszcze Aurorę 2 .. Model Crystal xlr nie sprawdził się u mnie. Swoją drogą to pan Marek to świetny człowiek i pasjonat tego co robi, oby więcej takich ludzi po drodze😉..

Napisze tak, mam i mogę porównać na bieżąco MB Diamond oraz Audioquest Sky , zainteresowani wiedza co to za kabel. Róznice są naprawde bardzo małe a który lepszy to już indywidualne preferencje i oczywiście cały tor audio.

Sansui 907XR ,Meridian 508.20/24, Wilson Benesch ARC

Link to comment
Share on other sites

Panowie czy mógłby ktoś fachowo się wypowiedzieć na temat czyszczenia/ skrobania z płytek elektronicznych kleju którym Sansui oblepiał przy podstawach kondensatory aby się lepiej trzymały, a przy okazji, nie raz poszło im trochę tego kleju w ich obrębie na elementy pasywne jak rezystory itp. Czy faktycznie trzeba ten klej usuwać, aby było czysto na płytce. Pytam, bo niektórzy twierdzą, że ten zabieg jest konieczny. Zastanawiam się tylko dlaczego niektórzy serwisanci tak robią jak sprzęt gra tyle lat i nie prowadzi ten klej do zwarć itp. Chyba, że bardziej chodzi im o efekt wizualny jak już demontują kondensatory do ich sprawdzenia czy wymiany. Jak tak, to wtedy ma to dla mnie jakiś większy sens, jeśli jest inaczej i tylko dla wizualnego efektu to tylko niepotrzebne dłubanie na płytkach i osłabianie trzymania się tych kondensatorów. Jak to jest?

Link to comment
Share on other sites

@bakczysaraj tak to jest , że lepiej usunąć ten klej. Nie raz i nie dwa pod klejem znajdowały się przeżarte nóżki , wyprowadzenia itp. Jeśli kochasz swój model Sansui to usuń. Potraktuj gorącym powietrzem i delikatnie zdrap. 

Co do serwisantów .

Są Serwisanci (Mariusz @Bumpalump) i serwisanci jeśli łapiesz co mam na myśli pisząc z Wielkiej i małej litery . Szybki serwis mający gdzieś sprzęt , nie mający że tak powiem zamiłowania i szacunku do starszy urządzeń zostawia klej i nie tylko klej! Nawet rożnego rodzaju „pajączki” z rezystorów nie są usuwane przez serwisantów...

Serwisant z zamiłowania i z wysoką kulturą pracy zrobi wszystko porządnie . 


Pozdrawiam ,

XYZ

Link to comment
Share on other sites

Sprzet gra i grałby pewnie kolejnych kilka lat...ale klej powoduje korozje elementów i przewodzi prad co zostało już pokazane wielokrotnie wiec co tu więcej pisać, klej nie ma rezystancji bliskiej zeru, często kilkaset ohm, czasem kilkadziesiąt kohm, to że nie ma spektakularnego zwarcia i fajerwerków nie oznacza braku przewodnictwa kleju

 

Usuniecie kleju to jeden z najważniejszych zabiegów podczas serwisu, koniecznie trzeba wylutowac również wszystkie elementy których wyprowadzenia dotykały kleju w celu ich oczyszczenia, jesli wyprowadzenia nie są mocno zjedzone to wystarczy je zabezpieczyć kwasem i pobielic spoiwem

 

Link to comment
Share on other sites

W takim razie powiem jest zaje... cie, bo cały mój sprzęt audio ma ten klej i jest do roboty. Tylko kupować tego typu klocki. Teraz to nawet nie wiem czy dalej na nim grać. Z pewnością Pumpalump - Pan Mariusz po tego typu filmikach tzn. z jego wiedzą, pasją, umiejętnościami... oraz całym tym profesjonalnym za niewidomie jaką kasę sprzętem serwisowym jak i zapleczem częstościowym jest nieosiągalny oraz zajęty na długie lata w przód. I pewnie bardzo ciężko będzie znaleźć serwisantów z podobnym sprzętem, wiedzą oraz podejściem do tego typu przeglądów/napraw sprzętu audio. Cieszy jednak fakt, że jest ktoś taki jak Pan Mariusz i potrafi podzielić się swoimi umiejętnościami i pasją w naprawie serwisowanych przez siebie sprzętów audio na filmach. Jakby jednak był ktoś podobnie pracujący z okolic Słupska proszę o kontakt.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Bumpalump said:

Zalezy jaki kolega ma sprzet, z doświadczenia im starsze sansui tym gorzej, nie koniecznie że względu na wiek...

Najwięcej kleju znajdziemy w pierwszych 907i, 907 MOS Limited, 907DR, 907KX, C2301, B-2301

Zerknij czasem do skrzynki z wiadomościami.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.10.2021 o 19:26, Baron napisał:

 

@san-sui

Nie wiem jakie srebrne kable podłączasz ale jeżeli z czystego srebra to ewidentnie trochę modyfikujesz dźwięk, czyli ciemny dźwięk rozjaśniasz srebrnym kablem. Kiedyś podłączyłem w swoim systemie Siltecha SQ58 generacji G3. Dźwięk zdecydowanie się odchudził, równowaga została przesunięta w górę, barwa zdecydowanie wyblakła, sopran był bardziej ostry, lekko zapiaszczony. (....)

Po drugie primo.

Dźwięk 2105. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ten wzmacniacz gra jasno? Może w porównaniu do jakiejś ciemni to gra jasno ale w kategoriach bezwzględnych na pewno nie gra jasno. Może się narażę niektórym ale 2105 to dla mnie wzmacniacz obowiązkowy w systemie. Jego dźwięk nazwałbym intymnym, czyli takim którego nie lubi @san-sui.(....)

PO trzecie primo ultimo.

Jak dobrze zrozumiałem @janvideo24pisał o ułomnościach 2102 a Ty cytujesz że chodziło o ułomności 2105. Przez to wychodzi na tym forum niezły chaos. O to Ci chodziło?

Mam nadzieję że nic nie pokręciłem bo ciężko mi się skupić.

Gram na srebrnych kabelkach zrobionych samodzielnie z fabrycznego kabelka, kupionego na centymetry (jest bardzo drogi). To kabelki w postaci srbrnych wstążeczek, nie drucików. Walcowane monokryształy? 

No cóż, te "fabryczne", które przesłuchiwałem, nie dość ze bardzo drogie, grają tak właśnie, jak opisujesz - wrzaskliwie, z sybilantami i tym podobnymi efektami. Nie można ich po prostu słuchać! Mało, że wyostrzają, to wprowadzają także chaos i straszny bałagan na scenie! To ich główna cecha. Moje grają delikatnie. Poza tym, że trochę podnoszą górę, nie degradują zbyt reszty pasma. Są wyjątkowe, jak na czysto srebrne. Czy maja domieszkę złota? Tego nie wiem. Są srebrne. 

"Po drugie primo."

Porównywałem trzy końcówki grające obok siebie: 

1) B-2301L

2) B-2102MV

3) B-2105MV

"PO trzecie primo ultimo." 

Nie wiem jak interpretujesz moje "4D" (nie 3D!) ale ja wiem jedno - kto słuchał obok siebie wszystkie końcówki Sansui B-23201, B-2301L, B-2103MV, B-2102MV i B-2105MV, na pewno nie powie, że B-2102MV nie gra przestrzennie i tylko w głąb. Pisałem o tym po pierwszych wrażeniach, z pierwszego odsłuchu, że buduje przestrzeń pośrednio, pomiędzy B-2103MV a B-2105MV (i B-2301L) i co ważne -  słychać tu wyraźnie, że to gra wzmak na  MOS-FET-ach. W dodatku buduje scene w głąb, czego raczej nie robią tego, w tak wyraźny sposób, żadne z pozostałych. 

Dlatego twierdzę (co juz pisałem), że ci, co tak stanowczo degradują B-2102MV, nigdy jej nie słuchali - tak na prawdę, a raczej piszą o zwykłej B-2101, 02 i ten dźwięk maja w pamięci. 

Ponownie cytuję:

"Dla mnie B-2102MV ma więcej zalet niż wad, nawet w stosunku do lidera B-2301L, co starałem się wykazać opisem: 

"Brak góry w B-2102MV wyrównuję za pomocą IC srebrnych (Pisałem to!) i/ lub można łatwo to zrobić za pomocą zamiany źródła! Np. na jasne. Ale robił bym to tylko wówczas, gdyby mi nie pasował ten delikatny dźwięk. Góra wyostrza! B-2102MV np nie pcha się dźwiękiem nachalnie do przodu (ostry przypadek to C/B-2105MV), przed głośniki lecz daje piękny efekt 4D (= przepiękna scena!!!), w tym w głąb, poza głośniki, co bardzo trudno wykazać w dwóch pozostałych przypadkach (dotyczy zarówno C/B-2105MV, jak i C/B-2301L), by ten efekt był aż tak prosty w przekazie i zarazem tak NAMACALNY!  (Scena najczęściej, jest przed nami i w głąb, a nie my na scenie, wśród "grajków"?, co sugeruje C/B-2105MV). C/B-2105MV gra przy tym wprost "na twarz"! Czego nie robi np. C/B-2301L." 

 

Oczywiście nie wykluczam, że "pchanie się" przed i za słuchacza, przytłaczanie dźwiekiem, ma się nie podobać. Niejeden (jak widać i czytać) tak lubi. 

Są różne gusta. 

 

W dniu 7.10.2021 o 10:07, Piotr Marzanna napisał:

Potwierdzam... Bezpośrednio cd + końcówka gra ciekawie choć bez wykopu😉..


To jak gra jednak bardzo zależy od żródła. Należy pomysleć o zmianie ....

 

 

Edited by san-sui
Link to comment
Share on other sites

Mi też podobnie j/w zadziałał srebrny kabelek xlr Crystal od MB tzn rozjaśniło środek i górę oczywiście w sposób subtelny ale w tych zakresach dźwięk nieco zmatowiał natomiast bas zrobił się twardy i punktowy. Mam srebrny kabelek ale rca Sonus Oliva i ten jest super rozjaśnia całość ale kompletnie w całym paśmie nie wprowadza żadnych negatywnych zmian nawet nie zmienia charakteru basu. Heh...tyle tu mowy o B2103MV że coraz częściej zastanawiam się jak to gra wciąż testując przy tym bardzo ciekawe C/B 2105, uśmiechnąłem się z powrotem do płyt cd i przyznam że te dobrze wydane mają świetne brzmienie a pozostałe dźwięczą sobie tak na średnim poziomie, Yamaha w tym przypadku jest bardziej uniwersalna i tolerancyjna natomiast Sansui jest bezwzględny dla słabszych realizacji i od razu to słychać😃..

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.10.2021 o 12:06, m.stank2 napisał:

Cześć wszystkim 🙂

Przerzuciłem już nieco zestawów pre+końcówka, ale rozglądam się aktualnie za integrą z nieco wyższej półki.
Będzie to grało albo z Sonus Faber Liuto albo Dali Helicon 300 mk2 (mam 2 zestawy)

Wiecie coś może o tym konkretnym egzemplarzu?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właściciel jest tu znany? 🙂
Cena jak dla mnie jest już spora, opinii sporo pozytywnych i bardzo pozytywnych, ale pytanie czy warto iść w tych pieniądzach w ten konkretny model.
Na chwilę obecną za główny wzmacniacz robi Nakamichi CA-7 + TA-4 jako końcówka (wymieniona z PA-7, które się gorzej zgrała, a TA-4 to dla mnie wielkie zaskoczenie), szukam czegoś podobnej klasy o ocieplonym, przestrzennym brzmieniu, ale jak trzeba z wykopem.

Muzyka głównie Rock, Blues, damskie wokale + czasem elektronika.

Dzięki za pomoc!

Pisałem tu już niedawno: Jedź i posłuchaj, czy ci odpowiada to, co oferuje dany zestaw, czy integra. 

Żaden opis i opinia nie zastąpi odsłuchu indywidualnego. 

Wzmacniacz o którym piszesz jest na MOSFET-ach więc gra trochę specyficznie, jak to każdy "MOSFET". Cena jest raczej zawrotna. Warto upewnić się, czy jest po serwisie. To kolejne wydatki. 

Do muzyki, której słuchasz, dobrze zagra także integra z wcześniejszej serii AU-D907, poprzedzającej serię Alpha (są o trochę niższej mocy). To są przejściowe integry pomiędzy starymi (z lat 70-tych) a Alpha-mi, które powstawały od końca lat 80-tych po 90-te. Najbliższe dźwiękiem do starej serii będą wcześniejsze produkcje AU-D907, D907F i może trochę także D907F Extra. Bardziej zbliżone do serii Alpha są AU-D907G Extra, a szczególnie AU-D907X (ze wzgledu na schemat). Ta propozycja ma sporą zaletę. Można je dostać za 1/3 ceny w/w Alphy i  późniejszych z serii Alpha, jak 907 KX, XR, MR, czy NRA. 

Tu także radzę dokonać odsłuchu przed zakupen. 

 

Edited by san-sui
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.