Skocz do zawartości
IGNORED

Fonica 601A potrzebna pomoc:)

mysioperz

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie nabyłam cudną Fonicę 601A. Wczoraj została uruchomiona i genaralnie wszystko grało. Jednak dziś rono nie wiedzieć czemu nie działa;( Objawy są następujące:

- talerz się nie kręci, wg. mnie nie pracuje silnik,(pasek sprawdzałam wszystko ok, ale nie słychać silnika)

-zasilanie jest, bo świeci się lampka storboskopu

Dla porządku dodam, że trafo jest na zewnątrz.

Może znajdzie się w Warszawie chętny do pomocy, który będzie mógł mi to naprawić, bo ja osobiście nie podejmuję się grzebania w środku, ponieważ póki co jeszcze nie znam się na tym kompletnie (natomiast bardzo chętnie się pouczę).

Nie mam pojęcia co się stało, bo gramofon nie zmienił swojego położenia od wczoraj, a dzisiaj rano milczał jak zimny trup.

Czekam na odzew,mam nadzieje że pomożecie.

Ola

https://www.audiostereo.pl/topic/61092-fonica-601a-potrzebna-pomoc/

Doczytałem że trafo na zewnatrz, Więc trzeba sprawdzic czy wychodzi z niego napięcie,

Neonowka zasilana jest z 230V sieci więc świeci ,natomiast silnik i reg obrotow poprzez transformator.Może w obudowie jego sa bezpieczniki.Powinno na wtórnym byc 9-12V zm.

Fonica nadal nie działa ;( Conri, wielkie dzieki za rady, szkoda, że nie masz czasu.

Paniowie, nie pomożecie kobiecie w kłopocie? Gwarantuję,że jakbym umiała naprawić to sama to nie prosiłabym o pomoc. Ale nie umiem.

Ustaw voltomierz na V zmienne, i zmierz napięcie na przewodach z transformatora wchodzących do gramofonu.Po załaczniu sieci ,jeżeli włacznik czerwony przycisk spełnia swą funkcję.Neonówka strobo ma się świecić,

Conri,