Skocz do zawartości
IGNORED

Klub motocyklistów


romekjagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

<br />To jest moto do pojemności 80ccm?<br />Mozna nim jeździć bez prawka?<br /> <br /> <br />

To jest moto na którym można jeździć na prawo jazdy kat. B posiadane powyżej dwóch lat.

Bez prawa jazdy można jeździć do pojemności 49cm3 pod warunkiem uzyskania takich uprawnień do momentu wejścia w życie nowelizacji ustawy o ruchu drogowym mówiącej o konieczności uzyskania uprawnień AM na taki pojazd, czyli takie które do tego czasu miały skończone 18 lat.Tak więc na motocykl o pojemności 80 cm ZAWSZE trzeba było mieć prawko!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dalej twierdzę że przy cenie motocykla oszczędzanie na dobrych środkach smarnych, paliwach to debilizm biorąc pod uwagę późniejsze kosztowne naprawy.

 

Kable też najtańsze do audio używasz :)

 

 

Nie bardzo rozumiem.

 

Robię przegląd co roku, dokładnie tak, jak chce producent ale na oleju, jaki zaleca, ponieważ zbyt wiele razy widziałem maszyny uszkodzone tylko dlatego, że, użytkownik był mądrzejszy od fabryki.

 

Mam dosyć drogie moto, uważasz, że lałbym do niego cokolwiek byle tanie? Bzdura. Coś Ci się pomyliło. Przeglądy robię w ASO mimo, że u p. Kazia byłoby 2xtaniej. Naprawdę nie rozumiem o czym pisałeś.

 

Co do kabli, to rzeczywiście, od długiego czasu, nie sprawdza się u mnie zasada że im droższy tym lepiej gra. Jest wprost przeciwnie - na starych kablach (jeszcze z RFN) dźwięk ma większy rozmach, jest głębszy bas. Ale co to ma wspólnego z olejem w silniku mojego motocykla, nadal nie wiem.

 

Pisałem o Arabach w tym znaczeniu,. że silniki mogą znieść bardzo wiele. Nawet sam byłem zaskoczony jak wiele. A zatem "polskie" onanizowanie się nad jedną literką w symbolu na butelce oleju ma śmieszny wymiar.

 

Radzę wszystkim, lać to, co producent zaleca. Nawet, jeżeli robi to dlatego, że sam produkuje olej i wg Was ma on gorsze właściwości niż olej reklamowany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śliczny ten Twój Dniepr :)

 

zbiornik od kaśki czy mki?

 

Ale te przednie kierunkowskazy są OGROMNE

 

no i nie zapomnij podłączyć węży z filtra do gaźników

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez dopra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak , to nie tylko kawał żelastwa. Ma swój charakter i humory , dusze. Musisz z nim rozmawiać , czasem wypić piwo w garażu ,poklepać siodło a wówczas odwdzięczy się niezawodnością.

 

btw

Takie coś mi chodzi po głowie. Może w przyszłym sezonie...

2009-RoyalEnfield-Bullet500Classicc.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas chyba zaczac przygode z 125 . Mam na oku Junaka m16 125 oraz Hyosunga gt 125 (koreanczyk- nie chinczyk)

Pierwszy ma 11 koni a drugi 15 oba maja sulniki V-ki. W co warto sie pakowac a w co nie, doradzcie, moze jakies inne typy.Zaznacze tylko ze jeden i drugi to rsowy pelnowymiarowy motor nie zadne maluszki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznacze tylko ze jeden i drugi to rsowy pelnowymiarowy motor nie zadne maluszki.

 

że tak zapytam - ile ważysz???

bo może się okazać, że przy troszku większej wadze te papierowe 15 koni

nie dadzą radę z miejsca ruszyć do jakiego takiego galopu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano waze 95 kilo i 180 cm wzrostu.... na jednym i drugim siedzialem ale nie mialem przyjemnosci smignac ... poza tym to bedzie moje pierwsze moto. NIe mam zamiaru szalec bo to nie ta pojemnosc ale chcialbym aby do 100 km szlo bezproblemowo i w miare stabilnie (czyt. nie chce dostac drgawek rak :)))

 

Biore jeszcze pod uwage jakis maxi skuter 125 typy Kymco downtown 125 ... ale mam swiadomosc ze powieje nuda automata ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kwasior21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na żadnym z wyżej wymienionych motocykli ale jeżeli masz prawko na kat A nie bawiłbym się w 125-tki tylko zaczął od 250. To przyzwoicie się już zbierze bo uwierz mi jadąc 100 km/h przy twojej wadze wyciskasz z silniczka 125 siódme poty. I występują te drgawki których pragniesz uniknąć ;-). Jako posiadacz MZ 150 mogę się pod tym podpisać;-) Kuzyn jeździł na Keeway cruiser 250 i był zadowolony. A jeżeli nie chcesz chinola to można jeszcze dorwać Yamahe Virago 250.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy już to tu było, ale coś na poprawę humoru:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na żadnym z wyżej wymienionych motocykli ale jeżeli masz prawko na kat A nie bawiłbym się w 125-tki tylko zaczął od 250. To przyzwoicie się już zbierze bo uwierz mi jadąc 100 km/h przy twojej wadze wyciskasz z silniczka 125 siódme poty. I występują te drgawki których pragniesz uniknąć ;-). Jako posiadacz MZ 150 mogę się pod tym podpisać;-) Kuzyn jeździł na Keeway cruiser 250 i był zadowolony. A jeżeli nie chcesz chinola to można jeszcze dorwać Yamahe Virago 250.

 

Sek w tym ze nie mam A. Gdybym mial to ponizej 600ki bym nie zszedl , obracalem sie przez jakis czas w gronie "dawcow nerek" i wiem co potrafia te bestyjki. NIestety nikt ze znajomych nie patrzy nawet na 125. Potrzebuje motorek/skuterek do rekreacyjnej jazdy ale tez oczekuje przyzwoitosci dd tych maszyn.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 nie polecałbym na pierwsze moto. Jednak duża moc robi swoje i dużo ciężej jest opanować taki motocykl bez odpowiednich nawyków nabytych na mniejszym sprzęcie. A potem okazuje się że zakręt robi się o wiele za ciasny i wychodzą hece. Ale to tylko moja opinia. Moja rada: Idź do salonu/sklepu gdzie sprzedają takie motocykle i się po prostu przejedź paroma modelami. I wybierz ten który Tobie najbardziej odpowiada. Coś jak z wyborem sprzętu audio ;) Ale nie oczekuj za wiele od 125. Będzie jeździć ale bez jakiś dużych osiągów. Co nie zmienia faktu że może dać dużą radochę z jazdy. Ja od czasu do czasu, pomimo że na codzień jeżdżę banditem, wsiadam na ETZ i banan nie schodzi z twarzy :) A zawsze prawko na A możesz zrobić później :)

 

Edit. I kup coś koniecznie z biegami. Automaty są nudne ;P

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez khazad92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br /> obracalem sie przez jakis czas w gronie "dawcow nerek"<br />

Jeżli w ten sposób wypowiadasz się o motocyklistach to z motocyklizmem niewiele masz wspólnego.Kup sobie duży skuter - będzie lepiej i dla Ciebie i dla innych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Pedros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżli w ten sposób wypowiadasz się o motocyklistach to z motocyklizmem niewiele masz wspólnego.Kup sobie duży skuter - będzie lepiej i dla Ciebie i dla innych.

Tutaj można polemizować. Jeżeli jest grupa czarnych owiec jeżdżących nieodpowiedzialnie i brawurowo to dlaczego nie nazywać rzeczy po imieniu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Tutaj można polemizować. Jeżeli jest grupa czarnych owiec jeżdżących nieodpowiedzialnie i brawurowo to dlaczego nie nazywać rzeczy po imieniu?<br /> <br /> <br />

Dlatego , że to jest uogólnienie podobne do takich jak np. wszyscy "czarni to brudasy" , "wszyscy Żydzi to ..." ... itd.Dlatego również , że jest to zazwyczaj niezgodne z prawdą - narządy ofiar wypadków motocyklowych zwykle nie nadają się do przeszczepów bo są zbyt uszkodzone.Dlatego , że takie sformułowania utwierdzają nieprawdziwe stereotypy krzywdzące rozsądnie jeżdżących ... itp. , itd. ....

<br />a co to jest motocyklizm? brzmi znacznie gorzej niz audiofilizm<br /> <br /> <br />

W sumie masz rację - podobnie jak w przypadku audiofilizmu : albo się to czuje i rozumie albo nie pomogą żadne tłumaczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj jesli kogos urazilem to serdecznie przepraszam, nie mialem nic zlego na mysli, poza tym tez bede jednym z jezdzacych motocyklem ...A wracajac do pojemnosci, przyjelo sie , ze najlepiej zaczynac na wolniejszych motorkach i pewnie cos w tym jest. Wedlug mnie jednak liczy sie sposob myslenia. ... mozna miec 150 kucykow pod siedzeniem a wcale nie trzeba szalec....

Kat. A nie zamierzam robic z przyczyn "rodzinnych" ale taka 125ka jest dla mnie wystarczajaca .... rynek cen zwariowal a i ciezko cos wybrac sensownego ...... wszystko sprowadzone i do doinwestowania ...... a sezon ucieka ....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza usterka po ok 10 latach katowania mojego fazera. Koszt naprawy to uszczelka za 18,50zl i ok godzina pracy :) gdyby nie lekka nadwaga to chyba najlepsze moto do zadan wszelakich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYbor padl na junaka rs 125.Zaraz sie posypia komentarze ze to chinol i bede zalowal. Byc moze ale niespodzianka , silniczki wkladane do junaka to te same co sa montowane w yamasze ybr 12 konne. Posiada blokady, po zdjeciu zyskuje okolo 16 koni .. lekki zwinny , dynamiczny i najwazniejsze 6500 zl za nowy .... nawet jak zalicze szlifa to nie bedzie az tak zal ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 nie polecałbym na pierwsze moto. Jednak duża moc robi swoje i dużo ciężej jest opanować taki motocykl bez odpowiednich nawyków nabytych na mniejszym sprzęcie. A potem okazuje się że zakręt robi się o wiele za ciasny i wychodzą hece. Ale to tylko moja opinia.

 

 

Walczę z tym przesądem od lat. MOTOCYKLE O MAŁEJ POJEMNOŚCI SĄ NIEBEZPIECZNE !!! Spróbuj wyprzedzić czymś takim TIRa pod górkę. A co, gdy w trakcie wyprzedzania okaże się, że są to jednak DWA TIRy ? Brak mocy i dupa. Witamy się ze św Piotrem.

 

W zakręcie można się nie zmieścić każdą pojemnością. Z tym, że im mniejsza tym gorzej ten błąd naprawić. Motocykle o mniejszej pojemności mają cieńsze ogumienie (np. w cruiserach), a tym samym przyczepność jest mniejsza, wybaczanie błędu żadne.

 

 

Gdy kupowałem motocykl, kolega mi jasno powiedział - kupisz poniżej litra, nie latasz z nami.

 

Jestem mu dozgonnie za to wdzięczny, bo dzięki temu, że miałem coś pod manetką, nie raz uratowałem sobie dupsko.

 

Teraz mam dwa litry (czyli tyle co samochód, tylko na dwóch tłokach) i podróżuję bez stresu. Jeżeli widzę dookoła siebie niebezpieczną sytuację, to robię tylko lekki ruch manetką i już mnie tam nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę z tym przesądem od lat. MOTOCYKLE O MAŁEJ POJEMNOŚCI SĄ NIEBEZPIECZNE !!! Spróbuj wyprzedzić czymś takim TIRa pod górkę. A co, gdy w trakcie wyprzedzania okaże się, że są to jednak DWA TIRy ? Brak mocy i dupa. Witamy się ze św Piotrem.

motocykl jest stosunkowo waski i spokojnie mozna sie zmiescic jadac srodkiem "na trzeciego" i niech sobie nawet bedzie 5 tirow do wyprzedzenia

 

. Z tym, że im mniejsza tym gorzej ten błąd naprawić. Motocykle o mniejszej pojemności mają cieńsze ogumienie (np. w cruiserach), a tym samym przyczepność jest mniejsza, wybaczanie błędu żadne.

szerokosc opony jest dobrana odpowiednio do masy i mocy. na wezszej oponie przyczepnosc nie bedzie mniejsza. Jesli wejdziesz w zakret z predkoscia duzo wieksza niz mozna to szeroka opona nic ci nie pomoze. "przepałowanie" zakretu wynika glownie ze strachu przed glebszym zlozeniem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl jest stosunkowo waski i spokojnie mozna sie zmiescic jadac srodkiem "na trzeciego" i niech sobie nawet bedzie 5 tirow do wyprzedzenia

 

 

Jesteś pewien, że na każdej drodze tak jest? Bo ja wiem, że niestety nie jest tak różowo, szczególnie na węższych drogach krajowych lub lokalnych. Do tego nie każdy kierowca TIRA ci zjedzie do krawędzi, tylko po to, by udowodnić, że on 'jest na prawie'.

 

jesli chodzi o moc to jej zawsze bedzie malo .....

 

Ja osobiście nie mam takiego parcia na moc. Teraz mam chyba 130 kucy i więcej mi nie trzeba, bo nie ma gdzie wykorzystać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl jest stosunkowo waski i spokojnie mozna sie zmiescic jadac srodkiem "na trzeciego" i niech sobie nawet bedzie 5 tirow do wyprzedzenia

 

Proszsz.... Wyprzedź motocyklem 125ccm 2 tiry jadące po tej drodze. (pomiń aspekt kozakowania na filmie - sama droga i TIR)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja napisalem, ze motocykl jest szerokosci bialej lini wyznaczjacej oś jezdni? Czy napisalem, ze zawsze i wszedzie mozna sie wcisnac na trzeciego? ocenic dokladnie czas jaki potrzebujemy na wyprzedzenie ciezarowki przy pomocy pierdzidelka 125cm nie jest zbyt latwo ale ocenic szerokosc drogi majac pare zdrowych oczu to chyba pikus i mozna to zrobic w pol sekundy. A jak wiemy ze nasze moto jest slabiutkie to chyba logiczne ze nie bedziemy pod gore wyprzedzac TIRa. Kierujacy ginie nie przez zbyt slaby czy zbyt mocny motocykl ale przez zla ocene sytuacji, brak panowania nad pojazdem i nieprzewidywalne manewry innych uzytkownikow drogi.

Uwazam, ze lepiej zaczynac od lekkiego moto z mniejsza moca i co sezon przechodzic na cos wiekszego. Ale znam tez osobiscie przypadki gdzie pierwszym moto byla R6 o mocy ok 120KM albo FZ1 o mocy 150KM i nic zlego sie nie wydarzylo. Jak ktos juz umie (jeden sezon nie wystarczy) jezdzic to oczywistym jest fakt, ze lepsze przyspieszenia = wieksze bezpieczentwo

 

ps ciagu tirow nie trzeba wyprzedzac na raz - raczej nie stykaja sie zderzakami i mozna miedzy nie wjechac w razie potrzeby

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czuły barbarzyńca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chce zobaczyc jak ladnie bedzie kasa z portfela ubywala po wprowadzeniu nowych przepisow .... co jak co chyba trzeba bedzie sie zaczas ograniczac predkosciowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowanie komuś litra na pierwszy motocykl to jest głupota i tyle. Nie mówię że zawsze ale taki młody stażem motocyklista na litrze to jeżdżąca bomba. A gadanie że nie będę odwijał można włożyć między bajki. Potem przychodzi ciaśniejszy zakręt, zła ocena prędkości + brak umiejętności jazdy na motocyklu i BUM. A potem media mieszają z błotem wszystkich motocyklistów. Mniejsze pojemności a co za tym idzie moce są łatwiejsze do opanowania i wybaczają więcej błędów początkującego. Można się na nich nauczyć odpowiednich nawyków i posiąść umiejętności potrzebne do kierowania większym i cięższym motocyklem. Na takiej R1 jak nie będziesz umiał operować gazem w zakręcie minimalny ruch manetką i high side gotowy.

 

 

Proszsz.... Wyprzedź motocyklem 125ccm 2 tiry jadące po tej drodze. (pomiń aspekt kozakowania na filmie - sama droga i TIR)
A kto zmusza wyprzedzać wszystko na 125? Zawsze znajdzie się czas i miejsce do wyprzedzania.

 

 

Kierujacy ginie nie przez zbyt slaby czy zbyt mocny motocykl ale przez zla ocene sytuacji, brak panowania nad pojazdem i nieprzewidywalne manewry innych uzytkownikow drogi

Święte słowa. Dodałbym jednak że brak panowania nad pojazdem powoduje pośrednio zbyt duża moc motocykla jak na nasze umiejętności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chce zobaczyc jak ladnie bedzie kasa z portfela ubywala po wprowadzeniu nowych przepisow .... co jak co chyba trzeba bedzie sie zaczas ograniczac predkosciowo.

samochodem ciezko jest jechac przepisowo a motocyklem to jest awykonalne. Ja od kliku sezonow zaklejam dokladnie tablice. gorzej jak trafie na niebieskich na moto bo fazer bardzo szybki nie jest a do tego mam zmienione przelozenie i zdjeta czache

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czuły barbarzyńca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.