Skocz do zawartości
IGNORED

Klub sympatyków marek Electrocompaniet i Abrahamsen


lord_vader

Rekomendowane odpowiedzi

skorzystawszy z oferty szanownego kolegi kirhoff'a stalem sie posiadaczem ECI 3 i tym samym chcialbym zglosic sie do klubu.

gram na Vienna Acoustics Bach Grand i CD NAD C542. sugestie co do optymalnych Waszym zdaniem polaczen kablowych mile widziane. Kirhoff sam gral i polecal Albedo. ja to na razie polaczylem RCA Siltech New York i glosnikowym QED x-tube 350. pierwsze wrazenia sa super :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisz co konkretnie jest nie tak z twoim ECI 4

 

 

Od pewnego czasu w lewym kanale pojawiają się zakłócenia przypominające efekty, jakie daje wypalony potencjometr. Nie sądzę jednak, by był to potencjometr, bo efekt jest do usłyszenia w różnych pozycjach potencjometru. Zakócenia pojawiają się nieregularnie, raz są, znikną, potem są znowu, tyle, że dzieje się to coraz częściej.

 

w razie czego - fenixx3000(małpa)o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu w lewym kanale pojawiają się zakłócenia przypominające efekty, jakie daje wypalony potencjometr. Nie sądzę jednak, by był to potencjometr, bo efekt jest do usłyszenia w różnych pozycjach potencjometru. Zakócenia pojawiają się nieregularnie, raz są, znikną, potem są znowu, tyle, że dzieje się to coraz częściej.

 

w razie czego - fenixx3000(małpa)o2.pl

 

A nie używasz tam czasem tylko połowy wejścia XLR, mając drugą połowę niezaterminowaną, np. z jakąs przejściówką RCA->XLR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

nie, chwilowo w ogóle nie używam XLRa

Witam

Wychodzi na to, że i ja muszę się dopisać do klubu z końcówkami AW 180. W odpowiedzi na post kolegi powiem, że jak wynika z opisu też miałem taki problem.

Końcówki kupiłem trzy lata temu jako second hand. Miały już pewnie parę lat. Świetnie utrzymane . Tylko po krótkim czasie w jednej końcówce pojawiło się jakby cichutkie bzyczenie. Po wyłączeniu i włączeniu znikało, i pojawiało się za kilka dni. No to mówię sobie, tak to jest jak się kupuje za 1/3 ceny. Pewnie dla tego poszły do sprzedaży. Oddałem do naprawy serwisantowi współpracującemu z Hi-Fi Klubem. Winowajcą okazały się styki w styczniku załączającym wyjście na głóśniki.

Po wymianie zero problemu. I z początkowej kichy zrobił się piękny dil. Profilaktycznie przytargałem drugą końcówkę aby były nowe w obu. Gość robi bardzo solidnie. Serwisuje sprzęt medyczny. Jest też audiofilem. Nie mam do niego namiaru bo zapomniałem już prawie o tej sprawie. Końcówki napędzją kolumienki jak się patrzy. Tu nie odkryję Ameryki, że z różnymi pre grają inaczej ale jak do tej pory nie przyszła mi nawet myśl o ich wymianie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

To może podzielę się moimi opiniami na temat posiadanych AW-180. Zrobię to na podstawie odczuć gdy grały z podłączonymi przedwzmacniaczami i nie tylko.

Zdecydowałem sie je kupić słuchając jak grają z pre

PASS ALEPH P 1.0 : Bardzo uniwersalny dźwięk; do każdego rodzaju muzyki; dobra przestrzeń, głębia, separacja i lokalizacja.

Pomyślałem zrobię sobie PASS-a DIY i zrobiłem

PASS BOSOZ, potem klona PASS ALEPH P 1.7: Oba podobne; można długo słuchać muzyki; przyjemne naturalne wokale; takie dobre granie ( zastrzegam to DIY w moim wykonaniu i pewnie można uzyskać inny rezultat brzmienia).

Następnie był CD THETA MILES w wersji z regulowanym wyjściem XLR: Nieposkromiona dynamika; nie wierzyłem, że moje kolumny mogą mieć taki szybki, potężny i kontrolowany bas ( głośnik niskotonowy to tyko czy aż ScanSpeak 18W8545K )ale wokale chłodne jak na sali wyłożonej białymi kafeklami.

Electrocompaniet EC 4.5: Przeciętny; słychać szum w tle.

Elektrocompaniet EC 4.7: To jest prawdopodobnie ten dźwięk, który kojażymy z EC, nasycony, taki pełny, do długiego słuchania z wielką przyjemnością.

Doskonały do Jazzu, muzyki klubowej, akustycznego grania, wokalistyki, klasyki, do wszelakiej muzyki (prawie). Ostre gatunki muzyki nie mają takiego jakby to powiedzieć pazura.

Krell KRC-3: Zupełnie inaczej, bez takiej klubowej atmosfery, bardziej obiektywnie, przestrzeń i separacja, bardzo wierna barwa instrumentów, wokale może bez romantyzmu ale bardzo ładne, no i bas z werwą i pod kontrolą, aż się chce grać głośniej ( uwaga! rodzajów i wersji tego Krell-a KRC jest kilka, ja słuchałem 3 ).

Obecnie bufor PASS B1 (w wersji zbalansowanej z symetrycznym zasilaniem bez kondensatorów wyjściowych ale to temat DIY ).

To tak jakby umyć szyby. Obraz za oknem ten sam ale lepiej widać. Jest przestrzeń i atmosfera nagrania i wszystko bardziej na żywo. Po prostu Elektrocompaniet AW-180.

Wszystkie odsłuchy z kablami XLR. Większy wpływ rodzaju kabla zauważałem w połączeniu CD - Pre.

Pozdrawiam sympatyków marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To posłuchaj jeszcze z EC4.8 różnica bardzo duża między EC4.7 nawet się nie spodziewałem,że taka może być.Ec 4.8 nie podłączysz innym kablem jak XLR,nie ma nawet wejść RCA.

 

Próbowałem ARC ref3 i Pass 2.5 i obydwa wypadały gorzej od firmowego.Pod względem płynności dźwięku przede wszystkim ale i w poszczególnych zakresach również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

I ja się dołączę. Przez parę ładnych lat ECI-1 + Meridian 506.20 + Zoller Temptation. Teraz zamiast ECI-1 mam dzielony AW 70/EC 4.7. Koledzy doradźcie proszę jakimi kablami XLR połączyć pre z końcówką oraz jakie kable głośnikowe.

 

 

Panowie ponawiam prośbę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

I ja się dołączę. Przez parę ładnych lat ECI-1 + Meridian 506.20 + Zoller Temptation. Teraz zamiast ECI-1 mam dzielony AW 70/EC 4.7. Koledzy doradźcie proszę jakimi kablami XLR połączyć pre z końcówką oraz jakie kable głośnikowe.

 

 

Panowie ponawiam prośbę

Ja bym zmienił pre na 4.8,dużo lepszy jest a co do okablowania to łącze głośnikowym Gran Finale HMS a XLR-y to Cardas GR i Shunyata Antares ale system systemowi nie jest równy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Może ktoś z was łaczył ECI (w moim przypadku I) z Vienna Acoustic Mozart Grand. Jeśli tak podajcie zastosowane do tego kombinacje głośnikowe/IC. W moich 30 m nie mogę zapanować nad basem i lekkim wycofaniem góry. Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś z was łaczył ECI (w moim przypadku I) z Vienna Acoustic Mozart Grand. Jeśli tak podajcie zastosowane do tego kombinacje głośnikowe/IC. W moich 30 m nie mogę zapanować nad basem i lekkim wycofaniem góry. Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami.

 

VAMG - to bardzo fajne kolumny (miałem je przez jakieś 2 lata) ale bas jest właśnie trudny do opanowania - tzn. nie jest konturowy bo jest dosyć spory a pochodzi z 14-15cm przetworników o miękkich plastikowych membranach - taki jest chyba urok tych kolumn. Brzmienie jest przyjemne ale bas jest trudny do opanowania.

U mnie w 23m2 ustawione ponad metr od tylnej ściany oraz 1,5m od ścian bocznych - czyli w dość komfortowych warunkach - też miały tą przypadłość.

Grały co prawda ze wzmacniaczem Primare i21 ale i podłączenie Krella kav300i nie wniosło tutaj dużej poprawy.

Najlepiej zagrały przy dużym odsunięciu od ścian i na granitowych podstawach - zatykanie br - psuło pozostałe zakresy więc miałem je otwarte.

Tak czy inaczej bas miał tendencje do wzbudzania się - koniec końców zmieniłem głośniki, choć do dziś bardzo mile je wspominam - a w kwestii jakości wykonania - duża klasa i trudno pewnie znaleźć za sensowne pieniądze tak pięknie wykonane głośniki.

Spotkałem się z opinią że dobrze grały z Audionetem SAM który trzymał bas - ale nie nie sprawdziłem tego. Jeszcze jedna opinia na temat kolumn VA jest taka że tak gra MG natomiast wyższe trójdrożne modele mają "łatwiejszy" w opanowaniu bas.

Jest już zresztą nowa wersja tych kolumn z nowym niskotonowym który ma stosowne usztywnienie membrany - ciekawe w jakim stopniu wpłynęło to na brzmienie niskich tonów.

 

http://www.vienna-acoustics.com/news/Mozart-Grand-SE.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś z was łaczył ECI (w moim przypadku I) z Vienna Acoustic Mozart Grand. Jeśli tak podajcie zastosowane do tego kombinacje głośnikowe/IC. W moich 30 m nie mogę zapanować nad basem i lekkim wycofaniem góry. Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami.

Po pierwsze nie napisałeś jaki ECI,były 1,2,3,4,5 a więc który?

Moim zdaniem żaden nie nadaje się do VAGM a dopiero zacząłbym od AW180 i te monobloki mogą ujarzmić bas.

Jednak całkiem możliwe jest,że trzeba odsłuchać i stwierdzić dopiero po odsłuchu czy EC jest dobrym połączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lorecci - mam właśnie te.

Modrzew - wpisałem, że chodzi mi o ECI 1 :)

Tak naprawdę VAMG to małe kolumny, które muszą prężyć muskuły, żeby pokazać coś z dwóch pietnastek, i chyba naprawdę nie trzeba monobloków do ich wysterowania. ECI 1 daje sobie z tym spokojnie radę, trzyma bas krótko i nie pozwala na rozlewanie sie niskich tonów.

Strasznie nie narzekam na ten temat, bardziej chodzi mi o to, czy da się kablami coś ograniczyć i uzyskać tym samym trochę bardziej przejrzystą górę.

Oczywiście nie neguję zalet tych super końcówek, ale z drugiej strony byłyby droższe od kolumn :)

Proponowane przez ciebie końcówki nadawałyby się do poprzednio posiadanych przeze mnie kolumn AP Avantii, no ale to sporo większa obudowa i dwa niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Chciałbym zapytac czy ktoś słuchał już przetwornika PD-1,a może też porównywał z ECD-1 ?

Czy PD-1 ma w środku sekcję cyfrowa z flagowego CD,czy jest to zupełnie inna konstrukcja (wiem,że ma USB i RF ) ?

Pozdrawiam

<iframe src='http://gunclub.ea.com/pl/profile/12192e93-377a-4251-95e2-3177f9f381d4/embed' height='410' width='468' scrolling='no' ></iframe>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wpisuję się z ECD-1 i ECI-1.

 

Wydaje mi się, że dobrze jest łączyć elektronikę Electrocompanieta z szybkimi głośnikami (membrany metalowe, kewlarowe) i srebrnymi kablami.

 

myślę nad wyborem transportu do tego przetwornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 24

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.