Skocz do zawartości
IGNORED

Klub sympatyków marek Electrocompaniet i Abrahamsen


lord_vader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Cześć

U mnie AW180 jest już od ładnych paru lat jako następca Coplanda CSA 8. Kupiłem ( po odsłuchach oczywiście ) bo trafiła mi się cenowa okazja post 68#. Na początku sterowany bezpośrednio z Micromegi Stage 5 po chinchach. Ale to było na przetrwanie na czas zrobienia klona zbalansowanego pre BOSOZ wg. Passa. W poście #69 opisałem swoje spostrzeżenia w połączeniu z różnymi pre. Na dziś mogę powiedzieć, że AW 180 daje podstawę, taki pierwiastek naturalnego grania na żywo. Różne pre modyfikują całość systemu w bardzo dużym stopniu i chyba to one są sercem układu. Twój M2Tech ma regulowane wyjścia XLR no to efekt może być zaskakująco ciekawy ale jaki ? Kablami XLR też można sporo wpływać.

AW 180 raczej lubią kolumny z szybkim głośnikiem niskotonowym ( jak gramy rocka ) bo same są mocne ale to reszta definiuje ten zakres. Pamiętam z CD Thetą Miles bezpośrednio po regulowanych XLR-ach to był rock-shock . Z innymi pre już tak nie było ale za to inne aspekty jak to co przypisują do EC. Acha, ta końcówka jest już produkowana bardzo długo. Ostatnia wersja ( od kilku lat ) ma zmiany w bloku zasilacza aby właśnie w większym stopniu uniezależnić się od doboru reszty sprzętu.

Pozdrawiam

Krzysiek

P.S.

Nic w ciemno tylko przesłuchać.

Oczywista oczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Jakie macie doświadczenie z końcówkami AW, szczególnie 180 i pre innych firm. Czy to była u Was naturalna droga na upgrade?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

AW 180 to bardzo dobre koncówki ale do moich nisko - skutecznych kolumn musiałem mieć coś mocniejszego - AW 400 mocowo i brzmieniowo zdały

egzamin celująco . Na temat preampów do Electrocompanieta patrz mój wpis w innym Twoim wątku.

 

Bo ja nazywam wszystkie tego typu instrumenty zabawkami, ale w sensie pozytywnym... sam mam klawiaturę Doepfera;-)

A co do DX7 to masz rację - to był w tamtych czasach wybitny klawisz, sam miałem w pokoju plakat G. Ciechowskiego grającego właśnie na DX7;-)

 

Sprostuję , do dzisiaj Yamaha DX7 uważana jest za kultowy syntezator wszechczasów. Ale ja wolałem kultowe już brzmienie Rolanda.D50 i D 60

Edytowane przez Magnepan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aw 400 jest świetna ale czy aw 600 bije na głowę 400 ? Raczej nie sygnatura dźwięku ta sama różnica w niuansach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Nemo - AW 600 NIE BIJĄ NA GŁOWĘ AW 400 - bądź o to spokojny :-)

Jest jednak małe ale które nie daje spać spokojnie przy odsłuchach NEMO - totalna swoboda prezentacji dźwięku która po prostu poraża swoimi

wirtuozerskimi umiejętnościami . Gradacja delikatnosci przekazu muzyki lub jej natężenia ( kiedy trzeba ) prowadzona jest w niesamowicie naturalny i kulturalny sposób , bez najmniejszego wysiłku , po prostu czujesz na sobie i w sobie niesamowity potencjał 600 watt. To jest tak jakbyś patrzył na wodospad Niagara i podziwiał jego szum i potęgę spływającej wody w blasku słońca i otoczonego piękną kolorową tęczą. Kiedy chcesz niezapomnianych muzycznych wrażeń dajesz głosność na 9 i masz zespół czy orkiestrę przed sobą z precyzyjną lokalizacją każdego z muzyków bez jakiejkolwiek

natarczywości czy agresji brzmieniowej a raczej z aksamitnym powiewem świeżosci i dostojności w dźwięku. Tego trzeba doświadczyć samemu

i mieć możliwość bezpośredniej konfrontacji dwóch wyśmienitych wzmacniaczy firmy Electrocompaniet - NEMO i NADA. Zachęcam do porównań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aw 400 jest świetna ale czy aw 600 bije na głowę 400 ? Raczej nie sygnatura dźwięku ta sama różnica w niuansach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

najlepsze jest aw120dmb. projekt dopieszczany latami. wszytskie nastepne i wieksze sa w olbrzymiej mierze wariacja na temat 100 a 120 to 100 z rozbudowanym zasilaniem. powielanie schamtu prowadzi do rozjezdzania sie parametrow. z czasem ec zaczyna grac za gesto i gubi detal. przestaje budowac scene i plany bo po prostu rozjezdzaja sie parametry komponentow. w starych 70, 75,100 i 120 nie ma co sie rozjezdzac

i tak:

400 to zdublowana 120

180tki to z grubsza rozseparowana 250tka

600tki to zdublowana 180tka

120tka jest to nic innego jak 100 z rozbudowanym zasilaniem

70 i 75 to poprzednicy 100. tez graja bardzo dobrze ale to juz wiekowe sprzety ich spadkoibierca jest 220 no i czesciowo eci3

120 i 400 graja szybsze i dynamiczniejsze od 180 250 czy tez 600

zarowno electrocompaniet z Tau jak i konstruktor Per Abrahamsen oferuja upgread to wiekszosci produktow poilegajacy na wyminie tranzystorow wyjsciowych i diod prostowniczych. goraco polecam ten upgread. koncowki po upgrejdzie graja o klase lepiej ale zachowuja charakter EC. poprawia sie gloiwnie rozdzielczosc kontrola i dynamika

EC-POWERAMPS-HISTORY.pdf

EC-OTHER-PRODUCTS-HISTORY.pdf

Edytowane przez mateuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku o Pre ec i jego upgrejdach napisałem 4 lata temu że nie ma sensu grzebać w 4,5. Muszę to odszczekac.

Niedawno pojawiła się u mnie potrzeba na symetryczne Pre. Dobre symetryczne Pre kosztuje dużo. Wybitne kosztują wybitnie dużo. Przypomniałem sobie historie o modyfikacjach 4,5. Efekt przerosł moje najśmielsze oczekiwania. Internet pełen jest różnych opowieści dziwnej treści. Stwierdziłem że inwestycja będzie tania i łatwa w przeprowadzeniu (przy założeniu że fachowiec wie jak trzymać lutownice).

Poniżej fotki przed i po zabiegu. Dodatkowo odcięty został balans. Uzyskujemy Pre solid-state które startuje w kategorii do około 7-8k na rynku s/h. Ci uważam za efekt co najmniej zadowalający.

Mała uwaga na koniec. Dotyczy to tylko 4,5. 4,6 i 4,7 też można opgradowac ale ze względu za bardziej skomplikowana konstrukcje efekty moda będą słabsze.

 

Próbowałem do Abrahamsen 2 razy pisać poprzez formularz kontaktowy na ich stronie ale chyba coś nie dział bo 0 odp.

004791154321

Dzwoń do Thomasa. To młodszy brat Pera Abrahamsena ogarniajacy serwis

post-983-0-09540800-1501668040_thumb.jpg

post-983-0-00364800-1501668079_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest aw120dmb. projekt dopieszczany latami. wszytskie nastepne i wieksze sa w olbrzymiej mierze wariacja na temat 100 a 120 to 100 z rozbudowanym zasilaniem. powielanie schamtu prowadzi do rozjezdzania sie parametrow. z czasem ec zaczyna grac za gesto i gubi detal. przestaje budowac scene i plany bo po prostu rozjezdzaja sie parametry komponentow. w starych 70, 75,100 i 120 nie ma co sie rozjezdzac

i tak:

400 to zdublowana 120

180tki to z grubsza rozseparowana 250tka

600tki to zdublowana 180tka

120tka jest to nic innego jak 100 z rozbudowanym zasilaniem

70 i 75 to poprzednicy 100. tez graja bardzo dobrze ale to juz wiekowe sprzety ich spadkoibierca jest 220 no i czesciowo eci3

120 i 400 graja szybsze i dynamiczniejsze od 180 250 czy tez 600

zarowno electrocompaniet z Tau jak i konstruktor Per Abrahamsen oferuja upgread to wiekszosci produktow poilegajacy na wyminie tranzystorow wyjsciowych i diod prostowniczych. goraco polecam ten upgread. koncowki po upgrejdzie graja o klase lepiej ale zachowuja charakter EC. poprawia sie gloiwnie rozdzielczosc kontrola i dynamika

 

W AW180 najbardziej odpowiada mi spokój przekazu, ale faktycznie gdzieś brakuje detalu, czasem wokal ucieka.

No cholera nie kupię nowego zestawu i nie wyślę go prosto do Norwegii. Później nawet z odsprzedażą ewentualną byłoby trudniej.

 

Kwestia PRE :) tutaj szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skandynawii to wlasnie upgrejdowane klocki ciesza sie najwieksza popularnoscia. Abrahamsen nakleja takie papierki z tylu potwierdzajace upgrejd . Tau tego nie robi ale maja ponoc baze danych i odpisuja szybko na@. wiec jesli znamy serialnr to nie ma problemu

ja rowniez nie rozumiem filozofii upgrejdu nowych klockow. abrahamsen na ten przyklad oferowal upgrejd w sumie od samego poczatku produkcji! moim zdaniem to przesada ale ponoc kazdy sposob jest dobry zeby zarobic.

co do pre to mocno polecam upgrejd w 4,5 i to wlasnie niekoniecznie fabryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
w skandynawii to wlasnie upgrejdowane klocki ciesza sie najwieksza popularnoscia. Abrahamsen nakleja takie papierki z tylu potwierdzajace upgrejd . Tau tego nie robi ale maja ponoc baze danych i odpisuja szybko na@. wiec jesli znamy serialnr to nie ma problemu

ja rowniez nie rozumiem filozofii upgrejdu nowych klockow. abrahamsen na ten przyklad oferowal upgrejd w sumie od samego poczatku produkcji! moim zdaniem to przesada ale ponoc kazdy sposob jest dobry zeby zarobic.

co do pre to mocno polecam upgrejd w 4,5 i to wlasnie niekoniecznie fabryczny

A tak a ciekawości, dlaczego pozbyles się Aw180?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wyżej. Najlepsze jest 120. Poza tym są dużo lepsze wzmacniacze niż 180tki w tej cenie. 180tki potrzebują dodatkowo dwóch zasilaczy co znacznie podnosi koszt wzmocnienia. Wtedy zdetronizowal ec plinius o ile dobrze pamiętam.(grał z lampowym Pre bo nie wymagał Pre symetrycznego) Poza tym ec mają dość nietypowa impedancje wejściowa co czyni je dość kapryśnymi właśnie w stosunku do Pre. No a że konstrukcja wymaga Pre symetrycznego podnosiło koszt całości bo 4,7 jest ujmując delikatnie do dupy. Nie wiadomo jak by się sprawa potoczyła gdybym wtedy miał inne możliwości upgreadu. Wtedy też nie wiedziałem z jakimi kablami ec potrafi się dobrze u mnie zgrać ci tez komplikowalo sprawę.

Do tej pory mam eci1up które uważam za wybitne w swojej cenie i że względu na wydajność prasowa (80A w peaku!) bardzo uniwersalne.

jestem właśnie w trakcie bezkompromisowego upgreadu 120tki. Chcę zobaczyć ile tak na prawdę da się wycisnąć z kombo ec4,5 i Aw120dmb. Robię to przede wszystkim ze względu na olbrzymi sentyment do marki i chęć porównania do eci1up którego Aw120dmb jest kontynuacją . No i oczywiście jestem ciekaw jak to zagra w porównaniu do nowszych kombo innych marek klasie 30k pln+. Ceny hajenda osiągnęły poziom absurdu a ec jest produkowane(i sprzedawane) w zasadzie bez zmian od wielu lat. Dodatkową motywacja jest wyjątkowa synergia z moimi kolumnami na rewelatorach które lubią prądu. Przerzucilem parę ton końcówek a eci1up niezmiennie trzymam jako backup bo mimo że nie ma startu do nowszych konstrukcji to wiem że jak go podłącze to nie będzie mnie męczył a z wiekiem człowiek zaczyna to coraz bardziej doceniać.

 

Tak jak napisałem wyżej. Najlepsze jest 120. Poza tym są dużo lepsze wzmacniacze niż 180tki w tej cenie. 180tki potrzebują dodatkowo dwóch zasilaczy co znacznie podnosi koszt wzmocnienia. Wtedy zdetronizowal ec plinius o ile dobrze pamiętam.(grał z lampowym Pre bo nie wymagał Pre symetrycznego) Poza tym ec mają dość nietypowa impedancje wejściowa co czyni je dość kapryśnymi właśnie w stosunku do Pre. No a że konstrukcja wymaga Pre symetrycznego podnosiło koszt całości bo 4,7 jest ujmując delikatnie do dupy. Nie wiadomo jak by się sprawa potoczyła gdybym wtedy miał inne możliwości upgreadu. Wtedy też nie wiedziałem z jakimi kablami ec potrafi się dobrze u mnie zgrać ci tez komplikowalo sprawę.

Do tej pory mam eci1up które uważam za wybitne w swojej cenie i że względu na wydajność prasowa (80A w peaku!) bardzo uniwersalne.

jestem właśnie w trakcie bezkompromisowego upgreadu 120tki. Chcę zobaczyć ile tak na prawdę da się wycisnąć z kombo ec4,5 i Aw120dmb. Robię to przede wszystkim ze względu na olbrzymi sentyment do marki i chęć porównania do eci1up którego Aw120dmb jest kontynuacją . No i oczywiście jestem ciekaw jak to zagra w porównaniu do nowszych kombo innych marek klasie 30k pln+. Ceny hajenda osiągnęły poziom absurdu a ec jest produkowane(i sprzedawane) w zasadzie bez zmian od wielu lat. Dodatkową motywacja jest wyjątkowa synergia z moimi kolumnami na rewelatorach które lubią prądu. Przerzucilem parę ton końcówek a eci1up niezmiennie trzymam jako backup bo mimo że nie ma startu do nowszych konstrukcji to wiem że jak go podłącze to nie będzie mnie męczył a z wiekiem człowiek zaczyna to coraz bardziej doceniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze , nie można się z tym zgodzić co napisał Mateuszek ale nalezałoby uszanować jego zdanie , przecież słyszymy inaczej.

 

Miałem 120 i mam w rozbudowanej formie AW 400 więc wiem o czym mówię. Gdyby nie fakt że potrzebowałem dużej mocy aby grać na Magnepanach

to prawdopodobnie zostałbym z AW 180 bo to są pięknie brzmiące monobloki o charakterze lampowym.

 

Moje doswiadczenia z Electrocompanietem:

 

Wzmacniacze i Integry

1. ECI 1 ( ok , ale nic szczególnego , minusy - BRAK XLR )

2.ECI 4 końcowa seria produkcji przed zmianą oznaczenia na ECI 5 czyli tak naprawdę to samo co ECI 5 ( naprawdę niezła integra w pełni zbalansowana

która wyniosła brzmienie systemu na wysoki poziom. ECI 1 wypadł z gry )

3.AW 220 x 2 niezłe monobloki w pełni zbalansowane i uważane przez niektórych za jedne z lepszych i dorównujące poziomem do AW 250 a nawet

bijace je w niektórych aspektach sonicznych.

4.AW 250 w sumie bardzo znana ale brzmiąca trochę archaicznie końcówka mocy na tle mocnych współbraci .

5.AW 400 bardzo dobre monobloki które zdeklasowały AW 250 w ciągu 2 minut odsłuchu.

6.AW 600 które miałem u siebie przez przeszło 8 tygodni i testowałem ze swoimi AW 400. Totalna elektrownia i muzyczne hipopotamy o genialnym

szybkim dxwięku . Finezja przeplatana z przejsciem wulkanu. Podobnych wzmacniaczy o takim charakterze i przekazie muzycznym nigdy wczesniej

ani później JUŻ NIE SŁYSZAŁEM. Aby móc w pełni powiedzieć ze znam Electrocompanieta bez posłuchania NEMO to tak jakby powiedzieć że znam

Polskę nie będąc w Tatrach czy nad Bałtykiem. NEMO po prostu trzeba posłuchać aby mieć jako takie pojęcie o mozliwościach brzmieniowych

wzmacniaczy Extra Klasy.

7. AW 180 miałem również pożyczone z HIFI Clubu na 8 tygodni więc mogłem porównać ze sobą AW 180, AW 400 i AW 600. Bardzo ciekawe

i pouczające doświadczenie bo każdy z tych monobloków gra troszeczke inaczej - ma swój charakter brzmienia ale czuje się wspólną płaszczyznę

filozofii dźwiekowej firmy Electrocompaniet.

8. AW 100 DMB całkiem niedawno bo jakieś 2 lata temu odkryłem ten ciekawy i w pełni zbalansowany wzmacniacz który gra mocno osadzonym

brzmieniem ( tzw. grubą kreską ) . Przy tym wzmacniaczu inne znane konstrukcje współczesne brzmią jak zabawki ( he,he,)

C.D. nastąpi muszę kończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AW 100 DMB na swój sposób ma podobną sygnaturę brzmienia do AW 250 ale najogólniej mówiąc ma fajnie poukładany dźwięk w swoich proporcjach

a bas ma lepszy wydźwięk i nie ciagnie się tak jak w AW 250. Z przedwzmacniaczem EC 4 stanowi świetną parę do jasnych albo sucho grajacych kolumn.

AW 100DMB / EC 4 w połaczeniu np. z koumnami Vandersteen 1C lub 2 to piękny system o wpaniałym dźwięku za nieduże pieniądze.

 

Przedwzmacniacze:

 

1. EC 4 doskonały pre o dostojnym dźwięku w pełni zbalansowany i wzór dla konkurencji.

2.EC 4.5 udoskonalona konstrukcja EC 4 o delikatnie jaśniejszej sygnaturze brzmienia w porównaniu z EC 4. Również w pełni zbalansowany i klasa A

3.EC 4.6 bardzo dobry przedwzmacniacz o fajnym dxwięku i lepszym od EC 4.5 Również w pełni zbalansowany.

4.EC 4.7 jeden z lepszych pre firmy Electrocompaniet , szczególnie jego późniejsze wersje przed zakończeniem produkcji. Ten pre warto mieć

tylko po to aby był wykładnikiem jakości dla przedwzmacniaczy innych brandów. Cena nowego bardzo atrakcyjna w przełożeniu na dźwięk.

5.EC 4.8 Referencyjny pre który gra dość wycofanym dźwiękiem z czarnym tłem w porównaniu z EC 4.7 Ogólnie mówiąc nie sprawdził się w moim

systemie i z w/w monoblokami które miałem na testach. W klasyfikacji porównanń brzmieniowych z EC 4.7 , EC 4.8 jest na gorszej pozycji.

 

Na koniec ważna uwaga którą napiszę po raz nie wiem który na tym forum.

 

Aby w pełni cieszyć się wspaniałym dźwiękiem urządzeń firmy Electrocompaniet należy je łączyć z innymi TYLKO PO XLR ,

bo wszystkie lub prawie wzystkie EC są zbalansowane. Zbalansowane brzmienie to filozofia Peera Abrahamsena i firmy EC która jako jedna

z pierwszych w Europie już na początku lat 90 konstruowała w pełni zbalansowane urządzenia. Szacunek i ukłony panie Abrahamsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ECI-5. Chiałbym pójść wyżej , to co proponujecie? Końcówkę 250 czy mono 180 do pokoju 16,5 m2. Coś z lepszą przestrzenią i jaki pre ? Kolumny podłogowe 2-drogi beryl illuminator SS.

 

Jeśli wyżej to AW 180 i EC 4.7

 

Electrocompaniet,Krelll,Carlsbro,Proac,The Heritage etc

 

O to kolega gra ? Co to za pre Electrocompanieta ? EC 4 ?

 

Electrocompaniet,Krelll,Carlsbro,Proac,The Heritage etc

 

O to kolega gra ? Co to za pre Electrocompanieta ? EC 4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche pogrywam to fakt.A ten w pewnym sensie zainspirowany EC 4 to moj ulubiony ECI-2 ,bardzo wczesny egzemplarz - dokladnie 41 wyprodukowany i w 100% oryginalny Ahoj

 

Rzadkosc - z dodatkowa tabliczka.

 

Piękny , sygnowany egzemplarz Electrocompanieta - warto dbać o niego.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melduje się w Klubie.

Od piątku jestem właścicielem wzmaka i odtwarzacza Abrahamsena.

Rozpoczynam poszukiwanie godnych monitorów. Jutro jadę na odsłuch Chario Lynx i Delphinus.

Integra Abrahamsen V2.0 UP, CD Abrahamsen V1.0 UP, monitory Chario Constellation Delphinus, interkonekt M&B AudioCable Diamond XLR, przewody głośnikowe QED Anniversary Ruby Red, przewody zasilające Yarbo 9000 i Yarbo 1100, wtyki Valab Carbon Rhodium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.