Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  644 członków

Sony Klub
IGNORED

Klub Kolumn Firmy SONY


neomammut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

>>Patrick

Ok, czyli zostawić, a przejechanie szmatką daje co? I jeszcze jedno, kto robił przetworniki do serii G dla Sonego? Jest to autorski projekt? I jak się do tego ma np. szczytowy model GR1?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Ok, czyli zostawić, a przejechanie szmatką daje co?

 

Balistolem mozna nawet przemywac doraznie rany (info od kolegi mysliwego => chirurga) wiec to zaden agresywny srodek nie wiem "co daje" natomiast tylko tym nie boje sie czyscic tego zawieszenia z kurzu ot i cala "tajemnica". Kolumny z serii G sa w moim domu od lat i od lat stosuje ta metode czyszczenia/konserwacji i jak do tej pory zadnych negatywnych skutow moich dzialan nie zaobserwowalem. Ba , nawet eksportowalem ten "patent" w kilka miejsc na swiecie lacznie z wysylaniem do przyjacol Balisolu :-)

 

I jeszcze jedno, kto robił przetworniki do serii G dla Sonego?

 

W tamtych czasach na rynku audio wykorzystywalo sie osiagniecia technologiczne Sony => Accu korzystal min. z laserow u napedow oraz mechaniki w odtwarzaczch CD , legendarny beryl w przetwornikach glosnikow to rowniez technologia Sony , jedyne w hustorii tranzystory "for audio" V-Fet to Sony i mozna by tak jeszcze troche wymieniac. Mozliwosci tego koncernu byly praktycznie nieograniczone jesli chodzi o badania i techlologie. Przetworniki byly robione przez Sony na jego potrzeby a w wysokich modelach roznicowano poszczegolne serir przetwornikow pod dana wersje kolumny => G7 , 7S i G9 => "na oko" bardzo podobne a diametralnie rozne (!)

 

I jak się do tego ma np. szczytowy model GR1?

GR-1 to calkowicie "autorska" konstrukcja Sony (kiedys jeszcze je dopadne) ale szczytowe osiagniecie Sony w dziedzinie kolumn to z pewnoscia model SS-R10 duzo bardziej "Rare" niz G9. Ich dostepnosc mozna porownac do APM-8

 

Tak na marginesie udalo mi sie poznac czlwieka , ktory ma bardzo kolezenskie stosunki z wlascicielem APM-9 we Francji (!!!) mam nadzieje ze uda mi sie kiedys ich posluchac i chociaz zdjecie zrobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

 

O porównaniu G5 z G7 słyszałem od świętej pamięci stefanaB. On miał wiedzę.

 

To prawda , Stefan mial serce i wiedze do klamotow z epoki , traktowal audio z prawdziwa pasja.

Niepowetowana strata...

Jemu zawdzieczam cala swoja wiedze o tunerach FM

 

Niestety z calym szacunkiem dla Stefana w tym wypadku trafil mu sie kiks...

 

Porownywalem 7S z 4430 w domu zostaly Sony :-) Bezposredniego porownania z Technics'ami nie robilem nigdy. Nie badzo mam "serce" do kolumn Technisc'a a chyba bardziej w tamtych czasach Panasonic'a pod marka Technics. Sprowadzilem jakies 10 lat temu dla Kolegi z Krakowa pare SB-10000 => dzwiek bardzo specyficzny daleki od neutralnosci , efektowny i potezny ale to nie jest moj typ prezentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrick, pokaż mi kolumny Sony w berylowym głośnikiem :-)

Beryl to była moim zdaniem akurat domena Yamahy.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Beryl to była moim zdaniem akurat domena Yamahy.

 

V-Fet tez? :-)

 

Napisalem technologia a nie produkcja przetwornikow. Pionierem Sony bylo rowniez jesli chodzi o zastosowanie ceramiki i tutaj juz Sony zastosowalo techlologie w swoich kolumnach =>np. tweeter'y w modelu SS-G333ES oraz 777ES oraz material SiC (Silicon Carbonate Fine Ceramics) w sredniotonowej kopolce modelu 777ES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz u siebie pożyczone technicsy SB7 i końcówkę SE A3. Owe esbeki to prawdziwy hi-tech z tamtych lat. O dźwięku moge napisać w skrócie tak: liniowe, niesamowicie szczegółowe, działaja jak mikroskop, bas mocny, żylasty, bez podbić, z wykopem, średnica chuda, ale to w zależności od elektroniki, bo z moim lampowym cedekiem jest bardzo dobrze z wypełnieniem, barwą i ciężarem. Jeżeli tak grają niewielkie kolumienki Technicsa to jak zagrają emki? Kiedyś wpadłem na japoński test kolumn. M1 były drugie, ponad Jbl 4343 i altecami. Powyżej znalazły się Pioneery S-F1... Niestety teraz nie mogę tego testu znaleźć.

 

Co do berylu to pioneer też go stosował, zarówno jako materiał budowy kopułek jak i wstęg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4430 to 2way, nie ma co porównywać, pasmo im umiera przy 10k chociaż pewnie dzielnie się broniły ;).

 

Zaciekawił mnie ten produkt do broni - wikipedia twierdzi, że to olej mineralny. Nie wiem jak bardzo nasączałeś nim szmatkę, ale ja bym się do głośników z czymś takim nie zbliżał podobnie zresztą jak z każdym środkiem innym niż szmatka antystatyczna. BTW jbele trzymam usyfione w kurzu w trosce o nieprodukowanie mikrorys na lakierze.

 

Nie wiedziałem że sony było pionierem berylu. Masz jakieś linki z informacją dla kogo i do czego to robili skoro sami nie wykorzystali? Wygląda na to, że sony z '80's było na topie jeżeli chodzi o innowacje i chyba ogółem firma która najwięcej włożyła do tego jak wyglądało audio przez ostatnie 30 lat. Dzięki temu wypuścili tyle legend, a co stało się potem z światową produkcją jakiegokolwiek sprzętu wysokiej jakości od masowych producentów to już wiemy. Wszystko od audio po aparaty się zesrało na rzadko.

 

Mimo wszystko ich kolumny nigdy nie były przesadnie popularne. Ktoś z was ma jakieś opinie dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Patrick za kawałek informacji, trochę znowu sobie poukładałem różnych opinii :)

 

Co do popularności, ludzie szukają jednak dźwięku dalekiego od tego co pokazują kolumny tej firmy z tamtego okresu. O dzisiejszych standardach reprodukcji nie wspomnę. Ale dla mnie są to produkty po prostu nie doceniane, bo Sony zawsze się kojarzyło z ostrym, technicznym graniem (sam nie wiem dlaczego). Moje doświadczenia wskazują na zupełnie coś innego...

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

4430 to 2way, nie ma co porównywać, pasmo im umiera przy 10k chociaż pewnie dzielnie się broniły ;).

 

Wlasnie w tym sek ze roznice in plus dla G7 bylo slychac od pierwszej chwili. Jedyny aspekt w ktorym byla mozliwa jakas rywalizacja to dol pasma.

 

Nie wiem jak bardzo nasączałeś nim szmatkę, ale ja bym się do głośników z czymś takim nie zbliżał podobnie zresztą jak z każdym środkiem innym niż szmatka antystatyczna.

 

Szmatka jest nasaczana symbolicznie => ze wzgledu na "lepkosc" powierzchni zawieszenia woofr'a tarcie na sucho dopiero wyrzadza nieodwracalne szkody. Widzialem juz tak traktowane kolumny chociaz mistrzem swiata byl glupek , ktory pomalowal te zawiesznia lakierem bezbarwnym bo "zawieszenie bylo juz stare i w zwiazku z tym utlenilo sie i kleilo"... :-( Powierzchni membrany nie dotykam wiec nie ma sie czego obawiac aczkolwiek nie mam zamiaru na sile propagowac swojego zdania.

 

Masz jakieś linki z informacją dla kogo i do czego to robili skoro sami nie wykorzystali?

 

Mam zrzuty ekranu z pierwszej wersji TVK. byla duzo bogatsza w takie informacje niz obecna. Postaram sie poszukac i podesle na maila.

 

Mimo wszystko ich kolumny nigdy nie były przesadnie popularne. Ktoś z was ma jakieś opinie dlaczego?

 

Z pewnoscia nie byly i nie sa popularne w PL. Przyczyna prosta w czasach kiedy byly produkowane nawet na zachodzie byly drogie lub bardzo drogie a niektore procz bardzo malej ilosci wyprodukowanych egzemplarzy kosmicznie drogie. Wiekszosc z tych klamotow to poza doskonalej jakosci sprzetem audio stricte ma duza wartosc kolekcjonerska wiec i po latach do tanich nie nalezy wrecz przeciwnie => trzy lata temu obserwowalem sprzedaz ne Ebay G9 w oplakanym stanie. Koncowa cena za kolumny do renowacji osiagnela 3k Euro. Kolejna rzecz to fakt ze w czasach kiedy na swiecie ludzie wiedzieli co i jak w PL szczytem marzen bylo jakies plastikowe gowno z Baltony lub Pewex'u. Po upadku komuny wszyscy rzucili sie na sprzet brytyjski i znane marki z USA wiec... W Europie zachodniej , USA , NZ , AU czy JP te klamoty sa bardzo poszukiwane i cenione. Co ciekawe najwiecej najdrozszych i narzadszych modeli sprzetu Sony sprzedalo...w Niemczech. Kolejna absolutnie sprawdzona informacja to fakt ze model SS-G7S byl wlasnie ekstra produkowany w JP przez Sony na rynek niemiecki (!!!). W pierwszej wersji TVK byly przedstawione wyniki sprzedazy Sony z tamtego okresu. Niemcu byli No.1 wsrod odbiorcow najwyzszej klasy sprzetu, na drugim miejscu USA a na trzecim bodajze Francja.

Jesli wpiszesz w google np. Sony TA-N7B to wyswieli sie w PL link do mojej kolekcji z Audiofilka albo do wpisow Stefana B pozostale wyniki to Japonia , Niemcy albo USA.

 

Jest w Polsce kolekcjoner meloman z ktorym mam bardzo dobry kontakt ktory swego czasu kupil od jakiegos nuworysza , swiezego wlasciciela AP Avanti , APM'y osemki za... tysiac euro :-) Tak wiec dla mnie zdecydowanie nieswiadomosc paraaudiofilnych w kwestii co reprezentuja i ile sa warte klamoty Sony z tamtych lat jakos nie martwi bo moze i mi sie kiedys taki znafca trafi... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Niestety mi do pelni szczescia brakuje jeszcze tylko/az 3 par kolumn ale to juz same tuzy do zdobycia albo w JP albo w USA :( =>

 

APM-8 , SS-GR1 i... SS-R10.

 

Gdyby nie porazki ostatnich miesiecy temat APM-8 juz by nie istnial , coz zycie :)

Edytowane przez Patrick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Patrick a G1 (pierwszą odsłonę) słuchałeś kiedyś?

 

Tak , G1 mialem wszytskie ostatnia wersja MkIII byla najlepsza chociaz i tak to w wypadku tej serii kolumn Sony wypadek przy pracy i deprecjonowanie pozostalych modeli. Gdyby serie otwieraly Kolunmy klasy G3 to temat wygladalby zupelnie inaczej. Na marginesie G4 "ze zmiotek" poprodukcyjnych tez byly slabym pomyslem i nie przyniosy splendoru reszcie modeli :( Do rzeczy => jedynki w pierwszej wersji to moim zdaniem porazka szczegolnie jesli chodzi o gore pasma. Woofer byl ten sam (papierowy Seas) z przetwornikami z serii Carbocon jedynki nie maja zadnego zwiazku. Mid byl chyba we wszytkich wersjach ten sam.

 

PS. Nie moge sie doszukac zdjec moich MkIII ale jesli jestes zaiteresowany to Kolega o nick'u "Konio" z Forum HFM troche o nich bedzie Ci mogl opowiedziec.

 

PPS => jak sie chce to...

 

Fot

post-11277-0-42478700-1322042648_thumb.jpg

post-11277-0-93173600-1322042660_thumb.jpg

post-11277-0-92354000-1322042672_thumb.jpg

Edytowane przez Patrick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Partick, jeszcze tylko jedno pytanie, czy między G5 a G7 jest spora przepaść, bo może będę miał namiar na G5, ale jeśli warto poczekać i ustrzelić G7, no to może czekać dalej?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G1 Mk1 ma te same przetworniki co SS-E70 czyli tweeter i woofer Seasa i średniotonówkę z Carboconu, tylko te MkIII mają kompletnie inne średniotonówki.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

G1 Mk1 ma te same przetworniki co SS-E70 czyli tweeter i woofer Seasa i średniotonówkę z Carboconu, tylko te MkIII mają kompletnie inne średniotonówki.

 

Drogi Kolego => przetworniki z Carbocon'u w G1 (wylacznie woofer'y ) byly stosowane (bardzo niedlugo z reszta) w wersji kolumn wylacznie na rynek JP.

Na reszte rynkow G1 byly produkowane w Europie (Niemcy i Anglia z ktorych G1 MkII to dzielo Anglkow a G1 MkIII Niemcow byly skladane w fabryce Wega) i mialy montowane przetworniki Seas'a Tak naprawde nie bardzo wiadomo kto "zdzielal" przetwornik Mid do tych kolumn bo nawet autorowi TVK nie udalo sie tego jednoznacznie ustalic ale na Carbocon to w zadnej z wersji ten przetwornik nie wyglada :)

 

Dzięki Partick, jeszcze tylko jedno pytanie, czy między G5 a G7 jest spora przepaść, bo może będę miał namiar na G5, ale jeśli warto poczekać i ustrzelić G7, no to może czekać dalej?

 

Seria G Sony to bardzo dziwny projekt. Otwieral go model G1 i gdyby ktos na jego podstawie chcial sobie wyrobic poglad o najwyzszym modelu to by sie mocno zdziwil i odwrotnie => ktos kto mial szczescie sluchac G9 srodze by sie zawiodl sluchajac G1...

Poczawszy od modelu G5 sytuacja juz wyglada troche inaczej ale i tutaj sa schody poniewaz G5D jako ostatnie produkowane byly brzmieniowo slabsze od pierwszych piatek G4 to takie niewiadomo co w wielu aspektach zdecydowanie slabsze od G3 a do G5 maja tak daleko ze golym okiem nie widac. Miedzy G7 a 7S roznica jest bardzo duza ale G7S juz mocno depcza po pietach G9... G5 to juz wysoki poziom grania w ogole i w kontekscie serii G Sony rowniez ale gdybym to ja mial wybierac to poczekalbym na G7 i zdecydowanie celowalbym w G7A ale na ta chwile mozesz niestety dluuuuugo czekac. Kolejna sprawa to kwestia "trafienia" modelu o odpowiednim stanie technicznym => jesli cos bedzie nie bardzo to znalezienie oryginalnych glosnikow zajmie Ci sporo czasu i pochlonie sporo kasy. Jak do tej pory najwiecej ofert w tej kwestii spotkalem w USA i kilka z Niemiec. Swoich pilnuje jak oka w glowie bo raczej oryginalow do G7S nie uda mi sie nigdy dostac... Zdecydowanie latwiej dostaniesz berylowce do Yamaha NS1000 niz "papierzaki" do kolumn G Sony.

Edytowane przez Patrick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite, czekam na G7A, ale jak się uda dopaść G7S, no to będę się cieszył, choć...., może to nigdy nie nastąpić. Na razie, ze swoich G3, jestem baaardzo zadowolony. Takiej czystości i powietrza, i takiego spokoju w przekazie szukałem długo. Szkoda tylko, że dół pasma mają mocno ograniczony - są nagrania gdzie by się ten niższy dół przydał. Np. Frankie Goes to Hollywood :) Dzięki Patrick!

Edytowane przez neomammut

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Zycze powodzenia w poszukiwaniach i cierpliwosci bo z pewnoscia bedzie Ci jej potrzeba :)

 

Znalazlem jeszce fotke tylego panelu 7S przed wymiana terminali na "dzisiejsze" =>

post-11277-0-78637600-1322054592_thumb.jpg

Edytowane przez Patrick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Network Selector - chwilka, można było sobie podłączyć zewnętrzną zwrotnice (pomijamy wewnętrzną), czy raczej chodzi o Tri-amping itd?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Polujesz jeszcze na zwrotke ES?

 

Przeoczylem to zdanie , przepraszam.

 

Powiem tak => bardzo by sie przydala zeby sprawdzic jej dzialanie na 7S i 9'tkach ale niestety moja obecna sytuacja skutecznie uniemozliwia takie plany. Pociesza mnie to ze robie co moge zeby to jak najszybciej zmienic i juz zaczyna sie pojawiac swiatelko :)

Gdybys gdzies jednak przez przypadek znalazl jakis egzemplarz Sony TA-D88B lub TA-D900 to bardzo prosze daj znac na [email protected]

bede bardzo wdzieczny.

 

Network Selector - chwilka, można było sobie podłączyć zewnętrzną zwrotnice (pomijamy wewnętrzną), czy raczej chodzi o Tri-amping itd?

 

Heh , nie czytales uwaznie :) => tak , ten panel umozliwia podlaczenie zewnetrznej zwrotnicy. W modelu 7S symbol S mial swoje odzwierciedlenie w praktyce i nie oznaczal "Specjal"... :D

 

 

http://www.hifido.co.jp/KWsony/G0106/E/30-10/C05-24615-58681-00/

 

PS. Zeby bylo jak trzeba najlepszy w tym wypadku bylby sixamping a jesli chodzi o G9 Eightamping ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten klocek, ale teraz dopiero do mnie dotarło co to dokładnie jest (!!!). Kurna, człowiek uczy się całe życie :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Kolumny z najlepszego okresu firmy, czyli z 78 roku :)

Hmmm, kolor membran niskotonowych by się aż tak zmienił? Tu jest oryginalny z katalogu: http://wegavision.pytalhost.com/sony78/sony78-17.jpg

 

Kolumny mają dolny zakres od 40Hz, powinno starczyć, ale nie wiem, czy się nie będą marnowały do takiej muzy.....

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie wiem

 

bo najpierw to chce je tanio wylicytowac

 

moge podlaczyc do wzmacniacza technicsa mam jakis 300W pobor z sieci albo zostanie z amplitunerem kina domowego sony dh820 pobor z sieci 240W

 

przetestuje to i powiem jak gra

 

sa jeszcze fajne kolumny na allegro wpisz jbl lx 45

 

dopiero zaczynam zabawe z hifi chociaz juz kupowalem kolumny ma rx8 ale troszke poczytam potestuje poslucham trzeba cos robic........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.