Skocz do zawartości
IGNORED

Sprawdzone konfiguracje i najlepsze/najgorsze systemy stereo.


parantulla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ponieważ mamy setki, jeśli nie tysiące, wątków o poszczególnych elementach toru, gdzie często można trafic na całkowicie sprzeczne opinie dotyczące tego samego urządzenia, kolumny, kabla itp. proponuję zebrac w jednym miejscu sprawdzone i pełne konfiguracje sprzętowe oraz najlepsze/najgorsze Waszym zdaniem systemy stereo. Może fajnie by było jeszcze podawac chociaż mniej więcej warunki lokalowe w jakich były słuchane i jakieś orientacyjne porównanie do czegoś co mieliście lub gdziekolwiek indziej słuchaliście. Przy ocenach można się kierowac dowolnymi kryteriami jak np. cena, marka, wygląd, opinie innych i co komu przyjdzie do głowy. Na dobry początek system według mnie bardzo udany jeśli chodzi o uniwersalnośc, koszt całości, design, oraz odsprzedawalnośc:

 

wzmacniacz: Marantz PM-17

kolumny: JAMO Concert 11 (najmocniejszy punkt programu)

źródło: Marantz SA-17S1

pomieszczenie: ok. 25 mkw

 

Na drugim biegunie totalna porażka brzmieniowa i przede wszystkim cenowa, za to nadrabia wyglądem:

 

wzmacniacz: Marantz PM-11S1

kolumny: JMlab Electra 1027Be (najdroższy i zarazem najsłabszy element systemu)

źródło: Marantz SA-17S1

pomieszczenie: ok. 16 mkw

 

Na razie to tyle z mojej strony

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

haha...zaraz pojawi się ktoś dla którego Twój pierwszy zestaw grał beznadziejnie i tyle będzie z sensowności takiego wątku. Założenie dobre gdyby każdy miał taki sam gust...

.

Ten kto doświatczył wybitnego zestawu w paskudnym pomieszczeniu i budżeciaka pod akustyką idealną odnajdzie spokój ducha...

Ale co mi tam. Jak widać w "O mnie" cenię sobie połączenie dynaudio oraz exposure. Kombinacja naprawdę godna polecenia.

Dokładniej to:

 

Exposure 3010s + Dynaudio Audience 52SE

CD: Arcam FMJ CD17

.

Ten kto doświatczył wybitnego zestawu w paskudnym pomieszczeniu i budżeciaka pod akustyką idealną odnajdzie spokój ducha...

Wątek jednak ma sens... Kto mądry wyciągnie z niego coś dla siebie.

 

 

POZYTYW:

 

Kolumny: Vandersteen 1 C

Wzmacniacz z przetwornikiem: Heed Obelisk Si

Transport: Heed Obelisk DT

Jako nierozerwalna całość na plus (oczywiście tylko i wyłącznie subiektywnie):

- Creek CD 43 mkII + Creek 4330 + Dynaudio Audience 42 + ok. 12 m.kw.

- Classe CDP-10 + Krell-KAV 300i + JmLab Electra 906 + ok. 18 m.kw.

A na minus - tu byłoby znacząco więcej kombinacji, ale po co psuć dobry nastrój tym, którzy być może właśnie takie aktualnie posiadają i są z nich zadowoleni?

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

---Najlepsze---

 

System który kiedyś słyszałem u siebie:

 

Dynaudio Audience 52SE + 2x Rotel RB-971MkII + Rotel RC-990BX + Theta III DAC – Dynki zrobione na rock/metalowo, bardzo żywiołowy, dynamicznym dźwięk, bas raczej szybki niż potężny, tak więc nawet przebasowione płyty się nie gubiły, mimo zadziorności średnica nie była nienaturalnie wyeksponowana, pełna kultura, nic nie męczyło. Pamiętam że wtedy słuchałem na tym głównie płyt Dream Theater ;)

 

Nieregularny pokój 15m2, 5m x 3m, kolumny na dłuższej ścianie z bazą ok. 1,8m, ustawienie ala Audio Physic, a więc daleko od tylnej ściany, ok. metr.

 

System kolegi forumowicza (tego powyżej - pozdrawiam ;)):

 

Harbeth Compact 7 + Musical Fidelity KW250S – duże, prawdziwie namacalne źródła pozorne, fantastycznie wychodzą stare nagrania z lat 80-tych a nawet 70-tych, dla mnie hi-end gdyby nie to że... metal wypada ledwie poprawnie, po prostu, za mało pazura w średnicy i lekko spowolniony bas :] Gra znakomicie mimo zbyt bliskiej jak dla mnie odległości kolumn od ściany. Jak ktoś już wyrósł z ostrego, heavy/trash/nu metalowego łojenia (bo np. klimaty w stylu progresywnego rocka, Yes, Pink Floyd, czy stary glam/hard rock jak Suzi Quatro wychodzą również wspaniale), to nie widzę przeszkód, znakomity system.

 

Pokój prostokąt, ok. 18m2, kolumny na dłuższej ścianie z bazą ok. 1,5m, ustawienie blisko ściany ok. 40cm.

 

Mieszany system, kolumny moje, elektronika kolegi:

 

Dynaudio Audience 52SE + Musical Fidelity KW250S + Velodyne CHT-8R – Dynki z zatkanymi bas reflexami. Znakomite nasycenie średnicy i mocny, szybki bas, dźwięk nie tak potężny jak z Harbethów ale również wysokiej próby, ten Musical chyba jest bardziej neutralny niż ciepły bo nie było tak jak wielu opisuje na forum, mezaliansu z również ciepłymi Dynkami. Średnica nawet podobna jak z Harbetha tylko źródła pozorne mniejsze, góra delikatniejsza, bardziej barwna ale nie tak dźwięczna, za to lepszy, szybszy bas jak z Harbetha, niestety również nieco brakowało pazura na średnicy w ostrym metalu.

 

Pokój prostokąt, ok. 18m2, kolumny na dłuższej ścianie z bazą ok. 1,5m, ustawienie blisko ściany ok. 40cm.

 

---Najgorsze---

 

System kolegi forumowicza:

 

Acoustic Energy AE100 + Musical Fidelity A1 na zmianę z moimi Rotelami (ale nic to nie pomagało) + Yamaha CDX-496 (chyba ta, nie pamiętam dokładnie) na zmianę z Akai CD-57 – mały, chudy, suchy, bezbarwny, szary dźwięk (mimo przecież ciepłego Musicala), co prawda szybki, ze znikającymi kolumnami, ale zdecydowanie nie w moim typie, koledze, posiadaczowi Acousticków i Musicala się jednak podoba.

I love the sound of crashing guitars

Jeszcze kilka z tych co pamiętam ;)

 

---Najlepsze---

 

System kolegi forumowicza:

 

Vienna Acoustic Mozart + Roksan Caspian + stary (ten jaśniejszy) Stelmach DAC w jakimś tanim CD Sonego – jasny, szczegółowy, szybki dźwięk, z pazurem na średnicy i mocnym, utwardzonym basem, scena podana lekko do przodu tak jak lubię, kolega jednak nie lubi i mu się nie podobało tak bardzo jak mnie ;)

 

Pokój prostokąt ok. 20m2 o żywej akustyce, praktycznie bez ustrojów, ale kolumny ustawione daleko od ścian, baza ponad 2m.

 

System słuchany w salonie audio:

 

Dynaudio Audience 42 + Creek 4330 + Cambridge Audio D300 – mimo dużego pomieszczenia grało fajną średnicą i jeśli tylko bas był na płycie to potrafił przywalić, choć głównie z dziurek bas reflexów ;) Znakomite, wyeksponowane wokale i szybki bas, łagodna góra, niezła przestrzeń choć raczej za kolumnami.

 

Pokój ok. 20m2, akustyka z twardymi ustrojami (wiadomo, wszędzie walające się kolumny i klocki audio ;P), ustawienie nie pamiętam dokładnie, raczej standardowe, rozstawienie kolumn ok. 1,5m.

 

System słuchany w salonie audio:

 

Avance Omega 503 + Creek 4330 + Cambridge Audio D500 – szybki, mocny ale miękki bas, przejrzysta średnica, czysta góra, ograniczenia co do barwy dźwięku ale za to przestrzeń znakomita, dźwięk nawet na średnio nagranych płytach swobodnie wychodził poza kolumny.

 

Pomieszczenie ok. 18m2 ale otwarte na resztę sklepu, akustyka z twardymi ustrojami, ustawienie standardowe, rozstawienie kolumn ok. 2m.

 

---Najgorsze---

 

System słuchany w salonie audio:

 

B&W DM 602 S3 + Creek 4330 + jakieś wysokie DVD Marantza – odbarwiony, suchy, wyprany z mięcha dźwięk (zostały same kontury), na gęstych, mięsistych płytach niby wszystko ok., ale jednak brak muzyki, techniczny, kompletnie nie emocjonujący, nudny dźwięk :]

 

Pokój ok. 18m2, akustyka z twardymi ustrojami, ustawienie standardowe, rozstawienie kolumn ok. 2m.

 

System słuchany w salonie audio:

 

Dali 5005 + Creek 4330 + Cambridge Audio D500 – ogólnie przytłumione brzmienie z ciężkim, mało precyzyjnym basem, cofnięta średnica i słaba, sucho cykająca góra, taki bułowaty, mało wyraźny dźwięk, bardzo słaba stereofonia, źródła pozorne przyklejone do głośników.

 

Pomieszczenie ok. 18m2 ale otwarte na resztę sklepu, akustyka z twardymi ustrojami, ustawienie standardowe, rozstawienie kolumn ok. 2m.

I love the sound of crashing guitars

  • Moderatorzy

napiszcie co wg was było głownym winowają w złym graniu wymienionych systemów.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

jako żródło mam dvd philipsa 963 sa , zastanawiam się czy coś w nim nie pokombinować, czytałem o wymianie opampów - różne były efekty , na rynku są dac: cambrige i berestdorf czy coś....

co polecacie?

cdka nie postawię bo przeważnie nie czytają mp3

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Najgorszy ? Hmm...

 

1.Linn Intek / Powertek , Denon dcd 960 i altusy 110 , ale to do przewidzenia.

 

2.Jungson JA-88D / Usher CP-6371 /Sony XE-220 - nuuuuda totalna kompletnie 0 emocji

 

3.Quad 303 /Technics SL-PG202A/ i moje Audiostatici , krew z uszu.

 

Z dobrych :

 

1.Moj obecny ;)

 

2.Yaqin MC10-L , jakies nowe Monitor Audio klasy sredniej, pewnie RS6/8, CD Teaca przypominajace esoterica.

 

2.Yaqin MC10-L i Dali 104, milo, szybko.Lekkie w odbiorze.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.