Jump to content
IGNORED

Jak to jest z odtwarzaniem HD z LinnrRecords


rmgdansk

Recommended Posts

Witajcie,

 

doszukałem się paru fajnych płyt na Linn Records.

 

Pytanie: jaką kartę muzyczną potrzebuję, aby wypuścić w oryginalnej jakości na wzmacniacz i kolumny taki format:

 

FLAC 24bit 192kHz 4,516.9MB

 

?

 

Serdeczności,

 

R.

 

Ps. Czy karta wbudowana w Mac Mini lub creative SB poradzi sobie z tym?

Link to comment
Share on other sites

model tc-7520 nie, ja moge polecic to co sam uzywam:

 

- zewnetrzny DAC firmy Musical Fidelity V-DAC, znakomity ( na wejsciu koncentrycznym ), jest na poziomie odtwarzaczy za kilka tysiecy zl

 

- karta do komputera PC np. E-MU PCIe 1212m, polprofesjonalna

 

obie propozycje ponadto nie sa drogie, ponizej 1000 zl

Link to comment
Share on other sites

E-MU 0202 wystarczy, ogolnie kazda karta dzwiekowa obslugujaca sygnal 192kHz/24 bit to umozliwia

 

ale jest ale, majac doskonalej jakosci sygnal ( a takim niewatpliwie sa nagrania z Linna ) warto pokusic sie o urzadzenie zapewniajace mozliwie najlepsza jakosc odtwarzania, w sensie mierzalnych parametrow przetwornika DAC (S/N i znieksztalcenia ), mowie o DAC-u, pomijam wzmacniacz, ktory jest tak samo wazny

 

produkty najtansze tego nie zapewniaja, produkty drozsze od najtanszych o okolo 50% juz tak, choc nadal cena nie jest zaporowa, czyli do 1000 zl

 

zasada jest prosta, wszystkie elementy, ktore sa w systemie, powinny miec mniej wiecej podobny poziom jakosciowy, inaczej system bedzie niestabilny, tzn jedno bedzie lepsze i bedziemy chcieli szybko reszte ulepszyc :-)

Link to comment
Share on other sites

Czyli wychodziło by na to, że EMU 0202 powinna dać radę w połączeniu z Dac.

 

Jak sądzicie - co lepiej zagra (w teorii oczywiście, chyba, że ktoś z Was testował)... EMU 0202 jako wyjście i dalej:

 

1. Dac Magic kamodży

2. Beresford

3. Pro-Ject DAC Box FL

(gdyby ktoś nie znał ostatniego, tutaj opis:

AC Box FL to nowy produkt należący do rodziny Box Design. Jest to zewnętrzny przetwornik cyfrowo-analogowy pozwalający na znaczą poprawę brzmienia szczególnie tańszych odtwarzaczy CD. Pozwala na konwersję sygnału o częstotliwościach próbkowania 32kHz, 44,1kHz, 48 kHz oraz 96kHz dzięki temu znajdzie również zastosowanie przy konwersji sygnałów karty dźwiękowej komputera, a w szególności kart dźwiękowych zintegrowanych z płytą główną, które jak wiadomo oferują dźwięk bardzo niskiej jakości. Sercem DAC Box FL są 4 przetworniki cyfrowo-analogowe TDA1543 połączone równolegle, co poprawia dynamikę oraz zmniejsza szumy i zniekształcenia. DAC Box FL to urządzenie purystyczne, dopisek FL oznacza “Filter Less”, w układzie tym filtry wyjścowe zostały zredukowane do minimum, nie stosuje się także oversamplingu i filtrów cyfrowych.

DAC Box FL posiada dwa wejścia cyfrowe – jedno koaksjalne i jedno optyczne. Wyjścia zrealizowane są za pomocą jednej pary gniazd RCA. W układzie zastosowano zewnętrzny zasilacz pozwalający na odsunięcie transformatora i związanych z nim zakłóceń elektromagnetycznych z dala od czułych układów elektronicznych.)

Link to comment
Share on other sites

Niestety, E-MU 0202 ma wyjscia tylko analogowe, jezeli to ma leciec dalej do DAC-a to E-MU 0404,

 

lub ktorys z Musilandow, o ktorych napisalem wyzej.

 

Z podanych przez Ciebie DAC-ow tylko DACMAGIC obsluzy 24/192.

 

Ciekawym rozwiazaniem moze byc ten MF V-DAC o ktorym pisal wroldroof.

Less is More

Link to comment
Share on other sites

Guest spy

(Konto usunięte)

worldroof, 22 Maj 2010, 12:38

 

>model tc-7520 nie, ja moge polecic to co sam uzywam:

>

>- zewnetrzny DAC firmy Musical Fidelity V-DAC, znakomity ( na wejsciu koncentrycznym ), jest na

>poziomie odtwarzaczy za kilka tysiecy zl [cut]

 

Tak do jakosci CD nadaje sie swietnie - 20/44.1 i 24/44.1 brzmia fantastycznie.

Niestety 24/96 brzmi duzo ponizej oczekiwan - po prostu slabo. 24/192 mam tylko koncerty Handla i brzmi to raczej tylko poprawnie.

 

Do gestych formatow to jednak cos innego.

Link to comment
Share on other sites

Czy kolega Janunio pragnie powiedzieć, że te wszystkie urządzenia typu Dac, karty muzyczne audiofilskie, etc. można o kant stołu rozbić? Że wystarczy karta grafiki z odpowiednim wyjściem?

 

Jeśli tak, to szczęka w dół.... proszę o refleksje innych forumowiczów...

Link to comment
Share on other sites

A to jeszcze inaczej:

 

jeśli kupię gdzieś format 24/96 , to już wiem, że odtworzę go w miarę poprawnie bez większych kłopotów.

 

A jeśli kupię format 24/192 - i będę chciał go odtworzyć na sprzęcie obsługującym tylko 24/96 - to co się stanie z dźwiękiem?

Link to comment
Share on other sites

Guest spy

(Konto usunięte)

rmgdansk, 22 Maj 2010, 23:47

 

>Ojoj. To nie są za dobre wieści. A czy w praktyce warto się upierać przy słuchaniu formatów 24/192

>?

>Czy jest jakaś wielka różnica?

 

No wlasnie, tu musi sie ktos wypowiedziec z odpowiednim sprzetem. Pewnie Linn DS zagra swietnie - pytanie czy dla wszystkich (sprzet towarzyszacy) bedzie to slyszalne.

Na V-DACu tego nie slychac. Jest wrecz odwrotnie - stare formaty brzmia duzo lepiej.

 

Na przyklad, na razie najlepiej brzmiace (na V-DACu) wydawnictwo Linna to Mara & David:

http://www.linnrecords.com/recording-mara---david.aspx

 

Brzmienie rzuca na kolana, nawet na moim sprzecie. I do tego artystycznie pierwsza klasa.

I tu pytanie: czy potrzeba lepiej?

Link to comment
Share on other sites

większość urządzeń będzie resamplować plik 192/24 do postaci przez nie obsługiwanej. Jeśli tego nie zrobi, nie będzie muzyki.

 

Być może niektóre urządzenia brzmią gorzej przy odtwarzaniu plików 192/24 niż 96/24. Jest to raczej wada tych odtwarzaczy, podobnie jak odtwarzacze gdzie słuchać różnicę pomiędzy WAV a FLAC. Przejrzystość nie ma tu nic do gadania, po prostu wszystkie układy muszą być odpowiednio zasilane oraz izolowane od źródeł potencjalnych zakłóceń.

 

Pliki 96/24 są znacznie lepsze od płyt CD. Czy warto dopłacać do 192/24? Moim zdaniem warto, bo różnica jest, głównie słychać to w barwie oraz takim "powietrzu" wokół instrumentów. Grę każdego z nich można łatwo śledzić, bez zmęczenia, brzmienie jest bardziej żywe, naturalne. Dobrym przykładem odtwarzaczy gdzie można posłuchać nagrań na wysokim poziomie są właśnie DSy Linn'a. Chyba wcale nie będzie to dziwne, że najprawdopodobniej na nich właśnie najlepiej zabrzmią nagrania Studio Master z Linn Records. :)

Link to comment
Share on other sites

Ktoś napisał wcześniej w tym wątku, że z 24/192 poradzi sobie tylko Cambridge Magic Dac, a tu proszę - przeglądam aukcję i taki zonk:

 

TC-7520 Special Edition zwana Caiman

 

Teraz weszła na stałe do oferty. Ma zainstalowany super nowoczesny przetwornik C/A Wolfson WM8716 24bit/192kHz, 64 stopniowe przetwarzanie Delta-Sigma z 64-krotnym oversamplingiem.

 

Czy ktoś próbował słuchać czegoś na tym właśnie w 24/192 ?

Link to comment
Share on other sites

Oki, spróbowałem.

 

Pobrałem (kupiłem i pobrałem) album Mozarta - całość - 2,8 GB.

 

Podczas odtwarzania w foobarze wyskakuje następująca informacja:

 

Sample Rate 192000 Hz

Bits per sample 24

Bitrate 4994

Codec FLAC

Encoding Lossless

Tool reference libFLAC

 

Czy to dobrze, czy źle? Jak sprawdzić, jak to faktycznie jest odtwarzane? (downsamplowane) ?

 

Brzmi... nieźle, jak na pierwsze posłuchanie. (słucham z karty zintegrowanej na dość mocarnej płycie Asus Professional

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

rmgdansk, 23 Maj 2010, 14:36

 

Parametry kości DAC nie muszą oznaczać żę do urządzenia idzie sygnał 96/24 lub 192/24. Niektóre przetworniki z wejściem USB obsługują maksymalnie 48/16 lub 48/24. Producent przetwornika powinien okreslić parametry poszczególnych wejść, czyli jaka jest akceptowalna maksymalna wartość kHz/bit.

Link to comment
Share on other sites

Jak to warto czasami pogrzebać w tym, co się już ma. Okazuje się, że po zainstalowaniu sterowników i odpowiedniego oprogramowania, ta "marna" zintegrowana karta może odtwarzać pliki 24/192. Mam nadzieję, że nic nie kręcę:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

rmgdansk,

 

z Maca Mini możesz optycznie wypuścić maksymalnie 24/96. Podłączając kartę EMU 0404 USB niestety maksymalnie też częstotliwość 96 kHz. Problem polega na tym, że drivery EMU do Maca nie pracują na 196 kHz, natomiast drivery do PC owszem tak. Stosowne informacje można przeczytać w dokumentacji urządzenia.

 

Standard przesyłu SPDIF (optyczny i koaksjalny) pozwala na maksymalną częstotliwość 96 kHz, dopiero jego profesjonalna wersja AES/EBU oparta o kable z wtykami XLR pozwala na 192 kHz. Podobno to ograniczenie jest czasami łamane, ale osobiście takich przypadków nie znam, aby móc to potwierdzić na 100%.

 

Odnośnie jakości częstotliwość 96 kHz i 24-bity jest absolutnie wystarczająca jakościowo. Głosy, jakoby 192 kHz miało brzmieć zdecydowanie lepiej nie mają praktycznego uzasadnienia.

 

Linn Records nagrywa bardzo porządnie. Przykładowo Dunedin Consort w ich realizacjach brzmi fantastycznie niezależnie od częstotliwości próbkowania.

Link to comment
Share on other sites

KOCHANI, PYTANIE GŁUPKA DO TYCH JUŻ OŚWIECONYCH:

 

Czy lepiej:

 

a) kupić kartę (e-mu, m-audiophile), która wypuści mi na wzmacniacz pełne 24/192

 

b) kupić daca, do którego wypuszczę 24/96 ( bo wyższych nie przyjmują ponoć ) i który mi to upsampluje do 24 / 192 ?

 

No kompletnie zgłupiałem już. Konkretnie, zastanawiam się nad e-mu wewnętrzną lub też Magic Dac Cambridge. Co radzicie?

Link to comment
Share on other sites

Guest spy

(Konto usunięte)

Edward, 24 Maj 2010, 00:35

 

>rmgdansk,

 

[cut]

 

>Standard przesyłu SPDIF (optyczny i koaksjalny) pozwala na maksymalną częstotliwość 96 kHz, dopiero

>jego profesjonalna wersja AES/EBU oparta o kable z wtykami XLR pozwala na 192 kHz. Podobno to

>ograniczenie jest czasami łamane, ale osobiście takich przypadków nie znam, aby móc to potwierdzić

>na 100%.

 

Tylko optyczny przesyl jest ograniczony do 96kHz. np. hiFace daje pelne 24/192 po elektryku.

Link to comment
Share on other sites

spy,

 

sygnał SPDIF optyczny i coaxialny nie różni się niczym w wartwie logicznej. Impulsom prądu w coaxialnym odpowiadają impulsy światła w optycznym. Gdy w coaxialu jest logiczna "1" to w optycznym świeci dioda. Gdy jest "0" to dioda gaśnie. To jest ten sam sygnał.

 

Natomiast standard wyraźnie ogranicza częstotliwość do 96 kHz. Jednak coraz więcej jest doniesień o urządzeniach, które wykorzystują SPDIF przy 192 kHz, ponieważ fizycznie jest to możliwe i daje radę. Mamy sytuację, gdzie standard sobie, a praktyka sobie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.