Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB zwolenników systemów AKTYWNYCH


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Pieewszy schemat to schemat blokowy większości monitorów studyjnych.

 

Monitory studyjne to pełnoprawnym system aktywny!

Monitory studyjne to tylko bardzo zintegrowana część większego aktywnego systemu. W studio jest sporo różnych innych urządzeń ale z punktu widzenia audiofila, trzeba przynajmniej preampu który jest dla końcowego dzwięku mega ważny.

Oczywiście aktywne studyjne monitory mogą być alternatywą dla hifi serca. Jest jednak kilku wyrażnych "ale".

Po pierwsze sądziłem i dalej sądze, że to forum jest dla audiofili i nie dla profesionalnych muzyków, nagłośnieniowców lub masteringowców.

Studyjne systemy aktywne są zaprojektowane do... zgadliście, do używania w studiach nagraniowych lub rozgłośniach radiowych.

Maja z tego powodu wyrażnie inną role od głośników domowych.

Są zaprojektowane pod konkretne odległości słuchania, które nie warto zmieniać. Są brzydkie (chociaż to kwestia gustu).

Ale głownie wymagają doskonała akustyczna adaptację pomieszczenia w którym są używane.

W odwrotnym przypadku są zbyt analityczne co może być na dłuższą metę (długi czas słuchania) męczące.

I to niestety nawet w akustycznie zaadaptowanych pokojach. Studyjne systemy są może bardziej prawdziwe, ale niestety raczej nieznośne do długich godzin muzycznej uczty.

Jest powszechnie zalecane by technicy w studio co godzinę, dwie wychodzili by nie zwariować i dać odpocząć swoim uszom z tak surowego dżwięku.

Oprócz tego większość aktywnych monitorów o których tutaj mówiono są małe proste 2 pasmowe konstrukcje bliskiego pola (do 1,5 do 2m) i nadają się wyłącznie do odpowiednio "małych" pomieszczeń.

Skąd to wszystko wiem? Oprócz "audiofilizmu" zajmuję się profesjonalnym masteringiem.

Dla tego mam w jednym z pokojów swoje studio i mniejszy aktywny system na świetnych aktywnych Dynaudio BM-6A.

Oprócz nich setki razy słyszałem i doskonale znam przynajmniej 20-30 kolejnych aktywnych studyjnych monitorów marek Genelec, Tannoy, Adam, JBL, Krk, Yamaha, Cabasse, Focal, EW i wiele innych.

 

Porównując do prawdziwego audiofilskiego aktywnego systemu, dobieranego do audiofiskich potrzeb oraz preferencji.... nie ma absolutnie co porównywać.

Taki system jest rozbudowany według potrzeb oraz pokoju. Zaletą jest użycie 1000 razy szerszej gamy kolumn według preferencji osobistych.

Każdy element systemu, każdy wzmacniacz, kabel, lampa, tranzystor jest dobierany w celu osiągnięcia doskonałęgo dżwieku.

Szczególnie ważne to, że dopasowujemy wielkość systemu do pokoju, i może to być salon 50m2 który wymaga zupełnie inna skalę aktywnego systemu.

Jakości, muzykalność i przyjemności słuchania takiego systemu przez wiele godzin jest kompletnie nie osiągalna dla surowego systemu studyjnego.

Chyba że jest ktoś prawdziwy audio twardziel lub masochista :)

 

Chyba że jest ktoś prawdziwy audio twardziel lub masochista :)

Zalecam zająć się szukaniem własnego aktywnego systemu w zamiast kupować gotowe rozwiązania nie nadające się do jakiejkolwiek zmiany lub adaptacji według potrzeb swoich i swojego pokoju odsłuchowego. Daje to więcej satysfakcji osobistej oraz o wiele lepszy efekt końcowy w postaci doskonałego, wymarzonego dżwięku. Enjoy! :)

 

Pieewszy schemat to schemat blokowy większości monitorów studyjnych

PS:To jest schemat aktywnego napędzania 3 pasmowej pasywnej kolumny (lub PA systemu) ze subwooferem, ewentualnie 4 pasmowej PASYWNEJ kolumny.

Są przecież ladnie pokazane 4 zewnętrzne końcówki, i to nawet ze stylowymi VU metrami. Każda ma swoją odrębną regulacje poziomów, mogą być każda innej technologie (lampa, cyfra, tranzystor). podłączone różnymi kablami itd... Na tym polega uniwersalność takiego systemu.

( :o).

 

configuration3.gif

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sądziłem i dalej sądze, że to forum jest dla audiofili i nie dla profesionalnych muzyków, nagłośnieniowców lub masteringowców.

Ja audiofilem nie jestem lubię słuchać muzyki na sprzęcie, który jak najmniej "dodaje od siebie" dlatego świadomym wyborem był system oparty o monitory studyjne.

Studyjne systemy aktywne są zaprojektowane do... zgadliście, do używania w studiach nagraniowych lub rozgłośniach radiowych.

Maja z tego powodu wyrażnie inną role od głośników domowych.

Zaprojektowane do studia z względu na to że w odróżnieniu od domowych one nie maja tylko dobrze brzmieć ale muszą jeszcze przy okazji mieć wyrównane pasmo by dało się na nich w przewidywalny sposób pracować.

Są zaprojektowane pod konkretne odległości słuchania, które nie warto zmieniać.

Jak każde zestawy głośnikowe mają swój sweet spot jedne większy drugie mniejszy monitory studyjne nie są tu żadnym wyjątkiem.

Studyjne systemy są może bardziej prawdziwe, ale niestety raczej nieznośne do długich godzin muzycznej uczty.

Ja słucham muzyki dobrych kilaka godzin dziennie i daje radę bez bólu.;)

To jest schemat aktywnego napędzania 3 pasmowej pasywnej kolumny (lub PA systemu) ze subwooferem, ewentualnie 4 pasmowej PASYWNEJ kolumny.

No to chyba żart preamp dalej zwrotnica aktywna, końcówka mocy, przetworniki jak nic jest to schemat zestawu aktywnego i prawie co do joty mojego zestawu (u mnie zestaw dwie zwrotnice 2 way). To co jest wbudowane a co nie nie ma znaczenia dla zasady działania systemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja audiofilem nie jestem lubię słuchać muzyki na sprzęcie, który jak najmniej "dodaje od siebie" dlatego świadomym wyborem był system oparty o monitory studyjne.

Zaprojektowane do studia z względu na to że w odróżnieniu od domowych one nie maja tylko dobrze brzmieć ale muszą jeszcze przy okazji mieć wyrównane pasmo by dało się na nich w przewidywalny sposób pracować.Jak każde zestawy głośnikowe mają swój sweet spot jedne większy drugie mniejszy monitory studyjne nie są tu żadnym wyjątkiem. Ja słucham muzyki dobrych kilaka godzin dziennie i daje radę bez bólu.;)

No to chyba żart preamp dalej zwrotnica aktywna, końcówka mocy, przetworniki jak nic jest to schemat zestawu aktywnego i prawie co do joty mojego zestawu (u mnie zestaw dwie zwrotnice 2 way). To co jest wbudowane a co nie nie ma znaczenia dla zasady działania systemu.

To że negujesz różnice w akustyce w dobrze wytłumionym 12m2 studio oraz przeciętnym niewytłumionym 20-50m2 domowym salonie, to twója osobista sprawa czy tam preferencja.

Jeżeli tak lubisz, i sądzisz ze mała dwupasmowa aktywna kolumienka dostarczy w takim dużym pomieszczeniu doskonały dzwięk, miej się z tym.

Ja pracuje na jednym i drugim aktywnym systemie. Takim prostym z dwupasmowymi Dynaudio BM-6A (twoja opcja) oraz zaawansowanym w pełni konfigurowalnym systemem z aktywną zewnętrzną zwrotnicą oraz TDL Reference Standard lub alternatywnie referencyjnymi monitorami BBC - Spendor S-100.

Znając jak gra ten mój w pełni niezależny zaawansowany, do 40m2 salonu dopasowany aktywny system, w życiu bym nie pomyślał o jego zastąpieniu przez dwupasmowe aktywne studyjne głośniczki bliskiego pola. nawet gdy to są świetne Dynaudio Acoustics BM6A.

Ale to jest tylko moja opinia, zrób sobie jak sądzisz.

Jeszcze zdjęcie tylnej ściany Spendor S-100, dla czego myślisz producent przewidział potrzebę aż 3 par terminali?

 

006_zpsmdsmjma6.jpg

 

005_zpsejdo2tq3.jpg

 

004_zps4hcwot1r.jpg

 

Jeszcze zdjęcie tylnej ściany Spendor S-100, dla czego myślisz producent przewidział potrzebę aż 3 par terminali?

 

i tak wygłądają terminale innych referencyjnych studyjnych monitorów JBL4343 często używanych w domowych warunkach

 

DSCF7329.jpg

 

jbl-4343-405245.jpg

 

 

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że negujesz różnice w akustyce w dobrze wytłumionym 12m2 studio oraz przeciętnym niewytłumionym 20-50m2 domowym salonie, to twója osobista sprawa czy tam preferencja.

Akustyka to podstawa bez względu na wielkość pomieszczenia śmiem twierdzić że trudniejsza do opanowania przy większym metrażu.

 

Jeżeli tak lubisz, i sądzisz ze mała dwupasmowa aktywna kolumienka dostarczy w takim dużym pomieszczeniu doskonały dzwięk, miej się z tym

Nigdy nie pisałem że dwupasmowy monitor nadaje się do dużego pomieszczenia. Rozwiązanie przeze mnie używane jest w pełni świadomym wyborem do pomieszczenia ok 14m z wstępnie opanowaną akustyką i miejscem odsłuchowym w bliskim polu. Nie zamienił bym go na większy z prostego powodu było by to bez sensu. Pełne pasmo zapewnia mi wspomaganie subem z dużym zakresem regulacji. Co do dopasowania sprzętu do pomieszczenia czy moich preferencji jest lepiej niż dobrze. Można oczywiście lepiej ale w moim wypadku nie czuje się jakoś specjalnie pokrzywdzony przez los słuchając na tym zestawie. No i kolejna rzecz nie każdy ma ochotę na dopieszczanie swojego systemu kablami, bezpiecznikami itp. Ja jestem właśnie takim osobnikiem który lubi proste i funkcjonalne rozwiązania a jeśli dają mi jeszcze radochę przy słuchaniu muzyki to ideał.

 

Jeszcze zdjęcie tylnej ściany Spendor S-100, dla czego myślisz producent przewidział potrzebę aż 3 par terminali?

A co to zmienia idea jest dokładnie ta sama jaką stosuje się w monitorach studyjnych aktywnych czyli aktywna zwrotnica i zasilanie każdego przetwornika osobną końcówka mocy. Różnica tak że w monitorach studyjnych w większości wypadków wszystko je st w jednej paczce i dobrane przez producenta w rozwiązaniu ze spendorem wszystko na zewnątrz i dobierane wedle własnego widzi mi się. Jeden lubi tak a inny woli inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> elektroboy

 

Ten pokój z JBL na zdjęciu powyżej, to u Ciebie?

 

Trudno logice Przemysława_51508 cokolwiek zarzucić. Mało jest na forum trzeźwego podejścia i nie podejmowania próby popychania sznurka na siłę, gdy wiadomo, że lepiej jest go ciągnąć.

 

Chyba trzeba założyć klub wyznawców dużych membran, żeby uzasadnić stosowanie koncepcyjnie różniących się zestawów z kolumnami aktywnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> elektroboy

 

 

Chyba trzeba założyć klub wyznawców dużych membran, żeby uzasadnić stosowanie koncepcyjnie różniących się zestawów z kolumnami aktywnymi.

Nie jestem wyznawca dużych membran, chociaż dla czego nie, gdy one dobrze spełniają swoją role.

 

Jeszcze raz powtarzam:

 

- mój mniejszy pokój 12m2 - używam świetne aktywne studyjne monitory bliskiego pola Dynaudio BM-6A.

POWTARZAM, TO ZWYKŁE UŻYWANIE AKTYWNYCH KOLUMN, bo nazywać to AKTYWNYM SYSTEMEM jest raczej śmieszne.

 

- mój większy system 36m2 - mam zbudowany aktywny audio system żródło > preamp > aktywna zwrotnica > 2 lub 3 końcówki mocy > kolumny TDL RSTL (biamping) lub Spendor S-100 (triamping). Optymalna konfiguracja dopasowana pod każdym względem. Można dopasowywać kable, typy końcówek pod pojedyncze pasma, możliwość własnej konfiguracji filtrów dla pojedynczych pasm - częstotliwości, stromość filtrów....

DOPIERO MOŻNA NAZWAĆ PEŁNYM AKTYWNYM AUDIO SYSTEMEM!

Dopiero tak można uzyskać maksymalny efekt oraz doskonały dżwięk.

Szczególnie gdy chodzi o wielkie, bardziej wymagające kolumny oraz duże pomieszczenie.

Bawię się w to od kilku lat i doskonale wiem co mowie.

 

Proszę mnie źle nie zrozumieć. Ja nie mam nic przeciwko używaniu budżetowych lub nawet drogich aktywnych kolumn, w zamiast audio systemu złożonego ze wzmacniacza oraz pasywnych kolumn. Jeżeli tak komusz pasuje, proszę bardzo.

Sam jeden taki system mam i używam od wielu lat.

Wolał bym to ale nie nazywać aktywnym systemem, gdy to określenie oznacza zupełnie coś innego, o wiele bardziej rozbudowanego.

Fraza "AKTYWNY (AUDIO) SYSTEM" ma swoje znaczenie. I z reguły to nie jest definicja zgodna z definicją samych AKTYWNYCH KOLUMN!

 

No i skoro ten wątek nazywa się

 

"KLUB zwolenników systemów AKTYWNYCH"

 

oczekiwał bym więcej dyskusji na temat jak taki prawdziwy, w pełni AKTYWNY AUDIO SYSTEM zbudować. Jakie są jego zalety ewentualnie wady, jakie są techniczne wymagania oraz problemy itd. W takim razie z racji mojej wiedzy oraz doświadczenia mogę służić radą i pomocą.

Tutaj się niestety cała 5-cio letnia dyskusja sprowadziła do prostych opisów różnych, raczej budżetowych aktywnych monitorów bliskiego pola.

OK, jeżeli jest taka wola "vox populi", niech tak będzie.

Wtedy ale według mnie trzeba po prostu zmienić nazwę wątku na lepiej określającą treść. Naprzykład na

"Które aktywne kolumny są najlepsze", "Klub zwolenników aktywnych kolumn" lub podobnie.

 

PS: To foto z JBL jest tylko przykładowe. Nie mam żadnych JBL, znam ale parę znajomych używających właśnie JBL 4343.

Swój system mam zbudowany na brytyjskich non plus ultra kolumnach, doskonałych

TDL Reference Standard (Transmission Line),

oraz

Spendor S-100, które już wcześniej pokazałem na zdjęciach.

 

TDL wyglądają tak (przykładowe zdjęcie z Japonii).

 

ydh001.jpg

 

tdl-reference-cutaway-1.jpg

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam firmę TDL i żałuję, że tak marnie skończyła. Za dawnych czasów, w jednym z pierwszych salonów hi-fi w Polsce (na ul. Elektoralnej w Warszawie) były sprzedawane TDL, ale nie te największe. Ciekawe jak duży jest karton od nich. Osobówką raczej się nie przewiezie.

 

Te Twoje TDL, to chyba są pomyślane przez producenta jako pasywne? Czyli postanowiłeś poprawić fabrykę? Jeśli tak, to napisz jakie cechy wniosła na korzyść aktywność w stosunku do wersji oryginalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam firmę TDL i żałuję, że tak marnie skończyła. Za dawnych czasów, w jednym z pierwszych salonów hi-fi w Polsce (na ul. Elektoralnej w Warszawie) były sprzedawane TDL, ale nie te największe. Ciekawe jak duży jest karton od nich. Osobówką raczej się nie przewiezie.

 

Te Twoje TDL, to chyba są pomyślane przez producenta jako pasywne? Czyli postanowiłeś poprawić fabrykę? Jeśli tak, to napisz jakie cechy wniosła na korzyść aktywność w stosunku do wersji oryginalnej.

Na razie je mam w domu bardzo krótki czas. Przetworniki (14szt) są na szczęście w stanie idealnym, optyczny stan bardzo dobry. Kolumny miały przede mną jednego właściciela. Pierwszą rzecz, którą się muszę zająć, są z obudowy wystające terminale głośnikowe (dla biamp/biwire) które potrzebują naprawę/odnowę.

Niestety sytuacja jest identyczna jaką miałem u Infinity Renaissance 90. Skomplikowana zwrotnica dla podwójnego basu 8/16ohm oraz dodatkowe 3 pasma zmuszają mnie do zostawienia pasywnej zwrotnicy tak, jak ją producent stworzył.

Oczywiście wciąż TDL napędzam aktywnym biampingem. Rożnica w dżwięku między podłączeniem zwykłym (1 amp) oraz biampem jest bardzo duża, na korzyść tego drugiego rozwiązania.

Mam wystarczająco mocne wzmacniacze (dól tranzystor/reszta lampa) by pojedyncze pasma z dużą rezerwą napędzić.

Lampa jest i tak mocno "oDciążona", skoro nie jest zmuszana wzmacniać/napędzać bas do 200Hz. To dla niej oszczędzonych przynajmniej 40% mocy oraz około 70-80% IM zniekształcenia! Poprawia się dynamika, szybkość, kontrola...wszystko! Później mogę ewentualnie pomyśleć o upgrade komponentów zwrotnicy.

 

PS: Karton niestety nie posiadam, ale pewnie był by gigantyczny :)

Do transportu TDL RSTL kolumn trzeba przynajmniej Ford Transit, bezpiecznego przenoszenia 3 dorosłe osoby :)

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj trochę niekonsekwencji. Prawdziwa aktywność, to gdy wzmacniacz widzi jeden głośnik. Jeśli kolumna ma ich aż tyle, to realizacja tego założenia się komplikuje. Pozostawienie pasywnej zwrotnicy jest odstępstwem od idei. Ponadto linia transmisyjna w założeniu ma wygasić wszystkie częstotliwości oprócz pożądanej. Mówimy o basie, więc nie bardzo wiem skąd miałby pojawić się impuls i natychmiastowość. Ciśnienie z samej membrany chyba odbiera się inaczej, niż ułożone i wydmuchane przez wąski tunel częstotliwości.

 

Spendor S-100 nie jest w stanie wygenerować koncertu (niższa średnica jest za mało dociążona i wokale są delikatne oraz w dalekim planie - jak w każdym Spendorze). Tam jest coś koło 12 cali na głośnik, gdy taki Altec proponował 15 cali, nie mówiąc o JBL Everest z podwójnymi piętnastocalowcami na kolumnę. Ma być bezkompromisowo, a widzę po wyborach, że to dopiero początek eksperymentów... Zapowiada się fajny wątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj trochę niekonsekwencji. Prawdziwa aktywność, to gdy wzmacniacz widzi jeden głośnik. Jeśli kolumna ma ich aż tyle, to realizacja tego założenia się komplikuje. Pozostawienie pasywnej zwrotnicy jest odstępstwem od idei.

 

Prawdziwa aktywność, to gdy wzmacniacz widzi jeden głośnik. >>>>

 

Tak, zgadzam się, to idealne rozwiązanie. W praktyce taka 100% czysta aktywna realizacja możliwa i najbardziej skuteczna w przypadku 3, maksymalnie 4 drożnych kolumn z prostymi zwrotnicami 1-3 rzędu.

Bez fazowych kompensacji, sztuczek z equalizacją, tłumieniem rezonansów itp.

 

 

Pozostawienie pasywnej zwrotnicy jest odstępstwem od idei. >>>>

 

Nie do końca. Multiamping nawet w przypadku zachowania pasywnych zwrotnic na swoim miejscu potrafi cuda.

 

Po pierwsze.

Przy wyżej opisanych, zwykle dużych gabarytów kolumnach multiamp akt. system i tak potrafi pogodzić różne wymagania poszczególnych pasem.

Dostarczy bardzo niski, szybki, kontrolowany bas (bo na ten kanał podpięty szybki, z wysokim faktorem tłumienia MOSFET w klasie AB, ewentualnie nawet w klasie D). Jednocześnie potrafi dać muzykalność oraz przestrzenność średnicy oraz jedwabistość góry, bo na kanał użyjemy SET lub PP lampę, ewentualnie mniejszej mocy ale vysokiej muzykalności tranz. wzmacniacz(e) w czystej klasie A. Po prostu każde pasmo dostaje najlepsze dla niego rozwiązanie techniczne.

 

Po drugie.

Obciążenie wzmacniaczy jest adekwatne do przenoszonego pasma!

Nie wzmacniają ani mniej ani więcej, dokładnie tylko sygnału, ile trzeba.

To ma ogromny, pozytywny wpływ na obciążenie, optymalną pracę oraz finalny dżwięk średniego i wysokiego pasma.

Na to się pozytywnie nakłada (prawie) brak zniekształcenia intermodulacyjnego, skoro na wejście pojedynczych wzmacniaczy wchodzi tylko "swoja" część pasma. Szczególnie super jest to, że basowe uderzenia (ok.30-40% mocy) nie pompują, nie modulują średnice oraz wysokie tony.

Jazz oraz oraz akustyczne instrumenty z tego powodu podziękują i brzmią niewiarygodnie realnie.

 

Przyjedziesz, podłączysz swój single wzmacniacz, porównasz z zaawansowanym aktywnym podłączeniem i wtedy się wypowiesz. W końcu sam podobne rozwiązanie stosujesz :)

 

Spendor S-100 nie jest w stanie wygenerować koncertu (niższa średnica jest za mało dociążona i wokale są delikatne oraz w dalekim planie - jak w każdym Spendorze). Tam jest coś koło 12 cali na głośnik, gdy taki Altec proponował 15 cali, nie mówiąc o JBL Everest z podwójnymi piętnastocalowcami na kolumnę.

Nie wiem dokładnie jakie częstotliwości masz na myśli "niższa średnicą".

Ale na pewno racja w tym, że 12" lub większa membrana nie jest optymalnym rozwiązaniem dla pasma pozyżej 250-300Hz.

Chociaż sądzę, że moje Spendory jednak mają średnice wystarczająco dociążoną. Jest ale nie do końca tak rozdzielczą oraz szczególową tak, jak bym chciął.

 

Na szczęście TDL RSTL nie mają jak dla mnie żadnych wad, o których warto było by wspomnieć :)

 

Ma być bezkompromisowo, a widzę po wyborach, że to dopiero początek eksperymentów...

Nigdy nie twierdziłem, że będzie bezkompromisowo!

Wręcz odwrotnie, doskonale wiem i zawsze twierdze, że audio to sztuka kompromisu, szukania ścieżki najmniejszego zła. Dokładnie tak jak w życiu :)

 

Zapowiada się fajny wątek :)

Tutaj 100% zgoda, mam nadzieje ze tak będzie i zostanie :)

 

...linia transmisyjna w założeniu ma wygasić wszystkie częstotliwości oprócz pożądanej. Mówimy o basie,

nie bardzo wiem skąd miałby pojawić się impuls i natychmiastowość.

Impuls pojawia się z bezpośredniej fali dzwiękowej basowych i również srednio-basowych głośników (pasmo 200-300Hz ma wciąż duży wpływ na szybkość oraz kontrole basu).

Jak tak spojrzysz, te dwa basowe owały nie są aż tak duże (ok. 20x30cm) i mają ultra sztywne zawieszenie, co zwykle sprzyja szybkiemu basowi. I tak dokładnie jest.

Linia transmisijna, szczególnie gdy jest tak dużych gabarytów jak w RSTL, działa jak czysto subbasowy system w zakresie 16-40Hz, gzie impulsowa charakterystyka prawie nie ma dużego znaczenia.

Wbrew temu, I w takim niskim zakresie jest relatywnie szybka, skoro są szybkie impulsy membrany. IMF / TDL był najlepszy na świecie w liczeniu linii transmisyjnych. I tutaj też zrobili doskonalą robotę.

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę jest na tweeterze Scan Speaka D2010/8513 a to jest dzisiaj bardzo przeciętny tweeter .

Podejrzewam mógł być troche modyfikowany pod Spendora.

Ale zgoda, Spendor nigdy nie był mistrzem wyścigów i w pojedynczych obszarach pracy/parametrów testy nie wygrywał.

Potrafił i wciąż potrafi połączyć wszystkie te swoje elementy w bardzo wyważony, intrygujący sposób.

Aż się tak przyjemnie słucha godzinami.

Po prostu klasyczna brytyjska szkoła, podobnie jak Harbeth lub Rogers.

Dla tego są do dziś wysoko cenione i maja swoje fankluby :)

Ale do TDL RSTL jest baaaaardzo daleko, nawet jeszcze dalej!

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoko sobie cenię kolumny na polipropylenie . To nie jest granie twardych membran ale mają w sobie to COŚ ;)

Ja się przekonałem że każdy materiał membrany może dobrze zagrać o ile jest odpowiednio zaaplikowany, w kolumnie poprawnie zintegrowany z resztą. Kolumna osadzona we właściwie dobranym systemie, we właściwym miejscu...

Oczywiście to trochę kwestia gustu, humoru oraz rodzaju słuchanej muzyki.

Raz mam ochotę na PP następnego dnia na papier.

C'est la vie i trochę jak z kobietami :)

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchałem jeszcze ceramiki a i ponoć tweetery berylowe dają radę .

Focal je od zawsze używa. Ale najbardziej doskonałe berylowe głośniki robiła Yamaha.

Łącznie z dużymi średniotonowymi kopułami.

Słynne YAMAHA NS-1000 oraz NS-2000 używają takie.

 

http://www.thevintageknob.org/yamaha-NS-2000.html

http://www.thevintageknob.org/yamaha-NS-1000.html

 

 

97065783_1_1000x700_i-need-yamaha-ns-2000-speakers-lahore.jpg

 

1000mc.jpg

 

PS: Tak na marginesie, Beryl nie jest ceramika, to bardzo lekki metal. Jest o wiele lżejszy i sztywniejszy od aluminium. W naturze jest go wyjątkowo mało i jego uzyskiwanie oraz obróbka wyjątkowo skomplikowana i droga.

Czas produkcji jednej średniotonowej kopułki zajmuje kilka dni. Sama surowa kopuła powstaje na "kopycie" parowaniem w wakuum przy temperaturze okolo 600*C. Ten proces trwa prawie 20h.

Pozniej obróbka laserem, łączenie z cewką, testy, kompletowanie, ponownie testy...

Mikroskopiczna precyzyjna robota, coś co Japończycy potrafią najlepiej na świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którą kolumnę pasywną wyżej cenisz: Spendor S-100 czy Yamaha NS-1000/2000?

Spendory mam bardzo krótko i tak naprawdę nie mam jeszcze w 100% wyrobioną opinię.

Yamahy NS-1000/2000 niestety nigdy nie posiadałęm. NS-1000 znam jednak bardzo dobrze w ramach systemu kolegi, u którego spędzam sporo czasu przy odsłuchach. Ze względu na te setki spędzonych godzin, znam jego system prawie tak doskonale, jak swój własny.

Hmm, co powiedzieć. Te kolumny to raczej dwa zupełnie inne światy.

Yamaha NS1000 są wybuchowe, dynamiczne, precyzyjne, selekcyjne. Dżwięk idzie w kierunku studyjnych głośników średniego/dalekiego pola z wyjątkiem delikatnie podbitego mocnego basu. Nie bardzo lubią kiepskie realizację, co może wynikać z ich studyjnego pochodzenia.

Spendor-e mają z koleji mniejsza precyzję oraz rozdzielczość, pokazują muzykę malowniczo, nieagresywnie. Wybaczają nawet bardzo duże błedy w masteringu i są na pewno mniej męczące przy długich odsłuchach kiepskich nagrań.

Przynajmniej tak mi się wydaje po tak krótkim czasie obcowania z nimi.

Które są lepsze czy gorsze, na to nie potrafię odpowiedzieć.

Jest to prędzej kwestia preferencji osobistych lub rodzaju muzyki.

Jedne i drugie są świetnymi kolumnami i można powiedzieć że dziś już są legendami.

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to sformułowanie mi się bardzo spodobało:

 

pokazują muzykę malowniczo

 

Jak dla mnie Yamaha NS-1000 świetnie odnajduje się w rocku, chociaż paradoksalnie bardzo dokładna wysokotonówka powoduje oderwanie się wysokich od reszty. Wokal pomiędzy głośnikami, a charakter dołu (nieco Altusowy) sugerowałby bardziej wysunięty do słuchacza. Ale rzeczywiście, grają na modłę studyjną. Muzyczna lupa.

 

Spendor ma ganialną barwę w środku i kulturę. Do wokalistek jak znalazł. Bez bicia rekordów w dynamice i głośności odsłuchu. Audiofilsko ułożone i na swój sposób świetne.

 

Do głównych cech systemu aktywnego zdecydowanie bliżej Yamasze. Metallica i Rammstein na Spendorze, to kiepski pomysł, ale w innych gatunkach byłby to mój lider. Nie wiem tylko po co użytkownicy systemów aktywnych mających w genach brzmienie Yamahy chcą osiągnąć high-fidelitową prezentację Spendora. Jak przy kupowaniu sera: tego chcę 10 deko i tamtego też 10 deko poproszę i jeszcze dla posmakowania z tamtej półki podobny kawałek. Choć to niełatwe, to na początku trzeba się zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Yamaha NS-1000 świetnie odnajduje się w rocku, chociaż paradoksalnie bardzo dokładna wysokotonówka powoduje oderwanie się wysokich od reszty. Wokal pomiędzy głośnikami, a charakter dołu (nieco Altusowy) sugerowałby bardziej wysunięty do słuchacza. Ale rzeczywiście, grają na modłę studyjną. Muzyczna lupa.

Zgoda, bardzo podobnie postrzegam dżwięk NS-1000 :)

 

Nie wiem tylko po co użytkownicy systemów aktywnych mających w genach brzmienie Yamahy chcą osiągnąć high-fidelitową prezentację Spendora. Jak przy kupowaniu sera: tego chcę 10 deko i tamtego też 10 deko poproszę i jeszcze dla posmakowania z tamtej półki podobny kawałek. Choć to niełatwe, to na początku trzeba się zdecydować.

Pewnie nie każdy chce uzyskać z Yamah Spendory :) Na pewno nie mój kolega, ceni je sobie dokłądnie takie jakie są...bo.... posiada kolejnych przynajmniej 10 par różnych świetnych kolumn JBL, Cabasse, KEF, Phonar, AR, Arcus.... :)))

Często je przełącza w zależności od humoru oraz rodzaju muzyki. I czasami tylko by je przewietrzyć.

 

Znaleźć jedne jedyne, w pełni uniwersalne kolumny swojego życia graniczy z cudem. Ale to szukanie jest bardzo fajne, daje sporo wiedzy i muzycznej przyjemności.

Coś mi teraz mówi że jestem bardzo blisko ideału, i może to jest właśnie przerąbane, bo koniec promiskuityzmu kolumnowego :) Ale ty masz chyba podobny problem w postaci WLM :o)

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..a byc moze nazwanie systemu aktywnego nalezy sie w wtedy kiedy pasywne zwrotnice zmienimy na cyfrowe filtry DSP. Mowa np. o liniowej fazie. Mowiac krotko, w domenie cyfrowej jest realizowana nie tylko filtracja sygnalu, ale i takze korekty fazowe czy amplitudowe dla kazdego glosnika z osobna. Co pozwoli Nam uzyskac np. automatyczne korekty przy podlaczeniu sprzetu u siebie np. ciagnac dane z chmury. ;)

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..a byc moze nazwanie systemu aktywnego nalezy sie w wtedy kiedy pasywne zwrotnice zmienimy na cyfrowe filtry DSP. Mowa np. o liniowej fazie. Mowiac krotko, w domenie cyfrowej jest realizowana nie tylko filtracja sygnalu, ale i takze korekty fazowe czy amplitudowe dla kazdego glosnika z osobna. Co pozwoli Nam uzyskac np. automatyczne korekty przy podlaczeniu sprzetu u siebie np. ciagnac dane z chmury. ;)

Dobry strzał :)

Oczywiście taka miniaturyzacja oraz cyfryzacja jest możliwa, wtedy można wsadzić wszystko, DSP aktywna cyfrową zwrotnice łącznie z cyfrowymi końcówkami dla pojedynczych pasm do kolumn i sygnał ze żródła przesyłać po bluetooth. I wszystko sterować tabletem z fotelu. Pewnie już takie w pełni aktywne cyfrowe systemy są, mnie osobiście jednak nie interesują, wręcz przerażają.

Robiąc dziesiątki prób z rożnymi rodzajami/typami aktywnych zwrotnic, zawsze najgorsze rezultaty dżwiękowe dawały DSP aktywne zwrotnice cyfrowe.

Dokładnie takie, jakie wspominasz. Z auto kalibracją, cyfrową kompenzacją fazy itd.

I chodziło naprawdę o top marki jak DBX lub Klark Technik.

W porównaniu z klasycznymi zwrotnicami zawsze nastąpiło mocne spłaszczenie sceny oraz brak muzykalności wręcz sterylność odtwarzanej muzyki nie zależnie jakiej.

Przynajmniej dla mnie, nie tędy prowadzi droga do doskonałego dżwieku.

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wspominasz bardziej o studyjnych firmach. Ja mam na mysli systemy pokroju tych:

 

http://www.linn.co.uk/systems/technology/exakt

 

https://www.meridian-audio.com

 

 

Ps. Ja uzywam budzetowych maluchow pokroju Simple Audio Listen i mam dzwiek jak z drozszego "normalnego" stereo. Szczegolnie jak podlacze aktywny sub. Do przyszlej sypialni beda jak znalazl, a technologia bluetooth przy odsluchu radia i sterowanie za pomoca dedykowanego pilota czy smartphone przed zasnieciem to ideal. :)

Edytowane przez DawidM

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu mowie o raczej o systemach pokroju tych:

 

Mnie to bardziej wygląda na oszukanie i przezwyciężenie słabości, że mały zestaw może zagrać jak duży. Potencjał techniczny jest, ale ograniczenie wielkości i integracja niweczy wysiłek.

 

Robiąc dziesiątki prób z rożnymi rodzajami/typami aktywnych zwrotnic, zawsze najgorsze rezultaty dżwiękowe dawały DSP aktywne zwrotnice cyfrowe.

 

Chyba istotne pytanie, czy te połączenia dotyczyły kolumn pasywnych, które dzięki nieprzewidzianym przez producenta zabiegom stawały się aktywne czy może kolumn dziewiczo pozbawionych własnej zwrotnicy?

Jest drobna różnica pomiędzy źródłową koncepcją i wymuszoną zamianą. Nie popieram walczenia o dobry dźwięk łącząc pro-audio z konsumenckim audio. To konsumenckie musi mieć dobre pomiary, bo w gazetkach wyśmieją, a to ze studia i estrady ma zagwarantować oczekiwany efekt. Decybele, równomierne pokrycie dźwiękiem, analityczność - co kto chce. A jeśli ktoś sobie sprawi dobry procesor, to bez zmiany kolumn będzie mógł sięgać po to wszystko. W wydaniu pasywnym trzeba zmienić wzmacniacz , a w wydaniu cyfrowym wystarczy zmienić ustawienia na wyświetlaczu. Ale żeby kolumna w widoczny sposób na nie reagowała, to kazdy przetwornik (odpowiadająca sobie para w kolumnach) musi mieć własne sterowanie (swój wydzielony i regulowany kanał).

 

Tak rozumiem uniwersalność - te same możliwości bez względu na pomieszczenie i jakość nagrania. Coś powtarzalnego nawet pomimo ewentualnych niesprzyjających warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba istotne pytanie, czy te połączenia dotyczyły kolumn pasywnych (TAK1), które dzięki nieprzewidzianym przez producenta zabiegom stawały się aktywne czy może kolumn dziewiczo pozbawionych własnej zwrotnicy (TAK2)?

Próby robiono TAK1 (Infinity) i TAK2 (JBL4343 u kolegi). Na pasywnych zwrotnicach Infinity również robiłem, szczególnie na początku, zwykły biamping bez zewnętrznej aktywnej zwrotnicy. Są zworki dla biampingu = producent przewidział takie podłączenie.

Już w takim podstawowym biamp trybie, dając basowi odrębny dopasowany drive, i średnicy lampe lub czystą klasę A, kontrola nad kolumną oraz dżwięk był o wiele lepszy.

Powtarzam, mowimy o dużej kolumnie z bardzo trudnym basowym głosnikiem typu Watkins więcej info tutaj >>>. Nie twierdze, i pisałem o tym wcześniej, że biamp jest potrzebny do małej dwupasmówki lub każdej kolumny!

 

Decybele, równomierne pokrycie dźwiękiem, analityczność - co kto chce. A jeśli ktoś sobie sprawi dobry procesor, to bez zmiany kolumn będzie mógł sięgać po to wszystko.

Ktoś na pewno będzie mógł, ale prawdopodobnie by cie ten dżwięk mocno rozczarował. Twój słuch jest przecież raz na zawsze "popsuty" przez WLM oraz SET wzmacniacze :) Nie ma dla ciebie powrotu, tak jak nie ma dla mnie! :)))

 

Zapomniałem jednak napisać coś bardzo ważnego dla wiarygodności mojej wypowiedzi oraz całej dyskusji!

Na początku wprowadzenia jakiejkolwiek zwrotnicy aktywnej, lampowej, opampowej, cyfrowej, zrobiono tzw. test prawdy. Zwrotnice były porównywane ze 100% wyzerowanymi ustawieniami, cyfrowe w trybie "thru". Po koleji lub czasami obok siebie zostały podłączone w klasyczny "pasywny" system, i to miedzy preampem oraz końcówką mocy. Alternatywnie miedzy CD odtwarzacz i preamp. Kolumny szły wtedy oczywiście na "full passive single-amping".

Tylko tak można było zwrotnice prawidłowo porównać miedzy sobą i jednocześnie słyszeć charakter brzmienia zwrotnicy versus prosty system.

Wcześniej opisywany dewastacyjny efekt cyfrowej DSP zwrotnicy się właśnie najbardziej uwypuklił przy takim porównywaniu. Dla tego mi trudno uwierzyć w DSP cuda. Nawet w "jakości" oraz cenie :( marki Meridian.

Full DSP aktywny system tej firmy grał w hotelu Sobieski według mnie i moich znajomich fatalnie, szczególnie w stosunku do swojej gigantycznej ceny. Sorry, to zdecydowane nie moja bajka.

 

Ps. Ja uzywam budzetowych maluchow pokroju Simple Audio Listen i mam dzwiek jak z drozszego "normalnego" stereo. Szczegolnie jak podlacze aktywny sub. Do przyszlej sypialni beda jak znalazl, a technologia bluetooth przy odsluchu radia i sterowanie za pomoca dedykowanego pilota czy smartphone przed zasnieciem to ideal. :)

To w pełni rozumiem i taki system popieram :) Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<br />Zwrotnice były porównywane ze 100% wyzerowanymi ustawieniami, cyfrowe w trybie "thru". Po koleji lub czasami obok siebie zostały podłączone w klasyczny "pasywny" system, i to miedzy preampem oraz końcówką mocy. Alternatywnie miedzy CD odtwarzacz i preamp. <br />

 

To ciekawe, ale brakuje mi wyobraźni, jak można porównać cyfrową zwrotnicę. Taki procesor np. DBX nie przepuszcza sygnału bez korekcji. Nie jest przelotką (zawsze jest jakiś punkt podziału, rodzaj filtru, stromość, w końcu głośność końcówki/drogi). Żeby coś zagrało, to muszą być wprowadzone nastawienia. Może właśnie z tego powodu różnica między "zewnętrzną pasywną" i procesorem wyszła na wierzch - i do tego została negatywnie oceniona.

 

Przybliż to porównania jeśli możesz, bo nie ogarniam metodologii. Ostatniego zdania (zwrotnica między cd -> preamp) już zupełnie nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się jeszcze tym kolumnom TDL. Jakoś nie wynika mi z ich specyfikacji, że są stworzone do aktywności (maksymalnego wydobycia muzycznej energii).

 

- skuteczność 87 dB (niezbyt wysoka)

- wysokość 118 cm (po zdjęciu myślałem, że są znacznie wyższe).

 

Katalogowa deklarowane jest przetwarzanie 16 Hz, co by oznaczało konieczność zmieszczenia w środku tunelu o długości ok. 20 metrów. Jeśli kolumna tylko nieco ponad metr wysokości, to musi się on zawijać jakieś 10 razy. Każde zagięcie, to problemy z rezonansami, prędkością itp. Co najmniej nie są to kolumny wysokoskuteczne, które same z siebie lubią grać i z każdego mikroimpulsu robią wydarzenie. Trudno mi sobie też wyobrazić pokrycie energią dużego pola odsłuchu przez kierunkowe kopułki. Twoje podejście jest niestandardowe i ciekawe. Ale w tym kontekście poszukiwanie jakości w zwrotnicy lampowej wydaje mi się dużą ekstrawagancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, ale brakuje mi wyobraźni, jak można porównać cyfrową zwrotnicę. Taki procesor np. DBX nie przepuszcza sygnału bez korekcji.

Chyba szukasz jakąś łukę w moich kompetencjach :)

Nie żartuj ze mnie :) Jak to że nie przepuszcza. Praktycznie każdej zwrotnicy parametry można ustawić na zero. W wielu z nich można wyłączyć całe sekcję.

Podobnie jak w preampie.

Oprócz tego nie chodzi o to że by ominąć elektronikę zwrotnicy, broń boże.

Ma się przecież ona wykazać! W razie jej zastosowania będzie audio sygnał przez nią musiał przechodzić.

W cyfrowej jest prosta sprawa, nie uruchomisz DSP, zostawisz ja w prostym trybie AD to DA. masz link, poczytaj sobie co wszystko takie DSP monstrum potrafi. To DSP speaker's management centrum dowodzenia, można konfigurować, włączać, wyłączać, zerować co tylko zechcesz.

 

http://dbxpro.com/en-US/products/480

http://dbxpro.com/en-US/products/driverack-4800

 

Oprócz tego nie powinieneś wątpić.

Tutaj nie mowimy o różnicy małej, nie znaczącej.

Róznice między "z" oraz "bez" DBX były fundamentalne.

Najlepiej poczytaj sobie wypowiedzi samego pmcompa, włąściciela JBL. Oto jego własne słowa dotyczące użycia jego zwrotnic:

 

"...Wszystkie parametry ustawione były "na zero". Equalizacja, czasy opóźnienia, fazy, wzmocnienia itp. Przypominam że obróbka AC to tylko 24/48 a CA 24/96.

 

I co z tego wyszło?

 

Ano wyszedł ... dramat. Piękny sygnał z płyty analogowej po konwersji AC i CA nie dawał się słuchać :unsure: . To był po prostu dramat. Coś jakby pociąć piękny, świeży zielony ogórek na 48 tysięcy plasterków, a potem go z powrotem złożyć w cały ogórek, nie tracąc przy tym ani plasterka, ani kropelki soku i udawać, że mamy ten sam, świeży i pachnący ogórek. A to wyszła z niego mizeria i do tego bez śmietany i soli :D :P .

W tym momencie prawie się załamałem. A miało być tak pięknie."

 

 

"...Po edukacyjnych i kosztownych wpadkach z cyfrową dbx480 i analogową JBL M533 ten dbx234XL może być strzałem w dziesiątkę."

 

"...Koniec poszukiwań. miniDSP nie kupię bo nie ma potrzeby. Ona nie umie więcej niż dbx480, potrafi jedynie w pewnych trybach szatkować na 24/96 zamiast 24/48.

Lampowy analog do zwrotki to jest to !!! Do celów domowych oczywiście. Jak ktoś chce nagłośnić małe party albo wesele taki dbx480 będzie jak znalazł. Wszystko prosto, sucho, pewnie, łatwo i przyjemnie. Można dostosować do każdego pomieszczenia. Ale ... jak mawia SA ... dźwięku nima.

Do łup, łup i tupania jak znalazł :)"

 

podsumowanie i kalibracja pokoju

 

Warto ten jego blog przeczytać nawet od początku. Jest w nim opisana cała długa droga poszukiwania idealnego rozwiązania do aktywnego systemu dla jego JBL4343. Jest bardo dużo informacji, zdjęć, linków, wiedzy, opis błędów i sukcesów. pmcomp nie ma problem przyznać błąd i ti mi sie podoba.

Na 95% się zgadzam z treścią tego blogu w sferze audio (wideo które jest kolejną pasją pmcompa mnie nie interesuje).

 

Przyjrzałem się jeszcze tym kolumnom TDL. Jakoś nie wynika mi z ich specyfikacji, że są stworzone do aktywności (maksymalnego wydobycia muzycznej energii).

 

- skuteczność 87 dB (niezbyt wysoka)

- wysokość 118 cm (po zdjęciu myślałem, że są znacznie wyższe).

 

Katalogowa deklarowane jest przetwarzanie 16 Hz, co by oznaczało konieczność zmieszczenia w środku tunelu o długości ok. 20 metrów. Jeśli kolumna tylko nieco ponad metr wysokości, to musi się on zawijać jakieś 10 razy. Każde zagięcie, to problemy z rezonansami, prędkością itp. Co najmniej nie są to kolumny wysokoskuteczne, które same z siebie lubią grać i z każdego mikroimpulsu robią wydarzenie. Trudno mi sobie też wyobrazić pokrycie energią dużego pola odsłuchu przez kierunkowe kopułki. Twoje podejście jest niestandardowe i ciekawe. Ale w tym kontekście poszukiwanie jakości w zwrotnicy lampowej wydaje mi się dużą ekstrawagancją.

Jesteś tak trochę jak "niewierzący Tomasz".

Komu już będziesz wierzyć gdy nie ufasz nawet danym producenta i to brytyjczykom od słynnej marki TDL ?

Tak na prawdę nie obchodzi mnie, jak to zrobili, jeżeli cel, doskonałe brzmienie jest dostarczone.

16Hz jest pisane w parametrach chyba ze spadkiem -6dB. W realnych pomiarach mi wyszło, że 20Hz w moim salonie idzie z około -3dB spadkiem.

Kierunkowość mają kolumny ponadprzeciętną, podejrzewam, że to przez te skosy.

Dżwięk wychodzi z obszaru nie zbyt wielkiego, około 48x48cm. No i są skosy. Dla tego jest niebywale homogeniczny.

Po raz x-ty powtarzam, szybkość basu TDL jest perfekcyjna jak na tak duże kolumny z tak głębokim zejściem basu. Nikt na świecie o liniach transmisyjnych nie wiedział i nie robił je lepiej niż IMF oraz TDL.

Im niższa czułość, tym bardziej jest aktywny multiamping skazany na sukces. Wysoko skuteczne kolumny mają o wiele mniejsze problemy z napędzeniem nawet wzmacniaczami małej mocy. W moim przypadku trzeba tylko użyć odpowiednio mocniejsze wzmacniacze i jest idealnie.

 

Mam nadzieje że kiedyś przyjedziesz, posłuchamy i dopiero wtedy, w zamiast raczej nietrafionych przypuszczeń, będziesz się mógł fundowanie wypowiadać.

I to na na podstawie własnego doświadczenia.

Ja też tak (prawie) zawsze robię. Nobody's perfect! :)

Wyobraź sobie gdybym na przykład, tylko tak sobie, twierdził, że WLM modele z bierną membraną nie mają prawa dobrze zagrać bas, nigdy je jednak na żywo nie słysząc te kolumny.

I to tylko dla tego, że do tej nie słyszałem dobry bas z biernych membran kolumn innych marek.

Zgadzasz się, że w ten sposób nie było by to zbyt fair?

 

I co dotyczy lampowej zwrotnicy, powtarzam, nic lepszego nie słyszałem. I to zrobiłem naprawdę dużo, by znaleść inne lepsze, ew. tańsze rozwiązanie. Rożnica jest jednak zbyt duża. Coś w skali komfortu i jakości między samochodami Renault i Bentley :)

Jeżeli w przyszłości usłyszę coś lepszego, to może zmienię zdanie i o tym napiszę. Może nawet po odsłuchu u Ciebie :)

Do tej pory ale nie będę sobie odmawiał najlepsze rozwiązanie tylko dla tego, że większość audiofilów nie ma nawet pojęcia że takie coś istnieje. I jak tak, są wystarczająco nie wierzący lub leniwy by

ją sprawdzić.

Ja żyje raz, chce mieć doskonały dżwięk, i taki dżwięk dla swojego ucha osiągam na swoim systemie.

Każde porównanie oraz konkluzja powinna powstawać na doskonałej wiedzy oraz osobistym doświadczeniu. Do do tego momentu wierze w to co twierdzi kompetentna osoba z którą na temat dyskutuję.

Mam nadzieje że się ze mną w tym punkcie zgadzasz.

 

- wysokość 118 cm (po zdjęciu myślałem, że są znacznie wyższe).

Na żywo kolumny wygłądaje jeszcze większe od zdjęć. Moja żona z nich co dziennie dostaje stany przedzawałowe :)

 

Przyjrzałem się jeszcze tym kolumnom TDL. Jakoś nie wynika mi z ich specyfikacji, że są stworzone do aktywności (maksymalnego wydobycia muzycznej energii).

I dla czego by producent przewidział biamp terminale? Szczegóły, zalety i wady takiego "nie 100% czystego" bi-ampingu (ze zostawieniem pasywnych zwrotnic w drodze sygnału) już wcześniej wystarczająco omówiliśmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--> elektroboy

 

Usunięcie linków nastąpiło, bo o to poprosiłem. Możesz być zatem pewien, że moderacja działa bezstronnie, a jedynie zareagowała na moje zgłoszenie. Nie wyobrażam sobie dyskusji międzyforumowej i nie widzę powodu, aby na najlepszym portalu odwoływać się do mniej znaczących :)

 

Bardzo proszę o uszanowanie zasad tego forum. Także o pozostawienie tego wpisu bez komentarza.

 

Wracajmy do dyskusji o rozwiązaniach aktywnych w audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Yamaha NS1000 są wybuchowe, dynamiczne, precyzyjne, selekcyjne.

 

Tak się zastanawiam czy te wszystkie pozytywy mogą dotyczyć zastosowanych w zwrotnicach NS1000 kondensatorów.

W końcu same głośniki nie grają a sygnał przechodzi przez zwrotnicę.

 

Z jednej strony Beryl a z drugiej elektrolity.

post-13845-0-28615400-1441635202_thumb.jpg

post-13845-0-28866700-1441635210_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 33

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.