Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB zwolenników systemów AKTYWNYCH


Wuelem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam czy te wszystkie pozytywy mogą dotyczyć zastosowanych w zwrotnicach NS1000 kondensatorów.

W końcu same głośniki nie grają a sygnał przechodzi przez zwrotnicę.

 

Z jednej strony Beryl a z drugiej elektrolity.

Zwrotnice zawsze mają duży wpływ na finalny dżwięk kolumn, nie będzie inaczej ani w przypadku NS-1000. Tak na marginesie wygłądają nieżle. Pewnie się japończycy przy nich mocno napracowały :)

 

...tutaj jeszcze małe zdjęcie zwrotnicy z NS2000.

2000+g.jpg

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogowa deklarowane jest przetwarzanie 16 Hz, co by oznaczało konieczność zmieszczenia w środku tunelu o długości ok. 20 metrów. Jeśli kolumna tylko nieco ponad metr wysokości, to musi się on zawijać jakieś 10 razy. Każde zagięcie, to problemy z rezonansami, prędkością itp

Linie transmisyjne ( ogolnie mowiac, bo ich wariantow jest sporo ) oblicza sie w oparciu o rezonans cwiercfalowy, zatem w tunelu nie musi sie ukladac cala fala, ale jej cwiartka. Stad nawet jesli ktos bylby tak szalony, aby stroic tunel na 16hz, nalezaloby zrobic tunel o dlugosci okolo 5 metrow, a nie 20. Po drugie praktycznie nie stosuje sie TL bez tlumienia, zatem przy zastosowaniu odpowiedniego materialu tlumiacego i jego odpowiedniego ulozenia mozna obnizyc rezonans znacznie ponizej tego, co wychodzi z obliczen na cwiartke fali. Suma sumarum mozna zrobic TL o dlugosci 2 metrow, ktora bedzie dostrojona do 20hz. Klucz do tego to wiedza praktyczna, ktora bez watpienia posiadali konstruktorzy z firmy TDL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linie transmisyjne ( ogolnie mowiac, bo ich wariantow jest sporo ) oblicza sie w oparciu o rezonans cwiercfalowy, zatem w tunelu nie musi sie ukladac cala fala, ale jej cwiartka. Stad nawet jesli ktos bylby tak szalony, aby stroic tunel na 16hz, nalezaloby zrobic tunel o dlugosci okolo 5 metrow, a nie 20. Po drugie praktycznie nie stosuje sie TL bez tlumienia, zatem przy zastosowaniu odpowiedniego materialu tlumiacego i jego odpowiedniego ulozenia mozna obnizyc rezonans znacznie ponizej tego, co wychodzi z obliczen na cwiartke fali. Suma sumarum mozna zrobic TL o dlugosci 2 metrow, ktora bedzie dostrojona do 20hz. Klucz do tego to wiedza praktyczna, ktora bez watpienia posiadali konstruktorzy z firmy TDL.

Dzięki za dokładne techniczne wytłumaczenie TL, w pełni się z nim zgadzam. Z pełnym poziomem 20Hz nie mają najmniejszego problemu.

TDL RS TL mi już grają w domu kolejne tygodnie i ja się z dnia na dzień coraz bardziej zakochuję w doskonały dżwięk wyjątkowych kolumn :)

Edytowane przez elektroboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDL RS TL mi już grają w domu kolejne tygodnie i ja się z dnia na dzień coraz bardziej zakochuję w doskonały dżwięk wyjątkowych kolumn :)

Jestem fanem i konstruktorem kolumn TL, ale tych niestety nie mialem okazji sluchac. Czasami nachodzi mnie mysl o zrobieniu "klona" https://tdldiy.wordpress.com/ ale w oparciu o lepsze, nowoczesniejsze przetworniki. Wtedy nawet i aktywacja nie bylaby problemem :)

Swoja droga, posiadasz moze pomiar z wyjsc tunelow tych kolumn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Pojawiły się aktywne kolumny wolnostojące Nubert NuPro A-500 i A-700, podobnie jak monitory A-300 zbierają pozytywne recenzje:

 

http://www.nubert.de/nupro-a-700/p2350/?category=218

http://www.nubert.de/nupro-a-500/p2349/?category=218

 

a-500-a-700.jpg

Quadral Signum 90, Denon DRA-800H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się aktywne kolumny wolnostojące Nubert NuPro A-500 i A-700, podobnie jak monitory A-300 zbierają pozytywne recenzje:

 

http://www.nubert.de/nupro-a-700/p2350/?category=218

http://www.nubert.de/nupro-a-500/p2349/?category=218

 

a-500-a-700.jpg

...jeżeli ktoś lubi słuchać mega cyfrowe brzmienie ze sztucznie oraz mocno podbitym DSP basem. bo jak inaczej wyciągnąc 32Hz,-3dB z 5" głośniczka i miniaturowej smukłej kolumienki z której gabarytów można naturalnie dostać maksymalnie 50-60Hz? zgadzam się, najlepiej było by najpierw samemu posłuchać by oceniać. i chętnie zkorzystam jeżeli taką możliwość będę miał (Audio Show???). ale z parametrów oraz konstrukcji można się sporo dowiedzieć. no i z nich niestety wynikają pewne genetyczne predyspozycje kolumny, które niczego zbyt dobrego nie wróżą :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model A500 to rzeczywiście taki chudy “słupek”, ale już w A700 są dwa niskotonowe 180mm + jeden 180mm średniotonowy.

 

Na Audioshow raczej tej marki nie będzie, można posłuchać w Niemczech w dosłownie kilku firmowych salonach Nubert, wystawiają się też na niemieckich targach audio.

 

Tu na forum monitory A300 z 7” dołem zakupił użytkownik KYLE, w wątku “Głośniki komputerowe” można poczytać jego opinie:

 

http://www.audiostereo.pl/glosniki-komputerowe_31658.html/page__st__1830

Quadral Signum 90, Denon DRA-800H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

W przypadku zestawów aktywnych jest pewna pułapka, mianowicie elektronika. Mało kto dojdzie co napędza przetworniki. W przypadku niektórych producentów kolumn studyjnych jeśli rozwiązanie w jakiś znaczący sposób odbiegają od reszty konkurencji, zwyczajnie chwalą się tym co jest w środku (np tak jest w przypadku Event Opal).

Ostatnio zacząłem grzebać w elektrycznej części moich kolumn, a są to Yamahy msp7. Potencjał jest duży chociaż marzy mi się zrobienie takiej kolumny z aktywną zwrotnicą, osobnymi wzmacniaczami dla każdego przetwornika ale w wariancie bezkompromisowym.

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzy mi się zrobienie takiej kolumny z aktywną zwrotnicą, osobnymi wzmacniaczami dla każdego przetwornika ale w wariancie bezkompromisowym.

 

Najbardziej wymownym przedstawicielem takiej koncepcji jest model "Nautilus" firmy B&W. Czyli słynny ślimak. To jest 4-drożna konstrukcja z zewnętrzną aktywną zwrotnicą, która ma współpracować z 4 (identycznymi) końcówkami stereo lub 8 monoblokami. W zwrotnicy chyba przy okazji zainstalowano jakiś układ wspomagający kontrolę i zejście basu - spadek -6 dB jest na 20 Hz.

Fajnie, że tak duży producent zainteresował się tematem i wyprodukował taką kolumną, ale jednocześnie szkoda, że nie starczyło przekonania, by szerzej wypromować tę koncepcję. Chyba tego "ślimaka" można do dzisiaj zamówić. Zamiast więc robić można sobie coś gotowego kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Ciekawi mnie czy ktoś z klubu ma aktywne quested v2108 które chodzą mi po głowie, miałem event opale ale sprzedałem, teraz znów mi się marzy powrót do aktywnych , co prawda mam tannoye i bardzo je

lubię ale jako drugi system bym chciał aktywne quested , tylko że nigdy ich nie słyszałem

pozdrawiam z nowym rokiem

rs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyśliłem sobie kupić PASYWNE Quested (cena ok. 8 000 zł). Nie ma na stronie WWW dystrybutora, ale producent ma w ofercie. Napisałem dwa e-maile - bez odpowiedzi. Zadzwoniłem - też bez kontynuacji z ich strony. W związku z tym radzę sprawdzić serwis & obsługę, by nie zostać potem samemu.

Wszystko wskazuje na to, że monitory są znakomite. Mało kto robi pasywne, więc mój plan był bez słuchania, zakup w ciemno. Ale nie z mojej winy nie doszedł do skutku. Aktywnych nie rozważam. Najsensowniej by było spytać się o rekomendację, czyli studio, gdzie grają. Wprosić się na 10 minut, o ile na taką uprzejmość (informację) w ogóle można liczyć.

Aha, napisałem też e-maila do producenta w temacie dystrybucji w PL. Także bez odpowiedzi.

Czy można taką firmę polecić? Zdecydowanie NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Wuelem napisał:

Wymyśliłem sobie kupić PASYWNE Quested (cena ok. 8 000 zł). Nie ma na stronie WWW dystrybutora, ale producent ma w ofercie. Napisałem dwa e-maile - bez odpowiedzi. Zadzwoniłem - też bez kontynuacji z ich strony. W związku z tym radzę sprawdzić serwis & obsługę, by nie zostać potem samemu.

Wszystko wskazuje na to, że monitory są znakomite. Mało kto robi pasywne, więc mój plan był bez słuchania, zakup w ciemno. Ale nie z mojej winy nie doszedł do skutku. Aktywnych nie rozważam. Najsensowniej by było spytać się o rekomendację, czyli studio, gdzie grają. Wprosić się na 10 minut, o ile na taką uprzejmość (informację) w ogóle można liczyć.

Aha, napisałem też e-maila do producenta w temacie dystrybucji w PL. Także bez odpowiedzi.

Czy można taką firmę polecić? Zdecydowanie NIE.

Odsłuch kolumn w studio nagraniowym z studyjną, specyficzna akustyką niewiele nam da ?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby dlaczego?

W studiach też nie ma idealnych warunków. Jedyne co je różni to znają sposoby, by dźwięk był dokładnie taki jak trzeba w miejscu odsłuchu (czyli fotelu realizatora).

Co stoi na przeszkodzie, żeby właśnie tam usiąść?

Odpowiem sam: NIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wuelem napisał:

A to niby dlaczego?

W studiach też nie ma idealnych warunków. Jedyne co je różni to znają sposoby, by dźwięk był dokładnie taki jak trzeba w miejscu odsłuchu (czyli fotelu realizatora).

Co stoi na przeszkodzie, żeby właśnie tam usiąść?

Odpowiem sam: NIC.

Po co pytasz jak sam sobie odpowiadasz?

 

Konkretnie, porównując akustykę w studio nagraniowym do twojego salonu, pokoju jesteśmy na przeciwnych biegunach jeżeli chodzi o kwestie akustyki. Czas pogłosu, redukcja pierwszych odbić, spore ilości dyfuzorów itd itd.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że dodanie 4 dyfuzorów 60x60x20cm za kolumny zmieniło zaskakująco dużo. Skala zmian w studio vs twój salon, pokój będzie jeszcze większa a co za tym idzie zestawy głośnikowe zagrają zupełnie inaczej.

 

E: w kwestii dyfuzorów poruszamy się w paśmie 500Hz - 5000Hz, nie wspominam nawet co się dzieje poniżej tego ze zmianą kubatury, pułapek basowych, absorbcji itp.

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studio ma cel: mieć po prostu dobrą akustykę. Może być dobra i w studio i w prywatnym pomieszczeniu.

Każdym ustrojem akustycznym wpływasz na ilość dźwięku docierającego do uszu. I na sposób jego dochodzenia. W studiach dodatkowo chodzi o izolację akustyczną sąsiadujących ze sobą pomieszczeń. Tak samo jest np. w kinach - obok siebie jest kilka sal i mimo głośnego dźwięku on nie przenika. Jak ktoś zauważy sala kinowa też jest "głucha". Ale to wcale nie dlatego, że tak ma być.

Gdyby warunki w studiu były (co do zasady) idealne, to w monitorach aktywnych by nie było regulacji (głównie dla wysokich ale i dla niskich), co jest regułą w tych konstrukcjach.

Także w domu (i właściwie dopiero w domu...) słychać prawidłowo muzykę. To już inny temat, jak ocenia się monitory studyjne ze względu na "transferowalność" dźwięku na domowe systemy.

Godzinę temu, S0nic napisał:

Po co pytasz jak sam sobie odpowiadasz?

Bo tylko ja znam właściwą odpowiedź?

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając temat i trochę teoretyzując...

 

Idealnym rozwiązaniem byłby 3 drożne monitory + 2 suby w rogach do dopasowania do pokoju  < 80Hz.

W tych 3 drożnych monitorach widziałbym regulacją dla tweetera i woofera o max 6dB na potencjometrze co 1 dB.

Można sobie ustawić wg upodobań. Jak przyjdzie ochota na zmiany to zmieniamy nieco strojenie i mamy zupełnie inne brzmienie ?
Regulacja wyłącznie głośnością bez żadnych equalizacji cyfrowych.

 

Czy to popsułoby zszycie przetworników?
 

 

 

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, S0nic napisał:

Idealnym rozwiązaniem byłby 3 drożne monitory + 2 suby

Monitor 2-drożny będzie wykazywał wyższość nad 3-drożnym - mogąc pozwolić sobie na skonfigurowanie z subwooferem.

Tak więc idealnie to 2 drogi - z regulacją.

Subwoofer nigdy nie w rogu pokoju - chyba że kupiliśmy takie, że brakuje im mocy (potrzebnej nam). A już 2 w rogu, to piki częstotliwości wynikających z modów pomieszczenia (jego wymiarów) będą GIGAntyczne.

2 godziny temu, S0nic napisał:

< 80Hz.

 

2 godziny temu, S0nic napisał:

co 1 dB.

Rozważając teoretycznie, lepiej te regulacje zrobić we wzmacniaczu niż komplikować kolumnę. W osobnym wzmacniaczu - to kompletu. W konstrukcjach PRO to wszystko jest w kolumnie, bo nie praktykuje się niezależnych wzmacniaczy. W wersji domowej należy (według mnie) te sprawy odseparować. W ten sposób można zaproponować set tańszy i droższy - zależny od mocy końcówek (duża moc - do niedawna - kosztowała sporo).

Nikt tego nie robi, odrzucamy DIY - zostaje poteoretyzować. Albo zestawić coś na bazie wybebeszenia zwrotnic pasywnych z gotowych kolumn (znajdą się fajne - do np. 2000 zł za używane), kupić zwrotnicę PRO (są nawet za 300 zł - nowa) i do tego wzmacniacze w klasie D (dobre można kupić za ok. 400 zł/sztuka). I mamy kozacki system za względnie tanio. Nie uwzględniłem subwoofera/-ów w kalkulacji. Jak się postarać za 5 000 zł można złożyć coś, co będzie killerem. Do tego będzie czym kręcić, gdy takie ciągoty ktoś ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, soundchaser napisał:

Czemu? Przecież to są świetne głośniki.

tak potwierdzam, to są świetne głośniki, ale jak zwykle my szukamy tych najlepszych,więc  sprzedałem.

po za wieloma zaletami , jedna wada dla mnie to "mała muzykalność, albo inaczej trochę słabszy środek /średnie tony . oczywiście dało by się z tym żyć  - to na prawdę fajne monitorki.

pozdro

rs

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Wuelem napisał:

Monitor 2-drożny będzie wykazywał wyższość nad 3-drożnym - mogąc pozwolić sobie na skonfigurowanie z subwooferem.

Tak więc idealnie to 2 drogi - z regulacją.

Subwoofer nigdy nie w rogu pokoju - chyba że kupiliśmy takie, że brakuje im mocy (potrzebnej nam). A już 2 w rogu, to piki częstotliwości wynikających z modów pomieszczenia (jego wymiarów) będą GIGAntyczne.

Ustawienie w rogach pomieszczenia to bardzo dobra i polecana opcja. Na wykresie podbicia i spadki sa w innych miejscach i wzajemnie się pokrywaja. Mówię o monitorach + sub. Chodzi o to żeby ustawić suba tak, żeby odległosci od ścian były inne od tych które ma monitor. 

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, S0nic napisał:

Ustawienie w rogach pomieszczenia to bardzo dobra i polecana opcja.

Zmień doradcę. Takie pomieszczenie w MAKSYMALNYM stopniu pobudza mody pomieszczenia związane z trzema wymiarami pomieszczenia.

To po prostu katastrofalny błąd - ustawienie w NAJGORSZYM akustycznie miejscu.

Tłumaczyć to może tylko niewydolność suba (już o tym napisałem) i "na ucho" chcemy ratować sytuację (ilości, nie jakości). Krótko: jeśli ktoś poleca takie ustawienie - się kompromituje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Wuelem napisał:

Zmień doradcę. Takie pomieszczenie w MAKSYMALNYM stopniu pobudza mody pomieszczenia związane z trzema wymiarami pomieszczenia.

To po prostu katastrofalny błąd - ustawienie w NAJGORSZYM akustycznie miejscu.

Tłumaczyć to może tylko niewydolność suba (już o tym napisałem) i "na ucho" chcemy ratować sytuację (ilości, nie jakości). Krótko: jeśli ktoś poleca takie ustawienie - się kompromituje.

 ?

Ah te profesjonalne studia nagraniowe i ich kompromitacje ?

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dyskutuj z wiedzą i faktami. Takie podaję.

Masz przeciwne dane i są prawdziwe? Podaj źródło, argumentuj.

To co napisałem jest do udokumentowania. Nie prosisz, to się nie wysilam. Do tego to takie podstawy, że gdybym sam zaczął o tym "przypominać" ktoś by się mógł obrazić. Jest proste wyjście: namów daną osobę do udziału w temacie albo zacytuj jej wypowiedź.

Gwarantuję, że jeśli zacytujesz moją wypowiedź, to wycofa się z chęci wejścia w dyskusję. Bo nikt nie chce się kompromitować pod nazwiskiem.

A ode mnie masz już napisane. Skorzystaj albo nie, to już nie moja sprawa. Niemniej to rzetelna wiedza - powiedzmy książkowa. Więc możesz sam zweryfikować.

***

Kolumn też nie stawiasz w narożniku (choć to najprościej) - i teraz pytanie dlaczego?

Jeśli wiedza nie przemawia (nie masz chęci weryfikować), to przykład to samo jasno pokazuje. Masz kogoś z "profesjonalnego studia", kto zaleca ustawienie kolumn w rogach?

Odpowiem sam (bo to lubisz najbardziej): NIE

?

Bez uśmieszku nie ma postu, więc dodaję. U mnie przynajmniej nie przykrywa braku argumentów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, S0nic napisał:

Najwyraźniej nie jest to kompromitacja i najgorsze miejsce.

Krótko: JEST

Zasady fizyki są jedne.

I nie warto nazywać tej klitki studiem. Za to warto wniknąć nieco w teorię (jest masa książek i publikacji), by nie bronić przegranej sprawy.

Jedyne na obronę jest to, że w tym "kiosku" właściwie nie ma innego miejsca. Ale danie 2 subów to już idiotyzm - to tylko pogarsza sprawę. Dwa suby przydają się wtedy, gdy chcemy rozszerzyć obszar prawidłowego odsłuchu, a tu jak wół jedno siedzisko. Więc podwojony problem przy zerze korzyści.

Ponieważ Arek nie jest mi obcą osobą (hasło: Olsztyn) - możesz mu przekazać moje uwagi. ?

***

A potem opinie, że subwoofery są be, bo bas się ciągnie i nie ma spójności. A jak ma być???

Edytowane przez Wuelem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Wuelem napisał:

Krótko: JEST

Zasady fizyki są jedne.

I nie warto nazywać tej klitki studiem. Za to warto wniknąć nieco w teorię (jest masa książek i publikacji), by nie bronić przegranej sprawy.

Jedyne na obronę jest to, że w tym "kiosku" właściwie nie ma innego miejsca. Ale danie 2 subów to już idiotyzm - to tylko pogarsza sprawę. Dwa suby przydają się wtedy, gdy chcemy rozszerzyć obszar prawidłowego odsłuchu, a tu jak wół jedno siedzisko. Więc podwojony problem przy zerze korzyści.

Ponieważ Arek nie jest mi obcą osobą (hasło: Olsztyn) - możesz mu przekazać moje uwagi. ?

***

A potem opinie, że subwoofery są be, bo bas się ciągnie i nie ma spójności. A jak ma być???

Bas jest bardzo dobry a słuchałem chyba z 20 zestawów w kwotach mieszkań. Z całym szacunkiem ale z tego co pamiętam to twój pokój jest mniejszy niż to studio a masz 2x18", dlatego nie rozumiem nabijania się. Uwag nie przekazuje bo nie jestem niczyim pośrednikiem. Szczerze, to nie widzę sensu kontynuacji tej rozmowy.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 5.01.2021 o 23:05, Wuelem napisał:

W konstrukcjach PRO to wszystko jest w kolumnie, bo nie praktykuje się niezależnych wzmacniaczy.

Tu wzmacniacze są na zewnątrz:

https://www.infoaudio.pl/artykul/391,aktywne-zestawy-lipinski-sound-porownanie-koncepcji-wywiad?utm_content=&utm_campaign=Wiosenne%20rozmowy%20o%20audio%20-%20Lipi%C5%84ski%20%2F%20Skulimowski.%20&utm_term=info%40baltlab.pl&utm_source=Newsletter&utm_medium=email

A to model PRO. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.