Jump to content
IGNORED

kolumny 3 ohm do amplitunera 6 ohm?

Andrzej F.

Recommended Posts

Witam!

Jestem początkujący, dlatego chciałem zadać pytanie, które doświadczonych wygów może rozbawić, ale dla mnie jest to istotne. Kupiłem amplituner onkyo 608 i jeszcze nie kupiłem do niego kolumn, w związku z czym chciałem podpiąć pod niego kolumny ze starego zestawu kina domowego samsung ht xq 100. Jak wyczytałem amlituner ma 6 ohm a kolumny 3 ohm - czy mogę je bezpiecznie ze sobą połączyć. Nie zamierzam katować tych urządzeń, tyle by dało się je testować przy oglądaniu telewizji i filmów z BD. Czytałem już wiele artykułów o tym na tym forum i nie tylko, ale im więcej wiem tym więcej mam wątpliwości. Bardzo dziękuję za pomoc.

Hidden Content

Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

po pierwsze amp onkyo 608 przyjmuje obciazenie glosnikow 4 ohm !! natomiast tych glosnikow do niego nie podlaczysz po pierwsze nie da sie po drugie to sie mija z celem masz dobry amplituner a chcesz do niego zastosowac takie parchy plastikowe. kup jakies uzywane tanie glosniczki i ciesz sie prawdziwym dzwiekiem. w kazdy mraize te glosniki sa dedykowane tylko do zestawow combo nie nadaja sie do niczego innego

Hidden Content

Dziękuję za odpowiedź - faktycznie sprawdziłem jeszcze raz na stronie Onkyo i jest 4 ohm. Co do podłączenia do jest to rozwiązanie dosłownie na miesiąc, bo później kupuję do niego zestaw kolumn MonitorAudio Bronze - takie polecił mi sprzedawca jako najlepiej brzmiące do tego amplitunera.

Hidden Content

Jeżeli dla amplitunera wyspecyfikowano nominalne obciązenie 4 ohm, to nie powinno mu się nic stać jeżeli podłączysz kolumny 3 ohm'owe. Tylko nie katuj za bardzo i traktuj to żeczywiście jako rozwiązanie tylko tymczasowe.