Skocz do zawartości
IGNORED

monitory aktywne a podłączanie źródeł


muria

Rekomendowane odpowiedzi

W jaki sposób podłączyć do jednego wejścia XLR komputer, CD oraz gramofon? Wiem, że źródła cyfrowe można podłączyć do DACa i jazda dalej do wejścia XLR w monitorze, ale co z gramofonem? Czy człowiek jest skazany na ciągłe podmienianie kabli ze źródeł?

 

Zadałem to pytanie ponieważ bardzo powoli przymierzam się do systemu aktywnego. Zastanawiałem się pomiędzy APS Aeon a JBL LSR4328P (te drugie mają rzekomo większy bas i bardziej konturową charakterystykę- jak dla mnie lepiej do metalu).

APSy mają tylko jedno wejście XLR, za to JBL ma Coaxial SPDIF, cyfrowe XLR oraz analogowe XLR i jack- więc z toru znika DAC a zostaje tylko przedwzmacniacz gramofonowy z kablem chinch-XLR (istnieje taki kabel czy trzeba samemu robić?)

 

Czy jest gdzieś w okolicach Warszawy możliwość odsłuchu (albo nawet porównania bezpośrednio) jednych i drugich monitorów?

Można zastosować coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) albo jakiś preamp z prawdziwego zdarzenia. Przelotki RCA-XLR można bez problemu kupić, wszystkie możliwe konfiguracje.

 

pzdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>christophern

Dzięki za linka. Niestety według mnie jest to trochę obejście, bo oprócz DACa i preampu pojawia się między nimi a monitorami jeszcze ten pasywny kontroler głośności- trochę tego za dużo!

 

Jeśli chodzi o wtyki w APSie- patrzę na obrazku i rzeczywiście ma dwa typy ale zrobione jako jedno gniazdo.

 

Ciekawym jakości DACa w JBL (chociaż pewnie i tak różnicy bym nie usłyszał).

 

Poszukam sobie jeszcze innych monitorów w cenie około 5-6tys z większą ilością wejść dla "porównania".

 

Na marginesie- świetnym pomysłem według mnie jest dołączony pilot do JBLa- zgłaśnianie, ściszanie, włączanie, wyłączanie- wszystko co normalne i podstawowe a czego nie ma za często w monitorach.

Popatrzyłem sobie w instrukcję od jakiegoś Behringer- tam jest podobnie jak z częścią analogową w JBL- czyli są dwa wejścia analogowe ale zająć można tylko jedno.

Z kolei w instrukcji od ADAMa A8X piszą "Connect your sound sources or mixing console to the speaker. Verify which type of connector to use. The RCA connectors are designed to receive

unbalanced, the XLR connector balanced signals." Nie wiem czy oznacza to, że mogę do jednego podłączyć sobie DAC a do drugiego preamp gramofonowy, bo nigdzie w instrukcji nie pisze, że można zająć tylko jedno gniazdo wejściowe.

No właśnie tak to ADAM napisał, że za bardzo nic nie wynika x-P

 

Ale ADAM nie mają przełącznika wyboru wejścia (jak większość monitorów), więc Ja bym nie ryzykował.

 

Może i to nawet zagra bez wybuchu ... ale ew. szumy będą się sumować z dwóch źródeł.

Przejrzałem oferty od:

Behringer

ADAM

Dynaudio

Tannoy

Genelec

Yamaha

M-Audio

i jeszcze ze 2 firmy jakie mi już wyleciały z pamięci

 

ŻADNA nie ma w ofercie odpowiadających mi monitorów!

Aż dziwne, część z nich oczywiście ma wejścia cyfrowe i analogowe ale są to monitory albo bliskiego pola albo z 6 calowymi wooferami albo o zbyt wysokiej cenie.

 

No nic, będę musiał odsłuchać gdzieś te JBLe. Moje miejsce odsłuchowe jest w odległości 2,5 m od dowolnego z monitorów, teoretycznie jest to za dużo nawet na monitory średniego pola. Bez odsłuchu jednak nie da się już nic więcej powiedzieć (zresztą JBL ma w zestawie mikrofon korygujący odbicia itd więc pewnie poprawiłby brzmienie).

 

Dzięki za odpowiedzi! Jak te monitorki okażą się jednak kupą, to wtedy zostanę przy systemie pasywnym a to jest już oddzielny temat.

Hmmm, a może jakaś karta dźwiękowa przeznaczona na rynek pro np. Focusrite Saphire Pro 24 ma wejścia analogowe, cyfrowe zarówno coaxial jak i optical no i z komputerem poprzez FireWire, tylko trochę zbędnych rzeczy jak preampy mikrofonowe dodatkowo, ale tak po za tym potrafi pracować w trybie stand alone i chyba spełniała by swoją rolę. Inne ciekawe propozycje to KRK ERGO, Lexicon czy TC Electronic. Jakość tych urządzeń świetna, a możliwości podpięcia wielu urządzeń znacznie większe niż do typowego DAC.

Dzięki za linki, ta karta dźwiękowa rzeczywiście ciekawa. Tylko niestety wciąż jest to kolejny element toru. I tak gramofon ma drogę:kabel do preampu-kabel do tej karty-kabel to monitora.

Problem, że nie da się tego odsłuchać wygodnie, np. jeden zestaw to APS właśnie z tą kartą i jakimś pre, drugi to JBL tylko z pre.

Taka ciekawostka jeszcze. Przedwczoraj wysłałem wiadomość do studia Circle Of Sound z zapytaniem czy mogą porównać monitory aktywne JBL LSR 4328P z kolumnami pasywnymi Paradigm Monitor 11v.6, gdyż jak się fartem okazało mają oba zestawy a sam gdybym został przy pasywnym systemie to rozważałem właśnie te Paradigmy jako kolumny ogólnie polecane do rocka i metalu z teoretycznie bardzo mocnym basem.

Treść odpowiedzi na moją wiadomość:

 

"Hello,

I use subs with both products because I need to hear the sub sonic frequencies for mastering. If I were to do without amps and wanted the max bass I would purchase the JBL's because of their frequency response without the sub. Do you want a two or three way system though? The JBL's with the RMS software allow you to adjust them to the room and your personal preference (with a computer). As far as the most accurate though I would have to give that to the Paradigms. One thing about the M11's is they tend to be a bit bright but break in quite nicely over a couple months of use so you must wait for them. If you plan to use a mixer of some sort to handle all of the inputs from the varies attached devices, I would recommend you use the analog outs to the analog inputs on the JBL's as the volume is a bit low using the SPDIF inputs untill things get normalized which is most commonly done through software also. The JBL's are more of a nearfield monitor so if you want to listen from across the room, consider the Paradigms. If you go to the M11's buy a good clean power amp. The Pardigms are very efficient and have a high sensitivity so the power is just so you don't send distortion through them and blow them out.

Cheers,

Rick

www.circleofsound.net"

 

Odpowiedź mnie zaskoczyła. Wynika, że Paradigmy mają:

-większą detaliczność

-słabszy bas

-więcej wysokich tonów

 

Spodziewałem się dokładnie odwrotnych rezulatatów.

Jak będzie kasa to przesłucham te Paradigmy, niestety wciąż nie mogę znaleźć miejsca gdzie mogę przesłuchać jeszcze te JBL. Popytam w salonach.

pzdr

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.