Jump to content
IGNORED

Elementy w preampach gramofonowych


ahaja

Recommended Posts

Witam.

Zamierzam wykonać preampa. Jakie elementy jaki mają wplyw na brzmienie ( opampy, kondensatory, rezystory ).

Czy lepiej wykonać dual mono? Napiszcie o swoich doświadczeniach - pomoze mi to właściwie podejść do sprawy i nie spieprzyć tego. Za wszelkie sugestie z góry dziekuje.Pozdrawiam

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Krystian Majer>>>>

Witam ! Tak przy okazji, ponieważ kiedyś pytałeś co można poprawić w analogu. Jeśli dalej grasz na tym samym gramofonie to pozwole sobie zachecić Cię do wymiany kabla łączącego gramofon z pre i ew. dalej (jeśli masz jeszcze fabryczny). W moim "adamie"zrobiłem tak za radą niezawodnego Kornela z Puzona. Wymieniłem na "KLOTZ" (jakiś podstawowy model mikrofonowy). Masa oraz ekran osobno dla każdego kanału. Bez wtyków i gniazd (jedynie oczywiście do wzm). To się da zrobić na 1023. Same bezpośrednie lutowania. Będzie dobrze a jeszcze lepiej po wywaleniu fabrycznej podkładki gumowej i zastąpieniu jej siatką antypoślizgową,Tak tak. to taka drobna siateczka z bardzo miękkiej gumy , posiadajęca jednak pewną masę. Płyta zostaję jakby przyssana do talerza i jast jej miękko i przyjemnie i nic nie drży. Trzeba tylko zatrzymywać talerz przed jej ściąganiem. Poważnie !! Efekt bardzo mnie zadziwił. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zdobyłem pre na tranzystorach - rzecz ma swoje lata. Pytanie: co w nim wymienić? Kondensatory, rezystory, tranz - jaki wplyw to bedzie mialo na dzwiek? Po poludniu napisze jakie to sa elementy.

pozdrawiam

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

tomekkk>

 

Ja zakupilem juz gramofon z zamontowanymi gniazdami RCA. Dlugo sie meczylem z poprowadzeniem masy. Za Rada Bryana udalo mi sie zlikwidowac praktycznie caly przydzwiek. Tak ze sluchajac na HD-600 nie slysze nic. W przyszlosci po wymianie elementow w 1023 chcialbym go zamontowac w srodku. Wtedy od gniazd RCA lecialby juz sygnal wzmocniony i ekranowany.

 

A slipmate tez zamierzam wmienic. Mam nadzieje ze troche pomoze a do tego efekt wizualny lepszy. Ale chcialbym zakupic cala czarna. Wszedzie niestety tylko DJ-skie i z roznymi dziwnymi wzorami. Moze ktos wie gdzie zakupic cala czarna dobra slipmate.

Link to comment
Share on other sites

Krystian Majer

Możesz mieć pewien problem z ulokowaniem 1023 możliwie daleko od transformatora. Poza tym co z zasilaniem bateryjnym - i tak musi być przecież na zewnątrz. Niewątpliwy pozytyw takiego rozwiązania to max. skrócona droga od ramienia do 1023. Ja jednak wolę unikać wtyczek i gniazd jeśli to tylko możliwe. Sumując te wszystkie drobne kroki, a wiec wymiana wkładki, poprawna kalibracja, wymienione częsci w 1023, wymieniony kabel, inne prowadzenie masy, skrócenie drogi i lutowanie zamiast wtykow oraz dobre i czyste (baterie) zasilanie plus owa siatka gumowa osiągnąłem zadowalający efekt. Wystarczająco dobry aby zasłuchać się w muzyce , co nie zawsze zdarzało sie przy CD. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Z transformatorem nie bedzie problemu bo wyrzucilem go na zewnatrz. W srodku bedzie przedwzmacniacz. Z ramienia przewody przylutowane do niego i z niego do gniazd RCA w gramofonie. Pozniej juz tylko zwykly interkonekt do wzmaka. Jesli efekt bedzie nie zadowalajacy to zostawie go na zewnatrz. Ze srodka wyprowadze tylko dwa przewody do zasilania bateri.

Ostatnio przez przypadek zwarly sie przewody chyba na jakis czas i napiecie spadlo z 21 do ok 16V. Trzeba z tym uwazac.

Slipmate juz zamowilem reloopa. W voice.com.pl maja cala czarna ale kosztuje 38zl. Rellopa kosztuje 18,70.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie tego spadku napięcia. Może głupio pytam lecz czy zainstalowałeś wyłącznik lub czy rozpinasz baterie. Jeśli nie, to to jest powodem spadku napięcia. Sprawdzałem miernikiem - bez odcięcia zasilania układ pobiera prąd również gdy nie pracuje. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

igod>>

Chłopie złoty ! Nie ma czegoś takiego jak srebrna cyna i dobrze o tym wiesz. Może być cyna lutownicza z domieszką 4%Ag.O tym też dobrze wiesz więc nie rozumiem o co chodzi !? Poradź coś ludziom jeśli możesz a nie baw się w ciągłe dogadywanie na tej i innych grupach, Chyba ,że chcesz się wyłącznie dowartościować. No to powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

_igod_ Napisałem dla odmiany,żeby się nie czepiać - coś o sobie:

 

 

Jestem audiofilem - lubie dźwięki. Audiofil to dobry człowiek - jestem dobry.. Utożsamiam sie z tą grupą - to świetni kumple i tak samo jak ja zakręceni pozytywnie.. Człowiek który lubi muzykę może też być audiofilem . Audiofil słucha muzyki , kompletując cały czas sprzet. Podczas słuchania nie zastanawia sie, słucha pięknej muzyki. Dobiera czasem kabel który ma dodać skrzydeł jego zestawowi.Aby być prawdziwym audiofilem nie musisz mieć dobrego słuchu. Nie musisz mieć super drogiego sprzętu. Nie wystarczy miesięczniki, aby mieć duże rozeznanie w modelach i firmach. .

Audiofil nie musi byc bogaty. Dobrze , gdy potrafi zreperować gniazdko lub podłubać trochę w sprzęcie - wychodzi taniej. Jeśli audiofil ma żonę to jest Ona jego muzą, Audiofil nie musi mieć niesamowitych umiejętności słuchowych żeby być audiofilem .. Audiofil który słyszy różnice w kablach,nie musi niczego udowadniać, sceptykom, którzy przez pomyłkę weszli na strony, gdzie wypowiadają sie ludzie o swoim hobby.. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, przyjmujemy to i tyle , jeśli za każdym razem kiedy ktoś opisuje swoje wrażenia z odsłuchu nowego kabla, wpiepsza swoje te same wyślizgane trzy grosze to sie irytujemy za zaśmiecanie forum.

Ponieważ nie naraziłem sie nigdy nikomu ( jeśli tak to niechcący, ) Podaję swój e mail waldo@radiozet.pl

To dobrze ,że są audiofile na świecie , jest wesoło i jest o czym pogadać. To dobrze ,że wśród nich są ludzie którzy mają olbrzymie doświadczenie w wielości sprzętu i jego budowie. Dzieki im za dzielenie sie wiedzą , dzięki nim jestem mądrzejszy.

Link to comment
Share on other sites

tomekkk wydawało mi się, że moja odpowiedź jest wartościowa.

 

Każdy element w torze jest ważny, a "srebrna cyna" to taka metafora. Jeśli już wymianiać kable na lepsze, to dobrze przylutować je porządną cyną, prawda?

 

 

Nie wiem dlaczego się czepiasz. Jeśli masz jakieś problemy możemy to załatwić prywatnie, a nie zaśmiecać forum.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Panowie! Zadałem na początku pytania i fajnie byłoby, gdyby ktoś mógł pomóc. Od mniej więcej pół roku "gramofonuję" się intensywnie, b. mi się to spodobało i chciałbym aby było jeszcze lepiej - stąd pytania.

Pozdrawiam Krzysztof

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Witam! Ja chciałbym trochę na temat jeśli wolno... Nie mam zbyt dużego doświadczeia w budowaniu

preampów, a te , które mam zdobywałem metodą prób i błędów. Zacząłem od tzw. kitów. AVT, Jabel,

Nord, Velleman mają je w swoich ofertach. Poza tranzystorowym Jabelem żaden nie wzbudził mojego entuzjazmu, miały

ogólnie niskie poziomy wyjściowe i obsługują tylko wkładki typu MM. Następny etap to projekty wyjete ze stron www.

Wykonałem cztery modele na: NE5532, OPA2134, LM6172, AD797. Efekty były różne, koszty wykonania też.

Najlepiej (po opanowaniu wzbudzeń i spłacie kredytu na zakup;-) ) wypadł preamp na AD797 obsługujący wkładkę MC ortofona.

Zaletą konstrukcji na opampach jest ich spora elastyczność- można je dostroić indywidualnie do każdej wkładki

są do nich wyczerpujące opisy na stronach (kity nie miały prawie żadnych "wyjaśnień").

Ostatnią konstrukcja jaką wykonałem jest preamp na tranzystorach BF244 na wejściu i dalej na BC109.

Używam go od miesiąca i chyba już pozostanie. Pracuje z wkładką MM i przynajmniej dla mnie brzmi rewelacyjnie.

Jeżeli chodzi o układy to poza kitami wszystkie budowałem w postaci dual mono, elementy dobierane parami

na każdy kanał, zasilanie tylko bateryjne!

Link to comment
Share on other sites

>Alexander

Dzięki za sugestie. Czyli jednak zdecydowanie dual mono. Czy możesz mi podesłać jakieś linki o preampach zktórych korzystałeś?

Będę dżwięczny.

Pozdrawiam Krzysztof

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

Ach, fade, dopiero załapałem. Przeczytałem. Igod faktycznie interesująco się przedstawił. "O mnie"... Trudno dyskutować tak osobiste wyznania, zauważę więc może że od czasu "o mnie" jazza, mało co zrobiło na mnie tak głębokie pozytywne wrażenie. Ciekawe gdzie ci niegodziwcy, którzy podobno tak naciskali na powstanie tego manifestu?

Żeby było na temat dorzucę, że darkul wie dobrze, oj dobrze, co wsadzać do preampów, przyciśnijcie go, opłaci się :-)

Link to comment
Share on other sites

Podstawy!

-Krotkie sciezki,najlepiej prowadzone plynnymi esami,by elektrony lbow nie rozwalaly.

-Madre[odpowiednie]prowadzenie masy,to podstawa bez tego ni ..........!

-Jak najmniejsze elementy[gabaryty],dokladne tol.pon.1%w filtr.RIAA

-Osobiscie prefer.scalaki sczegolnie 2k/1obudowie[zmniejsza rozmiary],sam stosoje LM6172/OPA2604/LM833.

Sa tez fajne kostki pojedyncze jak INA103/OPA552/czy wpelni symetryczny doskonaly OPA1632 na ktorym robie najwyzsze stopnie[tez liniowe]

-Zasilanie najlepsze z akumulatorow np.2*12V DC,da nam przyzwoite +/-12V DC.

-Zasilanie kostek na sztywno,bez zadnych cewek, dlawikow badz rezystorow!

-Obudowa/tylko nie ze stali magnetycznej!

-Znalezienie dobrego punktu podlaczenia masy [ekranu]ze zrodla.

Zrobienie dobrego phono jest stosunkowo najtrudniejsze z wszystkich form segmentow toru fonicznego,a wszczegolnosci na lampach np[nuvistorach-bo te sa najbardziej predysponowane do uzycia w phono]

W razie czego to koledze doradze.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dzięki >Alexander, >darkul

Czy zdobycie tych układów jest trudne?

Jak wypada porównanie preampa na tranzystorach w stosunku do tych budowanych na bazie opamp'ów?

Pozdrawiam Krzysztof

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Hello.

Na razie zabieram sie za zabawę z pre na trnzystorach. Są tam takie o oznaczeniu 309 - co moglibyście mi polecić zamiast tego?

Krzysztof

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.

Mam już pre na tranzystorach więc czas na pre z układem. Zamówiłem kit avt

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Jest tam układ TDA 2320A. Moje pytanie: czy mogę do tego preampa zamiast tego TDA wsadzić np 2 OPA 627? Jeśli tak to czy wiąże się to z jakąś/jakimiś większymi zmianami, które musiałbym wprowadzić?

Dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam Krzysztof

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie: który z rezystorów w tym układzie odpowiada za wzmocnienie ? Ponoć ten układ gra cicho więc może w razie czego można by wymienić rezystorek na inny.

Pozdrawiam Krzysztof

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.