Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Zwolenników (i nie tylko) korektora cyfrowego firmy Behringer DEQ2496


jareks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i to mnie zastanawia ... bo warto odnotować, że korekcja wprowadzana w trybie dual mono działa tak, że szum leci z obu głośników, ale tylko w jednym jest korygowany.

 

ja póki co jadę na korekcji zrobionej w trybie dual mono dla obu kanałów osobno z odłączaniem głośników.

 

i kto odpowie, który tryb postępowania jest lepszy i dlaczego?

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to mnie zastanawia ... bo warto odnotować, że korekcja wprowadzana w trybie dual mono działa tak, że szum leci z obu głośników, ale tylko w jednym jest korygowany.

 

ja póki co jadę na korekcji zrobionej w trybie dual mono dla obu kanałów osobno z odłączaniem głośników.

 

i kto odpowie, który tryb postępowania jest lepszy i dlaczego?

 

Proponuje ustawiac w trybie dual mono, a na koniec zrobic pomiar szumu z obydwu glosnikow na raz i recznie skorygowac odstepstwa od ustalonej krzywej.

 

Ja osobiscie uzywam tylko EQ parametrycznego. Ustawiam go recznie, podgladajac na biezaco zmiany na wyswietlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

proponuję, jeszcze jedną zabawę z DEQ

 

główka mikrofonu w tym samym miejscu tylko zmieniamy ustawienie mikrofonu.

1. poziomo

2. pod kątem

3. pionowo

 

he, he ... i które jest prawidłowe?

bo wyniki pomiarów różnią się bardzo mocno.

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety na stronie behringera nie ma charakterystyki kierunkowej ... w sumie nie ma żadnej :o(

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zrobić/kupić przejściówkę RCA/XLR :o)

w necie znajdziesz mnóstwo rozwiązań diy/gotowych.

od prostych-prościutkich do bardziej zaawansowanych z trafo.

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi jak wysłać sygnał z behringera DEQ2496 po analogu jeżeli wzmacniacz ma wejścia typu RCA?

 

http://www.mdbaudio.pl/pl/p/DIE-HARD-DHMA520/308post-1391-001667700 1301163635_thumb.jpg

 

lub

 

http://www.mdbaudio.pl/pl/p/Procab-REF7011.5/78post-1391-043368100 1301163673_thumb.jpg

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi z pewnością będę potrzebował dalszych.

Przejściówki z XLR na RCA już mam i w tym połączeniu sygnał jest o wiele głośniejszy a przez to wydaje się bardziej dynamiczny niż po optyku, gdzieś pewnie można zmniejszyć głośność tego sygnału, ale gdzie tego na razie nie wiem?

Wstępnie zrobiłem kilka pomiarów akustyki za pomocą mikrofonu, nie jestem do końca przekonany czy wszystko robię dobrze, ale przyznać muszę iż mimo że dokonałem ostatecznie pomiaru szumem z dwóch kolumn na raz(a podobno każdy kanał z osobna mierzony daje lepsze efekty) to wyniki jakie otrzymałem bardzo minie satysfakcjonują, zrobiło się czyściej i klarowniej w całym zakresie częstotliwości a przypuszczam że można jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś podpowiedzieć co trzeba uczynić żeby przy automatycznej korekcji obu kanałów osobno był brany pod uwagę także zakres częstotliwości poniżej 100Hz? Bo puki co ten zakres u mnie przy korekcji nie jest ruszany, no chyba że tak ma być ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed rozpoczęciem korekcji musisz resetować ścieżkę, tak aby wszystkie punkciki się "zaświeciły" na poziomie 0dB i dopiero wtedy naciskasz start

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew, problem w tym że właśnie od początku robiłem tak jak napisałeś powyżej a mimo to korekcji poniżej 100Hz nie ma.

 

Wyniki pomiarów dla każdego kanału z osobna są dosyć mocno różne u mnie w pomieszczeniu, co mnie osobiście dziwi gdyż pomieszczenie mam idealnie symetryczne, kolumny ustawione względem ścian idealnie tak samo, to samo z ustrojami rozpraszającymi oczywiście pozycja odsłuchowa dokładnie pośrodku między kolumnami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie robił korekcji <100Hz i miałem doła ;o)

Dopiero jak zacząłem robić przed pomiarem reset, zaczęło działać jak należy.

Robię w skrócie tak. Reset kanału lewego. Reset prawego. Pomiar lewego. Reset prawego. Pomiar prawego.

 

Popróbuj jeszcze. Powinno zadziałać. A co do asymetrii wyników ... to nic nie napiszę.

Ja mam niesymetryczne ustawienie i nie dziwiło mnie, że wyniki są niesymetryczne.

 

Inną sprawą jest to, że po pomiarze w pewnym momencie przestaje pokazywać wyniki <100Hz, ale jak kliknie się na guzik DEQ to widać, że trzyma te ustawienia.

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Wykonałem już w sumie z kilkadziesiąt pomiarów u mnie w pomieszczeniu i jeżeli wierzyć autokorekcji to problem mam z podbiciem o kilka db w zakresie:

- 30Hz, po korekcji niestety skończyły delikatne wibracje występujące niekiedy przed korekcją.

- 100Hz-200Hz, po skorygowaniu tego zakresu przede wszystkim odczułem dużą poprawę na wokalach(brak muczenia,buczenia)

 

Jak się okazało podbicia to nie jedyny problem, innym problemem u mnie jest także dziura kilku decybelowa w zakresie 50Hz-80Hz, po zasypaniu tego dołka jakoś wydaje mi teraz tego zakresu zbyt dużo, no ale myślę że jest to wina kilkuletniego, nie świadomego przyzwyczajenia się do owego dołka(spaczenie słuchu)

 

Zastanawiam się nad tym czy aby nie powinno się robić korekcji poniżej 100Hz puszczając szum z obu kolumn na raz, gdzieś chyba czytałem coś na ten temat ale nie pamiętam gdzie to było, a Wy co na ten temat sądzicie?

 

Aha i jeszcze jedno pytanie w menu UTILITY w pozycji GEQ MODE należy ustawić UNCORRECTED czy TRUE RESPONSE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Witam !

 

Mam kilka pytań -jeśli ktoś może, niech odpowie, choć są to pytania laika :

- Behringer DEQ to zaawansowany procesor akustyki pomieszczenia ? I chodzi o UltraCurve i tylko ten ?

- Czy DEQ Ultra Curve może pełnić rolę DACa ?

- Jeśli tak to czy da się podłączyć do niego komputery po optyku albo coaxialu ?

- Na wzmacniacz wychodzimy normalnie analogowymi kablami jak w każdym DACu ? Ale z przejściówką XLR na RCA ?

- Czy DEQ pomoże mi z problemami z mruczącym basem i lekkimi rezonansami, jeśli adaptacja pomieszczenia nie pomoże (a możliwości w tym względzie mam ograniczone) ?

Edytowane przez Lord Rayden

"Oni rzekli: Panie, tu są dwa miecze. Odpowiedział im: Wystarczy." (Łk 22, 38)

"Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz!" (Łk 22, 36)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam kilka pytań -jeśli ktoś może, niech odpowie, choć są to pytania laika :

- Behringer DEQ to zaawansowany procesor akustyki pomieszczenia ? I chodzi o UltraCurve i tylko ten ?

- Czy DEQ Ultra Curve może pełnić rolę DACa ?

- Jeśli tak to czy da się podłączyć do niego komputery po optyku albo coaxialu ?

- Na wzmacniacz wychodzimy normalnie analogowymi kablami jak w każdym DACu ? Ale z przejściówką XLR na RCA ?

- Czy DEQ pomoże mi z problemami z mruczącym basem i lekkimi rezonansami, jeśli adaptacja pomieszczenia nie pomoże (a możliwości w tym względzie mam ograniczone) ?

 

5X TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

 

Czy ktoś z użytkowników DEQ2496 bawił się (experymentował) z różnymi ustawieniami AEQ i FBD. Jeśli tak, to proszę dokładnie opisać parametry ustawień tych paneli i co można uzyskać poprzez ich zmianę (SENS, THRESHHOLD,itd). Instrukcja jest "lakoniczna".

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki DSP o którym tu mowa może rozwiązać częściowo problemy z basem (fale stojące)? Czy któryś z forumowiczów sprawdzał czy DEQ2496 mocno degraduje ogólną jakość dźwięku?

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Czy taki DSP o którym tu mowa może rozwiązać częściowo problemy z basem (fale stojące)? Czy któryś z forumowiczów sprawdzał czy DEQ2496 mocno degraduje ogólną jakość dźwięku?

 

Tak, może częściowo rozwiązać te problemy. Na co najmniej dwa sposoby (korektor i/lub układ wycinający sprzężenia/wzbudzenia).

A czy degraduje ogólna jakość dźwieku?

Nie mam pojęcia, jako posiadacz od roku - co Ci na to odpowiedzieć. Po prostu - nie jestem pewny co masz na myśli.

Urządzenie jest tak wszechstronne, że może służyć z powodzeniem TYLKO jako DAC n.p. Nikt nie każe uruchamiać żadnych filtrów.

Dac na kościach AKM to rarytas, ale mniejsza o audiofilskie voodoo. W ślepym teście, poprawnie przeprowadzonym - oczywiście nie odróżnisz go od już posiadanego CD ani dowolnego innego poprawnie działającego DAC-a. Best in the town, ani mniej ani więcej.

 

Natomiast gdy włączysz korekcję - to oczywiście ma to wpływ na dźwięk(inaczej - po cóż mielibyśmy ją właczać :)

Czy nazwiesz ten wpływ "degradacją","niesamowitą poprawą", czy może "wybawieniem od dudnienia/przeostrzeń") - to już zależy od posiadanych głośników, od pomieszczenia w którym grasz, od Twoich preferencji etc,etc).

 

Od siebie mogę tylko poradzić - aby przede wszystkim wprowadzane korekcje były jak najmniejsze (do tego dochodzi się z czasem, na początku jest tendencja do 'nadużywania' i do zdawania się na automatyczną korekcję, co nie jest najszczęśliwszym pomysłem).

No i - należy przestrzegać zasad. Na przykłąd nie wprowadzać wąskich i mocnych korekcji. Przykład :

pomiar wykazuje nam "pik" na częstotliwości 200Hz o wysokości 6dB.

Automat po prostu ustawi 200Hz na -6dB.

Moje doświadczenia wskazują na takie coś :

100 Hz -1dB

150 Hz -2dB

200 Hz -3dB

250 Hz -2dB

300 Hz -1dB

 

W ogóle odradzam korekty o więcej niż 3dB, poza tym - warto i trzeba likwidować "piki" - ale "dołki" należy zostawić w spokoju, chyba że z charakterystyki kolumn wynika że jakiś duży przedział jest wycofany i wolimy go od-wycofać :)

 

Krótko mówiąc - obniżać - TAK, podnosić - z najwyższą ostrożnością, testując na różnym materiale muzycznym.

Bardzo łatwo zrobić sobie krzywdę i n.p. podnosząc przedział 1-2KHz o 2dB spowodować że wokale staną się krzykliwe a trąbki nieprzyjemnie przenikliwe.

 

Porada ogólnej natury :

najpierw postarać się o kolumny o maksymalnie wyrównanej charakterystyce (niestety, trudno o takie, i tanio nie będzie).

Inaczej mówiąc - o maksymalnie dobre kolumny.

 

I dopiero na koniec - wisienka na torcie - ostrożna korekcja charakterystyki kolumn i eliminacja dudnień/wzbudzeń wprowadzanych przez pomieszczenie.

 

Ja mam kolumny o takiej charakterystyce :

http://www.akustyk.com.pl/projekty/HDX3_lab.html

średnia skuteczność to 88dB, jak widać odchyłki mieszczą się w bardzo niewielkim przedziale od średniej.

Pików w zasadzie nie ma, są dwa "dołki" - jeden wąski przy 430Hz i drugi szeroki przy 1500-7000Hz.

Pomiar wykazał jeszcze kilka wzbudzeń wprowadzanych przez pomieszczenie(w tym znienawidzone dudnienie na 55Hz)

 

To pozwoliło mi poprzestać na korektach nie większych niż 2dB. w przedziale 1500-7000Hz dorzuciłem 1dB, poza tym jedynie wyciąłem "piki" które wyszły w pomiarze. I to wszystko.

 

W porównaniu do braku korekcji - dźwięk jest klarowniejszy, bardziej namacalny, precyzyjniejszy i zwyczajnie znacznie przyjemniejszy.

Ale najważniejsze jest - że pozbyłem się wszystkiego co wcześniej przeszkadzało - zwłaszcza przydudnień na basie i niskim basie.

 

Pytasz czy to cudo degraduje dźwięk?

Ja powiem tak - bez niego dźwięk jest tak zdegradowany przez nieprzystosowane akustyczne pomieszczenie (to tzw. "salon" w mieszkaniu - a nie sala odsłuchowa), że bez niego słuchanie z przyjemnością wydaje mi się już niemożliwe.

 

Mam nadzieję że pomogłem

jancio

 

I jeszcze jedno :

Ja mam kolumny o takiej charakterystyce :

http://www.akustyk.com.pl/projekty/HDX3_lab.html

średnia skuteczność to 88dB, jak widać odchyłki mieszczą się w bardzo niewielkim przedziale od średniej.

Pików w zasadzie nie ma, są dwa "dołki" - jeden wąski przy 430Hz i drugi szeroki przy 1500-7000Hz.

Pomiar wykazał jeszcze kilka wzbudzeń wprowadzanych przez pomieszczenie(w tym znienawidzone dudnienie na 55Hz)

To pozwoliło mi poprzestać na korektach nie większych niż 2dB. w przedziale 1500-7000Hz dorzuciłem 1dB, poza tym jedynie wyciąłem "piki" które wyszły w pomiarze. I to wszystko.

jancio

 

Tak jest - gdy użyjesz naprawdę dobrych kolumn.

Ale...

Rzuć okiem na takie (wykresy z pomiarów na dole strony):

http://audio.com.pl/testy/dali--lektor-6:1

albo n.p. takie :

http://audio.com.pl/testy/paradigm-monitor-7v6:1

 

Posiadaczom takich kolumn (a nie są to, zauważ - mało znane czy niepoważane marki i modele) o takich charakterystykach...szczerze współczuję frustracji przy próbach uzyskania w miarę liniowej reprodukcji dźwięku.

w tym przypadku ZNACZNIE więcej uzyska się wymieniając kolumny na lepiej (znacznie lepiej) zrównoważone, bo te...odchyłki rzędu 10dB od średniej to jak dla mnie katastrofa, z tym że to niestety norma wśród "budżetowych sklepowców".

 

Korektor należy traktować jako "ostateczny szlif" dla dobrych przetworników, nie jako panaceum na aberracje wprowadzane przez kolumny strojone na "uśmiech dyskoteki".

 

Jancio

Of course, equalizers are an absolute heresy - so go ahead and burn me at the stake(Thorsten Loesch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest - gdy użyjesz naprawdę dobrych kolumn.

Ale...

Rzuć okiem na takie (wykresy z pomiarów na dole strony):

http://audio.com.pl/testy/dali--lektor-6:1

albo n.p. takie :

http://audio.com.pl/testy/paradigm-monitor-7v6:1

 

Posiadaczom takich kolumn (a nie są to, zauważ - mało znane czy niepoważane marki i modele) o takich charakterystykach...szczerze współczuję frustracji przy próbach uzyskania w miarę liniowej reprodukcji dźwięku.

w tym przypadku ZNACZNIE więcej uzyska się wymieniając kolumny na lepiej (znacznie lepiej) zrównoważone, bo te...odchyłki rzędu 10dB od średniej to jak dla mnie katastrofa, z tym że to niestety norma wśród "budżetowych sklepowców".

 

Korektor należy traktować jako "ostateczny szlif" dla dobrych przetworników, nie jako panaceum na aberracje wprowadzane przez kolumny strojone na "uśmiech dyskoteki".

A czy do poprawienia takiej jak zalaczona charakterystyki, korektor behringera by sie sprawdził?

post-28360-0-32088900-1314786330_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o wyjaśnienie - dajmy na to, chciałbym włączyć Behringera w tor jako korektor. Tor obejmuje komputer jako player FLAC, połączony po USB z DACem a DAC ze wzmacniaczem (analogowo) i oczywiscie kolumny. Jak w ten tor podłączyć Behringera ? Po DACu ? Czyli analogowymi wyjściami DACa do analogowych wejść Behringera ? A z Behringera na wzmacniacz ?

Czy Behringer ma cyfrowe wejścia ?

 

Przy okazji - u nas TV jest sporo Behringerów ;) ale takiego jak tu opisujecie nie ma. Po prostu taki nie jest potrzebny :(

"Oni rzekli: Panie, tu są dwa miecze. Odpowiedział im: Wystarczy." (Łk 22, 38)

"Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz!" (Łk 22, 36)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do poprawienia takiej jak zalaczona charakterystyki, korektor behringera by sie sprawdził?

 

Szczerze mówiąc, pojęcia nie mam. Wygląda to jak monitory plus subwoofer.

Możesz napisać co to właściwie jest?

Charakterystyka taka jak pokazana jest lepiej zrównoważona niż pewnie z 90% tego co na rynku dostępne.

A z czym jest problem? Bo jedyne czego mógłbym się czepić to ten pik na 1400Hz i jego okolice. Ściągnąłbym przedział ~1000-3000 o jakieś 2dB.

Jeśli jednak nie ma wrażenia natarczywości czy przenikliwości dźwięku, wokale nie mają "telefonicznego" nalotu, to zostawiłbym.

Ten pik wypada akurat w zakresie gdzie słuch jest najczulszy, stąd wymagana wielka ostrożność w manipulacjach.

Ale to sam zakres pracy tych monitorów (czymkolwiek są).

Zupełnie innym tematem są aberracje wprowadzane przez pomieszczenie.

I tu - przewidzieć się nie da. Trzeba podpiąć mikrofon pomiarowy do behringera i sprawdzić jak to wygląda.

Zniekształcenia wprowadzane przez głośniki to dopiero połowa, druga to akustyka pomieszczenia.

 

Jancio

 

Prosiłbym o wyjaśnienie - dajmy na to, chciałbym włączyć Behringera w tor jako korektor. Tor obejmuje komputer jako player FLAC, połączony po USB z DACem a DAC ze wzmacniaczem (analogowo) i oczywiscie kolumny. Jak w ten tor podłączyć Behringera ? Po DACu ? Czyli analogowymi wyjściami DACa do analogowych wejść Behringera ? A z Behringera na wzmacniacz ?

Czy Behringer ma cyfrowe wejścia ?

 

Przy okazji - u nas TV jest sporo Behringerów ;) ale takiego jak tu opisujecie nie ma. Po prostu taki nie jest potrzebny :(

 

PC->USB-SPDIF->behringer(wejście cyfrowe optyk lub elektryk)->wmacniacz lub

PC->USB-ANALOG->behringer(wejście liniowe analog)->wzmacniacz

Lepsza IMO jest ta pierwsza opcja.

 

Wejścia analog i cyfrowe elektryczne to XLR, więc potrzebne przejściówki XLR-Chinch.

Behringer DEQ2496 ma cyfrowe wejścia(optyk i elektryk) i wyjście(optyk).

 

Korektor nie jest potrzebny jeśli używamy doskonale zrównoważonych kolumn (monitory bliskiego pola?) w dostosowanym akustycznie pomieszczeniu.

W każdym innym przypadku - po prostu żyjemy wiarą że mamy "liniowo". Co wcale nie znaczy ze mamy źle. Charakerystyka w "uśmiech dyskoteki" bywa bardzo miła, ciepła i przyjemna :)

 

Jancio

Of course, equalizers are an absolute heresy - so go ahead and burn me at the stake(Thorsten Loesch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje kolumny MA GS20 : http://audio.com.pl/pics/testy/max_gs2lab.jpg

Niestety DAC mój nie ma wyjścia cyfrowego.

"Oni rzekli: Panie, tu są dwa miecze. Odpowiedział im: Wystarczy." (Łk 22, 38)

"Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz!" (Łk 22, 36)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje kolumny MA GS20 : http://audio.com.pl/pics/testy/max_gs2lab.jpg

Niestety DAC mój nie ma wyjścia cyfrowego.

 

Przepięknie zrównoważone kolumny. Perełka.

Nie ma sensu IMO próbować poprawiać ich charakterystyki, chyba że dla zabawy/wiedzy/eksperymentu.

Warto sprawdzić czy pomieszczenie nie psuje czegoś, naprawdę szkoda by było. To nie są "przeciętniaki brzmieniowe".

BTW - widzę że używasz beresforda modyfikowanego przez GF-a :)

Sprawdź go programem RMAA. Przewinęły mi się przez system(oraz szkiełko i oko ;-) trzy różne egzemplarze. Dwa fabryczne (ale różne wersje) i jeden - po przeróbkach GF. Tego ostatniego nadal zresztą mam, służy dzielnie jako wzmak słuchawkowy.

Wyniki pomiarów były bardzo ciekawe, wnioski są takie że...warto pomierzyć, choć po interwencji GF-a raczej nienerwowo :)

 

Wracając do DEQ2496 - możesz spokojnie do niego wejść sygnałem analogowym. Na wejściu sygnał jest samplowany i dalej obrabiany cyfrowo.

Jancio

Of course, equalizers are an absolute heresy - so go ahead and burn me at the stake(Thorsten Loesch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej tak ? bez podwójnej konwersji C/A

PC-> Behringer opt -> DAC -> wzmak

 

Brzytwa Ockhama podpowiada że DAC w tym łańcuchu jest doskonale zbędny, jako że Behringer jest znakomitym DAC-iem, w dodatku z regulowanym wyjściem.

Ja zrobiłem sobie tak, że kupiłem takiego cusia:

http://www.behringer.com/EN/Products/UCA222.aspx

Bo własne sterowniki USB, bo ASIO i bo wyjście optyczne sprawdzone jako bit-perfect, a dzięki temu że światełko - separacja galwaniczna PC od zestawu stereo.

 

No i mam PC->usb->Behringer UCA222->toslink->Behringer DEQ(korekcja+DAC)->analogowo->PRE->WZMACNIACZ

 

Jancio

Of course, equalizers are an absolute heresy - so go ahead and burn me at the stake(Thorsten Loesch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.