Skocz do zawartości
IGNORED

Pole bliskie, średnie i dalekie w kontekście domowego audio


jozefkania

Rekomendowane odpowiedzi

Producenci sprzętu studyjnego dość jasno podają do jakiego pola nadają się dane kolumny. Producenci domowego audio podają co najwyżej zakres optymalnej powierzchni pomieszczenia. O kubaturze w ogóle się nie mówi, a to też jest ważne w kontekście ogólnie pojmowanego nagłośnienia.

 

To, że dane kolumny potrafią zagrać całkowicie różnie w innym pomieszczeniu, to nie tylko kwestia innej akustyki. Lecz także innego pola (odległości) odsłuchu. Kolumny strojone pod bliskie pole, z dalszej odległości zabrzmią stłumionym dźwiękiem, na skutek podbicia (równo przetwarzanego) basu.

 

Patrząc z takiej perspektywy - mamy pokój o powierzchni 20m2, kolumny 0,5m od tylnej ściany, głowa słuchacza 1m od ściany przeciwległej. Bas zostanie sporo wzmocniony, głośniki (mówiąc w dużej przenośni) zlewają się ze ścianami. Powstaje jakby duża odgroda... Trzeba dać więcej średnich i wysokich częstotliwości, żeby w efekcie końcowym wyszła prawidłowa równowaga tonalna.

 

Przyjęło się uważać w domowym audio, że do małych pomieszczeń stosuje się monitory. W porządku, tyle że większość komercyjnych konstrukcji ma podbity wyższy bas, z brakiem niskiego, gdzie w małym pomieszczeniu i przede wszystkim przy bliskości ścian wskazana jest łagodnie opadająca charakterystyka.

 

Idealnie równe pasmo i równo prowadzony, nisko schodzący bas mają sens w polu bliskim, najlepiej przy możliwie największej odległości kolumn i słuchacza od ścian, powierzchni odbijających.

 

Podbicie basu ma sens, gdy mamy duże pomieszczenie, a kolumny są ustawione daleko od ścian.

 

Dlaczego więc małe monitorki mają podbicie 10dB przy 100Hz i przez to bardzo szybki spadek i brak najniższych częstotliwości? Chyba chęć zrobienia kolumn uniwersalnych powoduje, że nie są one zoptymalizowane ani do pola odsłuchu, ani do wielkości pomieszczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat.

 

Tutaj mozna przypomniec, ze studyjny monitor bliskiego pola i monitor domowy bliskiego pola, to dwie rozne sprawy. Monitor studyjny bliskiego pola wcale nie powinien miec plaskiej charakterystyki czestotliwosci wlasnie ze wzgledu na podbicie od powierzchni. Zazwyczaj jest tak, ze maly monitor bliskiego pola stoi na biurku, badz duzej konsoli studyjnej. Takie ustawienie wzmacnia najnizsza srednice i bas. Jesli zastosujemy monitory wyjatkowo plaskiej charakterystyce przenoszenia, to dostaniemy w efekcie podbicie, a nie w miare plaskie pasmo przenoszenia.

Niestety proaudio tak samo jak sprzet domowy, zostal uposazony troche jakby na sile w kolumny basrefleks, ktore mialy dawac wiecej korzysci, a okazuje sie, ze sprawiaja tylko wiecej problemow.

 

Mam bardzo ciekawy tekst, w ktorym opisane sa najbardziej znane na swiecie monitory studyjne bliskiego pola czyli Yamaha NS10. Tekst, w ktorym opisano historie tych glosnikow, przedstawiono wiele pomiarow konkurencyjnych monitorow. Napisane jest jaka przewage do dzis maja te legendarne monitory i dlaczego przez wielu sa znienawidzone. Mimo swojej totalnie prostej konstukcji ich parametry nadal przewyzszaja ( w pewnych aspektach ) teoretycznie najlepsze konstrukcje.

 

Zachecam do lektury!

 

www.soundonsound.com/sos/sep08/articles/yamahans10.htm

 

www.soundonsound.com/pdfs/ns10m.pdf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję aby na początku zdefiniować co to znaczy bliskie, dalekie,. . . pole.

Będzie łatwiej dyskutować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Użytkownicy+

Grzegorzu, dalekie pole to u wuja na wsi ok. 50km od mojego miejsca zamieszkania. Bliskie pole, to jakiś kilometr łode mnie :-).

A tak serio, to pewnie jest jakaś regułka na tę okoliczność, może ktoś oblatany w podręcznikach ją zajdzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meloV8, 19 Sie 2010, 01:35

 

Po pierwsze producent zaleca takie stawianie monitorów by odbić o których mówisz nie było (za konsolą, w odpowiedniej odległości od ścian). Dodatkowo przy bliskim polu wpływ odbić jest mniejszy niż w polu dalekim.

Po drugie zwykle można przyciąć ew. podbicia regulacją z tyłu.

Po trzecie monitory "hi-fi" i tak zwykle są sto lat za murzynami (nie dość że nie ma możliwości korekcji to jeszcze mają podbicie w najgorszych możliwych miejscach ... np. przy 120 Hz ... to już przynajmniej płaska charakterystyka byłaby błogosławieństwem)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli za bliskie pole wezmiemy warunki studyjne, to w solidnym duzym studiu zawsze mamy wielka konsolete, na ktorej stoja wlasnie male monitory bliskiego pola. W takiej sytuacji dostaniemy zawsze podbicie od wielkiej plaszczyzny stolu mikserskiego.

Poczatkowo NS10 byly zaprojektowane z mysla o domowym HiFi. Konstruktor przyjal, ze bedzie to mala kolumna regalowa, z obudowa zamknieta. Dopiero pozniej ludzie z branzy Pro odkryli te monitory. Kiedy tak sie stalo Yamaha zauwazyla ten ruch i wydala lekko zmodyfikowana wersje NS10m Studio z przeznaczeniem monitorowym bliskiego pola.

 

W drugim linku jest wyraznie opisane, dlaczego podbicie srednicy i lekko opadajaca charakterystyka basu jest zaleta. Na koncu sa przyklady pomiarow w roznych warunkach, i dopiero ustawienie na stole mikserskim wykorzystujac odbicie od plaszczyzny daje wyrownana charakterysyke. Przy uzyciu obecnych konstrukcji jest to niemozliwe i trzeba uzyc korekcji aktywnej.

 

Ciekawe sa rowniez pomiary znieksztalcen oraz wodospadu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cadam

(Konto usunięte)

Podstawy elektroakustyki. Ćwiczenia laboratoryjne.

A. Leszczyński, J.Paluchowski, M. Tajchert

 

"Ścisłe rozróżnienie pola bliskiego i dalekiego jest umowne; przyjmuje się odległość graniczną obu pól jako:

 

Rgr >> (2*pi*D^2)/lambda

 

D - największy wymiar liniowy źródła [m]

lambda - długość fali [m]"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ciekawe sa rowniez pomiary znieksztalcen oraz wodospadu.

 

Kiedyś już się na nie natknąłem - faktycznie bardzo dobrze tu wypadają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>meloV8, 19 Sie 2010, 10:33

 

NS10 przede wszystkim trzeba osobiście posłuchać na stole mikserskim :)Owszem przy niskim ustawieniu głośności i robieniu chałtury typu reklama do radia czy TV faktycznie nie męczą realizatora ale czy ma nad wszystkim kontrolę to wątpię-posłuchajcie sobie dźwięku z tych reklamówek znanych z radia i TV! Przy głośniejszym słuchaniu NS-10 drą po prostu ryja i to co było fajne przy cichym słuchaniu teraz jest wykrzywione w krzywym zwierciadle.

Najważniejsze pózniej są Auratone E5c :) które pokazuje nam co słyszy przeciętny docelowy klient na swoim urządzeniu domowym. Tak zaakceptowany materiał idzie przy większych wymaganiach na duże "domowe" wielodrożne kolumny odsłuchiwane w porządnym adoptowanym akustycznie pomieszczeniu.

W studiach nagraniowych (tych zasobniejszych) owszem mają z przyzwyczajenia także NS10 ale zaraz obok na honorowym miejscu stoją lepsze monitory bliskiego pola. Przeważnie wygląda to tak; najbliżej siebie stoją Auratone, szerzej NS-10 a w prawidłowej szerokości bazy np, takie APS AEON, czy KRK Expose.W polu dalekim stoją sobie np SCM150 ASL lub wypaśne SCM300 AT .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była już dyskusja o minimalistycznych EQ. Wzmacniacz wyposażony w odłączalny filtr schodkowy może sprawić że tych samych monitorków da się słuchać zarówno w polu bliskim jak i w "normalnej" konfiguracji z odległością słuchacz - głośniki na poziomie połowy długości pokoju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 19 Sie 2010, 11:59

 

Ale tego się w domu nie stosuje, tak że podobnie jak w APS-AEON czy np kolumnach vintage mamy regulację na zwrotnicy wysokich, średnich i czasem niskich tonów (w APS-ach jest ładniej i łatwiej-aktywne kolumny)Słuchając tych kolumn w 35m2 pomieszczeniu miałem faktycznie wrażenie że nie wyrabiają się z najniższym basem ale w 20 m2 lub w polu bliskim powinno być naprawdę super co do reszty i możliwości pomieszczenia. Musimy pamiętać że niski bas w mniejszym metrażu na prawdę ciężko usłyszeć z racji długości fali i odległości od kolumn. Już gdzie indziej opisywałem zjawisko gdzie w dużym gotyckim koncercie usiadłem na koncercie za blisko sekcji kontrabasów i wiolonczel (strzałka fali) i po prostu ich nie słyszałem-fizyka :) Po zmianie miejsca z 2 na 10 rząd wszystko się pięknie wyregulowało-w domu z małym pokojem nie mamy okazji słuchać niskiego basu u sąsiada zza ściany :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nikt nie podał definicji.

A wszyscy rozprawiają o charakterystykach.

 

Czy zatem pole bliskie jest tożsame z bliskim miejscem odsłuchu w stosunku do głośników, pole dalekie z dalekim?

 

To w takim razie w komorze bezechowej, czym się różni pole bliskie od dalekiego, oprócz rzecz jasna różnego natężenia dźwięku?

;)

 

A czy przypadkiem nie jest tak, że pole bliskie to źródło dźwięku otoczone środowiskiem o małych odbiciach aby dźwięki odbite nie fałszowały sceny?

Analogicznie pole dalekie to środowisko z minimalizowaniem odbić dalszej okolicy głośników.

 

Reasumując pojęcia „pola” to pojęcia środowiskowe a nie w odniesieniu do samych źródeł dźwięku. Choć oczywiście odpowiednia korekcja charakterystyk jak napisali doświadczeni Koledzy, pewnie ma miejsce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niski bas to dla mnie ten 30-45Hz, większość kolumn zaczyna dopiero żyć od 45 Hz w górę przy spadku 12dB na oktawę :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=>Grzegorz7, 19 Sie 2010, 12:51

A czy przypadkiem nie jest tak, że pole bliskie to źródło dźwięku otoczone środowiskiem o małych odbiciach aby dźwięki odbite nie fałszowały sceny?

Analogicznie pole dalekie to środowisko z minimalizowaniem odbić dalszej okolicy głośników.

 

Ogólnie tak i nie ma się co z tym szczypać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym więc powinny się różnić charakterystyki monitorów:

- bliskiego

- średniego

- dalekiego pola.

 

Gdzie płasko, gdzie uśmiech, gdzie podkowa, gdzie jeszcze inne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie powinny być równe. A jak mamy odbicia od konsolety lub ścianę 1 cm za kolumnami to dopiero zaczyna się korekcja (jeśli nie można zapewnić fizycznie dobrych warunków).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafaell

 

Nie ma co do tego watpliwosci, ze kazde porzadne studio ma rowniez wielkie skrzynie dalekiego pola lub wmontowane w sciane potezne grzmoty JBL, ATC, czy PMC.

 

Natomiast co do niskich czestotliwosci w malym pomieszczeniu to ponownie klania sie linia transmisyjna. Dzieki jej dlugiemu tunelowi czesc fali niskich czestotliwosci zostaje juz ulozona w obudowie i nastepnie wypromieniowana do pomieszczenia. Moim zdaniem jest to duza zaleta tej obudowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kyle

Sztuka budowania kolumn to sztuka schodzenia na kompromisy. Nie wszystkie PMC pieknie wypadaja w pomiarach, ale praktycznie wszystkie w testach zbieraja najwyzsze oceny za dzwiek, a nie pomiary.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że niektórzy uważają, że nie ma szans na dobry dźwięk bez charakterystyki płaskiej jak stół.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meloV8, 19 Sie 2010, 14:07

 

>Kyle

>Sztuka budowania kolumn to sztuka schodzenia na kompromisy. Nie wszystkie PMC pieknie wypadaja w

>pomiarach, ale praktycznie wszystkie w testach zbieraja najwyzsze oceny za dzwiek, a nie pomiary.

 

Jak mam ostre podbicie o 10 dB przy 150 Hz to trudno by to neutralnie w zakresie basu zagrało - takie rzeczy po prostu słychać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mczaj, 19 Sie 2010, 14:11

>Sęk w tym, że niektórzy uważają, że nie ma szans na dobry dźwięk bez charakterystyki płaskiej jak

>stół.

 

Ja tak nie uważam. Ważna jest optymalizacja charakterystyki pod przewidywane warunki odsłuchu. Przykład Yamahy NS10M doskonale to obrazuje.

W tym kontekście nie rozumiem po co w małych monitorach (przeznaczonych) do małych pomieszczeń podbijać wyższy bas, kosztem ostrego spadku niskiego (tak działa bass-refleks). Do małych pomieszczeń korzystnie jest zrobić obudowę zamkniętą, która w efekcie (przy wsparciu pomieszczenia) da niższy, równiejszy, czystszy i szybszy bas.

Tyle, że mały monitor z obudową zamkniętą zagra bardzo anemicznie w dużym salonie odsłuchowym, w sklepie... Nikt tego nie kupi. A jak się podkręci 100Hz o 10dB to będzie "drive" i (pseudo)dynamika... Potem przyjście do domu i posty na forum: "Ratunku! Jakie kable kupić? Bo dudni".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mczaj, 19 Sie 2010, 14:11

 

>Sęk w tym, że niektórzy uważają, że nie ma szans na dobry dźwięk bez charakterystyki płaskiej jak

>stół.

 

A niektórzy uważają że charakterystyki nie mają nic wspólnego z tym co słychać :]

 

ps. co do "niektórzy uważają, że nie ma szans na dobry dźwięk bez charakterystyki płaskiej" - jak umiesz te pomiary czytać to wiesz jaki będzie efekt określonych nierównomierności ... i w pewnych sytuacjach faktycznie niektóre "góry" są tak uciążliwe że uniemożliwiają osiągnięcie "dobrego" dźwięku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to najmniejszy glosnik PMC, z bardzo krotka linia transmisyjna :) Nie ma sie czemu dziwic jesli chodzi o ten model. Jak juz chcesz dowiedziec sie jaka jakosc oferuja linie transmisyjnej tej marki to zobacz te dwa testy:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) monitor sredniego pola

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i monitor bliskiego pola

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jozefkania, 19 Sie 2010, 14:36

 

Z tej Yamaha nie ma jednak basu ... nawet w domu .... ale z drugiej strony to antyk. Szkoda że nie ma więcej kolumn izobarycznych/conpound - mała buda z takim zejściem ... tylko jestem ciekaw jakim kosztem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meloV8, 19 Sie 2010, 14:39

 

Tyć Ty wiesz ile PMC AML-1 kosztują ? :) ... w ich cenie tradycyjne konstrukcje też są już nieźle "wykręcone" i mogą konkurować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kyle, 19 Sie 2010, 14:42

>Z tej Yamaha nie ma jednak basu ... nawet w domu .... ale z drugiej strony to antyk. Szkoda że nie

>ma więcej kolumn izobarycznych/conpound - mała buda z takim zejściem ... tylko jestem ciekaw jakim

>kosztem.

 

Słuchałem ich w dużym pomieszczeniu i basu oczywiście nie było. Ogólnie środek wysunięty, za to bardzo czytelna górna średnica. Jak brzmią w warunkach studyjnych to nie wiem.

 

Koszt kolumn compound zależy przede wszystkim od zastosowanych wooferów. Przy zastosowaniu drogich wooferów może kompletnie nie mieć to sensu ekonomicznego. Dlatego też taki układ jest mało popularny i rzadko stosowany. Trzeba by w ogóle odpowiedzieć na pytanie ile za takie monitory byłby w stanie zapłacić Klient. Wtedy można się zastanawiać na jakich głośnikach je zbudować. Nawet zrobienie takiej konstrukcji "dla zabawy" to też jakiś koszt. I compound ma sens (gabarytowy) chyba na wooferach co najwyżej 18cm... Co sądzisz o compound na 20cm wooferach? Wyjdą wielkości Aeonów. Ma to jeszcze sens?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak latwo zrobic monitor dwudrozny z systemem isobarik. Technicznie to proscizna, ale pojawiaja sie problemy ze znieksztalceniami na srednich czestotliwosciach.

 

Co do AML-1 to owszem kosztuja duzo, ale w swojej klasie nie maja konkurencji. Zaden inny monitor z 6 calowym wooferem nie oferuje takiego basu jak te PMC. To sa fakty :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.