Skocz do zawartości
IGNORED

NOWE AUTO ZA 80-110 tys.zł


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

w napedzie na 4 koła przy powiedzmy 200 KM zawsze jest poczucie braku mocy z powodów zwiazanych z sama konstrukcja a nie jakimis walorami silnika - w koncu wymyslono to w teren lub dla aut powyzej 300 KM

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze problem palonego sprzegła -to typowy problem z aut terenowych gdzie do silnika adaptuje sie przypadkowa niedobrana parametrami skrzynie biegów - czyli bubel

taki sam problem bedzie w automacie jesli skrzynia nie bedzie dobrana parametrami typowy przykład to gelenda 463 z silnikiem 400 i odpowiedni soft do skrzyni nie pomoze w tym aucie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cir, 23 Sie 2010, 13:45

>jeszcze problem palonego sprzegła -to typowy problem z aut terenowych gdzie do silnika adaptuje sie

>przypadkowa niedobrana parametrami skrzynie biegów - czyli bubel

 

W sumie masz rację, tak miały pierwsze subaru diesel z 2008 i 2009 bez reduktora. Od 2010 do diesli są montowane 6-biegowe skrzynie biegów z krótką jedynką, trzeba być motoryzacyjną blondynką żeby przy tej skrzyni uszkodzić sprzęgło. Co oczywiście nie oznacza że moto-blondynki nie istnieją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cir

 

Wytłumacz mi plsss... bo sie nie orientuję.. poważnie mówię... jaki jest wpływ ilości/rodzaju napędzanej osi na odczucia związane z mocą silnika, czy też z samym przyśpieszaniem. Niutonki mają mnie pchać w plecy i tyle... Mówimy oczywiście o mocy mierzonej na kołach a nie na silniku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słuchając rozumu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foni tymi samymi nitonkami musisz rozpedzic conajmniej dwa razy wiecej zelastwa ktore sie obraca- koła ,piasty,wały, dyfry,reduktory

ta masa to w niektorych autach ponad 100 kg

to troche tak jakbys miał koło zamachowe na silniku wazące 100 kg

watpie abys sie kiedys bawil w jazdy z kołami o róznej masie ale jest prostsza mozliwosc

zrob to na aucie gdzie mozesz mechanicznie czyli na 100% zalaczac i rozłaczac tył np gelenda z 3 blokadami -zobaczysz ze jest tak jabys miał załadowana przyczepe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> cir, 23 Sie 2010, 14:09

 

Jeżeli piszesz o momentach bezwładności, to Twoje tłumaczenie ma jeden słaby punkt - przy RWD też trzeba "rozkręcić" do prędkości obrotowej przednie koła - w końcu pchane przez budę (chyba że zrobimy wheelie), za to dodatkowy wał i dwa dyfry mają masę raczej blisko osi obrotu, przez co ich moment bezwładności nie jest już taki wielki.

 

Ja bym zwalił gorsze przyspieszenie AWD raczej na zwiększoną masę takiego układu oraz większe opory związane z przekazywaniem napędu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor

zagladnij pod np znów ta gelende bo z racji ramy wszystko ma na wierzchu i zobacz ile zelastwa kreci sie wiecej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POlik

 

kup se 3 letniego Passata z 105 KM Diesla.(i tylko ten silnik- zapomnij 140 bo leca za cienkie glowice i zapomnij tez motor z 170 KM 2.0 L diesla )

 

Auto szare jak mysz ale NIEZAWODNE!!nie takie porywne jak 2.o L z 140KM .

Jedynym mankamentem jest to ze ma tylko 5 biegow i od 140 Km/h jest dosc glosny. Ale za nim w Pl beda astrostardy to se napewno kupisz inne auto- pozatym na PL 105KM wystarcza.

Hamulce ma na 102. Jak cie nie bedzie za mocno ponosic to ci bedzie bral 5 L/100km

 

Zapomnij Francuzow, wlochow -totalne psujki a i japonczyki nie sa takie jak kiedys, pozatym sprawdz ile kosztuja drzwi to Passata a ile do Toyoty Avensis.

 

Wszystkie wloskie to milosc jednej nocy-potem skarbonka.

 

a amerykanskie to zapomnij od razu-oni potrafili robic samochody 40 lat temu.

 

 

Posluchaj sie starego szumiego, ktory jezdzil

 

26 samochodami. (i Lanci do konca zycia nienawic bedzie)

 

Amen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> cir, 23 Sie 2010, 15:35

 

Koła kręcą się tak czy siak. Energia ich ruchu obrotowego czy inaczej moc nadająca im prędkość obrotową musi być dostarczona od silnika - niezależnie czy wałem czy przez pchanie budą.

 

Nie znam schematu układu napędowego Gelendy, ale musiałby być on wyposażony w sprzęgła tuż przy kołach oraz przy międzyosiowym dyfrze żeby wał napędowy danej osi oraz jej dyfer i półosie się nie kręciły w czasie jazdy. A takie sprzęgła to przecież dodatkowa masa - którą trzeba rozpędzać i hamować niezależnie od trybu pracy napędu.

 

Moment bezwładności wału - mnie tam uczyli że dla punktu materialnego rośnie on z kwadratem odległości od osi obrotu - dlatego wał o średnicy kilku cm to rzędy wielkości mniej niż koło o średnicy prawie metra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na marginesie:

 

 

nie lubie zbyt BMW (nie wiem dlaczego) ale jechalem(prowadzilem) niedawno nowa 520 Diesl kombi.

 

Silnik miod!!! nic nie slychac i malo pali-tu kosztuje chyba 45. 000 Euro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polik:

 

3 letni Passat (105 KONI MEchanicznych - mniej jest wiecej!!)z przebiegiem 60.000 km kosztuje w D 13.00 euro = 52.000 PLN.

 

Ja bym go kupil w ciemno. zawjeszenie jak to niemieckie - sztywnawo malo bujakowo.

Moze siada na tych polskich dziurach- nie wiem, nie wiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor

niestety musisz sam sprobowac ale wpierw musisz poszukac auta gdzie mozna mechanicznie na 100% odłaczyc jedna os -nie mylic tego z blokowaniem miech. roznicowego miedzyosiowego

ma tak stara gela 460 na 100%

 

koło zamachowe ma podobna srednice do tarczy sprzeglowej i zdjecie tam 2-3 kilogramów jest skutecznym tuningiem na tyle ze wszyscy daja sie nabrac ze był robiony silnik

pisze tu oczywiscie o starych silnikach ktore czesto miały masywne koła

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 23 Sie 2010, 14:56

 

>Ja bym zwalił gorsze przyspieszenie AWD raczej na zwiększoną masę takiego układu oraz większe opory

>związane z przekazywaniem napędu.

 

A ja bym się z misiomorem zgodził. Pragnę też zauważyć że mówimy tutaj o osobówkach a nie terenówkach. Choć z drugiej strony różnic bym nie demonizował. Jeżdżę Passatem 4motion i jak się przesiądę do tego samego auta z tym samym silnikiem ale FWD to różnic nie zauważam. Ktoś może powiedzieć że ten napęd to pseudo AWD. OK. Jak zajrzymy na stronę Audi i wybierzemy porównanie A4 Avant 2.0TDI 105kW to zobaczymy:

FWD - Vmax 208km/h - 0-100km/h - 9,7s

Quattro - Vmax 207km/h - 0-100km/h - 9,6s

 

Jeśli dodamy do tego lepszy balans przód/tył (przez dociążenie tyłu) tudzież dociążenie kół jednak napędzających tył to ma to sens. Opowiastki że trzeba mieć 300KM żeby dobrze się jeździło AWD proponuje włożyć między bajki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cir, 23 Sie 2010, 17:03

 

>koło zamachowe ma podobna srednice do tarczy sprzeglowej i zdjecie tam 2-3 kilogramów jest

>skutecznym tuningiem na tyle ze wszyscy daja sie nabrac ze był robiony silnik

>pisze tu oczywiscie o starych silnikach ktore czesto miały masywne koła

 

Przecież w tego typu autach typowe koło zamachowe to już chyba unikat w dobie dwumasówek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem sprzęgła w silnikach Subaru rozwiązano tak, że ... ograniczono moment silnika. Czyli nie rozwiązano :-)

 

Z kupnem Passata bym się wstrzymał - właśnie chodzi nowy model. Z awaryjnością to chyba zależy jak się trafi - mam obecnie w domu dwa nowe modele Audi z przebiegami <20kkm, i nic się nie dzieje. Poprzednim Audi A4 1.8T jeździłem 8 lat, zrobiłem 150kkm i miałem zero problemów.

 

A tak w ogóle to bym sobie kupił Accorda :-P

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth

>Problem sprzęgła w silnikach Subaru rozwiązano tak, że ... ograniczono moment silnika. Czyli nie rozwiązano :-)

 

Brednie! W twoim wykonaniu nic nowego... Oprogramowanie rozwiązuje problem sprzęgła tzn. odejmuje moment obrotowy w momencie ruszania. Bardzo dobre rozwiązanie. Jak sobie wyobrażasz przeniesienie takiego momentu przez 4x4, który element ma stanowić wąskie gardło?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Walery

pisałem ze stare silniki -to miał byc najprostszy przykład na zdjecie masy z elementów przeniesienie napędu i poprawy ciagu auta

taki sam przykład to perforowane wszystkie inne obracajace sie koła w silniku

niestety tu sami gawędziarze i nikt takich rzeczy nie robił :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli uwaznie czytasz to rozmowa była z misiomorem na temat czy zdjecie wirujacej masy w napedzie poprawi dynamike a nie o tym co ci sie wydaje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> cir, 23 Sie 2010, 17:03

 

Takie 100% odłączanie napędu jednej osi trzema sprzęgłami to chyba tylko w wojskowych wozach się opłaca - na wypadek gdyby granat coś urwał a nasze życie zależałoby od jako-tako sprawnej pracy napędu mimo tego przykrego faktu. W cywilnych terenówkach czy wozach AWD w ogóle takich rozwiązań nie widać - wystarczają blokady dyfrów w różnych odmianach a nawet tylko hamowanie ślizgających się kół.

 

Walery podał dane dla A4 - gdzie AWD góruje przyspieszeniem nad FWD, bo w tym ostatnim mamy dynamiczne unoszenie przodu w czasie przyspieszania. Z katalogu E-klasy można zobaczyć jak to jest przy RWD / AWD. Silnik 350 CDI o mocy 231 HP - i mamy czasy 6.8s / 6.9s i masy własne 1825kg / 1890kg. AWD waży 65kg więcej i to zżera zysk z lepszej przyczepności kół napędzanych, zwłaszcza że dodatkowy napęd jest na dynamicznie unoszący się przód. Tym niemniej gdyby wziąć proporcję mas i przemnożyć przez czas dla RWD, dostalibyśmy trochę ponad 7s. Wiadomo że te obliczenia są na granicy błędu, ale jednak AWD pewnie przyspieszy lepiej niż RWD załadowany do równych mas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konstruktorami kultowych terenówek zawsze byli ludzie od czołgów i transporterów :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytałem w temacie watku swojego ubezpieczyciela -20 lat w branzy moto

najlepszy wybor -ekonomia,bezawaryjnosc,przyjemnosc -honda accord

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 23 Sie 2010, 18:40

>ale jednak AWD pewnie przyspieszy lepiej niż RWD załadowany do równych mas.

 

Tak też i mi się wydaje. Moje auto z AWD zbiera się bardzo żwawo (oprócz początkowej fazy ruszania z miejsca, ale to ze względu na litość dla sprzęgła) i auta FWD o porównywalnej mocy i masie zazwyczaj zostawia dość szybko w tyle.

 

Honda Accord - potwierdzam, bardzo fajne auto - niestety tylko do momentu gdy się zjedzie z asfaltu. No ale większość kierowców nie potrzebuje nic więcej i wówczas faktycznie to auto warto rozważyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mlb bo potem dajesz bardziej w rure jak juz to zelastwo sie rozkręci

 

pytanie co pali wiecej ---auto,silnik ten sam roznica tylko w przeniesieniu napedu awd czy fwd ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie auto diesel 1550kg 150KM AWD pali pomiędzy 7 a 8 l/100km (a jeżdżę raczej dynamicznie). Poprzednie auto diesel 126KM 1350kg FWD (silnik D4D) paliło około litr mniej/100km. Stąd uważam że AWD nie zwiększa tak istotnie zużycia paliwa - różnica bardzie wynika z większej masy czy kształtu nadwozia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.