Skocz do zawartości
IGNORED

Mesjasz Haendel'a - jakie wykonanie


wizard

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie też wykonaine, jeśli nie pokręciłem Mazda? z azjatyckimi / japońskimi? wokalistkami , wydane przez DG.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMD, chodzi Ci o Bach Collegium Japan z Masaaki Suzuki na BIS-CD ? Partie wokalne są niesamowite - śpiewana angielszczyzna z japońskim akcentem. 100% baroku. Ja zrywałem przy tym boki :-) Posłuchaj koniecznie - niesłychany odlot.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mahler, dok ladnie o to, pamięalem, że coś z marką samochodu :) dość frapujące. Rozumię, że można o rozpatrywać tylko w wariancie rozrywkowym.

 

Czy ktoś słyszal też Abbado?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszyskich.

 

1. do --> Gutten: z tego co mi wiadomo, to Ozawa wogóle nie tknął się nagrywania Handla w żadnej postaci czy to oratoriów czy koncertów. Jesli zaś się pomyliłem w tej kwestii stawiam tanie klasycznie podsiarczane wino odkrywcy takiego nagrania ;-)

 

2.Myślę że wykonanie z Bach Collegium Japan i Suzuki nie nalezy rozpatrywać tylko w kategoriach tak zwanego "jaja muzycznego" - moim skromnym zdaniem to jedno z lepszych wykonań dostępnych na CD a czepianie się akcentu no oczywiscie jest na miejscu ale tak rozpatrując sprawę nalezałoby się przyjżeć ilu Polaków potrafi poprawnie wydeklamowac z tekstu Pana Tadeusza - to tak a propos akcentów językowych.

 

3.Rozpatrując nagranie Marrinera, sugerujemy w domysle nagranie dla Decca a nie dla Philips - bo to dwa rózne nagrania, ale to pewnie wszyscy wiedzą. A z t ego co mi tez wiadomo to jest jeszcze jedno wykonanie z Marrinerem i Radio-Sinfonie Orchester Stuttgart na EMI jak jeszcze nie był "Sir" ale tego nie słuchałem.

 

4.A moim ulubionym Mesjaszem jest nagranie na L'oiseau Lyre w wykonaniu AAM i Hogwooda, z nieziemskim (bez zbędnych skojarze prosze ;-) chłopięcym churem. Wielu ma do tego wykonania zastrzeżenia i ja to rozumiem - ale mnie sie ono naprawdę niezmiernie po prostu podoba, i kropka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Idiotów podobno nie ma aż tak wielu na świecie, ale ich niewątpliwym sukcesem jest, że tak się sprytnie rozstawili, że spotkasz ich na każdym kroku..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu - przpraszam za literówkę - miało być "chórem" a nie "churem" ... wybaczcie ;-) - w zamyśle miałem napisać całą nazwę od "church" a potem zrezygnowałem i zostało ... winny więc sie wytłumaczył. uffff

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Idiotów podobno nie ma aż tak wielu na świecie, ale ich niewątpliwym sukcesem jest, że tak się sprytnie rozstawili, że spotkasz ich na każdym kroku..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A co sądzicie o o nowym nagraniu Freiburger Barockorchester z René Jacobsem dla Harmonii Mundi ? I czy zgadzacie się ze stwierdzeniem red. J. Hawryluka, który w pomieszczonej w "GW" recenzji tej płyty stwierdził, że "w dyskografii "Mesjasza" hierarchia została zachowana: Davis, Marriner, Gardiner, McCreesh, Minkowski" ? Opinii jestem tym bardziej ciekaw, że wciąż jeszcze jestem przed zakupem swojego pierwszego "Mesjasza".

 

więcej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11026-100000851 1170308130_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutten, 8 Mar 2004, 22:29

 

>Tym, którzy szukają nowych ożywczych wrażeń polecam wykonanie Musiciens du Louvre pod dyrekcją

>Minkowskiego (Archiv). Nagranie dość kontrowersyjne i zebrało swojego czasu sporo cięgów od krytyki,

>jednak moim zdaniem jest jednym z najciekawszych na rynku. Obok pomysłów interpretacyjnych

>Minkowskiego nie da się przejść obojętnie, podobnie jest z rzeczonym "Mesjaszem".

 

Popieram. Z mesjaszem Minkowskiego jest ten problem, że potem inni wydaja się przynudzać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej lubię wykonanie Marinera, ono płynie lekko i pięknie. Lubię też Soltiego - monumentalne na współczesnych instrumentach. Pinnock, tez poważny ale na instrumentach z epoki, jakoś przeszedł bez echa, podobnie Christie, choć to niewatpliwie świetne wykonania - de gustibus.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lszymc, 28 Gru 2006, 17:38

>A co sądzicie o o nowym nagraniu Freiburger Barockorchester z René Jacobsem dla Harmonii Mundi ?

 

Opinii jestem tym bardziej ciekaw, że wciąż jeszcze jestem przed

>zakupem swojego pierwszego "Mesjasza".

 

 

Jak na razie słuchałam tylko fragmentów Jacobsa z Mesjaszem w II programie radia. Przyznam się, że wstęp i pierwsza aria - Etery valley shall be exalted (tenor) wręcz mnie rozczarowały a interpretacja wydała mi się bardzo nie wiem czy to dobre słowo, ale zaryzykuję- zbyt "teatralna".

W miarę słuchania następnych fragmentów uczucie rozczarowania rozpływało się coraz bardziej i stwierdziłam, że jednak kupię to wykonanie.

W porównaniu z innymi opcjami tego oratorium jakie posiadam Jacobs jest bardziej [świetnie to ujął Mozartini mówiąc w wątku Co wam gra (w duszy, w pracy, w domu) o bachowskim Oratorium na Boże Narodzenie] kameralny.

Myślę jednak że możesz sobie jako swoją pierwszą opcję Mesjasza kupić to wykonanie tym bardziej, że Harmonia Mundi zwykle gwarantuje dobrą jakość nagrania i piękną oprawę graficzną. Ale nie kończ na tym wykonaniu, jakkolwiek by ci się podobało. Niech to będzie wstęp do przygody z tym jednym z piękniejszych oratoriów na świecie.

Pozdr.

PS

Ten Minkowski chodzi za mną i wobec tych rekomendacji kolegów dużo ciężej ode mnie doświadczonych przez barok kolegów ;), chyba go sobie w miarę szybko kupię

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ł.A. Woman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>PS

>Ten Minkowski chodzi za mną i wobec tych rekomendacji kolegów dużo ciężej ode mnie doświadczonych

>przez barok kolegów ;), chyba go sobie w miarę szybko kupię

 

Ale najpierw spróbuj, bo on nie musi się spodobać...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobal mi sie William Christie. Jego Mesiasz prezentuje ten sam dobry poziom, do ktorego przyzwyczaily nas jego Requiem i Msza C-Moll Mozarta. Jak dla mnie warstwa emocjonalna jest w sam raz, tzn. slucha sie tego z zainteresowaniem, ale bez zmeczenia.

 

Drugi w kolejnosci, a moze i pierwszy jest dla mnie N.Harnoncourt. IMO perfekcyjne wykonanie, niektorzy moga zarzucic mu pewna beznamietnosc.

 

Nie znam niestety (chyba) wersji M.Minkowskiego...postaram sie w nia zaopatrzyc.

 

Ciekaw tez jestem, czy z Mesiaszem zmierzy sie kiedys P.Herreweghe z Collegium Vocale Gent. Mysle, ze moglaby powstac bardzo ciekawa interpretacja.

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznac, ze pytanie tytulowe jest bardzo trudne- sam szukam na nie odpowiedzi od kilku juz lat. Klopot z odpowiedzia powodowany jest szczegolnie przez ogromna liczbe wykonan. Jakis czas temu w angielskim "Gramofone" ukazal sie artykul Alana Blyth'a pod fajnym tytulem "Handel's Messiah - MUSIC FROM HEAVEN" bedacy przegladem okolo 30 najbardziej znanych wykonan Mesjasza (nie jest to rekord -w 1991 Teri Noel Towe w "Choral Music on Record" opisala ich az 76). Znalazly sie tam nagrania , oczywiscie nie tylko na CD, z okresu 1927- 1997. W opinii Blyth'a na szczegolna uwage zasluguja: w grupie tzw "wykonan staromodnych" (okreslenie Blyth'a) nagranie Beecham' a z roku 1929 lub 1947. W grupie "wczesnych reformatorow" Colin Davis ( to wczesniejsze nagranie z LSO) lub Mackerras. Wsrod wersji na "instrumentach z epoki" palma pierszenstwa nalezy sie Gardiner'owi lub Hickox'owi. Wyrozniony zostal takze Mackerras. Ostatecznie najlepsza lokate uzyskal GARDINER oraz jego chor i muzycy a solisci zostali dobrani ze wszystkich powyzszych nagran. I co do tego wyboru pelna zgoda, jednak ogromnym zaskoczeniem byla opinia Blyth'a nt dotychczasowych faworytow tego forum MCCreesh'a i Minkowskiego. Szczegolnie mcno dostaje sie MCCreeshowi -w przypadku niektorych utworow padaja okreslenia ---"statyczne, przeozdobione, zmanierowane" i generalnie za szybko. Takze Minkowski, mimo dobrego spiewu Kozenej, Asawy itd "powinien byc przeceniony".

Jak wiec widac, zdania sa tak podzielone, ze nie mozna wskazac tego absolutu.

Jaka jest moja skromna opinia: Zgadzam sie na Gardinera, C.Davis jest dobry, ale czasami jakosc nagrania jest problematyczna (przynajmniej na moim kiepskim sprzecie). Hickoxa sluchalem dosc dawno i trudnio mi sie teraz wypowiadac. Z nagran ktorych najchetniej slucham moge polecic Helmuta Rillinga - (Uwaga Niemcy w przeciwienstwie do Japonczykow spiewaja bez akcentu!!!), Christophersa z The Sixteen (tak naprawde to jest ich "dziewietnascioro" a niektory spiewacy maja pewne problemy) oraz Parrota.

Jak wiec widac nie ma jednego, jedynie slusznego rozwiazania - i Blyth chyba ma racje ze trzeba wybrac kilka plyt, aby miec jako takie pojecie o Mesjaszu- w koncu sprawa nie jest prosta bo to jest "Muzyka Z Nieba"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma absolutu?

być może, ale zaryzykuję: kto chce mieć to jedno jedyne nagranie, nie powinien się wahać przed tym...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Osobiście to jedno nagranie zabrałbym na bezludną wyspę...

 

pozdrawiam

post-2292-100000635 1170308459_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Re:Da Gambus, w rzeczy samej - wykonanie Hogwooda należy do najwyżej cenionych w świecie, bywa nawet uznawane za najlepsze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daGambus,

Czy nagranie ktore opisujesz powyzej, zawarte jest takze na plycie wydanej przez DECCA?

Sklad solistow, chor i dyrygent jest ten sam, a wydawnictwo jest powiazane z Decca?

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę OT, ale nie do końca :) Czy ktoś był na grudniowym wystawieniu Mesjasza w warszawskim S1? Koncert był tak świetnie rozreklamowany, że dowiedziałem się o nim w przeddzień wieczorem, i to przez przypadek. Prawie całego wykonania wysłuchałem przez radio w samochodzie (wiem, co to za słuchanie) i bardzo bolałem nad mocno spadkową formą mojej ukochanej Emmy Kirkby. Świetni byli za to polscy instrumentaliści, choć skład okrojony był do minimum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutten, 3 Sty 2007, 00:34

 

>Trochę OT, ale nie do końca :) Czy ktoś był na grudniowym wystawieniu Mesjasza w warszawskim S1?

>Koncert był tak świetnie rozreklamowany, że dowiedziałem się o nim w przeddzień wieczorem, i to

>przez przypadek.

 

Gutten, przesadzasz. ;) Koncert był dobrze rozreklamowany, tylko trzeba słuchać radia.

Ja wiedziałam o nim wiele dni wcześniej.

 

>i bardzo bolałem nad mocno spadkową formą mojej ukochanej Emmy Kirkby.

Delikatnie napisane ;)

 

I w związku z tym koncertem mam pytanie do znawców baroku. Emma Kirkby zaśpiewała arię, którą dotychczas znałam jako tenorową. Wiem, że Haendel napisał kilka wersji Mesjasza i dostrzegam różnice na moich płytach z Mesjaszem, ale czy dotyczyły one też zmiany głosów, czy po prostu tenor miał w tym momencie jakąś niedyspozycje głosową ;)?

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ł.A. Woman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Negra

Wcale nie przesadzam. Oprócz radiowej Dwójki są jeszcze inne media znacznie szerszym zasięgu (z całym szacunkiem dla Dwójki) gdzie informacja taka powinna się była znaleźć. Włodarze S1 słyną zresztą z traktowania melomanów per noga jeśli chodzi o wiadomości o bieżącym i planowanym repertuarze koncertowym. Część znaleźć można w WIKu, część w zapowiedziach radiowych, a część przemyka chyłkiem. W internecie repertuaru nie uwidzisz, choć S1 ma nawet swoją własną stronę. Nasz forumowy kolega Broy też załapał się zupełnym przypadkiem na koncert Angeli Hewitt grającej "Wariacje Golbergowskie". Sala wypełniona była w połowie, przy czym połowa tej połowy to szacowni pracownicy ambasady, którzy zmuszeni byli stawić się z urzędu.

 

Co do partii tenorowej zaśpiewaną przez Kirkby: nie wiem, jak było w tym konkretnym przypadku, ale masz rację że wersji Mesjasza jest tyle, że niemal wszystkie chwyty ze zmianą obsady są dozwolone. Sam kompozytor "przykrawał" obsadę w zależności od tego, gdzie i z kim przyszło mu występować. Najczęstszym zmianom (tekstu i muzyki) podlegały właśnie arie, które pisane były pod konkretnych wykonawców. Np. "Who may abide" napisana była początkowo dla słynnego kastrata Guadagni'ego, potem wielokrotnie zmieniana w zależności od stopnia maestrii śpiewaka (śpiewaczki). A czy Haendel zmieniał rejestry w ariach? Zabij, nie wiem. Anybody? :))

Fachowe informacje o różnych wersjach "Mesjasza" znajdziesz tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutten, 3 Sty 2007, 16:53

 

> W internecie repertuaru nie uwidzisz, choć S1 ma nawet swoją własną stronę. Nasz

>forumowy kolega Broy też załapał się zupełnym przypadkiem na koncert Angeli Hewitt grającej

>"Wariacje Golbergowskie". Sala wypełniona była w połowie, przy czym połowa tej połowy to szacowni

>pracownicy ambasady, którzy zmuszeni byli stawić się z urzędu.

 

Byłem, nie zachwyciła mnie, pustawa sala mnie zdziwiła, ale - muszę pobronić S1 - informację o koncercie (i repertuarze) znalazłem na stronie S1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pq

Czy mówimy o tej stronie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mówimy o

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czyli nie o stronie S1, pomyliłem się.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Repertuar FN znajduje się na stronie FN, repertuar WOK na stronie WOK itd. W przypadku S1 owa całkiem logiczna zasada jak widać nie działa. Poza tym programy koncertów ustala się zawsze na rok z okładem (co najmniej). Dlaczego w styczniu możemy poznać tylko repertuar styczniowy? Odpowiedź zna chyba tylko prężny dział reklamy PR.

 

Przepraszam za odejście od tematu, powróćmy do Haendla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>A czy Haendel

>zmieniał rejestry w ariach? Zabij, nie wiem.

 

Gutten, pewnie już nikt z nas nie wie a ja osobiście czuję, że to tylko zabieg formalny pana Pawła Kos-Nowickiego. Mimo wszystko jednak nie zamykam tego pytania. Może kiedyś ktoś znajdzie jakieś materiały i tu nam je przybliży.

Dziękuję Ci za wyszukanie w sieci informacji.

Pozdrowienia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ł.A. Woman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" "Who may abide" napisana była początkowo dla słynnego kastrata Guadagni'ego, potem wielokrotnie zmieniana w zależności od stopnia maestrii śpiewaka (śpiewaczki). A czy Haendel zmieniał rejestry w ariach? "

 

Nie wiem skad się wzięła ta legenda..Kastrat Guadagni nie spiewał Mesjasza -ta aria od poczatku została napisana na głos basowy..

Oto obsada premierowej wersji Mesjasza

Oratorio sacro

 

in 3 parti

 

di Charles Jennens

 

dalla Bibbia e dal Prayer's Book (1549)

 

Dublino,New Music Hall in Fishamble street (a fini caritatevoli)

 

: 13 Aprile 1742

 

SOPRANI Christina Maria Avoglio

 

Maclaine

 

ALTI Susanna Maria Cibber

 

William Lambe

 

Joseph Ward

 

TENORS James Baileys

 

John Church

 

BASSES John Hill (only the aria "WHY DO THE NATIONS")

 

John Mason

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

There is no definitive musical text for Messiah because of the many changes Handel was obliged to make during the seasons it was performed. Some numbers were recomposed, such as "But who may abide", which is best known as the alto virtuoso piece composed for the castrato Guadagni in 1750. Others were customised for the soloists available, such as another version of "But who may abide" transposed up for an additional soprano soloist in 1754. Some earlier changes were simply made to satisfy the discontented Jennens (the choral version of "Their sound is gone out" replaced a less effective setting in a passage of the first version of "How beautiful are the feet"). Jennens was also unhappy that Handel devoted more energy to composing Newburgh Hamilton's Samson than finishing off Messiah in 1742.

 

widac w literaturze sa cholerne rozbieznosci co do kolejnosci komponowania arii oraz wersji danego dzieła...prawdy raczej sie nie dojdzie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wlasnie rozdziewiczylem takie cus - brzmi bardzo pelnie, ladne barwy organow i pani na contralcie. Znacie to wykonanie?

 

pzdrw

 

soso

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świętej pamięci Wiesław Lisiecki założyciel czasopisma pościęconemu muzyce dawnej CANOR napisał, że Mesjasz pod Gardinerem jest operowy, pod Parrotem chóralny a pod McGeganem nudny choć zebrał on wszystkie wersje do jednego nagrania. Natomiast pod Hogwoodem pięknie nazwał " to mój Mesjasz" I dla mnie przez wiele wiele lat był to także mój Mesjasz. I Parrot i Pinnock i Jacobs i Minkowski czy Christie nie osiągneli tej doskonałości co Hogwood. Ale i on poległ, choć to nieprawdopodone dzięki nagraniu Dunedin Consort & Players prowadzonego przez Butt. Pewnie i Butt znajdzie swojego "pogromcę" ale jeszcze dzisaj to dla mnie "Mój Mesjasz"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.