Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  257 członków

Tannoy Klub
IGNORED

Tannoy -klub miłośników


R123

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Lutek napisał:

Nie, nie jestem pewien. Wiedzac jak to z roznymi produktami bywa, przyjalem te sama zasade: te pierwsze - starsze - sa naogol lepszej jakosci, solidniejsze, masywniejsze, wykonane z lepszych materialow.  Wiadomym zatem jest, ze chetniej kupimy glosniki z solidnymi  koszami odlewanymi niz np. wytloczonymi z blachy.                     A co do ksztaltu koszy, to faktycznie te 10-cio calowe Goldy, ktore zalaczylem maja kosze identyczne jak HPD 295, choc HPD sa wyzsze, ale byc moze wyzszy jest w nich uklad magnetyczny - teraz nie pamietam co jest przyczyna, ze sa wyzsze.

W moich tez jest odlew, nie jest to blacha...chyba w tych kolejnych jest blacha ale też nie byłbym pewien. Jeśli w przypadku HPD, było przynajmniej 2-3 razy zawieszenie zmieniane. To w przypadku Gold, mówimy już o niuansach. Obecnie wszystkie wystawione gdziekolwiek np. HPD Devon, mają inne numery seryjne i inne podpisy kontrolne. (Czasem różnica jest nawet o kilkaset tysięcy - tzn. że głośniki nie pochodzą z tej samej serii a nawet roku). Może być to ważne, ponieważ dawniej, nie było tak precyzyjnej produkcji driverów aby miały identyczną głośność (ale w 99% przypadków i tak miały?). Dlatego z tego co mi wiadomo produkowali partię np. około 1000 sztuk driverów a następnie mierzono wszystkim rezystancje, na bazie tych pomiarów, dobierano najbardziej bliskie sobie drivery. To też mogą być niuanse, bo może być też tak, ze drivery, produkowane w różnych latach, będą brzmieć identycznie, ponieważ ludzkie ucho nie będzie w stanie wychwycić tych mikroróżnic. Może to mieć jedynie znaczenie, przy dalszej odsprzedaży, gdy ktoś będzie się upierał (a mistrzowie dźwięku, potrafią z odsłuchu określić z jakiej stali/ odlewu był robiony kosz, gdzie wydobywano rudę do produkcji magnesów Alnico, z jakiego papieru wykonano pulpę - taki sarkazm?), że to muszą być idealne dobrane pary. Czasem nie ma sensu się rozdrabniać, bo nie wiem czy do końca jest to zdrowe przy słuchaniu muzyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, napiszcie mi jeszcze czy Eatony dadzą się dobrze napędzić tym moim Sony Ta4650 - to 30W na kanał. A nawet wiecej, czy są to kolumny konstruowane pod takie niewielkiej mocy wzmacniacze z niskim damping faktorem. Z doświadczenia już wiem jakie to ważne w torze - symbioza pomiędzy wzmakiem a kolumnami.

Z czym grają Wasze Eatony lub LGM 10"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hanki napisał:

Świetnie, dzięki za tą informację.

Gdyby ktoś myślał o sprzedaniu swoich Eatonów w takim razie to proszę o priv.

Nie wiem czy przeczytales drugie zdania Szatana, gdyz piszesz, ze prosisz o priv. gdyby ktos chcial sprzedac Eatony, a Szatan przeciez napisal:  " Jak chcesz eaton to możesz na pw napisać moje są do oddania bo mam również gold lsu w obudowie turnberry i te zostawiam. "

> Hanki

Wiem, ze masz daleko, ale jak chcialbys posluchac - co jest raczej koniecznoscia przed decyzja o kupnie -  wielu roznych par kolumn, to przyjedz. U mnie posluchasz moich na 12 to calowych glosnikach - chyba rowniez niedlugo do oddania ( chyba sie zaplacze, jak ten Niemiec co sprzedawal samochod :-), jak tez - mam nadzieje od poniedzialku rowniez Eatonow. Natomiast jak bys sie wybral, to zapewne i szatan nie bedzie mial nic przeciwko, ze wpadlibysmy i do niego, a tam, to juz moglbys posluchac kilku nastepnych par kolumn. Mieszka w miejscowosci niedaleko polozonej od mojej. W kazdym razie z mojej strony dobra rada, a nawet ostrzegam: nie kupuj nic bez wczesniejszego, porzadnego posluchania.

Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisalem powyzej, zaczynam myslec o oddaniu (czyli sprzedaniu) moich "ukochanych" kolumn  :-), ktore mi tyle przyjemnosci dostarczaly przez lata. Inni co rusz zmieniaja kolumny, a ja co..., gorszy :-) A powazniej..., od dawna mysle nad realizacja projektu kolumn, w ktorych obudowy w przekroju poziomym beda mialy ksztalt elipsy. Raz, ze takie konstrukcje juz z racjii ksztaltu beda nadzwyczaj sztywne, a jak jeszcze zbuduje je ze sklejki brzozowej o grubosci scianek 30 mm, które w calosci beda klejone z uprzednio wycietych plastrow (ramek) na frezarce CNC i jeszcze z dodatkowymi wzmocnieniami, to jestem pewien, ze przykladajac reke do glosno grajacej kolumny w dowolne jej miejsce, nie bedzie sie odczuwac zadnych rezonansow scianek. Po drugie, ksztalt eliptyczny powinien wyeliminowac wpływ fal stojacych wewnatrz obudow, lub bedzie on znikomy. To wszystko powinno wplynac na jeszcze wyzszej klasy reprodukcje dzwieku. Sadze, ze takie obudowy są na rynku niedostepne za zadne pieniadze.

Oczywiscie moje obecne kolumny również maja obudowy o rzadko spotykanej sztywnosci ( w calosci rowniez ze sklejki brzozowej, plus zewnetrzne frezowane elementy ozdobne z debu – sadze, ze nie posiadają takiej nawet kolumny za paredziesiat tys. Nie tak dawno przekonal się o tym pewien sluchacz, który mnie odwiedzil, a który pierwsze co zrobil po wejsciu do pokoju, to opukal obudowy z roznych stron i od razu na wstepie podkreslil ich wielka sztywnosc. Zreszta wystarczy obok postawic np. SRM-y 12X i przylozyc reke do tych i do tych w czasie odtwarzania muzyki, aby sie przekonac co znaczy sztywna obudowa. Niektorzy znajomi znajacy moje kolumny odradzaja mi pozbywanie się ich zbyt wczesnie i radza najpierw zrealizowac obecny projekt, posluchac i porownac z obecnymi kolumnami, a dopiero na tej podstawie podjac decyzje, które sobie zostawic. Doskonale wiem, ze taka powinna być kolejnosc postepowania i maja oni calkowita racje. Nie mozna przeciez wykluczyc, ze nie będę pozniej zalowal zbyt szybkiego pozbycia się tego co mam. Wiemy jak to w audio bywa i jak wiele rzeczy  moze nas zaskoczyc i nie mozemy z gory przewidziec efektu. Jednak zapewne orientujecie się już z mojego opisu budowy kolumn, jakie kwoty one mogą pochlonac, więc sprzedajac obecne mialbym na sfinansowanie  mojego projektu i moglbym pomalu zaczac kupowac potrzebne materialy, no i przede wszystkim glosniki, a takze szukac wykonawcow majacych odpowiedni park maszynowy. 

Pewnie juz gdzies na poczatku tego watku zamieszczalem fotki kolumn, ale jest on tak dlugi, ciagnacy sie od 2010 roku, ze wielu z Was zapewne nie pamieta, a poza tym przez te lata przybylo wielu nowych forumowiczow, wiec wklejam ponownie. Moze tez przy okazji ktos sie zainteresuja takimi wiekszymi kolumnami o duzym dzwieku na 12-to calowych glosnikach Tannoy-a.

Ale tekstu mi sie nasmarowalo :-)

 

SDC14351.jpg

SDC14355.jpg

Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jestem jednym z tych odradzających, Lutek posłuchał u siebie moich gold lsu 10 " w obudowie turnberry i nabrał chęci na nieco inny Tannoyowy dźwięk ale znając Lutka i jego preferencje może żałować decyzji bo takiej bezpośredniości i energii nie znajdziemy chyba nigdzie indziej.

Jego srm w dużej obudowie skłoniły mnie do zakupu pierwszych Tannoy i miłość do marki trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, szatan napisał:

To ja jestem jednym z tych odradzających, Lutek posłuchał u siebie moich gold lsu 10 " w obudowie turnberry i nabrał chęci na nieco inny Tannoyowy dźwięk ale znając Lutka i jego preferencje może żałować decyzji bo takiej bezpośredniości i energii nie znajdziemy chyba nigdzie indziej.

Jego srm w dużej obudowie skłoniły mnie do zakupu pierwszych Tannoy i miłość do marki trwa.

Tak.. to błąd, należało by mieć 2 sztuki (SRM + Gold) albo kompromisem jest zajefanie zachowany Devon.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pietuisza napisał:

Tak.. to błąd, należało by mieć 2 sztuki (SRM + Gold) albo kompromisem jest zajefanie zachowany Devon.:-)

Moze faktycznie sie okazac, ze moja decyzja byla bledna, ale raz, ze zona powinna byc bardziej zadowolona, bo wciaz nazywa moje pieknie grajace i "piekne" kolumienki: trumnami zagracajacymi pokoj :-),  a dwa, to aby posiadac i uzytkowac dwie pary roznych kolumn, konieczne jest - do tego przeznaczone - oddzielne, w miare duze pomieszczenie. 

Dvony czy Chevioty, to zapewne rowniez fajna rzecz i nie powiem..., myslalem rowniez o nich (tzn..., o zastosowaniu glosnikow od nich).  Zrobilem tez juz wczesniej rysunki do obudow na 12-cie cali, ale  przerazaja mnie te piankowe zawieszenia. Bylem tez juz o wlos od nabycia Goldow 12-to calowych, jak rowniez kupilem nawet Redy 12-ki. Jednak po wypozyczeniu od szatana kolumn na Goldach 10-cio calowych araz Eatonow na HPD 295 (ktore przed kilkoma dniami rowniez kupilem) okazalo sie, ze bez problemu naglasniaja moj 30-to metrowy pokoj.  Niewatpliwie wazna rzecza jest tez to, ze wiem jak brzmia te 10-ki i czego moge sie spodziewac, natomiast nie wiem czego moge sie spodziewac po 12-kach innych niz te, ktore aktualnie siedza w moich kolumnach. Tzn..., charakteru brzmienia sie domyslam, ale dokladnie jak beda brzmialy do konca nigdy nie wiemy.  Jest jeszcze kwestia, ktore przetworniki zastosowac - Goldy czy HPD ? I tu przyszedl mi z pomoca szatan (bardzo uczynny chlopak), gdyz zapronowal mi wypozyczanie jednych i drugich (jeszcze przed kupieniem Eatonow) jak bede mial gotowe obudowy, do posluchania obydwu. O...! takie rozwiazanie, to ja rozumiem... :-) 

 

Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się Devon podoba, ale dla mnie to piankowe zawieszenie niestety jest sporym ograniczeniem w kontekście doboru wzmaka jaki lubię. Tj. ja chcę słabą lampę, a to potrzebuje pieca z niezłym dumping factorem mimo wszystko, aby te membrany kontrolować. Z drugiej strony z KT88 one mają prawo grać nieźle, jak się okazało u skaliego mieliśmy lekko podbity bas w DACu co mogło przyczynić sie do takiego odbioru Devon nie innego... niemniej jednak - no myśle że 12 calowa membrana na miękkiej piance jest ciężka do opanowania nawet dla mocnych piecyków i  tyle...

Niemniej po doświadczeniu z Eaton i Kensington stwierdzam, że wolę 12'' przetwornik. Chyba...

.... SRM, czy LGM, Devon grają większa skalą przy zachowaniu dobrej szybkości i precyzji. Kensington no miał jakiś jakby opór, żeby z tej ponad 100L skrzyni zagrać równie mocno-namacalnie (nie mylić z ilością / jakością basu bo tu było bardzo dobrze)  Eaton jest kapitalny za te pieniązki, ale do 20mkw można juz spokojnie pakować 12 cali, nawet w większej obudowie, więc chyba lepiej się nie rozdrabniać (co nei zmienia faktu, ze Eatonberry nadal chodzi mi po głowie bo wówczas całość średnicy i basu powinna zagrać fajniej. Tyle, że takich skrzynek jak Turnberry do pokoju raczej nie wstawię, także powoli odpuszczam. Niemniej sądzę, że z samych Eatonów może nieco zabraknąć skali grania, rozmachu po doświadczeniu z SRM - szczeólnie w duzej budzie. 

 

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, julius-6 napisał:

 Niemniej sądzę, że z samych Eatonów może nieco zabraknąć skali grania, rozmachu po doświadczeniu z SRM - szczeólnie w duzej budzie. 


 

Dlatego Lucjan od razu robi duże skrzynki a w goldberry ze skalą było bdb u niego, 12 grają bardziej pierwszym bezpośrednim planem 10 generują głębię, szczególnie goldy.

Edytowane przez szatan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, julius-6 napisał:

Niemniej po doświadczeniu z Eaton i Kensington stwierdzam, że wolę 12'' przetwornik. Chyba...

Ja tez wolę 12’’ od 10’ , przynajmniej w HPD. Miałem jednocześnie Devony i Eatony , że nie wspomnę o oryginalnych Turnberry, i różnica jednak jest w tym, co lubię najbardziej , czyli większa swoboda, oddech i namacalność . To wszystko jest też w Eatonie, ale mniej.

Julius, Twój LM na 845 radził sobie IMO z HPD świetnie mimo przypadkowo podkręconego w przetworniku  basu , choć oczywiście    z klasy A SE troche luzu być chyba musi. Niski DF nie przeszkodził zbytnio.

pozdrawiam wszystkich z wyjazdu służbowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pietuisza napisał:

Z cenami jest przeroznie, bo np. mozna tez za 43 % powyzszej ceny, czyli za mniej niz polowe. Poza tym nalezy pamietac, ze naogol sa to ceny wywolawcze.

https://www.ebay.pl/itm/TANNOY-LSU-HF-3LZG-8U-LSUHF3LZG8U-MONITOR-GOLD-LSU-HF-III-LZ-8U-LOUDSPEAKER/254372922380?hash=item3b39cec40c:g:mfUAAOSwX6NdOboM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjan stan tych egzemplarzy jest na tyle różny, że 2x różnica w cenie jest uzasadniona.

Te z pierwszej aukcji mają przetworniki pasujące numerami do obudów i jest to fabryczna para a to już nie jest reguła ale zauważ, że przetworniki różnią się od siebie odcieniem i lakierem na zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnież.... ale nie wiem na ile to jest prawdą, była późna wersja 12" Gold  z gumową krawędzią, zwana Tanoplas, wyglądają trochę jak piankowe HPD, ale jest to guma, tym samym nigdy się nie rozsypie, podobna jak w Eaton, daje to znacznie lepszy bas w porównaniu do papierowej krawędzi, teoretycznie jakość dźwięku znacznie przewyższa wcześniejsze wersje o krawędzi papierowej.

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/tannoy-gold-12-343516380

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria HPD (np. Berkeley) najlepiej gra z lampą lub np. z czymś takim co gra jak lampa: SPEC RSA-717 EX

lub Quad-y stare, Fisher 400, 500c, 800 albo z tranzystorów też starych np: Realistic Sta -220, Akai AA-7000, Sansui 3000a, Sony STR 6120, Panasonic SA65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracajac jeszcze do tej aukcji, do ktorej link zamiescil Pietuisza, to obejrzyjcie w powiekszeniu ten drugi (po prawej) glosnik. Zawieszenie malowane jakas granatowa substancja, widoczne wieksze, ciemniejsze  plamy od tej substancji, a nawet wjechane dookola zawieszenia za daleko na czesc membrany. Jesli jest to jakas substancja usztywniajaca zawieszenie, to ono juz nie bedzie tak samo pracowac jak w pierwszym glosniku, gdyz  zostal pomalowany tez  dookola pasek na samej membranie, ktora najprawdopodobniej bedzie miala juz wyzsza czestotliwosc rezonansowa Fs. Pierwszy glosnik wyglada ok.  Innymi slowy partactwo, jak ja to mowie na takie wykonawstwa : " To jest zrobione łeb w cep :- "

Kupilibyscie te kolumny z takim glosnikiem za te cene ?  Nie ma mowy !                 

                 https://www.ebay.co.uk/itm/TANNOY-3LZ-MONITOR-GOLD-SPEAKERS-LSU-HF-III-LZ-8-U-excellent-condition/153749604828?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20180816085401%26meid%3D399043efa2a24307963b13f8a334306b%26pid%3D100970%26rk%3D1%26rkt%3D15%26sd%3D153749604828%26itm%3D153749604828%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100970.m5481&_trkparms=pageci%3Aa61f4788-1905-11ea-8998-74dbd18022ea|parentrq%3Ae0f63c5016e0a9ca2dc9e975ffcbc5b6|iid%3A1

 

 

Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bycie AUDIOFILEM psuje „czasami” najważniejszą rzecz: SŁUCHANIE MUZYKI i czerpanie z niej 100% radości. "Audiofil nigdy nie będzie do końca zadowolony z tego co już ma. Będzie kupował coraz to droższy sprzęt, bo zawsze po czasie stwierdzi, że jednak może być jeszcze lepiej." 

Edytowane przez Pietuisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

 

Panowie a czy ktoś z was slyszal 15" HPD
w Tannoy Berkeley ?

 

Słuchałem raz w życiu, z pięć lat temu, z lampą Amplifona, w pokoju ok 30m2. Grało bardzo dobrze, szczegółów już nie pamietam, miałem już wtedy i Chevioty, i Devony, i Eatony, wiec coś już tam z Tannoya wtedy słyszałem .  Fajny głośnik 

6 godzin temu, Pietuisza napisał:

 

Podobnież.... ale nie wiem na ile to jest prawdą, była późna wersja 12" Gold  z gumową krawędzią, zwana Tanoplas, wyglądają trochę jak piankowe HPD, ale jest to guma, tym samym nigdy się nie rozsypie, podobna jak w Eaton, daje to znacznie lepszy bas w porównaniu do papierowej krawędzi, teoretycznie jakość dźwięku znacznie przewyższa wcześniejsze wersje o krawędzi papierowej.

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/tannoy-gold-12-343516380

 

Sadze że to nieporozumienie. Tanoplast to właśnie nazwa firmowa pianki z serii HPD.

http://www.44bx.com/tannoy/hpd.html

Gumowe zawieszenie z Eatonow to nie Tanoplast. Moim zdaniem te Goldy z tego linka mają wklejone zawieszenie które  nie ma nic wspólnego z żadnym oryginalnym zawieszeniem Tannoya. Zwykły gumowy resor, co nie znaczy ze nie gra. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria HPD (np. Berkeley) najlepiej gra z lampą lub np. z czymś takim co gra jak lampa: SPEC RSA-717 EX
lub Quad-y stare, Fisher 400, 500c, 800 albo z tranzystorów też starych np: Realistic Sta -220, Akai AA-7000, Sansui 3000a, Sony STR 6120, Panasonic SA65.


A sądzisz ze z moim MF M6500i może się zgrać się ? To tez ciepłe brytyjskie granie choć na pewno do lampy daleko. Nie mam jak sprawdzić stad pytanie. Prądu do wysterowania przetwornika na pewno nie zabraknie :)


Wysłane z miłości do muzyki
Seria HPD (np. Berkeley) najlepiej gra z lampą lub np. z czymś takim co gra jak lampa: SPEC RSA-717 EX
lub Quad-y stare, Fisher 400, 500c, 800 albo z tranzystorów też starych np: Realistic Sta -220, Akai AA-7000, Sansui 3000a, Sony STR 6120, Panasonic SA65.


A sądzisz ze z moim MF M6500i może się zgrać się ? To tez ciepłe brytyjskie granie choć na pewno do lampy daleko. Nie mam jak sprawdzić stad pytanie. Prądu do wysterowania przetwornika na pewno nie zabraknie :)


Wysłane z miłości do muzyki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:


A sądzisz ze z moim MF M6500i może się zgrać się ? To tez ciepłe brytyjskie granie choć na pewno do lampy daleko. Nie mam jak sprawdzić stad pytanie. Prądu do wysterowania przetwornika na pewno nie zabraknie ?
 

 

Nie sądzę, ponieważ nie słuchałem takiego zestawienia:-) Waty nie zawsze grają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 30

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.