Jump to content

Open Club  ·  200 members

Tannoy Klub
R123

Tannoy -klub miłośników

Recommended Posts

W Cheviotach jest dokładnie tak samo jak pisze Lutek.

Jak się spojrzy na schemat zwrotnicy, można dojść do wniosku ze w przypadku jednego z przełączników , nie pamietam którego, powinno się w zasadzie odłączyć środkowy pin przełącznika przecinając ścieżkę ( i tak kiedyś zrobiłem w Eatonach), bowiem przełączenie( np. przypadkowe ) zmostkowanego przełącznika w inną pozycję niż ta jedna wybrana i zmostkowana spowoduje równolegle załączenie innej pozycji, jednak nie jest to groźne. Najprościej zmostkować i nie ruszać.

Czy warto? Warto, choćby dla świetego spokoju, słyszy się od użytkowników że czasami jedna kolumna gra jakby ciszej , u mnie to pomogło w jednej z posiadanych par. HPD mają już swoje lata, a to tylko blaszki na pokrętle.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-10139-0-74549800-1520974425_thumb.jpgZnalazłem takie zdjęcie w necie ale nie wiem czy jest to prawidłowo zrobione. Nie jestem elektronikiem ale lutownicę już miałem w ręku parę razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym zdjęciu zmowstkowany jest tylko jeden z przełączników , wiec i tak musisz usiąść i „rozkminić” , nic trudnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Dziękuję mimo wszystko fajnie by było mieć taką fotę z mostkami bo większość zwrotnic jest podobna. Pewnie jest to prosta sprawa tylko trzeba wiedzieć gdzie przyłożyć miernik. Dla laika to trochę pod górę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba wypadałoby się tutaj wpisać, jako posiadacz 2 zestawów:

Tannoy SRM 12x

oraz

Tannoy LGM 12.

 

Pierwsze przechodzą właśnie renowację skrzynek, są dość spore do mojego pomieszczenia (sporo basu przy obecnej konfiguracji), ale jak już z nimi skończę wybiorę pewnie wybiorę jeden z zestawów, a z drugim będę musiał się rozstać. Szkoda będzie bo LGM mam w stanie przecudnym, a SRM lada chwila mają być przecudne :)


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję mimo wszystko fajnie by było mieć taką fotę z mostkami bo większość zwrotnic jest podobna. Pewnie jest to prosta sprawa tylko trzeba wiedzieć gdzie przyłożyć miernik. Dla laika to trochę pod górę.

O mierniku nie pisalem ci zlosliwie. Tylko powaznie najpierw powinno sie opanowac miernik zanim zacznie sie chwytac za lutownice. Ja bym sie bal cos zwierac bez sprawdzenia samemu ze ma byc zwarte...


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest to prosta sprawa tylko trzeba wiedzieć gdzie przyłożyć miernik. Dla laika to trochę pod górę.

 

Jesli nie posiadasz omomierza, to wystarczy bateryjka, dwa odcinki przewodu i zarowka. Popros znajomego elektryka aby Ci taki "przejsciomierz" polutowal. Dla niego, to nadzwyczaj prosta rzecz. Wczesniej tylko spytaj go jaka masz kupic baterie i zarowke, aby napiecia pasowaly. W dawnych czasach do takich celow uzywalem baterii plaskiej 4,5 V i zarowki od latarki 3,5 V. Dzisiaj wystarczy bateryjka 1,5 V i zaroweczka ledowa.

Zapewne tez taki elektryk (nie musi byc elektronik) pomoze Ci ustalic, ktore sciezki zewrzec (zmostkowac).

Edited by Lutek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo kupic chinski miernik z alle za 30zl i wystarczy do tego zadania....


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co wy Panowie, jaki miernik, jaka bateryjka i żaróweczka, wystarczy spojrzeć na piny przełącznika od spodu i wyciągnąć wnioski, jak ktoś chce to wspomagając się schematem.

Żaróweczka w próbniku połączonym między środkowym pinem przełącznika a dowolnym pinem z boku będzie palić się zawsze i w każdej pozycji, tam są podłączone uzwojenia z autotrasformatora. Omomierz musiałby być super dokladny i skompensowany. W praktyce trzeba by wylutować przełącznik. Łatwiej rozkminić na logikę

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by skali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernik posiadam i taka całkowita noga to nie jestem wiem że trzeba zbadać ohm tylko pogubiłem się w tych pinach bo na każdym coś pokazuje czyli jest przepływ. Nie wiem gdzie przyłożyć do których pinów.

 

Tak w ogóle chciałbym się przyłączyć do klubu tannoya. Powinienem zrobić to już dawno bo są to drugie moje tannoye ( wcześniej mansfield 15") ale jakoś nie było okazji. Tannoy to najlepsze głośniki jakie miałem a było ich trochę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób dokładnie to, co na zdjęciu które zamieściłeś, o ile dobrze pamietam to jest to zmostkowanie przełączników w pozycji neutralnej ( roll off i energy na zero ). Widać tam mostki zarówno na lewym, jak i prawym przełączniku.

Po czym pozostaw przełączniki w tejże neutralnej pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuję to jakoś rozkminić popytam znajomego elektronika. Dziękuję Skali i lutkowi. Jak będę pewny wszystkiego na 100% to się za to zabiorę i nie omieszkam załączyć kilka fotek dla innych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Łączył ktoś z Panów HPD 385A Tannoy-a, Berkley-e, Ardeny z tranzystorowym McIntoshem 6500? Mogę prosić o recenzję?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Łączył ktoś z Panów HPD 385A Tannoy-a, Berkley-e, Ardeny z tranzystorowym McIntoshem 6500? Mogę prosić o recenzję?

Nie, ale słyszałem osobno Tannoya z tym HPD i osobno Maka. Myślę, że ma prawo zgrać się to kapitalnie i chętnie bym takie połączenie usłyszał.


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

 

Może mi powiedzieć jaka jest różnica w brzmieniu Tannoy Arden vs Tannoy Arden mk II.

W tych pierwszych jest głośnik ALNiCo HPD 385A Dual a mk II już inny.

 

Czy jest to różnica mała czy raczej znacząca dla całości dźwięku?

 

Pozdrawiam

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze po prostu pusc jakis utwor i przelaczaj raz jednym, a raz drugim przelacznikiem

(zaraz potem ustaw z powrotem w polozeniu neutralnym) i sluchaj czy sa w ogole jakies zmiany w dzwieku.

Edited by Lutek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłbym tak, gdybym je miał pod ręką.

 

Pytam, bo może są tu w klubie osoby które słyszały dwie wersje Ardenów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Lutek za podpowiedzi, ale odpuściłem temat. Muszę mieć czarno na białym , a po za tym nie wiem , czy gra warta świeczki. Najlepiej było by całkowicie ominąć te przełączniki , ale to już zabawa dla lepiej znających temat. Mam jeszcze pytanie do użytkowników tannoy hpd , z jakimi wzmakami lampowymi tannoy lubi się najbardziej. Jestem w trakcie wymiany wzmacniacza (wcześniej tranzystor) na lampowy i nie wiem w którą stronę uderzyć. Znając już trochę sygnaturę brzmienia tannoy cheviot celuję w ciepłe lampowe wzmaki. Może Panowie jakieś sugestie do 10tyś za używkę. Wiem ,że na odległość jest ciężko doradzać , ale może ktoś ma lub słuchał dobrego lampiaka (najlepiej integra) z tannoy hpd. Dzięki z góry za podpowiedzi i życzę wszystkim Tannoyowcom zdrowych i wesołych Świąt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwa nie wiem jak zrealizowali taka moc skoro zasilania prawie nie widać ( :

 

Zrealizowali na zasilaczu impulsowym. Zresztą nie dałoby się tego zrobić na liniowym, bo Lyngdorf w celu poprawy dynamiki, przy cyfrowej regulacji głośności poszedł krok dalej i zrobił regulację, można powiedzieć hybrydową. Pierwsze 0 do 24 dB tłumienia, osiągane jest poprzez zmianę napięcia zasilania tranzystorów kluczujących (dlatego niezbędny jest regulowany zasilacz impulsowy). Dopiero gdy tłumienie przekracza 24 dB, wchodzi DSP.

Edited by barmanekm

"Not everything that is worth measuring is measurable and not everything measurable is worth measuring." --A. Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiero gdy tłumienie przekracza 24 dB, wchodzi DSP.

To jaki wpływ na jakość brzmienia wg Ciebie ma regulacja cyfrowa DSP

jest wiele różnych opinii na ten temat a wkrótce muszę zrobić jakieś preampy i nie wiem czy w ogóle wkładać potencjometry , korzystać z regulacji DSP czy może iść w stronę Accuphase c2810

Share this post


Link to post
Share on other sites
<br />Wiem ,że na odległość jest ciężko doradzać , ale może ktoś ma lub słuchał dobrego lampiaka (najlepiej integra) z tannoy hpd. <br />

HPD gra ze wszystkim, z tym że jeżeli chodzi o lampowe to lepiej z dobrymi wzmacniaczami, a gorzej ze złymi :-) . Sprawdziłem kilka lampiaków i do Cheviotów - Leben 300F !!

A wspomniany powyżej Lyngdorf też sprawdza się świetnie , jak zresztą z każdymi dobrymi kolumnami bo ten wzmacniacz IMO jest idealnie przeźroczysty i nic nie psuje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To jaki wpływ na jakość brzmienia wg Ciebie ma regulacja cyfrowa DSP

jest wiele różnych opinii na ten temat a wkrótce muszę zrobić jakieś preampy i nie wiem czy w ogóle wkładać potencjometry , korzystać z regulacji DSP czy może iść w stronę Accuphase c2810

 

W Lyngdorfie DSP pracuje od początku na sygnale cyfrowym. Podłączenie do niego źródła analogowego, chociaż możliwe jest rozwiązaniem nieoptymalnym. Przy standardowym torze, układ w stylu Accuphase będzie bardziej uniwersalny. Jeżeli masz tor niezbalansowany, to polecam coś z niższych Accu. A jak chcesz coś prostego i dobrego DIY to Pass B1 w wersji bez kondensatorów sprzęgających z zasilaczem Salasa albo preamp Douglasa Selfa z Linear Audio (chyba nr 5)


"Not everything that is worth measuring is measurable and not everything measurable is worth measuring." --A. Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pass B1 w wersji bez kondensatorów sprzęgających z zasilaczem Salasa albo preamp Douglasa Selfa z Linear Audio (chyba nr 5)

o widzisz spoko dzięki za propozycje ciekawe i niedrogie , u siebie i tak prawdopodobnie regulacja będzie musiała być realizowana cyfrowo bo będę chcieć więcej głośników wcisnąć do kolumny i uruchamiać je głównie dla różnorakiego basu , bo od open baflle już nie odejdę na pewno do jazzu nic lepszego nie słyszałem powiem naturalności bas wręcz kierunkowy szybki punktowy bajka , ale jak elektronika wchodzi w grę to już beznadzieja się robi dlatego muszę mieć w kolumnie głośnik w obudowie jakiś jeszcze do innych gatunków muzyki czy filmów

Każdy co innego mówi z regulacją cyfrową wkrótce się przekonam osobiście jaki ma wpływ na jakość odwzorowania przesterowania dźwięku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam dla potomnych zdjęcia z regeneracji moich 3149 na oryginalnych podzespołach tannoya oraz późniejszych pomiarów tych że driverów ( :

pomiary w obudowie open baflle , samego głośnika i jego odcięć oraz całokształt - pomiar w pomieszczeniu ,

Co zauważyłem po regeneracji ? sporo osób twierdzi że to już nie to samo że jakość gorsza itd itp

Z jednym się zgodzę że jakość jest gorsza ale w 30letnich membranach które latają bezwładnie jak chcą , moje egzemplarze może były w kiepskim stanie ale mimo wszystko nikt mi nie powie że taki czas nie wpływa na jakość zawieszenia nawet tkaninowego ,

na nowych zestawach zawieszenie jest twardsze takie bardziej zdecydowane sprężyste , Wcześniej głośniki w open baflle nie chciały grać bas był fatalny , teraz inny świat bas kontrolowany punktowy coś pięknego nieosiągalny efekt dla obudowy zamkniętej czy tym bardziej bass reflex .

jedyne co to będę zmuszony dołożyć dodatkowy głośnik w obudowie zamkniętej do muzyki elektronicznej bo tam ze względu na nienaturalne wychylenia pracę membrany bas jest płaski złej jakości . ogólnie jestem bardzo zadowolony bo nawet sam efekt teraz wyglądu głośnika robi wrażenie przyciąga uwagę wygląda po prostu jak nowy nawiązuje do nowszych konstrukcji tejże firmy .

Duży plus widzę też w zwrotnicy aktywnej mimo że jeszcze nie miałem czasu w pełni podłączyć jej zupełnie bez zwrotnicy pasywnej to ma mega potencjał przy delikatnej ingerencji w paśmie nie odczułem jakichkolwiek uchybień czy przesterowań scena piękna wyraźnie zarysowana wszystkie detale na wysokim poziomie , do tego można pod siebie , swoje pomieszczenie i gust wysterować głośniki .

Obecna zwrotnica Pasywna pochodzi z mich 3808 na testy ale z odsłuchu wypada b dobrze mimo różnic w budowie obydwu driverów i samych zwrotnic , po uruchomieniu zwrotnicy aktywnej znowu coś napisze może kogoś kiedyś to zainteresuje ( :

post-51505-0-26474400-1522778752_thumb.jpg

post-51505-0-39135000-1522778758_thumb.jpg

post-51505-0-32736300-1522778764_thumb.jpg

post-51505-0-34603000-1522778772_thumb.jpg

post-51505-0-06791100-1522778790_thumb.jpg

post-51505-0-05432400-1522778797_thumb.jpg

post-51505-0-34454500-1522778803_thumb.jpg

post-51505-0-82574600-1522778818_thumb.jpg

post-51505-0-57969600-1522778828_thumb.jpg

post-51505-0-58369000-1522778838_thumb.jpg

post-51505-0-91595900-1522778866_thumb.jpg

post-51505-0-71982100-1522778884_thumb.jpg

post-51505-0-63086800-1522778901_thumb.jpg

post-51505-0-67522300-1522778910_thumb.jpg

post-51505-0-05078200-1522778916_thumb.jpg

post-51505-0-97101800-1522779041_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widziałem jeszcze żadnego DC tannoya zamontowanego w OB , myślałem że one się do tego nie nadają...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie z wielkim zainteresowaniem czytam fachowe wypowiedzi, może ktoś się poradzi czy zakup super tweetera st100 lub st200 ma sens, mam kolumny d900, czy to marketingowy „bajer”?

Sorry że wciskam się w tę dyskusję ale widzę że akurat fachowcy są online

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Panowie z wielkim zainteresowaniem czytam fachowe wypowiedzi, może ktoś się poradzi czy zakup super tweetera st100 lub st200 ma sens, mam kolumny d900, czy to marketingowy „bajer”?

Sorry że wciskam się w tę dyskusję ale widzę że akurat fachowcy są online

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest partick

 

 

Panowie z wielkim zainteresowaniem czytam fachowe wypowiedzi, może ktoś się poradzi czy zakup super tweetera st100 lub st200 ma sens, mam kolumny d900, czy to marketingowy „bajer”?

 

D900 mają gwizdek do 30 kHz, to ja nie widzę żadnego sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie z wielkim zainteresowaniem czytam fachowe wypowiedzi, może ktoś się poradzi czy zakup super tweetera st100 lub st200 ma sens, mam kolumny d900, czy to marketingowy „bajer”?

Sorry że wciskam się w tę dyskusję ale widzę że akurat fachowcy są online

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakup super tweetera st100 lub st200

Za tyle kasy to sobie zafundujesz LRM12x trochę się pobawisz i masz granie na wysokim poziomie za d900 zrobisz zwrotnice i obudowę piękną do nich

 

Nie widziałem jeszcze żadnego DC tannoya zamontowanego w OB , myślałem że one się do tego nie nadają...

To jak Próbujesz ? ( : koszt znikomy płyty MDF zbierają mi znajome hurtownie typu majster koledzy pracujący w castoramie

Pod panele i drzwi do wysyłki dają b grube płyty później są traktowane jak odpadek , za parę groszy koledzy mi zbierają i można się bawić testować ,

ps do OB wypada mieć zwrotnice aktywną

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.