Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  118 członków

Ayon Klub
IGNORED

Ayon Klub


marslo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak mogłoby wyglądać połączenie? Chodzi rzecz jasna o wykorzystanie gęstego zapisu i nie stracenie jego zalet "po drodze".

 

Cd2s ma wejścia cyfrowe RCA spidif i USB, bezpośrednio na DAC-a. Możesz je wykorzystac do podłączenia innego transportu. Spidif przyjmie sygnał PCM do 192kHz i pewnie musisz mieć transport SACD, który zapewni PCM z wyjścia cyfrowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich kolegów

 

Jestem nowy na tym forum więc zanim zadam pytanie pare słów o sobie

CD Ayon 1S

Wzmacniacz Spirit III na KT 88

kable głosnikowe Kimber 8TC

kolumny Audiophysic Virgo

interkonekt XLO HT Pro

I własnie o interkonekt oraz kabel zasilający do wzmacniacza mam pytanie

co by koledzy polecili

Prosze o sugestię i porady

Acha cd na listwie Enerr i kabel Deep Blue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich kolegów

 

Jestem nowy na tym forum więc zanim zadam pytanie pare słów o sobie

CD Ayon 1S

Wzmacniacz Spirit III na KT 88

kable głosnikowe Kimber 8TC

kolumny Audiophysic Virgo

interkonekt XLO HT Pro

I własnie o interkonekt oraz kabel zasilający do wzmacniacza mam pytanie

co by koledzy polecili

Prosze o sugestię i porady

Acha cd na listwie Enerr i kabel Deep Blue

 

Witaj,

 

Sam używam Spirita III, ale... proponuję abyś spróbował KT-120,

ponieważ różnica wobec KT-88 jest spora in-plus (zyskuje duuużo powietrza,

scena staje się szersza i głębsza, a i detale w średnich i górnych częstotliwościach

pokazują się wcześniej niesłyszane).

Co do interkonektu, to po sprawdzeniu kilku (MIT (testowałem wysokie), TaraLabs, Siltech Explorer 180) wylądowałem na RCA Siltech Silver Anniversary 550i,

ale nie testowałem XLO, więc nie mam punktu odniesienia do porównania.

W sprawie kabla zasilającego do Spirita to grałem na TaraLabs Air, Shunyata Anaconda, Siltech SPX-800 (daje u mnie najlepsze granie na źródle, wpięty do CD-1sc), a nawet testowałem Siltech Ruby Mountain i Ruby Double Crown, Argento Flow Refference, ACROLINK 7N-PC9500 MEXCEL, wysokie MITy i inne.

Żaden jednak z tych nawet bardzo drogich nie był w stanie sprawić takiej korzyści

dla dźwięku jak Kubala-Sosna Elation (którego w końcu używam). Poza zwiększeniem dynamiki i muzykalności (jakby plastyczności dźwięku) zyskałem jeszcze zabójczą kontrolę basu, który zyskał na pokazaniu znacznie głębszych rejestrów, jakich wcześniej nie słyszałem na moich głośnikach podstawkowych. Wysokie nie straciły nic z detaliczności.

Do takiej konfiguracji dochodziłem bardzo długo, ale teraz jest znakomita w 24 m2.

Mam nadzieję, że mogłem pomóc.

J

 

PS. Proponuję, spróbuj pod Spirita podłożyć stópki Symposium Rollerblock Jr. Nie uwierzysz ile zyskuje 32-kilogramowy wzmak na takim "pływającym" podłożu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

Nie jestem pewien tylko czy mogę użyć w moim wzmacniaczu lamp KT 120 bo to model bez wyświetlacza na przednim panelu

Co do kabla zasilajacego to oglądałem stronę producenta Kubal SOsna ale u nas w Polsce nie maja chyba dystrybutora

Smiało można użyć KT120.Ja mam tez model bez wyswietlacza i działa bez problemu.Tylko klatki ochronne są za niskie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

Nie jestem pewien tylko czy mogę użyć w moim wzmacniaczu lamp KT 120 bo to model bez wyświetlacza na przednim panelu

Co do kabla zasilajacego to oglądałem stronę producenta Kubal SOsna ale u nas w Polsce nie maja chyba dystrybutora

 

Ja też mam wersję bez wyświetlacza.

W instrukcji powinieneś widzieć, że Spirit III

jest skonstruowany, aby współpracować z KT-88 albo KT-120 (poniżej screen shoot z instrukcji :)

post-39598-0-07385100-1427742347_thumb.jpg

 

A Kubala-Sosna nie ma niestety dystrybutora w Polsce.

Mój był kupowany w Niemczech.

Edytowane przez _Jack_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady

A korzystając z Waszych doswiadczeń chciałbym zapytać

jescze o markę lamp .Przeglądając forum -mały mętlik

Ja znalazłem Tung Sol (to chyba renomowana firma)Ale czy firma ma istotne znaczenie a jesli tak to jaką polecacie idlaczego.

Znalazłem sklep który paruje lampy https://www.tube-town.net/ttstore/.

Jak nalezy prawidłowo je zamontowac (która w parze z którą V1 z V2 CZY V2 z V 3 itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cezbed. Jeśli zdecydujesz się na kt88 to ja bym brał Gold Lion, porównałem je bezpośrednio z Electro Harmonix. GL miały trochę lepszy bas, ale to co rzucało się najbardziej w ucho to lepsza średnica, cieplejsza, bardziej namacalna.

większe zmiany uzyskasz bawiąc się lampkami ECC82 (12Au7) bo chyba takie dalej siedzą w spiricie

Co do sklepów to ja polecam

 

http://sklep.lampyelektronowe.pl/?

 

http://www.hornet9.com/lampy.htm

Edytowane przez falek77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady

A korzystając z Waszych doswiadczeń chciałbym zapytać

jescze o markę lamp .Przeglądając forum -mały mętlik

Ja znalazłem Tung Sol (to chyba renomowana firma)Ale czy firma ma istotne znaczenie a jesli tak to jaką polecacie idlaczego.

Znalazłem sklep który paruje lampy https://www.tube-town.net/ttstore/.

Jak nalezy prawidłowo je zamontowac (która w parze z którą V1 z V2 CZY V2 z V 3 itd

 

Witaj ponownie,

Lampy KT-120 kupiłem w naszym polskim sklepie lampyelektronowe.pl.

Pani sparowała mi całą kwadrę.

A lampy to TungSol, bo tylko ten producent produkuje te lampy (KT-120).

 

Pozycja wstawiania lampy nie ma tak na prawdę znaczenia i wiem to od

najlepszego źródła, bo bezpośrednio rozmawiałem telefonicznie z właścicielem

i głównym konstruktorem Ayon'a, czyli p. Gerhardem Hirtem. Musisz jednak po

wymianie lamp (każdorazowo przy jakiejkolwiek zmianie) wykonać sprawdzenie

prądów działania lamp, czyli wykonać taką procedurę:

1. wstawiasz nowe lampy (oczywiście przy wyłączonym z prądu urządzeniu)

2. włączasz Spirit'a przełącznikiem z dołu obudowy i.... UWAGA

3. ... podczas migania logo "Ayon" na obudowie musisz wcisnąć na chwilę (1-2 sekundy)

przycisk "Bias-setup".

4. Urządzenie wykona testy prądów poszczególnych lamp - wszystkich.

Cały proces trwa ok. 15 minut (tak, tak długo), po czym logo na frontowej ściance przestanie

mrugać i możesz normalnie korzystać ze Spirita.

5. Uważaj, bo po ok. 10. minutach logo się włącza, ale proces nie jest jeszcze skończony,

więc nie daj się zwieźć i poczekaj spokojnie, aż logo znów zacznie migać i proces potrwa

jeszcze jakieś 5 minut. Przypominam jeszcze raz proces trwa łącznie ok. 15 minut.

 

"Będzie Pan zadowolony" ;)

 

Czy ktoś z użytkowników Ayona Spirit III wymieniał lampy 12au7 na starsze z 60-tych lat.Podobno można bardzo zmienić brzmienie wzmacniacza .Jakich lamp najlepiej użyć

 

A i owszem. Można.

Sam testowałem przeróżne NOS'y i stare używane.

U mnie najlepszy efekt dały "Baldwin Silvania" (z zielonym nadrukiem),

które dały mi wypełnienie, nasycenie dźwięku przy ładnej transparentności

oraz GE (modelu Ci nie podam bo sprzęt jest rozgrzany i gra ;)

Tak czy owak "złotego środka" nie ma i musisz sam potestować.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ponownie,

Lampy KT-120 kupiłem w naszym polskim sklepie lampyelektronowe.pl.

Pani sparowała mi całą kwadrę.

A lampy to TungSol, bo tylko ten producent produkuje te lampy (KT-120).

 

Pozycja wstawiania lampy nie ma tak na prawdę znaczenia i wiem to od

najlepszego źródła, bo bezpośrednio rozmawiałem telefonicznie z właścicielem

i głównym konstruktorem Ayon'a, czyli p. Gerhardem Hirtem. Musisz jednak po

wymianie lamp (każdorazowo przy jakiejkolwiek zmianie) wykonać sprawdzenie

prądów działania lamp, czyli wykonać taką procedurę:

1. wstawiasz nowe lampy (oczywiście przy wyłączonym z prądu urządzeniu)

2. włączasz Spirit'a przełącznikiem z dołu obudowy i.... UWAGA

3. ... podczas migania logo "Ayon" na obudowie musisz wcisnąć na chwilę (1-2 sekundy)

przycisk "Bias-setup".

4. Urządzenie wykona testy prądów poszczególnych lamp - wszystkich.

Cały proces trwa ok. 15 minut (tak, tak długo), po czym logo na frontowej ściance przestanie

mrugać i możesz normalnie korzystać ze Spirita.

5. Uważaj, bo po ok. 10. minutach logo się włącza, ale proces nie jest jeszcze skończony,

więc nie daj się zwieźć i poczekaj spokojnie, aż logo znów zacznie migać i proces potrwa

jeszcze jakieś 5 minut. Przypominam jeszcze raz proces trwa łącznie ok. 15 minut.

 

"Będzie Pan zadowolony" ;)

 

Dzieki za informacje zamawiam KT 120 i podzielę się wrażeniami

 

A i owszem. Można.

Sam testowałem przeróżne NOS'y i stare używane.

U mnie najlepszy efekt dały "Baldwin Silvania" (z zielonym nadrukiem),

które dały mi wypełnienie, nasycenie dźwięku przy ładnej transparentności

oraz GE (modelu Ci nie podam bo sprzęt jest rozgrzany i gra ;)

Tak czy owak "złotego środka" nie ma i musisz sam potestować.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje zamawiam KT 120 i podzielę się wrażeniami

 

Brawo.

Jestem ciekaw jaka u Ciebie będzie zmiana :)

A tak BTW Twojego pytania o kolumny do Spirita III,

u mnie B&W 805 Diamond sprawują się naprawdę sensownie.

Ten zestaw odtwarza dość naturalnie. Ani przebasowań, ani zduszonych wysokich, bez planktonu.

Przy tym zestawie, jak mam ustawiony, widzę już głównie różnice w jakości nagrań/masterowania

poszczególnych płyt.

Właśnie testuję bardzo wysoki interkonekt, czyli RCA Siltech Empress Crown.

W porównaniu z moim standardowym 550i dodał sporo jeszcze na granicy średnich i wysokich rejestrów.

Wypełnił, nie przesycając, wokale, poszerzył i pogłębił jeszcze scenę i pozorną lokalizację instrumentów.

W ogólnym odbiorze przysunął mi jeszcze wokalistów do mnie, ale bez nadmiernego eksponowania ich.

Jest na prawdę znakomity, choć cholernie drogi.

 

OK, ale daj proszę znać nt różnic wobec KT-88, kiedy już wygrzejesz KT-120-ki.

 

Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich i chętnie dopiszę się do klubu, mój system to Spirit III i cd 1s podłączone do Dynaudio s25 .Raz miałem problem ze wzmacniaczem po włączeniu lewa lampa mi delikatnie mówiąc wybuchła ( fajny dźwięk i efekt ) po naprawie wzmak. wrócił i na razie jest OK. Pytanie mam do Jack'a myślałem , że ustawienie biasu dokonuje się po włączeniu wzmaka a nie w czasie włączania. Czy

jest jakaś różnica między taką procedurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.Można zapytać gdzie naprawiałeś wzmacniacz?Moim zdaniem bias powinno sie ustawiać poporządnym rozgrzaniu lamp-ja pogram troszkę,potem potencjometr głosności na zero i wciskam guzik autobiasu.Gram na KT 120 ale krótko i trudno mi coś konkretnego powiedzieć o dźwięku.Pozdrawiam wszystkich miłosników Ayona i lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem , że ustawienie biasu dokonuje się po włączeniu wzmaka a nie w czasie włączania. Czy

jest jakaś różnica między taką procedurą.

 

Owszem, jest różnica.

Nominalnie wciskanie przycisku "Bias" wykonuje się od czasu do czasu, tak jak piszesz, po rozgrzaniu lamp.

Ale to podczas normalnego używania.

W przypadku wymiany lampy/lamp, wciśnięcie przycisku Bias podczas procesu włączania sprzętu,

powoduje, że Spirit mierzy prądy poszczególnych lamp (wszystkich) i dopasowuje podawany prąd

do poszczególnych baniek, tak aby zoptymalizować działanie. To wiem od Gerharda Hirta, więc zakładam

że konstruktor wie jak należy postąpić :)

 

Wesołych Świąt Wielkanocnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz był jeszcze na gwarancji ( na moje szczęście ) oddałem go do "Nautiliusa" w Warszawie po dwóch miesiącach wrócił.

Dzięki Jack, cenna informacja.

 

A tak przy okazji chcę wymienić przewody głośnikowe jakie polecacie?

 

Wesołych Świąt i mokrego Dyngusa dla wszystkich klubowiczów.

Edytowane przez lew3107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie forumowicze mam prośbę o poradę,

noszę się z zamiarem kupienia Ayona cd 7s i chciałbym go podpiąć do końcówki mocy przez XLR, czy ktoś z forum mógłby mi powiedzieć jaki jest zakres regulacji głośności przez Xlr. Końcówka to Bob Carver sunfire o mocy 1200 W przy 4 ohmach, nie chciałbym by mi rozerwalo Auditory M.

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci nie rozerwie, pytanie raczej jest takie na czym (alps, drabinka a może ścinanie bitów w DAC?) zrealizowana jest regulacja głośności w Ayon i czy przy niskich poziomach głośności kanały będą grać "równo".

Bardzo też możliwe, że regulacja głośności będzie psuła brzmienie Ayona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja w Ayonach jest rozwiązana ok.

 

Jezeli z tylu ustawisz Direct, ZAWSZE po włączeniu sprzet ustawia głośność na -40dB ( w skali - 60 - 0), nie ma tez możliwości wylaczenia pilotem regulacji głośności, wiec startujesz zawsze z niskiego poziomu. A co zrobisz potem...

Edytowane przez Maki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja w Ayonach jest rozwiązana ok.

 

Jezeli z tylu ustawisz Direct, ZAWSZE po włączeniu sprzet ustawia głośność na -40dB ( w skali - 60 - 0), nie ma tez możliwości wylaczenia pilotem regulacji głośności, wiec startujesz zawsze z niskiego poziomu. A co zrobisz potem...

 

Maki, przepraszam za głupie pytanie, piszesz ze ustawia głośność na -40, rozumiem że im głośniej tym bliżej zera, -60 to minimum a 0 to max, czy jest to wystarczająca regulacja?

Na gdy tak nie podłączyłem sprzętu dlatego takie, może głupie pytania.

A masz może jakiś swój typ jeśli chodzi o końcówki mocy?

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, -60 to cisza kompletna, 0 to max. Czyli regulacja w pełnym zakresie. Działa to bardzo dobrze, płynnie, bez lagów, degradacji nie zauważam. Do tego masz jeszcze hebel Gain high/low - na high masz większy poziom max sygnału na wyjściu - wybierasz w zależności od czułości, rodzaju wejść w końcówce (???).

 

Ja mam prostą końcówkę na RCA. Ludzie próbują tez XLRy, ale cos tam narzekają, sam producent nie poleca podobno(?). Ponoć tor nie jest w pełni symetryczny, na samym wyjściu tylko stopien symetryzujacy...

Granie na samej końcówce to bardzo fajna sprawa, do tego masz jeszcze kilka cyfrowych wejść, wiec jezeli nie korzystasz z żadnych analogów to masz bardzo prosty, ale swietnie działający system cyfrowy. A jezeli sie szarpniesz :) na cd5s to masz nawet anogowe wejście, na np. PRE gramofonowy. Juz dawno zasadziłem się na takie rozwiazanie - myślałem o CA 851c - skończyło sie na cd2s:)

 

Końcówka - do wyboru do koloru, i nie jest to raczej kwestia dopasowania elektrycznego, tylko preferencji akustycznych, lub wymagań względem kolumn.

Pozdr

Edytowane przez Maki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, -60 to cisza kompletna, 0 to max. Czyli regulacja w pełnym zakresie. Działa to bardzo dobrze, płynnie, bez lagów, degradacji nie zauważam. Do tego masz jeszcze hebel Gain high/low - na high masz większy poziom max sygnału na wyjściu - wybierasz w zależności od czułości, rodzaju wejść w końcówce (???).

 

Ja mam prostą końcówkę na RCA. Ludzie próbują tez XLRy, ale cos tam narzekają, sam producent nie poleca podobno(?). Ponoć tor nie jest w pełni symetryczny, na samym wyjściu tylko stopien symetryzujacy...

Granie na samej końcówce to bardzo fajna sprawa, do tego masz jeszcze kilka cyfrowych wejść, wiec jezeli nie korzystasz z żadnych analogów to masz bardzo prosty, ale swietnie działający system cyfrowy. A jezeli sie szarpniesz :) na cd5s to masz nawet anogowe wejście, na np. PRE gramofonowy. Juz dawno zasadziłem się na takie rozwiazanie - myślałem o CA 851c - skończyło sie na cd2s:)

 

Końcówka - do wyboru do koloru, i nie jest to raczej kwestia dopasowania elektrycznego, tylko preferencji akustycznych, lub wymagań względem kolumn.

Pozdr

Mam Sonus Faber Auditor M i są to bardzo wymagające prądowo kolumny, Hegel H200 na niskich poziomach głośności prawie wcale nie rusza midwoofera, gra tylko średnica i góra, może mógłbyś coś polecić?

Dziekuje za wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Nie wiem, nie wiem...

Ja mam SF Liuto podłogowe. W papierach raptem 1 dB różnicy w skuteczności. Końcówka raptem 25w na kanał, 40m2, 3,60 wysokości... Nie mam zastrzeżeń. W woofera sie nie wpatruje, nie oczekuje tez jakichś kataklizmów. Słucham klasyki i jazzu. Jest wszystkiego pod dostatkiem.

 

To możliwe żeby taki Hegel nie popędził tych monitorów??? One chyba nie sa jakos super wymagające...

Edytowane przez Maki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę o poradę. Z mojego pilota do CD 07s odpryskuje w licznych miejscach farba. Wygląda to nieestetyczne, drażni mnie i źle świadczy o jakości wykonania obudów czy pilotów. Możecie się śmiać, ale do jakości oferowanej np przez obśmianego Vincenta to dla Ayona daleka droga. Czy można kupić samą obudowę czy cały pilot ? Dzwoniłem i napisałem 2 maile do Nautilusa, ale bez odpowiedzi. Olanie klienta na całego. Wstyd ! Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.