Skocz do zawartości
IGNORED

Idiotyzmy motoryzacyjne


Frank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, Zbig napisał:

Po Warszawie i okolicach jeździ się dość dynamicznie, no chyba że lubisz jak ci się w wolną przestrzeń pomiędzy Tobą i następnym pojazdem co chwila ktoś wpie***la.  Choć w ostatnich kilku latach ruch się trochę uspokoił, więc może i klocki by dłużej wytrzymały.

wydaje Ci się, jak od święta bywałem w wawie to też tak myślałem (bo wszyscy mówili). Ostatnie lata jest wysyp zamulaczy, korków i prędkości średniej z trasy poniżej 40kmh

Po mieście jeżdżę (również duża aglomeracja) przeważnie załadowany czyli mam jakieś 1.5 tony na pace, nie dam rady jechać "na zderzaku" bo w razie problemu nie jestem w stanie wytracić prędkości i nie mam Twoich problemów.

Zabrzmi to dziwnie ale jak miałem corolle to miałem podobnie nie ważne gdzie byłem. Ludzie się wpychali, wyprzedzali, wymuszali pierwszeństwo w żadnym innym aucie nie miałem tego problemu. Ludzie Cie po prostu nie szanują, to samo mogą powiedzieć kierowcy suzuki i kilku innych marek. Każdy tester / dziennikarz samochodowy Ci to powie.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, fetek napisał:

Ludzie Cie po prostu nie szanują

Później są zdziwieni że ich też nikt nie szanuje a stawka ubezpieczenia w kolejnym okresie rośnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, ASURA napisał:

Później są zdziwieni że ich też nikt nie szanuje a stawka ubezpieczenia w kolejnym okresie rośnie

rożnie bywa, prędzej mandacik, znam ludzi jeżdżących bardzo szybko i dynamicznie a są bezwypadkowi, sam kiedyś też tak miałem.

Co nie zmienia faktu że nie lubię takiego zachowania, tak samo jak czekania na wyjazdach aż jakaś ciota się doczłapie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, fetek napisał:

Po mieście jeżdżę (również duża aglomeracja) przeważnie załadowany czyli mam jakieś 1.5 tony na pace, nie dam rady jechać "na zderzaku" bo w razie problemu nie jestem w stanie wytracić prędkości i nie mam Twoich problemów.

Ja nie jeżdżę na zderzaku. Jak zwykle nie umiesz się skupić na tym co inni piszą.  Pisałem o różnicy pomiędzy jazdą ekonomiczną a trzymaniem się "w szyku".  Przykładowo, jadąc ekonomicznie i widząc z daleka zmianę świateł lub inną przeszkodę wymuszającą zatrzymanie, zaczynasz wytracać prędkość znacznie wcześniej niż większość użytkowników drogi, którzy widząc miejsce wbijają się przed Ciebie.  Przy rozpędzaniu po starcie jest podobnie choć w mniejszym stopniu bo jazda eko bynajmniej nie polega na rozpędzaniu się jak ślimak.  Ale ja generalnie jazdy eko nie lubię, w szczególności po mieście gdzie jest ona upierdliwa i dla jadącego i dla innych, no i nie zależy mi na biciu rekordów niskiego spalania.

To co pisałeś o innym stylu jazdy ma o tyle sens, że o ile jazda autem spalinowym ze skrzynią manualną po zatłoczonym mieście jest maksymalnie wk*****jąca, to hybrydą z eCVT jedynie neutralna 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, fetek napisał:

Zabrzmi to dziwnie ale jak miałem corolle to miałem podobnie nie ważne gdzie byłem. Ludzie się wpychali, wyprzedzali, wymuszali pierwszeństwo w żadnym innym aucie nie miałem tego problemu. Ludzie Cie po prostu nie szanują, to samo mogą powiedzieć kierowcy suzuki i kilku innych marek. Każdy tester / dziennikarz samochodowy Ci to powie.

Tak się składa że regularnie jeżdżę również innymi markami, np. Volvo, i nie zauważyłem żadnej różnicy w ww kwestii.  A w hybrydzie w stosunku do poprzedników to miałem wrażenie wręcz odwrotne, ale to wynika z tego że się nią da jeździć znacznie płynniej, ma dobry start z zatrzymania dzięki momentowi ponad 200 Nm od zera km/h i nie występuje w niej problem turbodziury lub zbyt małej redukcji, więc usiłujący wykazać brak szacunku muszą się sporo natrudzić aby im się udało 😉

Zresztą większość tych drogowych wpierdalaczy zwykle nie ma pojęcia o regułach ruchu na danym odcinku i za chwilę lądują na blokującym się pasie i zostają objechani bez najmniejszego wysiłku z mojej strony 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

rożnie bywa, prędzej mandacik, znam ludzi jeżdżących bardzo szybko i dynamicznie a są bezwypadkowi, sam kiedyś też tak miałem.

Oni tak a współużytkownicy unikając kolizji lądują w rowach z dachowaniem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Zbig napisał:

Pisałem o różnicy pomiędzy jazdą ekonomiczną a trzymaniem się "w szyku".  Przykładowo, jadąc ekonomicznie i widząc z daleka zmianę świateł lub inną przeszkodę wymuszającą zatrzymanie, zaczynasz wytracać prędkość znacznie wcześniej niż większość użytkowników drogi, którzy widząc miejsce wbijają się przed Ciebie.  Przy rozpędzaniu po starcie jest podobnie choć w mniejszym stopniu bo jazda eko bynajmniej nie polega na rozpędzaniu się jak ślimak.

jak już pisałem nie mam tego problemu, tzn są tao sytuacje sporadyczne. Widoczne w warszawie kultura jest jaka jest. 

4 godziny temu, Zbig napisał:

To co pisałeś o innym stylu jazdy ma o tyle sens, że o ile jazda autem spalinowym ze skrzynią manualną po zatłoczonym mieście jest maksymalnie wk*****jąca, to hybrydą z eCVT jedynie neutralna 🙂

nie lubię skrzyń bezstopniowych, charakterystyka pracy jest koszmarna. Z drugiej strony większość automatów na fabrycznym sofcie jest irytująca a najnowsze po WLTP wręcz tragiczne.

4 godziny temu, Zbig napisał:

A w hybrydzie w stosunku do poprzedników to miałem wrażenie wręcz odwrotne, ale to wynika z tego że się nią da jeździć znacznie płynniej, ma dobry start z zatrzymania dzięki momentowi ponad 200 Nm od zera km/h i nie występuje w niej problem turbodziury lub zbyt małej redukcji, więc usiłujący wykazać brak szacunku muszą się sporo natrudzić aby im się udało 😉

za wieczny lag przy ruszaniu głównie odpowiedzialny jest kierowca. Wspomaganie elektrykiem super sprawa ale trzeba uważać na przód 😎

3 godziny temu, ASURA napisał:

Oni tak a współużytkownicy unikając kolizji lądują w rowach z dachowaniem

nie mówię o idiotach walących na czołówkę czy bezczelnie zajeżdżając drogę i to w aucie, które ledwie hamuje.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.05.2021 o 18:12, Zbig napisał:

Jest tak zajebiście skomplikowana, że nie potrzebuje turbo, sprzęgła, dwumasy, skrzyni biegów ani rozrusznika.

Idea zastąpienia silnika spalinowego elektrycznym jest interesująca, ale bez jaj, zastąpienie baterii generatorem spalinowym to nie żaden postęp, a świadectwo, że coś na auta elektryczne nie jest gotowe.

W dniu 5.05.2021 o 21:10, J.Jerry napisał:

Mam na to rozwiązanie. Auto ma być 100% eko, 100% możliwych dopłat. Z tego mi wychodzi, że auto ma mieć zamontowane panele fotowoltaiczne, wiatrak do wytwarzania energii, mobilnym podłączeniem do sieci żeby na postoju autko zarabiało.

Całkiem dobrze Ci wychodzi, bo piewcy ekologiczności elektryków tak bardzo skupiają się na usunięciu rury wydechowej, że zapominają o wytworzeniu energii elektrycznej, wybudowaniu infrastryktury niezbędnej do ładowania, utylizacji...

-----

W dniu 5.05.2021 o 11:36, Jacchusia napisał:

Mam pewne wątpliwości, bo to bardzo młody człowiek, a życie zmarnowane mu się szykuje

A ja nie, bo jeśli ktoś jeździ po mieście 300km/h, to równie dobrze mógłby stojąc na czerwonym wystawić przez okno pistolet, tą matkę z dzieckiem zastrzelić i tłumaczyć się, że nie celował. Na głupotę nie ma rady, pozostaje zaczekać na obowiązkowe w autach ograniczniki prędkości do dopuszczalnej +10km/h.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla V8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, fetek napisał:

Widoczne w warszawie kultura jest jaka jest. 

Kurcze i znów utrzymywany jest mit. Taka moja obserwacja - w Wawie trzeba jeździć sprawnie. Nie spóźniać się na światłach, nie przystawać celem skręcenia itp. Zwyczajnie sprawnie. Rzeczywiście jeśli jesteś zawalidrogą to zaczną ludzie wjeżdżać przed ciebie. Natomiast jeśli masz kłopot, powiedzmy trudność ze zmianą pasa czy włączeniem się do ruchu, to tu ci ludzie pomogą. W przeciwieństwie do takiego Wrocławia na ten przykład. 

Ja się cały czas zastanawiam nad inną kwestią, to znaczy skoro

1. Elektryk czy hybryda jest uproszczona mechanicznie da się ładować z gniazdka itp (cały czas sądzę że to zaleta bo mimo wszystko zdaje mi się że elektrownia mniej syfu na kWh produkuje niż spalinówka, że nie wspomnę o pojawiających się źródłach prądu odnawialnych, które trzeba buforować - choćby samochodami).

2. Jest kłopot z zasięgiem z baterii

3. Spalinówka ma jakiś tam pik na wykresie momentu gdzie ma najwyższą sprawność i najniższą emisję, 

to 

czemu nie budują hybryd wyposażonych w spalinówkę produkującą wyłącznie prąd doładowujący akumulatory pracując w swoim optymalnym zakresie?

Oczywiście kompletnie się na tym nie znam, ale takie rozwiązanie się samo narzuca..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
52 minuty temu, micwoj napisał:

czemu nie budują hybryd wyposażonych w spalinówkę produkującą wyłącznie prąd doładowujący akumulatory pracując w swoim optymalnym zakresie?

https://elektrowoz.pl/testy/bmw-i3-rex-test-dlugodystansowy-bmw-i3-ze-spalinowym-generatorem-energii-auto-swiat/

BMW i3 REx – TEST długodystansowy BMW i3 ze spalinowym generatorem energii [Auto Świat]

To chyba jedyny taki wóz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie o to chodzi, chociaż jest zbliżone. Silnik spalinowy o mocy pozwalającej na jazdę po autostradzie bez rozładowywania akumulatorów, ale z pracą na stałych obrotach w optymalnym zakresie. 

Wtedy mamy rekuperację, mamy w razie potrzeby sensowny moment, w razie jeżdżenia w mieście mamy elektryka, a na dalsze dystanse też da się pojechać. Tylko takie rzeczy pewnie tylko w Erze 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, micwoj napisał:

Jeszcze nie o to chodzi, chociaż jest zbliżone. Silnik spalinowy o mocy pozwalającej na jazdę po autostradzie bez rozładowywania akumulatorów, ale z pracą na stałych obrotach w optymalnym zakresie. 

Wtedy mamy...

Jak już pisałem:

13 godzin temu, szymon1977 napisał:

...zastąpienie baterii generatorem spalinowym to nie żaden postęp, a świadectwo, że coś na auta elektryczne nie jest gotowe.

ID3 pokazuje, że sam w sobie samochód elektryczny nie jest taki zły. Sle na płacanie dwa razy więcej niż za Golfa by kupić coś, co żadnych istotnych praktycznych zalet nie posiada, a przysparza problemów przy tak prozaicznej czynności jak tankowanie-ładowanie, przeciętny konsument jest zbyt mądry. Dlatego choć tę samą technikę możnaby w zwyczajną budę Golfa wsadzić, to wciska się ją w dziwacznym ID3, żeby osoby zamożne za dodatkowe 100.000pln mogły szpanować swoim byciem eco.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, micwoj napisał:

czemu nie budują hybryd wyposażonych w spalinówkę produkującą wyłącznie prąd doładowujący akumulatory pracując w swoim optymalnym zakresie?

to już było, yt kanał povagowani ładnie tłumaczy

3 godziny temu, micwoj napisał:

cały czas sądzę że to zaleta

ja uważam że to wada, używam sprzętów elektrycznych (nie mylić z narzędziami) i do każdego mam 2-3 akumulatory. Musisz wpaść w rutynę ładowania bo jak zapomnisz a Cie przydusi jesteś w czarnej D. Życie jest za krótkie by tracić czas na gówniane elektryki

 

 

38 minut temu, szymon1977 napisał:

ID3 pokazuje

że jest gównianym autek, które nie dojedzie z warszawy do karkowa na jednym ładowaniu

2 godziny temu, micwoj napisał:

Wtedy mamy rekuperację, mamy w razie potrzeby sensowny moment, w razie jeżdżenia w mieście mamy elektryka, a na dalsze dystanse też da się pojechać. Tylko takie rzeczy pewnie tylko w Erze 🙂

prościej, eliminacja ciężkiego rozrządu oraz odciążenie silnika. Ewentualnie hybrydowe doładowanie ale nie wiem czy dzisiaj ma to sens, 1500 rpm już każdy sensowny silnik ciągnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, fetek napisał:

jest gównianym autek, które nie dojedzie z warszawy do karkowa na jednym ładowaniu

Sam zasięg ID3 nie jest jeszcze taki zły, problemem pozostaje, że nie da się na kolejne 300km ot tak w 10minut załadować tam, gdzie prądu zaczyna brakować. A co lepsze w całym tym medialnym eco-bełkocie umyka, że w tej kwestii w zasadzie nic się nie dzieje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, micwoj napisał:

czemu nie budują hybryd wyposażonych w spalinówkę produkującą wyłącznie prąd doładowujący akumulatory pracując w swoim optymalnym zakresie?

Oczywiście kompletnie się na tym nie znam, ale takie rozwiązanie się samo narzuca..

Nie spodobało by Ci się to pod względem akustycznym.

Hybryda szeregowo-równoległa z eCVT jest w dużej mierze zrobiona pod powyższą koncepcję bo silnik spalinowy jest niezależny od kół i jakakolwiek nadwyżka obrotów lub momentu generuje prąd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w lokomotywach. Ale nikt sobie tam jaj z szarago człowieka nie robi, i skoro ma rurę, z której kopci... tzn wydobywają się spaliny, to klasyfikowana jest jako lokomotywa spalinowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, szymon1977 napisał:

Sle na płacanie dwa razy więcej niż za Golfa

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG.  Na kluczowych rynkach nie kupuje się słabowitych golasów.  Dostępne wersje swoimi zasięgami zadowalają 90% dotychczasowych użytkowników Golfa.  Twoje żale już teraz są cokolwiek niewczesne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Zbig napisał:

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG.

Ale żeby ID3 miał zasięg pozwalający konkurować ze zwykłym Golfem, to musi być od niego 2x droższy.

24 minuty temu, Zbig napisał:

Dostępne wersje swoimi zasięgami zadowalają 90% dotychczasowych użytkowników Golfa. 

Przecierz właśnie o tym pisałem!?

24 minuty temu, Zbig napisał:

Twoje żale już teraz są cokolwiek niewczesne.

Tu też Ci conieco uknęło - powtórzę:

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Sam zasięg ID3 nie jest jeszcze taki zły, problemem pozostaje, że nie da się na kolejne 300km ot tak w 10minut załadować tam, gdzie prądu zaczyna brakować.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, szymon1977 napisał:

Tu też Ci conieco uknęło - powtórzę:

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Sam zasięg ID3 nie jest jeszcze taki zły, problemem pozostaje, że nie da się na kolejne 300km ot tak w 10minut załadować tam, gdzie prądu zaczyna brakować.

Ale to jest chyba tylko Twój problem 🙂

29 minut temu, szymon1977 napisał:
51 minut temu, Zbig napisał:

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG.

Ale żeby ID3 miał zasięg pozwalający konkurować ze zwykłym Golfem, to musi być od niego 2x droższy.

Powtórzę bo ci umknęło - "zwykłych" Golfów prawie nikt już nie kupuje.  Nawet w biednej Polsce średnia cena nowego auta wyjeżdżającego z salonu to ponad 120 tys zł.

Obecne elektryki nie są dla wszystkich.  Ich zadaniem jest zdobycie określonego segmentu rynku i do tego celu są ok.  A jak to zrobią, to dzięki ekonomii skali i redukcji kosztów u wagi 1kWh baterii wejdą kolejne wersje i te tańsze i te o większym zasięgu.  To jest dokładnie ten sam schemat który realizował się przy zmianie warty w innych popularnych technologiach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Zbig napisał:

To jest dokładnie ten sam schemat który realizował się przy zmianie warty w innych popularnych technologiach.

Przerabiane tysiąc razy: monitory LCD zdobyły rynek dopiero gdy przestały być w zasadniczych kwestiach gorsze i droższe od CRT - auto elektryczne nadal jest droższe i gorsze od spalinowego.

18 minut temu, Zbig napisał:

Obecne elektryki nie są dla wszystkich.

Tak, to drogi i modny gadżet dla zamożnych eco-szpanerów.

21 minut temu, Zbig napisał:

...dzięki ekonomii skali i redukcji kosztów u wagi 1kWh baterii wejdą kolejne wersje i te tańsze i te o większym zasięgu. 

Nie będę wnikać na co komu auto o jeszcze mniejszym zasięgu, ale to o większym jeszcze dłużej będzie się ładować. Kiedy zrozumiesz, że problemem nie jest auto, a brak infrastruktury?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Zbig napisał:

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG. 

Id 3 w sensowej wersji jest droższy (i to sporo) od golfa 8 R czyli jednego z najdroższych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Zbig napisał:

Powtórzę bo ci umknęło - "zwykłych" Golfów prawie nikt już nie kupuje.  Nawet w biednej Polsce średnia cena nowego auta wyjeżdżającego z salonu to ponad 120 tys zł.

A na tę średnią składa się cztery Golfy za 100 i jeden ID3 za 200.

44 minuty temu, Zbig napisał:

Ale to jest chyba tylko Twój problem 🙂

Nie kolego, czas ładowania/tankowania to cecha auta a nie kierowcy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, szymon1977 napisał:

A na tę średnią składa się cztery Golfy za 100 i jeden ID3 za 200.

raczej setki tysiące małych gówien i kilkaset aut za 500k+

BTW: czysty golf to 77k, najtańszy Id3 to prawie 140k

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, fetek napisał:

raczej setki tysiące małych gówien i kilkaset aut za 500k+

Raczej tak, ale chciałem nawiązać do tezy, jakoby nikt Golfów golasów nie kupował.

4 minuty temu, fetek napisał:

BTW: czysty golf to 77k, najtańszy Id3 to prawie 140k

Ale najtańszy ID3 się tak nadaje do użytku, jak pierwsze monitory LCD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w lokomotywach

Nie, bo tam bezpośrednio generuje prąd w zależności od potrzeb izmienia obroty. Chodzi o to żeby działał wyłącznie w optymalnym zakresie. Wtedy miałbyś max energii na litr paliwa, czy kilogram CO2 czy nox czy czego tam i pracował włącz/wyłącz a nie szybciej/wolniej. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

raczej setki tysiące małych gówien i kilkaset aut za 500k+

Poćwicz matematykę.  Nawet tysiąc aut za 500 kzł zmniejszy średnią cenę pozostałych o niecałe 900 zł.

17% zarejestrowanych nowych aut w 2020 miało cenę ponad 150 tys zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Raczej tak, ale chciałem nawiązać do tezy, jakoby nikt Golfów golasów nie kupował.

takich golfów jeździ bardzo dużo, większość zjadaczy chleba albo kupuje toyotę albo coś innego w biedzie. Floty również nie grzeszą, co widać na rynku wtórnym.

9 minut temu, Zbig napisał:

Poćwicz matematykę. 

przyganiał kocił garnkowi. To nie ja się pomyliłem o zaledwie 100%

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Zbig napisał:

17% zarejestrowanych nowych aut w 2020 miało cenę ponad 150 tys zł.

Co za zbieg okoliczności:

"Samochody o zelektryfikowanym napędzie miały na koniec listopada br. 17,03 proc. udziału w rynku nowych aut osobowych w Polsce."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.