Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  268 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


slaaawek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ATC SCM 7 w pokoju 10m^, zaadoptowany tylko do odsłuchów. Pomimo użytkowania ich ok. 2 lat jestem nimi nadal zachwycony. Wcześniej miałem Tannoy, Elac, Canton, Paradigm studio, Altusy i zawsze było coś nie ok (z Altusami było nawet bardzo nie ok:) Obecnie ATC SCM 7 stoją 25cm od ścian tylnich i już przy takiej odległości raczej nie słychać spłaszczenia sceny. Na ścianach są materiały tłumiące. Jak myślicie, do takiego metrażu kupić ATC 11? Bo ATC 19 to już chyba będzie za dużo tego szczęścia?

Edytowane przez Mario3456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATC 11 na pewno zagrają w takim pomieszczeniu. Dzięki zamkniętej obudowie nie mają problemów grać w małych metrażach. Spróbuj z ATC 11, do ATC 19 trzeba już małej elektrowni, żeby poruszyć nisko/średniotonowy głośnik (to prawdziwy smok!). Dziewiętnastki lubią też wysoki poziom głośności i 10m2 może być za małe ,żeby je dobrze rozkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 19 i gram na nich w 12 m2, a wcześniej przerabiałem 11 (użytkowałem je przez rok i porównywałem z 19 po ich zakupie). Co się tyczy wysterowania to właśnie 11 są nieco bardziej wymagające względem mocy od 19 (bo mają sporo niższą skuteczność), a ich dźwięk jest mniej swobodny. 7 nie słuchałem, ale ponoć są jeszcze trudniejsze do napędzenia z dwóch powodów: najniższa skuteczność i najmniejsza odporność na kompresję z całej serii entry. Dziewiętnastki natomiast są najbardziej wymagające względem jakości dźwięku (tu najlepiej sprawdzi się muzykalne źródło i wydajny piec). Ale scena, rozdzielczość swoboda i rozmach dźwięku są o wiele lepsze. Przetwornik sb75 150sl jest sporo lepszy niż te z 7 lub cld w 11 (ten ma sztywny resor, mniejszy magnes i jest wykonany z kompozytu papieru/pianki). Ten z 19 jest tkany z materiału (lekki, choć nie tak sztywny jak cld), z którego zrobiona jest ich słynna kopułka średniotonowa.

Mario jakie wymiary dokładnie ma Twoje pomieszczenie, czego słuchasz i jaki dźwięk lubisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 zgadzam sie ze sa trudem do wysterowania , trzeba wydajnego pieca zeby to pociągnąć a do tego cicho słaba grają , nie słychać wogole basowego , ale jak dasz im dobry piec i odpowiednie warunki zagrają bardzo dobrze

Fajnie kolumny dla mnie miałem je ponad rok i dźwięk nadal mi sie z nich podoba ,

Jak kolega pisze lepiej już 19 albo zostaw 7 a jak nie to inna firma . Zależy na czym ci zależy bo jak lubisz cicho słuchać to sobie odpuść

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem (a właściwie stwierdziłem po odsłuchach) to 11 i 40 nie służy ciche granie w szczególności (chyba strojenie z krytyczną dobrocią całkowitą qtc 0,5 może mieć coś na rzeczy). Z 19 jest lepiej (zakładam, że przez inne strojenie- tu jest 0,7). Ale 40 mają też tą przewagę, że wyraźnie niżej schodzą niż mniejsze modele, ale znowu żeby to usłyszeć trzeba sprawić, by membrana trochę się wychyliła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham różnych gatunków muzycznych, jazz, pop, rock, dance, disco, ulubione to Diana Krall, Mike Oldfield, Dire Straits....dużo by pisać....Pokój to 2.5 x 4 dobrze wytłumiony. Kolumny stoją na dłuższej ścianie i tworzą trójkąt równoboczny z miejscem odsłuchu tzn. odległość pomiędzy kopułkami 180cm a do punktu odsłuchu 190cm. ATC 7 napędza hybryda - końcówka mocy Vincent D-150 (Dual momo, 2 trafa po 1khw, 170Watt/8 ohm i 340Watt/4 ohm, 4 lampy na wejściu, ok. 28kg wagi). Źródło: Rotel RCD-1072 i Hegel HD-11....w planach wymiana HD-11 na HD-20 lub HD-25. Przedwzmacniacz pasywny. Generalnie pomimo pasywnego przedzwmacniacza Vicek daje radę z ,,siódemkami'' Faktycznie trudno jest rozbujać membrany, aby się mocno ruszały, ale czuć swobodę dźwięku nawet przy niedużej głośności. Jeśli wymiana to chyba tylko na Harbeth, ale raczej zostanę przy ATC. Czy 7, 11, 19 różnią się technologią wykonania głośników? Zwrotnice też mają inne jakościowo elementy? mówimy tu o serii v2? Wydawało mi się, że różnica polega tylko na wielkości obudów i głośników.....To jeśli Vicek daje radę z 7 to chyba se poradzi z 19..? Mocowo Vicek chyba podobny do Rotel RB-1080....a Rotel RB-1080 daje radę z 19?

Edytowane przez Mario3456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1080 z 19 robi co chce a na potencjometrze mam sporo niżej niż przy 11. Nawet licznik prądu na klatce wolniej się kręci przy podobnych poziomach głośności :)

Uważam, że ten vicek spokojnie da radę z 19 (one mają najwyższą czułość spośród całej serii, tj. o jakieś 2 dB- w porównaniu do 11 i 40 oraz ze 3-4 względem 7). Jeśli chodzi o 11 i 19 to mam na myśli poprzednie serie, a nie obecne. 40 słuchałem zaś w najnowszej odsłonie.

W temacie różnic technologicznych to te sprowadzają się do zupełnie innych przetworników średnioniskotonowych oraz strojenia obudowy. Sporo by pisać o wszystkim, ale warto wspomnieć, że 19 na tle innych różnią się wielkością cewki (75 mm oraz kopułką o tej samej średnicy, która ma spełniać rolę nie tyle usztywniającą co ułatwiającą zszycie i reprodukcję średnicy przy częstotliwości podziału). W obiegowej opinii ma ona zapewnić granie średnicą jak dodatkowy trzeci przetwornik tyle, że w kołnierzu membrany basowca- i coś w tym chyba jest. Elementy w zwrotnicy tej samej klasy choć o innych parametrach.

A jakie to pre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pre u mnie to Creek 4330mkII z pilotem. Często słucham na godz. 11 aby było głośniej, być może Asus trochę wzmacnia sygnał. Creek to totalna pasywka, jako przedwzmacniacz gra bez prądu. Też myślę o kupieniu Daca z regulacją, może droższy Hegel, Asus. Chyba bym kupił te 19 tylko u mnie odsłuch jest z odległości 190cm. 19 mogą u mnie przytłaczać dźwiękiem:/ zakładając, że grają bliskim dźwiękiem jak 7. A może chcesz sprzedać swoje 19?:-) mało używek, nowe teraz to koszt ok. 14000zł para

Edytowane przez Mario3456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam konkretne pytanie...Czy większe kolumny ATC grają tak samo sceną podaną do przodu jak te mniejsze? Wydaje mi się, że najbardziej przybliżonym dźwiękiem grają 7, a każdy kolejny większy model może grać już mniej ofensywnie...?? Pytam, bo słucham w dość bliskiej odległości od kolumn, więc ma to zapewne znaczenie. W przyszłości pewnie przeniosę sprzęt do 16m^, ale dopiero po przeprowadzce. Na razie gra to w 10m^....w moich 10m^, mogę przyklejać panele wygłuszające gdzie mi się podoba, nikt nie ma nic do gadania, mam święty spokój. Własna świątynia do wyciszenia się i medytacji, co najwyżej czasem rodzinka z niecierpliwością dobija się do drzwi z pytaniem, kiedy wyjdę pogadać:-)

Edytowane przez Mario3456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam z tą małą ciasną, ale własną jaskinią audio :)

 

Może w pobliżu masz jakiś salon z atc, by porównać nowe 7 z 19? One zabrzmią nieco inna górą w porównaniu do starszej wersji, ale skala zmian po przejściu z mniejszych na większe monitory będzie zachowana dla obu edycji :)

Jak coś to priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robią wrażenie

a sub to do stereo też czy tylko do kina?

 

Do kina jedynie. Do stereo jest za wolny. Stereo i kino do 2 różne bajki. Ale w kinie bez suba się nie obejdzie niestety aby mieć efekt, a ten Velodyne spisuje się bardzo dzielnie.

 

ATC od 40 w górę wymagają bardzo dobrej wydajnej elektroniki. To co tutaj piszecie nie wyciągnie z tych kolumn pełni możliwości. Jeśli obecnie ktoś ma już końcowkę mocy do tych kolumn i poszukuje bardzo dobrego preampu z najwyższej półki za rozsądne pieniądze, a nie jest przywiązany do firmy i tych rozreklamowanych marek audio, zapraszam na priv mogę coś zaproponować. U mnie system gra bajkowo, nawet w tym roku na audio show ciężko było coś lepszego znaleźć w pieniądzach nawet 2 lub 3 razy takich. Co do kolumn u mnie ATC SCM50 grają w 26m2 + 8,5m2 otwartej kuchnia na salon i dźwięk jest jak na żywo na koncercie, tylko więcej szczegółów i delikatniej jak z lampy, a przy tym kontrola i dynami jak z pieców 70 kilogramowych z wysokiej półki, a elektronika jest niewielka. Sekret tkwi w zasilaniu.

Edytowane przez misiowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 podpinałem też pod mcintosha c48/mc302 i to one wówczas były wąskim gardłem całości, a więc nie ma co szaleć przy serii entry (bo o tej była mowa ostatnio). Ciekaw jestem jak będzie z 19- może za jakiś czas sprawdzę? :) Dobrej jakości sygnał oczywiście służy tym kolumnom (i na tym się trzeba skupić), ale jak ze wszystkim- należy zachować rozsądek.

Przy metrażu do 15 m2 nie wskoczy się w wyższe modele, a do tych z serii entry zarówno mocy jak i zapasu wydajności z takich końcówek wystarczy aż nadto ;) Natomiast źródło powinno być możliwie najlepszej jakości, to fakt. Sam szukam czegoś w tym względzie, a swoje 19 zamieniłbym ewentualnie na coś aktywnego- najlepiej również ze stajni atc (myślę na scm20 z serii pro).

A 50 pewnie bardzo dobre, choć jako nowe w cenniku ponoć wypadają mało atrakcyjne na tle sporo lepszych i niewiele droższych 100 (przynajmniej takie info dostałem od osoby ze sklepu, która przywiozła ostatnio 40 na odsłuch).

Jeśli masz ciekawy patent na atc to odezwę się na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jedną parę aktywnych scm 20 na sprzedaż, choć nie z serii na rynek pro. Od wczoraj prowadzę rozmowy z osobą sprzedającą te kolumny, ale one są z Anglii. Być może będę sprzedawał moje 19.

Słuchał ktoś może aktywnych 20 podłogowych?

Rozmawiałem ze sprzedawcą ze sklepu to ponoć atc ma się wycofać z tego modelu, bo jako nowy sporo kosztuje, a gra o wiele słabiej niż wersje bass reflex większych kolumn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jedną parę aktywnych scm 20 na sprzedaż, choć nie z serii na rynek pro. Od wczoraj prowadzę rozmowy z osobą sprzedającą te kolumny, ale one są z Anglii. Być może będę sprzedawał moje 19.

Słuchał ktoś może aktywnych 20 podłogowych?

Rozmawiałem ze sprzedawcą ze sklepu to ponoć atc ma się wycofać z tego modelu, bo jako nowy sporo kosztuje, a gra o wiele słabiej niż wersje bass reflex większych kolumn.

 

Gdyby sie udało z scm 20 to prośba o info na priv. Mam w kręgu zainteresowań również atc wiec moze sie dogadamy co do 19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Do ATC SCM7 dałem coś takiego http://www.ancient.com.pl/e_hybrid200.htm w wersji z potencjometrem

https://www.dropbox.com/s/wd4thgxwomdzey7/praga_13000.JPG?dl=0

praga_13000.JPG?dl=0

Nie wiem jak sobie poradzi z wyższymi modelami ale z SCM7 robi co chce i to w najlepszym stylu. Bas jest niesamowity, zastanawiam się jak to możliwe. Jak ktoś znajdzie taki wzmacniacz to polecam.

SCM7 wcale nie są takimi trudnymi monitorami, miałem kiedyś Acoustic Energy AE1 i to były dopiero kapryśne głośniki.

 

 

ps. czy ktoś próbował modyfikacji SCM7

 

Podsumowując: Dobrym miernikiem wydajności prądowej wzmacniacza jest symptom przerywania pracy bezpieczników w instalacji domowej. Jeśli w domu wam ,,korki wyskakują'' podczas włączania wzmacniacza to możemy już mówić o przyzwoitym napędzaniu kolumn ATC przez podłączony wzmacniacz:)

 

he he przy mojej elektrowni to jest nagminne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam. Panowie pytanko, posiadam monitory ATC SCM19 MKIII, do tego będzie końcówka mocy ATC P1 (jestem w trakcie jej zakupu), no i potrzebowałbym jakiś przedwzmacniacz do jej wysterowania, lub dac razem z regulowanym wyjściem, to będzie opcja tymczasowa, dopóki się nie odkuje z finansami. Na zakup mógłbym przeznaczyć ok.3000zł, ktoś posiada takie zestawienie, albo posiada taką końcówkę i czym ją steruje? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołóż 800 zł i spróbuj lks 003 (testowałem z 19 mkII) jeśli lubisz nieco łagodniejsze brzmienie, lub może mytek dsd192 jeśli ma być nieco zadziorniej.

Powiem szczerze, że ne znałem tego LKS 003, ale gdy go zobaczyłem, zewnątrz i wewnątrz, jakość użytych materiałów i wykonanie mnie powaliło, jeżeli tak gra jak wygląda,(krótkie recenzje są optymistyczne) to może się okazać taką małą rewelacją. Wielkie dzięki, na pewno nie pominę go w swoich odsłuchach. Myślałem też o DAC HD20 Hegla, (obecnie posiadam HD11) ale nie ma regulowanego wyjścia) HD 20 Hegla ma, powiedzmy brzmieniowo mógłby być, ale ta regulacja cyfrowa w Heglu, to chyba będzie taka trochę lipa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie są to kolumny kompletne brzmieniowo, w 19nastkach jest wszystko, swoboda grania ten HI Endowy oddech, oczywiście to jak zagrają zależy od reszty toru, są całkowicie neutralne. Wcześniej miałem ATC SCM7mkIII, były b.dobre, jednak SCM19 są znacznie, znacznie lepsze, ale charakter mają podobny do SCM7 tyle że jest to o wiele wyższy poziom. Co ciekawe SCM7 bliżej jest charakterem do SCM19, niż SCM11 do SCM19. I jeszcze jedna ciekawa sytuacja, SCM19 mają nieporównywalnie mocniejszy bas od SCM7 a jednak jego kontrola, kontur, dynamika, wypada o wiele lepiej w moim pokoju (słucham na 15m2) niż na SCM7, a tego to już się nie spodziewałem kupując SCM19!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się tyczy lks to, gdy przyjrzeć mu sie bliżej to widać pewne niedociągnięcia (np. spasowanie obudowy, montaż elementów w środku), ale przy tej cenie nie ma co narzekać. Minusem jest spory czas oczekiwania na dostawę i kwestia gwarancji. Ponoć sporo zyskuje po niewielkim dłubnięciu (wymiana opa, zasilanie usb i seperacja od usb pc). Słuchałem tylko wersji "soute" i po wymianie opa.

Z nowej serii słuchałem tylko pasywnych 40. Ponoć aktywne wersje atc windują cechy znane z pasywnych zestawów (przejrzystość, szybkość, bezpośredniość ) na jeszcze wyższy level- ciekawe, czy to już nie będzie jakieś przegięcie? :)

Może ktoś z Twojej okolicy (nie wiem gdzie mieszkasz) posiada, któregoś z w/w daców? Ja tak poznałem kolegę po "fachu" i posłuchałem lks oraz sprawdziłem większą ilość opa 301 w asusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

dzien dobry. rozwazam kupno 11tek lub 19tek do zestawu jolida jd100 na 12ax7 raythona+jolida 1501rc+ obecnie eposy 22, ale musze z powodu przemeblowania przejsc na podstawkowe. czy to dobry wybor?

Mocna i wydajna masz ta lampę ?? Bo 11 to cieżko ja ruszyć . 19 już lepiej łatwiej wysterowac ale tez to nie jest łatwa kolumna -szukaj czegos ze spendorow

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzien dobry. rozwazam kupno 11tek lub 19tek do zestawu jolida jd100 na 12ax7 raythona+jolida 1501rc+ obecnie eposy 22, ale musze z powodu przemeblowania przejsc na podstawkowe. czy to dobry wybor?

ATC19 to bardzo dobry wybór, dalej nie ma co szukać. Co się tyczy ich wysterowania, to napędzam je Heglem H100 jest świetnie. Wcześniej miałem Avance Signature 3 mkII, kolumienki były bardzo łatwe do wysterowania, trochę się obawiałem, czy kupując ATC19, dam rade je pociągnąć Heglem, ale w ogóle nie ma problemu, gram na tej samej głośności a dzwięk jest o niebo lepszy, to jest taki Hi End za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.