Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  267 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


slaaawek

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Redorb81 napisał:

Moja opinia wynika tylko z mojego doświadczenia a nie z  powielania rzeczy przeczytanych na forach. Duże kolumny (uśredniając ) maja wiekszą zdolność do przetwarzania niskich częstotliwości  a jak wiemy czym niższa częstotliwość tym dłuższa fala stojąca która w małych pomieszczenia prowadzi do dużej liczby odbić, nakładania się częstotliwości co nie jest pożądanym efektem. Akustyką pomieszczenia lub korekcja częstotliwości wzbudzajacych się jak najbardziej jesteśmy wstanie to zniwelować. Co nie jest już takie łatwe jak wstępne dobranie kolumn do kubatury pomieszczenia.Czyli mam rozumieć że Ty jesteś innego zdania i z twojego doświadczenia wynika że w 15m2 kolumna z  15' głośnikiem schodząca do 18hz bez korekcji częstotliwości oraz bardzo dobrej akustyki odpowiednio zagra? . Przykro mi ale nie mogę się z tym zgodzić,ponieważ posiadam obecnie 4 pary kolumn i wiem co słyszę. 

Wkładać sobie można wszystko wszędzie ale czy będzie to grać dobrze. 

 

Ciesze sie ze tym razem zaczales od bardziej „rzeczowej“ strony i ta wspomniana argumentacja z dlugoscia fali stojacej jest niemalze wlasciwa ?

Ale tylko niemalze ?

O tym jaka dlugosc ma ta fala stojaca (czyli mody albo jak to tutaj czesto jest nazywane „dudnienie“ ) decyduje nie glosnik (jak nisko schodzi), tylko wymiary pomieszczenia (dlugosc, wysokos, szerokosc).

Czy uzyjesz glosnika wielkosci/srednicy 10cm czy 30cm, czestoliwosc modow pomieszczenia sie nie zmieni! Zarowno wielkie jak i male glosniki beda powodowaly powstanie dokladnie tych samych modow!

Tutaj przyklad pomiaru naprawde wielkiego glosnika (18“) w srednim pomieszczeniu (25qm).

02843B81-8B62-4914-9B16-FBA832406F23.thumb.jpeg.38101d580fb431197a47ec43362b47cc.jpeg

jak widzisz glowne mody powstaja przy 29Hz, 60Hz i 89Hz.

Te 29Hz mozesz zignorowac, bo malo glosnikow schodzi tak nisko jak moje i do tego nie wiele materialu muzycznego zawiera sygnal 29Hz.

Ale te 60Hz i 89Hz sa z jednej strony bardzo upierdliwe (to sa te czestotliwosci ktore odbieramy jako dudnienie) a zdrugiej strony sa one w zasiegu nawet mniejszych podstawkowych glosnikow! Czyli te mody nie sa pobudzane i specyficzne tylko dla „za duzych“ glosnikow!

Malo tego, jesli uwzglednisz jeszcze mniejsze pomieszczenie, to te mody przesuna sie do jeszcze wyzszych czestotliwosci, ktore jeszcze latwiej sa osiagalne dla jeszcze mniejszych glosnikow. Czy aby zapobiec tym modom chcesz zredukowac wielkosc glosnikow tak by nie odtwarzaly czestotliwosci ponizej 100Hz?

To by byl absurd! 

Czyli jak widzisz zredukowanie wielkosci glosnikow do podstawkowych nie wyeliminuje tego problemu z basem.

Faktem jest ze nie latwo skorygowac takie problemy przy pomocy adaptacji akustycznej pomieszczenia, ale mozna uzyc nowoczesnych srodkow typu DRC, ktore stosunkowo dobrze sobie radza - patrz ten sam glosnik w tym samym pomieszczeniu po korekcji

7D85E71A-6580-4F90-9E9A-36067B5098B6.thumb.jpeg.a914a5a93f836421ca6134dd388582eb.jpeg

Teraz sprobuj przemierzyc twoje cztery pary glosnikow, i pokaz wyniki, to wtedy mozemy zweryfikowac, czy to co (jak twierdzisz) slyszysz potwierdza sie z rzeczywistoscia.

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, xajas napisał:

jak widzisz glowne mody powstaja przy 29Hz, 60Hz i 89Hz.

Te 29Hz mozesz zignorowac, bo malo glosnikow schodzi tak nisko jak moje i do tego nie wiele materialu muzycznego zawiera sygnal 29Hz.

najważniejszy jest głowny mod pomieszczenia czyli w tym wypadku 29hz

eliminacja tego modu zlikwiduje też wiekszośc wzbudzeń na 60 i 90hz

popróbuj

dla zobrazowania akustyki lepszym wykresem jest wodospad , który pokazuje nie tylko kształt charki ale również czas pogłosu, którego na Twoim wykresie nie ma

poza tym warto  podać wygładznie pomiaru który zaprezentowałeś

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Redorb81 napisał:

Tak jak pisałem wcześniej przy komorze zamkniętej problem jest zdecydowanie mniejszy ale przy bas refleks zakładając że do 15m2 wkładamy ATC scm150 myślę że niskie częstotliwości będą trudne do okiełznania 

Problem i okielznanie basu nie ma nic wspolnego z tym, czy to obudowa zamknieta czy BR.

BTW. Te powyzsze scm150 schodza do 60Hz +/-2dB, moje schodza do 18Hz i tez sa „okielznane“.

PS. Uzyj jednego z wielu dostepnych programow symulujacyh mody/akustyke pomieszczenia, to zrozumiesz jak i w ktorym zakresie czestotliwosci te mody powstaja

 

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, slawek.xm napisał:

najważniejszy jest głowny mod pomieszczenia czyli w tym wypadku 29hz

eliminacja tego modu zlikwiduje też wiekszośc wzbudzeń na 60 i 90hz

popróbuj

dla zobrazowania akustyki lepszym wykresem jest wodospad , który pokazuje nie tylko kształt charki ale również czas pogłosu, którego na Twoim wykresie nie ma

 

Niestety rozwiazanie problemu z 29Hz nie rozwiazalo problemu z 89Hz. Na to tez mam pomiary.

czas poglosu widzisz na pierwszym diagramie (ten wyznaczony zalecany „korytarz“ ze skala w ms po lewej stronie (zgodnie z DIN18041)

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, xajas napisał:

czas poglosu widzisz na pierwszym diagramie (ten wyznaczony „korytarz“ ze skala w ms po lewej stronie

wiem, ale mnie interesuje ten po korekcji

poza tym warto pokazać czas pogłosu dla całego pasma łacznie z głownym modem bo daje on naprawdę do myslenia

jesli czas pogłosu zalecany jest na maks 400ms a pogłos modu wynosi 1200 ms lub więcej to oczym tu gadać

dlatego zamiast wklejać wygładzony pomiar pasma lepiej pokazac wodospad mówi praktycznie wszystko, co na pomiarze charki jest ukryte

zejście z czasem pogłosu dla zakresu średniowysokotonowego w okolice 200ms, daje wg mnie najbardziej precyzyjny dźwiek, dla basu moze być dwa razy tyle czyli 400ms

głowny mod by nie przeszkadzał w słuchaniu powinien byc na maks 600ms

wg mnie to juz dobre parametry akustyczne

ale tylko dobre:)

Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary Reverb ponizej 50Hz sa uznane za „nierealne“, dlatego nie podaja korytarza. 200ms to wymagania/norma studyjna (EBU3276), ktora moim zdaniem w warunkach domowych brzmi juz zbyt sterylnie / „martwo“

9A6C353A-9F68-4DBD-BCC5-EE1B81FD80B3.jpeg

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowa interpretacja

czas pogłosu na 60hz masz 600ms czyli wygaszanie dźwieku 60hz jest min dwukrotnie dłuższe niz reszty pasma

zdudnienia tego zakresu skutecznie zakłócają odbiór muzyki i nie ma mowy o ządnej precyzji basu az do samego dołu pasma

nie jest to zarzut pod Twoim adresem tylko stwierdzenie faktu wg zamieszczonego pomiaru

nie pisze już tu o głownym modzie pomieszczenia bo czas pogłosu sięgający sekundy to katastrofa

wygaszanie zdudnień jest dla modów w szerszym zakresie niz sama głowna czestotliwośc dlatego jest to tak upierdliwe dla muzyki

ps

szukam wciaz pozytywów dla korekcji cyfrowej dsp , ale jak dotąd nie dostrzegam żadnych poza equalizacją pasma

najciekawszy dla mnie wniosek jest taki ,ze mimo wyciecia górek  czas pogłosu nie zmienił sie znacząco, co potwierdza mój wniosek ,ze korekcja elektroniczna powinna byc robiona po adaptacji akustycznej

przetransponuj ostatni wykres na wodospad rozciągnij od 20hz do 250hz i zobacz jak zmienia się czas pogłosu w zakresie basu, to wszystko słychać

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze ten poglos w tym zakresie jest upierdliwy to niestety prawda, ale aby cos w tym zmienic, musial byc masywnie zastosowac absorbery grubosci dziesiatek centymetrow o duzej powierzchni pchlaniania. Poniewaz znam terazniejszy efekt koncowy (wykresy to nie wszystko), nie jest to dla mnie warte dalszej extremalnej adaptacji pomieszczenia. Mam jeszcze dwa „pomysly“ i troche miejsca na pulapki Helmholtza (dostrojone do 85Hz),  ale potem jest koniec.

DSP/DRC nie koryguja poglosu. 

DSP/DRC koryguja equalizacje pasma i FAZE / ZACHOWANIE CZASOWE (Czego ciagle nie chcesz pojac ? ). A ta korekcja wlasciwego zachowania czasowego jest po czesci wazniejsza niz przebieg pasma!

By stworzy Waterfall musial bym robic dodatkowe pomiary za pomoca  REW -> nie chce mi sie, nie wnosi to dla mnie zadnej dodatkowej informacji

powracajac do tematu, poglos to podbnie jak mody, takze parametr specyficzny dla pomieszczenia a nie dla wielkosci glosnikow

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BTW.

po zastosowaniu korekcji DRC, poglos takze sie zmniejszyl, ale niestety tylko w stosunkowo malym stopniu (np dla 50Hz z 1,1s na 0,6s)

74213019-1EE6-46AC-8C04-B4BF278B2EB4.jpeg

10384EBA-10AB-4408-898C-E86EEDF6BA30.jpeg

 

Do (potencjalnych) wlascicieli glosnikow ATC:

- sorry za OOT

- bierzcie najlepsze i nakwieksze modele, na jakie mozecie/chcecie sobie pozwolic ?

Zycze kazdemu conajmniej SCM150 ?

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, xajas napisał:
5 godzin temu, xajas napisał:

.

?

Mam jeszcze dwa „pomysly“ i troche miejsca na pulapki Helmholtza (dostrojone do 85Hz),  ale potem jest koniec. 

?

Dziękuję za to że zadałeś sobie tyle trudu by mi to wszystko przedłożyć lecz naprawę nie musiałeś, sieć jest bogata w wszelkiego rodzaju pomiary i testy  analizy. Gdyby zrobienie dobrego brzmienia polegało na cyferka i można go było zmierzyć mikrofonem pojemnośćiowym to cała ta zabawa w audio nie miała by sensu. Wracając teraz do sedna sprawy myślę że powyżej zacytowane zdanie sporo mi wytłumaczyło i życzę wygranej walki z tymi 18' w 15m2, przeważający procent pomieszczeń odsłuchowym w Polsce nie posiada wcale albo posiada bardzo słabą adaptację akustyczną oraz większości ludzi nie posiada takiej wiedzy na temat akustyki jak Ty. 

Nie widzę sensu i logiki by pakować wielkie pudła do klitki a potem walczyć z nim żeby dało się tego słuchać, płacić za większą kolumnę przeznaczoną do dużej kubatury pomieszczenia (według mnie, Ty jesteś innego zdania) z tej samej lini i potem zastanawiać się nad tym jak zdjąć to za co zaplaciłeś stosując różne ustroje akustyczne. 

Teraz jeszcze czy duża kolumn w małym pokoju jest w stanie konkurować pod względem mikrodynamiki, stereofoni z monitorami ?, ciekaw  jestem też szybkości, kontroli oraz precyzji tej 18 nastk. Zapewne i odpowiednie ustawienie dużych kolumn w małym pokoju przysporzy sporo problemu i mocno ograniczy przestrzeń. . Można tak dyskutować tygodniami lecz czy warto każdy będzie obstawiał przy swoim. Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta

7 godzin temu, xajas napisał:

 

?Zycze kazdemu conajmniej SCM150 

?

Ja też życzę każdemu SCM150 ale nie do 15m2.

Dla mnie kupowanie odpowiedniej wielkości kolumny do kubatury pomieszczenia jest tak samo oczywiste jak kupowanie odpowiedniego rozmiaru buta nie za dużego i za małego żeby było wygodnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Redorb81 napisał:

Nie widzę sensu i logiki by pakować wielkie pudła do klitki a potem walczyć z nim żeby dało się tego słuchać, płacić za większą kolumnę przeznaczoną do dużej kubatury pomieszczenia (według mnie, Ty jesteś innego zdania) z tej samej lini i potem zastanawiać się nad tym jak zdjąć to za co zaplaciłeś stosując różne ustroje akustyczne. 

Teraz jeszcze czy duża kolumn w małym pokoju jest w stanie konkurować pod względem mikrodynamiki, stereofoni z monitorami ?, ciekaw  jestem też szybkości, kontroli oraz precyzji tej 18 nastk. Zapewne i odpowiednie ustawienie dużych kolumn w małym pokoju przysporzy sporo problemu i mocno ograniczy przestrzeń. . Można tak dyskutować tygodniami lecz czy warto każdy będzie obstawiał przy swoim. Pozdrawiam 

Widze ze ciagle nie pojales sedna sprawy ? 

Jak wpakujesz mniejsze pudla do tej samej klitki, bedziesz musial walczyc z tymi samymi problemami, gdyz te problemy o ktorych mowisz powstaja takze przy mniejszych glosnikach (czy nie ogladales albo nie zrozumiales zalaczonych pomiarow i przykladow?)

Jesli (jak piszesz) siec jest bogata w analizy i pomiary, dlaczego z nich nie korzystasz?

Co ma szybkosc, mikrodynamika, stereofonia i kontrola z wielkoscia zestawu glosnikowego?

To znowu takie nic nie mowiace uogolnie i proba szukania dziury w calym. Najpierw popatrz na odpowiednie parametry charakteryzujace poszczegolne zestawy glosnikowe i zastosowane przetworniki (czyli tzw. TS parametry) i zastanow sie (jesli je znasz i rozumiesz), ktore z nich maja zwiazek z powyzszymi „wlasciwosciami“.

Podam ci maly przyklad. Czy zdajesz sobie sprawe, w jakim zakresie wychylen musi pracowac membrana przetwornika 13cm przy 50Hz w porownaniu z przetwornikiem 30cm? Musi robic niemalze 6,5 razy wiekszy skok/wychylenie!

Jak myslisz, ktory z tych przetwornikow generuje mniejsze znieksztalcenia i porusza sie w bardziej kontrolowanym liniowym zakresie?

Pozostanmy przy przykladzie tego wspomnianego zestawu SCM150. Czy myslisz, ze ze wzgledu na swoja wielkosc sa one gorsze od twoich czterech par glosnikow?

Odnosze wrazenie ze jeszcze nie slyszales porzadnych wielkich glosnikow.

 

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że słyszałem i to więcej niż Ty i dlatego odnoszę wrażenie że nie wiesz o czym mówisz dlatego za wszelką cenę będziesz pakować te wielkie kolumny i latami szukać rozwiązania i pomysłu  żeby to wkońcu zagrało. Powiedz co wielkie pudło zrobi lepiej niż porządny monitor oprucz zejścia na basie do 18hz? 

Może szybkość i precyzja będzie większa?

Może scena ?

Może stereofonia? 

Mikrodynamika? 

Czym kierujesz się przy doborze kolumn i na jakich cechach Tobie zależy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale faktycznie nie słyszałem dużych kolumn w małym pokoju nawet średnich już nie dało się słuchać . Trochę mnie dziwi iż ludzie z branży nie odkryli tego co Ty i nie stosują takich praktyk. Nawet firmy powinny produkować tylko duże zestawy kolumnowe w różnych przedziałach cenowych. Skoro duży robi wszystko lepiej

Edytowane przez Redorb81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, xajas napisał:

Problem i okielznanie basu nie ma nic wspolnego z tym, czy to obudowa zamknieta czy BR.

 

 

No i jeszcze jedna rzecz którą nie wiedziałem. Zapewne nie będzie problemu wsadzić szafę do pokoju 4m x3.5m z BR z tyłu zachowując odpowiednie odległości od ścian. A może jeszcze mi powiesz że odpowiedź basowa jest tak samo szybka w twojej 18' z BR jak  przy komorze zamkniętej . Więc po to jest forum by każdy mógł się wypowiedź i podzielić swoim doświadczeniem. A wnioski wyciągnie sam jak  kupi sobie kolumnę opartą na 18' glosniku w 150litrowej obudowie i BR wielkości wydechu w Calibrze i ustawi w swoim małym pokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Redorb81 napisał:

Powiedz co wielkie pudło zrobi lepiej niż porządny monitor oprucz zejścia na basie do 18hz? 

Może szybkość i precyzja będzie większa?

Może scena ?

Może stereofonia? 

Mikrodynamika? 

Czym kierujesz się przy doborze kolumn i na jakich cechach Tobie zależy. 

 

Szybkość i precyzja będzie większa

Scena bedzie wieksza

Stereofonia bedzie lepsza

Mikrodynamika -> nie ma zwiazku z wielkoscia

Czym sie kieruje?

Patrz powyzej plus:


- odpowiedni timbre

- zgodnosc fazowa/czasowa wszystkich przetwornikow

- penny zakres pasma

- male znieksztalcenia przy kazdym poziomie glosnosci

- nieskomprymowana reprodukcja przy kazdym poziomie glosnosci

- wysoki maksymalny poziom glosnosci

- wysoka skutecznosc

 

Ostatnie 5 sa domena wielkich glosnikow

1 godzinę temu, Redorb81 napisał:

No i jeszcze jedna rzecz którą nie wiedziałem. Zapewne nie będzie problemu wsadzić szafę do pokoju 4m x3.5m z BR z tyłu zachowując odpowiednie odległości od ścian. A może jeszcze mi powiesz że odpowiedź basowa jest tak samo szybka w twojej 18' z BR jak  przy komorze zamkniętej . Więc po to jest forum by każdy mógł się wypowiedź i podzielić swoim doświadczeniem. A wnioski wyciągnie sam jak  kupi sobie kolumnę opartą na 18' glosniku w 150litrowej obudowie i BR wielkości wydechu w Calibrze i ustawi w swoim małym pokoju.

BR umieszczony z tylu nie jest cecha wielkich glsonikow. - Takie argumenty to bzdura

Co to jest "szybka odpowiedz basowa"? Chcesz fachowo dyskutowac o technice, uzywaj poprawnych technicznych fachowych okreslen/parametrow.

Moja 18" (a nie 18') jest obudowa zamknieta (a nie komora zamknieta ) i nie obudowa z BR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Redorb81 napisał:

 A wnioski wyciągnie sam jak  kupi sobie kolumnę opartą na 18' glosniku w 150litrowej obudowie i BR wielkości wydechu w Calibrze i ustawi w swoim małym pokoju.

Ano wlasnie. ?

Dopoki tego samemu nie wyprobowales, dyskusja z Toba na ten temat to jak "dyskusja z slepym o kolorach"

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xajas niestety dyskusja z Tym Forumowiczem jest trudna.. jest on oporny na wszelkie tłumaczenia... Ma swoją wizję i kurczowo się jej trzyma... Po prostu uważaj

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xajas o czyma Ty w ogóle piszesz jaka stereofonia będzie lepsza na trzech lub czterech przetwornikach chyba że masz wspolosiową tą swoją 18"

Jakie zniekształcenia, na tej miękkiej 18" membranie. 

Jaką zgodność fazowa. Czym więcej przetworników tym lepiej a to nowość. 

Jaką uzyskasz scenę siedząc dwa metry od tych szaf. 

Prawdopodobnie nie słyszałeś  jak jest wstanie zagrać porządny monitor w 15m2 i droga którą poszedłeś wydaje Ci się jedyną słuszną i tak jak sam napisałeś jeszcze "mam jeszcze dwa pomysły i trochę miejsca na pulapki" i nie pisz ze mam te same problemy akustyczne na swoich monitorach bo jest to bzdura jakich mało. Faktycznie nie ma co dyskutować ponieważ jakiś czas temu zwróciłem z tej drogi  co Ty i wiem że to zła droga. Zakonczylem temat brakuje mi fachowej wiedzy żeby z Tobą dyskutować. Pozdrawiam 

Edytowane przez Redorb81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Redorb81 napisał:

Xajas o czyma Ty w ogóle piszesz jaka stereofonia będzie lepsza na trzech lub czterech przetwornikach chyba że masz wspolosiową tą swoją 18"

Jakie zniekształcenia, na tej miękkiej 18" membranie. 

.....

......

Faktycznie nie ma co dyskutować ponieważ jakiś czas temu zwróciłem z tej drogi  co Ty i wiem że to zła droga.

Masz wyjatkowy dar wyszukiwania absurdalnych, zupelnie blednych argumentow, porownan i zalozen majacych zdyskredytowac wielkie glosniki i potwierdzic twoje podejscie. I znowu („na opak“) zakladasz ze duze przetworniki sa „miekkie“.

Czy slyszales kiedykolwiek zestawy glosnikowe zbudowane na profesjonalnych papierzanych przetwornikach PA? To najlzejsze i najsztywniejsze konstrukcje. 

4F207644-68A2-4546-8E44-1FE128C140C6.thumb.jpeg.29bc5fbf384612b071461975ca192e76.jpeg

9FEACBAB-38E4-41CD-99C7-3416EA10E188.thumb.jpeg.b9aa392a4f0ceee05137210b5f0faa00.jpeg

Czy slyszales kiedykolwiek glosniki z basem typu Klipsch Horn? Jakiej jakosci bass reprodukuja takie wielkie zestawy? W porownaniu z tym basem mozesz wszystkie twoje cztery pary glosnikow wyrzucic do smietnika.

Za co sie nie zlapiesz, wszystko jest „na opak“ ?

Chyba masz racje, nie ma co dyskutowac

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, xajas napisał:

Masz wyjatkowy dar wyszukiwania absurdalnych, zupelnie blednych argumentow, porownan i zalozen majacych zdyskredytowac wielkie glosniki i potwierdzic twoje podejscie. I znowu („na opak“) zakladasz ze duze przetworniki sa „miekkie“.

Czy slyszales kiedykolwiek zestawy glosnikowe zbudowane na profesjonalnych papierzanych przetwornikach PA? To najlzejsze i najsztywniejsze konstrukcje. 

4F207644-68A2-4546-8E44-1FE128C140C6.thumb.jpeg.29bc5fbf384612b071461975ca192e76.jpeg

Czy slyszales kiedykolwiek glosniki z basem typu Klipsch Horn? Jakiej jakosci bass reprodukuja takie wielkie zestawy? W porownaniu z tym basem mozesz wszystkie twoje cztery pary glosnikow wyrzucic do smietnika.

Za co sie nie zlapiesz, wszystko jest „na opak“ ?

Chyba masz racje, nie ma co dyskutowac

Bardzo ladnie się prezentuje, czy to TAD? Szkoda, że trzeba olbrzymiej obudowy, żeby zamknąć taki basowiec do obudowy zamkniętej.  Firma APS robi coś fajnego:

http://www.aps-company.com/pl/sub15-pl/

tylko, że to chyba też jest BR.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Sonic990 napisał:

Bardzo ladnie się prezentuje, czy to TAD? Szkoda, że trzeba olbrzymiej obudowy, żeby zamknąć taki basowiec do obudowy zamkniętej.  Firma APS robi coś fajnego:

http://www.aps-company.com/pl/sub15-pl/

tylko, że to chyba też jest BR.

Niestety, TAD to marzenie, na ktore mnie nie stac, Jeden przetwornik kosztuje 1,500€-4.000€, a ja potrzebuje 6 sztuk. Ale 18Sound i BMS sa tez niezle. A z reszta (nawet kolorystycznie) jestesmy „kompatybilni“ ?

 

 

AD757351-6633-4D4F-8ADB-0096F85DD90A.jpeg

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. 15“ zmiescilo by sie w obudowie zamknietej  <80L, ale TAD sa raczej koncypowane do obudow BR. Wszystkie aplikacje TAD, ktore znam, to obudowy BR.

Sa to najwyzszej klasy swiatowej zestawy glosnikowe, a mimo to konstrukcje BR.

Dlatego musze sie podsmiewywac, jak widze tutaj w forum ta nagonke i te dyskusje na temat wad BR, wystarczy popatrzec kilka postow powyzej ?

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xajas napisał:

BTW. 15“ zmiescilo by sie w obudowie zamknietej  <80L, ale TAD sa raczej koncypowane do obudow BR. Wszystkie aplikacje TAD, ktore znam, to obudowy BR.

sa to najwyzszej klasy swiatowej glosniki, i mimo to konstrukcje BR.

Dlatego musze sie podsmiewywac, jak widze tutaj w forum te dyskusje na temat wad BR, wystarczy popatrzej kilka postow powyzej ?

Podoba mi się idea takiego TAD + OZ + wzmacniacz ~1kW w klasie D + DSP jako sekcja < 80Hz
Wiem, zeby to miało sens to trza to pomierzyć  ?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jafi napisał:

Czy to jeszcze klub ATC? Halo, jest jeszcze gospodarz?

Byłbym zapomniał, że założyciel woli teraz co innego. To może moderacja?

Wszystko jest pisane w kontekście 15" ATC jako bardzo dobrego przetwornika ?
Koniec o TAD ?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako gospodarz Klubu uprzejmie proszę o powstrzymanie emocji, które również i mnie się udzieliły:)

Wracamy na dobrą drogę i piszemy o ATC - ale także krytycznie... To nie jest sekta wyznawców ATC ... 

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim. Kupiłem bez wcześniejszych odsłuchów używane SCM 40 aktualny model. Oczytany do bólu głowy wszelakich testów (PL, DE, Eng) jak i ten wątek od 1 wpisu mam również zaliczony- także jestem na bierząco. Paczki odbieram w weekend a ustawione będą w pomieszczeniu 21mkw z elektronika Moon 740P i końcówka Moon 860A 2*200W 8ohm. Powinno w ciemno trafić w moje gusto a jeżeli nie nic straconego używki dobrze i szybko się sprzedają ? 

Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Melond napisał:

Cześć Wszystkim. Kupiłem bez wcześniejszych odsłuchów używane SCM 40 aktualny model. Oczytany do bólu głowy wszelakich testów (PL, DE, Eng) jak i ten wątek od 1 wpisu mam również zaliczony- także jestem na bierząco. Paczki odbieram w weekend a ustawione będą w pomieszczeniu 21mkw z elektronika Moon 740P i końcówka Moon 860A 2*200W 8ohm. Powinno w ciemno trafić w moje gusto a jeżeli nie nic straconego używki dobrze i szybko się sprzedają ? 

Pozdrawiam Dawid

Zacna elektronika ale chyba lepiej by było kupić aktywne. Mi cały czas chodzą po głowie ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.