Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  267 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


slaaawek

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Funnykris napisał:

Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem ATC SCM7. W moich skromnych 13m2 gra to imponująco. Na razie napędzam je Audiolabem 8000a mk1 2x50W RMS przy 8ohm. Planuję kupić coś mocniejszego. Ma ktoś pojęcie ile faktycznie Watów mogą pociągnąć te kolumienki? Tzn jak mocny wzmacniacz warto do nich podpinać żeby wykorzystać ich potencjał. 150 W RMS przy 8ohm wystarczy? Oczywiście piszemy o dobrych wzmacniaczach z wydajną sekcją zasilania. Zdaję sobie sprawę że napisanie na opakowaniu 2x200W nie oznacza od razu że wzmacniacz wysteruje trudne kolumny. 

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie czy w obecnej konfiguracji jest zbyt cicho. Jeżeli nie to znaczy że nie potrzeba w zasadzie więcej mocy tylko ewentualnie większej wydajności prądowej. W przypadku klasy AB tranzystora stety czy niestety idzie to ze wzrostem mocy. Podobnej mocy wzmacniacz w klasie D powinien sobie radzić lepiej do tego będzie zużywał 1/2-1/4 mocy bez sygnału na wejściu w stosunku do tranzystora klasy ab, przy obciążeniu też mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sls napisał:

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie czy w obecnej konfiguracji jest zbyt cicho. Jeżeli nie to znaczy że nie potrzeba w zasadzie więcej mocy tylko ewentualnie większej wydajności prądowej. W przypadku klasy AB tranzystora stety czy niestety idzie to ze wzrostem mocy. Podobnej mocy wzmacniacz w klasie D powinien sobie radzić lepiej do tego będzie zużywał 1/2-1/4 mocy bez sygnału na wejściu w stosunku do tranzystora klasy ab, przy obciążeniu też mniej.

No na tym audiolabie 2x50W ustawiam tak 1/4 potencjometru i w większości przypadków jest już dość. Jak płyta jest lepiej zrealizowana i dźwięk jest nieskompresowany to troszkę więcej. Ale generalnie nie czuję braku mocy. Scena i kontrola basu też bardzo ok. Ale nie mam porównania. Testowałem je jeszcze z NuPrime ida-8 2x100 W i zdawał się mieć troszkę twardszy jeszcze szybszy bas. Przy czym brzmienie Audiolaba troszkę bardziej mi leżało. Tu basik jest troszkę miększy, bardziej dopełnia resztę pasma. Mógłbym kupić za dobre pieniądze Myryad  MA-120 ale się waham czy to zmieni coś bo ta końcówka ma 2x60W dla 8ohm. Słyszał ktoś tego klocka?

Edytowane przez Funnykris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Music_FAN napisał:

Stodołę napędzasz czy jak? ?

Wg mnie to chyba kolumny do większych metraży ale mogę się mylić ?

Pozdrawiam

Nigdy nie zrozumiem dlaczego te kolumny mogą potrzebować jakiegoś ogromnego pomieszczenia.

 

- Liniowość Amplitudy ±2dB: 70Hz – 17kHz
- Pasmo przenoszenia -6dB: 38Hz & 22kHz

 

Będzie natomiast potrzebny bardzo mocny wzmacniacz tranzystorowy - Efektywność: 85dB @ 1W @ 1m

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, S0nic napisał:

Nigdy nie zrozumiem dlaczego te kolumny mogą potrzebować jakiegoś ogromnego pomieszczenia.

Ta kolumna waży 45 kg, nieźle ? , wg mnie żeby wykorzystać jej potencjał potrzeba trochę większego metrażu.

Oczywiście można je wstawić i do 15m w bloku :), tylko czy jest sens? Chyba że potencjometr nie przekroczy 5% mocy  ?                          

Pzdr.                                    

Edytowane przez Music_FAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Music_FAN napisał:

Ta kolumna waży 45 kg, nieźle ? , wg mnie żeby wykorzystać jej potencjał potrzeba trochę większego metrażu.

Oczywiście można je wstawić i do 15m w bloku :), tylko czy jest sens? Chyba że potencjometr nie przekroczy 5% mocy  ?                          

Pzdr.                                    

15m to faktycznie mało

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, piotrek7 napisał:

Chcesz zrobić krok w przód czy w bok (albo w tył po skosie)? Jeśli zmieniać to na coś wyraźnie lepszego a nie mocniejszego czy trochę innego

No nie słyszałem tej końcówki więc pytam. Niestety nie mogę sobie pozwolić na kupno nowego wzmacniacza za 10k
 Założyłem sobie budżet max. 4 tys. a w tych pieniądzach można poszukać fajnej używanej integry albo szukać czegoś nowego. Z takich mocniejszych wzmacniaczy znalazłem tylko AMC XIA 100 i 150 ale o jakiekolwiek opinie na ich temat ciężko.

19 godzin temu, piotrek7 napisał:

Chcesz zrobić krok w przód czy w bok (albo w tył po skosie)? Jeśli zmieniać to na coś wyraźnie lepszego a nie mocniejszego czy trochę innego

No nie słyszałem tej końcówki więc pytam. Niestety nie mogę sobie pozwolić na kupno nowego wzmacniacza za 10k
 Założyłem sobie budżet max. 4 tys. a w tych pieniądzach można poszukać fajnej używanej integry albo szukać czegoś nowego. Z takich mocniejszych wzmacniaczy znalazłem tylko AMC XIA 100 i 150 ale o jakiekolwiek opinie na ich temat ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2020 o 23:28, Funnykris napisał:

Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem ATC SCM7. W moich skromnych 13m2 gra to imponująco. Na razie napędzam je Audiolabem 8000a mk1 2x50W RMS przy 8ohm. Planuję kupić coś mocniejszego. Ma ktoś pojęcie ile faktycznie Watów mogą pociągnąć te kolumienki? Tzn jak mocny wzmacniacz warto do nich podpinać żeby wykorzystać ich potencjał. 150 W RMS przy 8ohm wystarczy? Oczywiście piszemy o dobrych wzmacniaczach z wydajną sekcją zasilania. Zdaję sobie sprawę że napisanie na opakowaniu 2x200W nie oznacza od razu że wzmacniacz wysteruje trudne kolumny. 

Na wstępie gratki, fajne paczki. U mnie grały z 70W Cyrusem 8.2 i jedyne czego mi niestety zawsze brakowało w 12m2 to lepszego rozciągnięcia niskich tonów (bardzo wyraźnie na tle Dynek X14, już pomijam lekkie podbicie średniego basu w Dynkach na tle siódemek, gdzie te niskie tony zawsze są obecne a w 7 często mi ich brakowało, możliwe iż to moje przyzwyczajenie do podkręcenia dołu z Dynaudio) oraz nie wiem czemu blachy perkusji nie miały odpowiednio długich wybrzmień, góra absolutnie nie była ostra czy ilościowo przewalona ale blachy były dość anorektycznie i co gorsza tak lekko słodkawo oddane.  Często dawało się odczuć lekkie dosłodzenie wokali i wysokich tonów, wręcz większe jak w moich Dynaudio X14. Zauważyłeś u siebie braki w podtrzymaniu i dosładzaniu wybrzmień blach perkusji oraz tą lekką słodycz wokali w SCM 7 V3? Taka ciekawostka , z tym samym Cyrusem 8.2 monitorki JMR Lucia wysokie tony dla mnie miały w każdym aspekcie lepsze od tych z X14 i SCM 7, bez tej lekkiej słodyczy, bez urwanych za szybko wybrzmień ale i .. tu niespodzianka... góra była również bardziej rozdzielcza i detaliczna od tej z ATC i Dynaudio. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Funnykris napisał:

No nie słyszałem tej końcówki więc pytam. Niestety nie mogę sobie pozwolić na kupno nowego wzmacniacza za 10k
 Założyłem sobie budżet max. 4 tys. a w tych pieniądzach można poszukać fajnej używanej integry albo szukać czegoś nowego. Z takich mocniejszych wzmacniaczy znalazłem tylko AMC XIA 100 i 150 ale o jakiekolwiek opinie na ich temat ciężko.

To poszukaj używanych Naim lub QUAD. Bardzo dobre integry i co najważniejsze zagrają z ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adam 38 napisał:

Na wstępie gratki, fajne paczki. U mnie grały z 70W Cyrusem 8.2 i jedyne czego mi niestety zawsze brakowało w 12m2 to lepszego rozciągnięcia niskich tonów (bardzo wyraźnie na tle Dynek X14, już pomijam lekkie podbicie średniego basu w Dynkach na tle siódemek, gdzie te niskie tony zawsze są obecne a w 7 często mi ich brakowało, możliwe iż to moje przyzwyczajenie do podkręcenia dołu z Dynaudio) oraz nie wiem czemu blachy perkusji nie miały odpowiednio długich wybrzmień, góra absolutnie nie była ostra czy ilościowo przewalona ale blachy były dość anorektycznie i co gorsza tak lekko słodkawo oddane.  Często dawało się odczuć lekkie dosłodzenie wokali i wysokich tonów, wręcz większe jak w moich Dynaudio X14. Zauważyłeś u siebie braki w podtrzymaniu i dosładzaniu wybrzmień blach perkusji oraz tą lekką słodycz wokali w SCM 7 V3? Taka ciekawostka , z tym samym Cyrusem 8.2 monitorki JMR Lucia wysokie tony dla mnie miały w każdym aspekcie lepsze od tych z X14 i SCM 7, bez tej lekkiej słodyczy, bez urwanych za szybko wybrzmień ale i .. tu niespodzianka... góra była również bardziej rozdzielcza i detaliczna od tej z ATC i Dynaudio. 

Na tą chwilę do niczego się nie mogę przyczepić. Wysokie tony ostre i wyraźne bez żadnego kłucia po uszach, średnica wzorcowa - taka do jakiej przywykłem w słuchawkach studyjnych. A co do basu to jeżeli w nagraniu jest on krótki, twardy i szybki to one tak to grają a jak jest wypełniający, bardziej rozlazły to one dokładnie to oddają. Taki ich studyjny charakter. Co do wybrzmiewania blach to zauważyłem że tutaj bardzo ważne jest źródło i to co się w nim dzieje. Na próbę włączyłem resampling w Volumio na max w jakości very high tego co obsługuje mój iFi nano idsd i oniemiałem. Blachy wybrzmiewały. Pogłosy wyszły spod instrumentów i poprawiła się stereofonia. Zawołałem brata posadziłem go i nie mówiąc mu nic puściłem ten sam utwór i bez wiedzy co zrobiłem zauważył to samo.  Te kolumny są strasznie wrażliwe na źródło. Oddadzą każdy defekt toru. W tej chwili stereofonia jest tak dobra że dźwięk potrafi się dosłownie oderwać Poza kolumny. Nie raz wydaje mi się że dobiega z okolic ściany a kolumny stoją od niej ok. 1m jedną i 1,5 druga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Funnykris napisał:

Na tą chwilę do niczego się nie mogę przyczepić.

Funny a słuchałeś może swoich ATC np. w salonie audio z jakimś bardzo wydajnym piecem, chociażby tym dedykowanym wzmacniaczem też ATC , kuźwa modelu teraz nie pamiętam ale chyba coś z liczby 150 miał w nazwie? Fajnie byłoby usłyszeć jaki progres na niskich tonach w stosunku do naszych piecyków - "pierdziawek" można uzyskać z siódemek.

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Adam 38 napisał:

Funny a słuchałeś może swoich ATC np. w salonie audio z jakimś bardzo wydajnym piecem, chociażby tym dedykowanym wzmacniaczem też ATC , kuźwa modelu teraz nie pamiętam ale chyba coś z liczby 150 miał w nazwie? Fajnie byłoby usłyszeć jaki progres na niskich tonach w stosunku do naszych piecyków - "pierdziawek" można uzyskać z siódemek.

No mój Audiolab 8000A to już klasyk. Porównywałem go np. Z Yamahą As501 która teoretycznie miała mieć chyba 95W na kanał i pozamiatał. Nie wiem czy w salonie mieli coś z elektroniki ATC. Sprzedawca był trochę zdziwiony bo nie myślał że 8000A będzie chciał je ruszyć a ruszył. I tak mi się udało tanio kupić. Swoją drogą to mi uświadomiło że te kolumny potrzebują nie tylko W ale potrzebują je SZYBKO a wszystkie budżetowe wzmacniacze mają za słabe sekcje zasilania. Tak czy inaczej choć gra dobrze muszę go za jakiś czas zmienić bo jak gra dynamiczną muzykę trochę głośniej (w granicach rozsądku - bez robienia w domu dyskoteki) to robi się bardzo cieplutki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Funnykris napisał:

a wszystkie budżetowe wzmacniacze mają za słabe sekcje zasilania.

To niestety prawda. Chcesz mieć w miarę duży dzwięk z małych monitorow, to trzeba wydajnego pieca. Pamiętam jak kiedyś byłem w posiadaniu ATC SCM7 które to napędzałem cherlawym Heglem. Cały czas odczuwałem niedostatki w dociążeniu dzwięku, (gram na 15m2) Wtedy to kupiłem większe ATC SCM19, no.. i w zasadzie, za wiele się nie zmieniło..  W dalszym ciągu odczuwałem braki na basie, oraz na szeroko pojmowanym rozmachu dzwięku. Zmieniłem elektronikę na firmowy zestaw Pre/końcówka, odpowiednie kable i dzwięk dosłownie detonował. Teraz czasami te 15m pokoju odsłuchowego do tego systemu to trochę zamało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, mariush74 napisał:

To niestety prawda. Chcesz mieć w miarę duży dzwięk z małych monitorow, to trzeba wydajnego pieca. Pamiętam jak kiedyś byłem w posiadaniu ATC SCM7 które to napędzałem cherlawym Heglem. Cały czas odczuwałem niedostatki w dociążeniu dzwięku, (gram na 15m2) Wtedy to kupiłem większe ATC SCM19, no.. i w zasadzie, za wiele się nie zmieniło..  W dalszym ciągu odczuwałem braki na basie, oraz na szeroko pojmowanym rozmachu dzwięku. Zmieniłem elektronikę na firmowy zestaw Pre/końcówka, odpowiednie kable i dzwięk dosłownie detonował. Teraz czasami te 15m pokoju odsłuchowego do tego systemu to trochę zamało..

No jak miałem na testach w domu SCM11 to w małym pokoju SCM7 grały fajniej. 11 dawały bardzo podobny dźwięk ale z mocniejszą podbudową na basie. Po chwili to mnie męczyło. Po przeniesieniu do 25m2 było bardzo dobrze. Ale to tak z ciekawości testowaliśmy u mojego taty jak zagrają w większym pomieszczeniu. Na jego torze lepiej grają jego Piegi 5.0. U mnie w mieszkaniu 7 grają spokojniej. Ale to piszę z perspektywy swojego gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Funnykris napisał:

No jak miałem na testach w domu SCM11 to w małym pokoju SCM7 grały fajniej.

No właśnie. Czasami większa kolumna i droższa, nie od razu oznacza lepszy dzwięk. Dlatego tak ważne jest spasowanie kolumn do pomieszczenia. ATC są akurat bardzo "elastyczne" jeżeli chodzi o pomieszczenia odsłuchowe.

Zasada jest taka; że w miarę możliwości, wzmacniacze zintegrowane bądz też końcówki mocy, powinny być mocne i wydajne prądowo (co wiąże się niestety z kosztami) i takie mocne piece powinny być w systemie zawsze, bez względu na wielkość pomieszczenia. Natomiast kolumny dobieramy już w miarę precyzyjnie do wielkości pokoju, żeby potem nie walczyć z rezonansami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze względu na chęć uzyskania lepszego rozciągnięcia dołu i ogólnie dociążenia chciałem wypożyczyć scm 11 ale skoro mówicie, że nie tędy droga to może faktycznie lepszym wyjściem jest scm 7  + dobry sub. A z Waszego doświadczenia, który monitor 7 czy 11 lepiej skaluje się wraz z  wzrostem wydajności wzmacniacza? Często można wyczytać , że to najmniejsze siódemki najbardziej zyskują na dobrym zasilaniu a nie większe 11. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Adam 38 napisał:

Właśnie ze względu na chęć uzyskania lepszego rozciągnięcia dołu i ogólnie dociążenia chciałem wypożyczyć scm 11

To wypożycz. Jak chcesz trochę więcej dołu to jak najbardziej SCM11 Ci to da. Tu się generalnie rozchodzi i gusta. SCM7 grają jaśniej. Moim zdaniem w małych pomieszczeniach basu jest w sam raz. Powiem nawet inaczej. Potrafi nieźle walnąć kiedy trzeba. W Russia On Ice Porcupine Tree jest taki fragment gdzie bas schodzi bardzo nisko i dosłownie czuć jak ściska się powietrze w pokoju. Sub to moim zdaniem ostateczność w stereo. Chyba że koniecznie chce się zejścia do 20Hz no to wtedy faktycznie. ATC swoją drogą ma suba. Ale cena jest spora. Jak za parę SCM11. 
Co do skalowania to tu chyba nie ma różnic. To przecież są takie same kolumny. Różnią się średnicą głośnika średnio-niskotonowego i pojemnością paczki. Większy głośnik niżej schodzi - logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funny, a jak słuchałeś obu (7, 11) u siebie to zauważyłeś, może jakieś różnice w wielkości źródeł pozornych? oraz szybkości dołu między nimi? 

Ps. Co do "kopnięcia" przez "7" to masz rację, potrafią "uderzyć" tak, że ciężko pojąć jak one to robią z tak malutkiej średnicy wooferka. Tyle, że u nich na pierwszym miejscu jest pełna, wręcz zjawiskowo duża średnica a dół i góra jest tylko jej subtelnym uzupełnieniem - przy typowej , normalnej głośności odsłuchu i tu już mi tego dołu brakowało, ale jak już mówiłem , jestem przyzwyczajony do barwy Dynaudio X14 a te chociaż nie potrafią tak "kopnąć" jak "7" to jednak wyraźnie niżej schodzą z niskimi i przy normalnej ? głośności jest dołu dużo więcej, brzmienie jest wyraźnie mocniej dociążone ale też trzeba dodać , że o takiej pełnej średnicy jak w "7" to Dynki X14 mogą tylko pomarzyć ? czyli typowe w audio - coś kosztem czegoś.

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adam 38 napisał:

Funny, a jak słuchałeś obu (7, 11) u siebie to zauważyłeś, może jakieś różnice w wielkości źródeł pozornych? oraz szybkości dołu między nimi? 

Stereofonia na bardzo podobnym poziomie. Nie doszukiwałbym się jakichś specjalnych różnic. Wysokotonówkę mają wspólną. Bas jest równie szybki ale wydaje się szybszy w 7. Myślę że to wina/zasługa tego że jest go objętościowo mniej przez co jest twardszy. Jako że dźwięk jest całościowo mniej dociążony basem to kiedy ten się pojawia to wyskakuje i szybko się chowa. W 11 nie czuć tak mocno tego wycofania basu bo jest go więcej cały czas. Słychać to nawet w wokalach - w 7 są nieco jaśniejsze. Różnicę w brzmieniu świetnie obrazują pomiary. Ale myślę że szybkość jest podobna a odczucia to kwestia indywidualna:

SMC7: https://www.stereophile.com/images/214ASCM7fig4.jpg

SCM11: https://www.stereophile.com/images/archivesart/1209ATCfig4.jpg

Godzinę temu, Adam 38 napisał:

Ps. Co do "kopnięcia" przez "7" to masz rację, potrafią "uderzyć" tak, że ciężko pojąć jak one to robią z tak malutkiej średnicy wooferka.

Jak się przyjrzeć z jakimi wychyleniami pracuje to to nie jest takie dziwne. Widać jak mocno ten głośnik pracuje. Nie wiem czy w każdej obudowie zamkniętej tak to wygląda czy to kwestia tego ogromnego napędu głośnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2020 o 11:08, Adam 38 napisał:

Właśnie ze względu na chęć uzyskania lepszego rozciągnięcia dołu i ogólnie dociążenia chciałem wypożyczyć scm 11 ale skoro mówicie, że nie tędy droga to może faktycznie lepszym wyjściem jest scm 7  + dobry sub. A z Waszego doświadczenia, który monitor 7 czy 11 lepiej skaluje się wraz z  wzrostem wydajności wzmacniacza? Często można wyczytać , że to najmniejsze siódemki najbardziej zyskują na dobrym zasilaniu a nie większe 11. 

Jaki sub znowu ? ?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, S0nic napisał:

Jaki sub znowu ? ?

No przecież napisał, że po Dynkach X14 ciężko mi się przestawić na scm7 właśnie przez brak niskich tonów. Różnica jest bardzo wyraźna. A że Ty kupujesz suba to ja nie chcę być gorszy ?  Co mnie bronisz mieć bassss...

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adam 38 napisał:

No przecież napisał, że po Dynkach X14 ciężko mi się przestawić na scm7 właśnie przez brak niskich tonów. Różnica jest bardzo wyraźna. A że Ty kupujesz suba to ja nie chcę być gorszy ?  Co mnie bronisz mieć bassss...

A no dobrze! Arek mówił, że jest jeden klient który do 12m2 wsadził blipo i suba na 15" ?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stawiacie podstawkowe ATC na standach? Bezpośrednio na standzie czy dajecie jakieś nóżki pod monitor? Bo u mnie teraz sobie tak stoją bezpośrednio i tak się zastanawiam czy to tak ma być. ?

Edytowane przez Funnykris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. A jakiej odpowiedzi oczekujesz? Pajacowania o właściwościach "sonicznych" różnych magicznych materiałów dostępnych w sklepach AGD? Zbawiennym wpływie kulek ceramicznych, kolców czy podkładek kwarcowych? Ja na podstawkach pod głośnikami mam podklejoną irchę. Spełnia jedną, jedyną ale dla mnie bardzo istotną funkcję. Chroni fornir głośników przed porysowaniem podczas przesuwania. I tyle w temacie. Bo głośnik ma być ustawiony stabilnie i na odpowiedniej wysokości. To wszystko, czego potrzebuje do właściwej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Funnykris napisał:

Jak stawiacie podstawkowe ATC na standach? Bezpośrednio na standzie czy dajecie jakieś nóżki pod monitor? Bo u mnie teraz sobie tak stoją bezpośrednio i tak się zastanawiam czy to tak ma być. ?

Kupujesz masę mocującą, robisz 4 małe kuleczki na standzie , stawiasz kolumnę i po robocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2020 o 11:12, mariuszkubik napisał:

Kupujesz masę mocującą, robisz 4 małe kuleczki na standzie , stawiasz kolumnę i po robocie?

Standy wypełniłem piaskiem i zrobiłem wedle twojej porady. Masa mocująca i gotowe. Niedługo mój syn zacznie chodzić i coś i tak musiałbym wymyślić a tak problem jeżdżących kolumn rozwiązał się sam. I połączanie wydaje się sztywne.

Edytowane przez Funnykris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.