Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  267 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


slaaawek

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrać satynę czy jak to zwą i po problemie. Do 11 wybrałbym w kolorze czarnym bo czarne wyszczupla ? 7 najkorzystniej wypadają chyba w bieli chociaż czarne też są ładne. 

Ps. Niestety ale skrzyneczki ATC z którymi miałem do czynienia nie prezentują tej jakości wykończenia co np. Dynaudio Excite a gdzie dopiero wyższe modele Dynek. ATC dałbym szkolną ocenę 4 a Dyniacze zasługują na 6 ?

IMG_20210320_120938.jpg

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, remiqa napisał:

Swego czasu byłem przy otwieraniu kartonów z nowymi scm 40 w kolorze cherry, jakie było moje zdziwienie jak na jednej kolumnie był wytarty fornir w miejscu gdzie kolumna stykała się z pianką, przy tej kwocie za kolumny takie sytuacje nie powinny mieć miejsca, swoje mam w białym kolorze i muszę przyznać że jest to na wysokim poziomie zrobione 

W białym mam teraz na testach. Nie można nic zarzucić.Lubię okleiny i jeśli jest to naturalny fornir cherry , to da się zmienić kolor na ,powiedzmy orzech, a nawet pójść dalej i położyć kilka warstw lakieru. Będą wtedy wyjątkowe.

4 godziny temu, Adam 38 napisał:

Wybrać satynę czy jak to zwą i po problemie. Do 11 wybrałbym w kolorze czarnym bo czarne wyszczupla ? 7 najkorzystniej wypadają chyba w bieli chociaż czarne też są ładne. 

Ps. Niestety ale skrzyneczki ATC z którymi miałem do czynienia nie prezentują tej jakości wykończenia co np. Dynaudio Excite a gdzie dopiero wyższe modele Dynek. ATC dałbym szkolną ocenę 4 a Dyniacze zasługują na 6 ?

IMG_20210320_120938.jpg

Adam , a gdyby położyć na nich fornir hebanowy i polakierować , do tego wsadzić gniazda WBT , to koszt pewnie wzrósłby do 15tyś? I dalej byłoby warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie słucham i słucham i nie wiem , czy to lampka gruzińskiego wina sprawiła , ale lepiej się wyczuwa różnice między kolumnami. Słuchając SCM11 a później Contur 20i ,te drugie grają bardziej efektownie, bas wydaje się być podrasowany ( gąbka w tunel włożona , bez środkowej części.)Góra jaśniejsza i mocniej sycząca,wyraźniej słychać głoski sz,cz. Powrót do Atc...i robi się płasko ,ale też grzeczniej i wciągająco. Brakuje mi trochę najwyższych tonów , ale to  pewnie wina Octave v70se , z którą porównuje w/w kolumny.Tak na marginesie Octave robi co chce z membranami Atc.

I tu dochodzimy do kwestii "wyrazistości średnicy" słychać , że w Dynaudio głośnik niskośredniotonowy jest filtrowany niżej.

Większą robotę w średnicy robi głośnik Dynaudio ,w Atc jest odwrotnie.

Obie konstrukcje są bardzo dobre , ale to chyba Atc bardziej pasują do Octave niż c20i.

Może uda mi się wypożyczyć jeszcze jakiś inny piecyk . Chętnie jeszcze raz sprawdziłbym Accu lub Moonrivera z tymi głośniczkami.

Gwarantuję , że podczas pisania wypiłem co najwyżej dwie lampki?

Edytowane przez izapat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, izapat napisał:

Brakuje mi trochę najwyższych tonów

Wywal blaszki ze zworek i zastąp srebrnym drutem. Ja mam Neotecha ale Mundorf też się sprawdzi. Różnica będzie słyszalna. Nawet po czterech lampkach Arizony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz słucham Marka Bilińskiego , przez chwilę spojrzałem czy przełączyłem kable z conturów. świetny jest ten bas z Atc.Elektronika też brzmi dobrze, może nie jak z Kef R3 , ale to nie Kef.

3 minuty temu, piotrek7 napisał:

Wywal blaszki ze zworek i zastąp srebrnym drutem. Ja mam Neotecha ale Mundorf też się sprawdzi. Różnica będzie słyszalna. Nawet po czterech lampkach Arizony ?

W poniedziałek coś załatwię. Bo jak będą już moje , to zlutuje od wewnątrz i gitara.Chyba , że wstawie Mundorfy , ale to też ingerencja i kosztowna,zostaje lutowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też trochę brakowało ilości wysokich tonów w scm 11 więc to raczej nie wina Octave czy mojego Cyrusa. Nakierowanie tweeterów na uszy było. 11 już tak mają. 

Ps. Podobno Octave to wzmacniacz po jaśniejszej stronie, podobno bo nie słuchałem. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Adam 38 napisał:

Mi też trochę brakowało ilości wysokich tonów w scm 11 więc to raczej nie wina Octave czy mojego Cyrusa. Nakierowanie tweeterów na uszy było. 11 już tak mają. 

Ps. Podobno Octave to wzmacniacz po jaśniejszej stronie, podobno bo nie słuchałem. 

scm11 postawiłem na niższych standach i jest nieco lepiej.Trochę kombinuje z ustawieniem i trzeba nad nimi popracować. Teraz rozstawiłem szerzej i też jest lepiej czyli do głośników mam 2,5m  a szerokość bazy to 3m.

Octave jest neutralny , ale najwyższą górę ma trochę wycieniowaną. coś jak Atc .

Najmniejszy problem w ATC jest z basem. Gdzie bym nie ustawił zawsze będzie co najmniej dobrze.

Edytowane przez izapat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, izapat napisał:

W poniedziałek coś załatwię. Bo jak będą już moje , to zlutuje od wewnątrz i gitara.Chyba , że wstawie Mundorfy , ale to też ingerencja i kosztowna,zostaje lutowanie.

Ja najprawdopodobniej wstawię srebrnego Neotecha na wysokie tony do okablowania wewnętrznego głośnika. To sreberko jest naprawdę fajne. 

1 godzinę temu, izapat napisał:

Najmniejszy problem w ATC jest z basem.

Zgadza się ?

Dla sportu i w ramach eksperymentu wymieniłem Chorda Silverscreen na niskich tonach na In-Acustik. Do tej pory było fajnie i szybko. Teraz jest "gargantuicznie". To chyba najlepsze słowo do opisania zmian jakie nastąpiły. Bas jest potężny ale przy tym bez porównania barwniejszy, bardziej zróżnicowany i niżej schodzący niż w Chordzie. Buduje kapitalną przestrzeń w nagraniach.  Niestety minimalnie brakuje trochę szybkości. Dlatego będę musiał szukać dalej czegoś odpowiedniego na niskie tony. Zastanawiam się nad Kimberem albo jakimś XLO. Może któryś z nich połączy cechy obu?

 

IMG_20210320_184714.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2021 o 18:53, Adam 38 napisał:

Mi też trochę brakowało ilości wysokich tonów w scm 11 więc to raczej nie wina Octave czy mojego Cyrusa. Nakierowanie tweeterów na uszy było. 11 już tak mają. 

Ps. Podobno Octave to wzmacniacz po jaśniejszej stronie, podobno bo nie słuchałem. 

11 już takie są. Dla mnie było już trochę za ciemno. Ale za to przy takich ciemnych głębokich wokalach radziły sobie lepiej niż SCM7. Znów przy innych utworach 7 grały przyjemniej... Ale myślę że można tak dobrać wzmacniacz żeby zniwelować niepożądany efekt. Ale nie będę podawał przykładów bo już mnie na forum próbowali prostować jak kupiłem Naim Nait 5si do moich ATC SCM7 😄 Więc pewnie się nie znam 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Funnykris napisał:

11 już takie są. Dla mnie było już trochę za ciemno. Ale za to przy takich ciemnych głębokich wokalach radziły sobie lepiej niż SCM7. Znów przy innych utworach 7 grały przyjemniej... Ale myślę że można tak dobrać wzmacniacz żeby zniwelować niepożądany efekt. Ale nie będę podawał przykładów bo już mnie na forum próbowali prostować jak kupiłem Naim Nait 5si do moich ATC SCM7 😄 Więc pewnie się nie znam 😉 

Fakt . 11 są ciemniejsze od 7 , ale proponuję posłuchać 20sl . Piękny bas połączony z wyraźną średnicą i mocnymi wysokimi. Właśnie testuję 11 z 20sl  . Bas jest mniej punktowy w 20sl , ale bardziej rozłożysty i głębszy.Reszta pasma wyraźniejsza i mocniejsza.Tyle , że Naim xs2 z 11 -tkami zagrał średnio i wtedy je odesłałem. A teraz z Octave gra tak , że mógłbym z nimi żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2021 o 22:42, piotrek7 napisał:

Poważny człowiek sprawdza zanim wyda osąd .

To audio. Nie Watykan ?

I o ile nie jestem kablowym fetyszystą to uważam, że dobranie odpowiednich przewodów ma jak najbardziej sens 

Jak ten bas ma schodzić niżej? Może po prostu jest go więcej?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, S0nic napisał:

Jak ten bas ma schodzić niżej? Może po prostu jest go więcej?

Może. Nie robiłem pomiarów przy wykorzystaniu mikrofonu i stosownego oprogramowania bo takimi nie dysponuję. Opieram się na tym, co słyszę. Czy basu jest więcej i słyszalne dla mnie różnice można sprowadzić tylko do ilości? Ja zwróciłem przede wszystkim uwagę na większe zróżnicowanie. C1 w znacznie większym stopniu przekazuje brzmienie prawdziwego instrumentu w takich nagraniach jak to

Siedząc na kanapie 3 metry od suba czuję wibracje kanapy pod pod dupą (czego wcześniej nie było). Ale nie ma przy tym mowy o wzbudzaniu i efekcie buczenia, na które jestem bardzo uczulony. Dlatego ten efekt odbieram jako niższe zejście a nie tylko  zwiększenie ilości. 

W każdym razie warto poeksperymentować. Szczególnie, że koszt niewielki 

A przy okazji wcale nie jest głośniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, izapat napisał:

Fakt . 11 są ciemniejsze od 7 , ale proponuję posłuchać 20sl . Piękny bas połączony z wyraźną średnicą i mocnymi wysokimi. Właśnie testuję 11 z 20sl  . Bas jest mniej punktowy w 20sl , ale bardziej rozłożysty i głębszy.Reszta pasma wyraźniejsza i mocniejsza.Tyle , że Naim xs2 z 11 -tkami zagrał średnio i wtedy je odesłałem. A teraz z Octave gra tak , że mógłbym z nimi żyć.

Chyba chodzi o to że SCM11 to dokładnie te same głośniki co w SCM7 z tym że średnica niskotonowca jest większa (układ magnetyczny jest ten sam). A tak jeszcze zapytam czy porównywałeś może SCM20SL z SCM19? Bo obydwa mają chyba ten sam głośniki niskotonowy więc to niemal bliźniacze konstrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariush74 napisał:

Pod moje strzechy trafiły...

Wspaniałe kolumny..

P1050420.JPG

Też jestem w trakcie testów👍 Ciekaw jestem jak grają z głośnikiem wysokotonowym od seasa?

atc scm 20sl xxx.jpg

29 minut temu, Funnykris napisał:

Chyba chodzi o to że SCM11 to dokładnie te same głośniki co w SCM7 z tym że średnica niskotonowca jest większa (układ magnetyczny jest ten sam). A tak jeszcze zapytam czy porównywałeś może SCM20SL z SCM19? Bo obydwa mają chyba ten sam głośniki niskotonowy więc to niemal bliźniacze konstrukcje.

Niestety 19-tek nie miałem. Ale myślę ,że to będzie też inne granie , bo obudowy inne.

Edytowane przez izapat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, izapat napisał:

Też jestem w trakcie testów👍 Ciekaw jestem jak grają z głośnikiem wysokotonowym od seasa?

Sporo tych skrzynek u Ciebie..🙂

ATC20 względem ATC19, grają dzwiękiem znacznie bardziej rozdzielczym w całym paśmie i bardziej dynamicznym.. ATC19 wydają się być takie matowe na całym paśmie. Dwudziestki mają niesamowity wgląd w nagranie a co za tym idzie, 3D, lokalizacja zródeł pozornych, rozmiar sceny dzwiękowej, jest niesamowity..

Średnica jest pełna i soczysta, basu jest trochę więcej niż w dziewiętnastkach, wydaję się też minimalnie schodzić niżej.. Jednocześnie jest bardziej zwinny i kontrolowany.. Jego, że tak określę wykop, jest mocniejszy.. ATC19 nie są w stanie nawiązać walki z ATC20 w żadnym aspekcie..

P1050414.JPG

ATC19 są doskonałymi kolumnami, tu bardziej chodzi o całą serię Entry, która jest świetna, ale po prostu ustępuje wyższej seri i tyle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że seria klasyczna jest zdecydowanie lepsza niż entry. Mam co prawda doświadczenie z większymi paczkami niż SCM 19 i SCM 20 ale mogę się podpisać pod postem @mariush74. Wszystkiego jest więcej, jest wyraźniej, klarowniej i bardziej szlachetnie.

 Po prostu zdecydowanie wyższy level dźwięku pomimo małych różnic na pierwszy rzut oka.

ATC SCM150SL // NAIM NDX 2 + NAIM XPS DR + Furutech DPS - 4.1// Musical Fidelity M8Pre + 3 x M8s-500s + 4x GigaWatt LC-2 EVO// GigaWatt PF-2 EVO + Enerr Transcenda Ultimate// Albedo Monolith Reference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrek7 napisał:

Całe szczęście, że nawet z Entry można sobie spokojnie ułożyć życie i cieszyć się kapitalnie zagraną muzyką

Nawet Entry potrafi bić po kieszeni. Mam to "szczęście" że w 13m2 grają u mnie SCM7 i produkują tu naprawdę duży dźwięk. Cały system tak czy inaczej wyniósł mnie powyżej 10k PLN głównie przez to że te monitorki potrzebują wzmacniacza z solidnym zasilaniem. Planujemy z żoną postawić teraz dom i wyszło nam w projekcie że salon będzie miał 25m2. Szczerze to nawet nie chcę myśleć ile wydam na nagłośnienie tego z ATC. SCM40 wydają się rozsądnym minimum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Funnykris napisał:

Nawet Entry potrafi bić po kieszeni. Mam to "szczęście" że w 13m2 grają u mnie SCM7 i produkują tu naprawdę duży dźwięk. Cały system tak czy inaczej wyniósł mnie powyżej 10k PLN głównie przez to że te monitorki potrzebują wzmacniacza z solidnym zasilaniem. Planujemy z żoną postawić teraz dom i wyszło nam w projekcie że salon będzie miał 25m2. Szczerze to nawet nie chcę myśleć ile wydam na nagłośnienie tego z ATC. SCM40 wydają się rozsądnym minimum. 

Z własnego doświadczenia polecam SCM 100 SL 😉 do takiego metrażu 

ATC SCM150SL // NAIM NDX 2 + NAIM XPS DR + Furutech DPS - 4.1// Musical Fidelity M8Pre + 3 x M8s-500s + 4x GigaWatt LC-2 EVO// GigaWatt PF-2 EVO + Enerr Transcenda Ultimate// Albedo Monolith Reference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Funnykris napisał:

Szczerze to nawet nie chcę myśleć ile wydam na nagłośnienie tego z ATC.

Uwzględnij w kalkulacjach C1.  Niezależnie od powierzchni pokoju w jakim gra, wnosi bardzo dużo do muzyki. To jeden z moich najlepszych zakupów jeśli chodzi o audio. I coś, bez czego nie wyobrażam sobie porządnego grania. Mimo, że mam SCM19 na 18 metrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.