Jump to content
slaaawek

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC

Recommended Posts

25 minut temu, S0nic napisał:

Słuchałem tylko 19 i to dawno temu. Mi chodzi o zaprzestanie szukania "idealnego" wzmacniacza i zaufaniu producentowi i jego dedykowanemu, aktywnemu wzmocnieniu.

Pozbawić się takiej przyjemności nie każdy chcieć musi. Dróg wiele prowadzi do celu. Mistrzem wielkim od tworzenia głośników p. Billy Woodman jest. Od wzmacniaczy inni, potężniejsi mistrzowie być mogą 😉

TIDAL /// ASTELL&KERN SR 25 /// AUNE E1 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Adam 38 napisał:

Pozbawić się takiej przyjemności nie każdy chcieć musi. Dróg wiele prowadzi do celu. Mistrzem wielkim od tworzenia głośników p. Billy Woodman jest. Od wzmacniaczy inni, potężniejsi mistrzowie być mogą 😉

W świecie gdzie masz nieograniczony budżet i owszem ale realnie to nie jest prawda. 🙂

Druga sprawa, żebyście wy jeszcze przebierali w lampowych SET-ach z ich harmonicznymi bajerami i rozgrzanymi wokalami - to bym nic nie pisał ale tutaj przebieracie w tranzystorach, to ja wole taki tranzystor z 3x większą mocą i aktywną zwrotnicą.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak w skrócie.Atc scm 11 nie są ciemne.Nie wiem pod co trzeba było by je podłączyć żeby je zamulić...

Jeśli chodzi o Naima...

"Tylko że Naim gra charakterystycznym basem. Szybki i punktowy. A na dodatek jest mocno zaznaczony. Przynajmniej u mnie Naim zdecydowanie czaruje dołem i średnicą i nie każdemu to podpasuje"

Tu się kolega myli ,takie granie dołem jak to robi Naim,oczywiście w tej cenie,musi się podobać🙂

Cytat

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
8 godzin temu, izapat napisał:

Tak w skrócie.Atc scm 11 nie są ciemne.Nie wiem pod co trzeba było by je podłączyć żeby je zamulić...

Dla mnie góra robi w nich krok w tył w porównaniu do reszty pasma, co nie znaczy, że są zamulone 🙂 Zdecydowanie ustawiłbym je w szeregu z ciepło grającymi monitorami.  I nie są też paczkami, które pokażą wyraźnie najdrobniejszy detal, tu takie np. Jean Marie Reynaud z wyraźnie! większą swobodą i łatwością operują i pokazują więcej informacji na wysokich, nadal pozostając bardzo, bardzo muzykalnymi. Osobiście mając malutkie pomieszczenie, tak do 12 m2, zdecydowanie wolę mniejsze siódemki grające w takim metrażu swobodniej, z lepszym balansem i zwyczajnie lepiej. Chociaż jak ktoś woli większą ilość niskich tonów nad większą świeżość i otwartość na średni i górze to wybierze jedenastki. Dodam tylko, że z Cyrusem 8.2 jedne i drugie grają bardzo gładko, miękko, nie miałem żadnych problemów z nadmierną ekspozycją głosek syczących (na co po monitorach PMC zacząłem bardziej zwracać uwagę 🙂 ). 

Edited by Adam 38

TIDAL /// ASTELL&KERN SR 25 /// AUNE E1 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, izapat napisał:

Atc scm 11 nie są ciemne.Nie wiem pod co trzeba było by je podłączyć żeby je zamulić...

Ciemne nie. Chodziło mi o to że ich brzmienie jest nieco ciemniejsze. Nieco. Dodatkowo mają mocniej zaznaczony bas. Jest do zwyczajnie więcej niż w 7 🙂 W Moim zdaniem 11 fajnie zagrają tak od 15-16m2. Słyszałem je w ponad 20m2 i nieco im brakowało. Pewnie już 19 trzeba by pakować. SCM7 z kolei w większych pomieszczeniach grają fatalnie. Dół się gubi i jest za mało obecny. Generalnie zaczyna to brzmieć niestety tanio. Ich trzeba słuchać w dosyć bliskim polu w małym pokoiku. Wtedy potrafią grać takim dźwiękiem że tylko siedzieć i słuchać 🙂 Wydaje mi się że ATC dobrze wie co robi projektując kolumny podobnej jakości o różnych rozmiarach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, izapat napisał:

Tak w skrócie.Atc scm 11 nie są ciemne.Nie wiem pod co trzeba było by je podłączyć żeby je zamulić...

Jeśli chodzi o Naima...

"Tylko że Naim gra charakterystycznym basem. Szybki i punktowy. A na dodatek jest mocno zaznaczony. Przynajmniej u mnie Naim zdecydowanie czaruje dołem i średnicą i nie każdemu to podpasuje"

Tu się kolega myli ,takie granie dołem jak to robi Naim,oczywiście w tej cenie,musi się podobać🙂

 

Ja po prostu OZ widzę tylko z mocnymi tranzystorami. Min. 150W na kanał, do tych SCM 7 i 11 rozwiązanie jest proste bo jest końcówka mocy ATC 150W. Po co szukać gdzie indziej jak ta sama firma ma gotowe rozwiązanie? Po co taki przykładowy naim xs/supernait z 70W/80W jak można mieć ATC :)?

Edited by S0nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj się pobawiłem  trochę konfiguracją ATC scm 11 plus subwoofer SVS SB-1000. Subwoofer mam z kina, żeby nie było. Podłączone po kablu Y po lfe, tutaj się proszę powstrzymać od komentarzy, że po zaciskach głośnikowych lepiej, nie lepiej.

Moja Leema ma wyjścia pre out i tam podłączyłem.

Zastanawiałem się przez chwilę nad kupnem suba od ATC, stąd pomysł podłączenia na próbę SVS.

Całość gra w 10m , ale nie w pokoju tylko we wnęce w salonie.

Jak to gra?

Hmmm.... Zaczynając od plusów to słychać, że SCM 11 nie mają najniższego basu, co jest oczywiste i ten brak uzupełnia subwoofer. Tylko, że ten brak jest niewielki, spokojnie można żyć z basem z samych scm11. Bas po podłączeniu subwoofera jest taki trochę kinowy, fajnie to słychać na muzyce filmowej. Czy mi się to podoba? Nie wiem, ale powiedzmy że w 55% byłbym na nie.

Minusy. Zgranie suba z scm11 nie jest łatwe , odciąłem go wg specyfikacji atc na 55 chyba. Do tego dochodzi jeszcze faza i głośność. Pochlebiam sobie, że mam bardzo dobry słuch i raczej nie byłbym w stanie ustawić kolumn i subwoofera na słuch, raczej wątpię, że są tacy , którzy to potrafią.

Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby zostawić to ustawienie jakiemuś dobremu systemowi dsp, np dirac, czy room perfect Lyngdorfa. Tylko, że czytając manuale atc to firma jest przeciwna takim wynalazkom.

Myślałem nad sprzedażą Leema Tucana i zakupem końcówki mocy plus minidsp shd, ewentualnie lyngdorfa sdp 2400 i nada c658 połączonego cyfrowo. Plus tego jest taki, że mógłbym odciąć bas w atc i przenieść go na subwoofer.

Subwoofer atc jest bardzo drogi, bardzo i nie wiem, czy się pchać w taki wydatek. Chyba na razie przemyślę zakup końcówki mocy plus dsp, sprawdzę jak to zagra z atc scm11 solo i z subwooferem. Długo grałem na końcówce mocy plus dac i jestem fanem takiego rozwiązania.

Swędzi mnie sprzętowo i coś bym pozmieniał 🙂 ATC scm11 zostają, ale nad elektroniką się zastanowię.

 

 

 

Edited by essewissa

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, essewissa napisał:

Minusy. Zgranie suba z scm11 nie jest łatwe 

Ale to wina  SVS a nie ATC. Ja u siebie dostroiłem SCM19 z C1 mk2 w jakieś pół godziny. Potem jedna delikatna korekta poziomu głośności. Bas nie ma w sobie nic z grania kinowego. Wszystko ustawiałem na słuch. Bo raz, że nie dysponuję jakimkolwiek sprzętem pomiarowym a dwa, interesowało mnie uzyskanie efektu, który mnie satysfakcjonował a nie idealnego wykresu na ekranie komputera. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVS to też nie jest jakiś bylejaki sub, to nie klipsch z kartonu. SVS to konstrukcja zamknięta. Pewnie, że atc jest lepsze, ale musiałbym chyba przetestować bo wydatek duży.

Powszechną praktyką w studiach jest dodawanie to atc subwoofera, pewnie na słuch nie stroją.

Nadal się będę upierał, że na słuch to sobie można....

Mam przykład głupiego ampiltunera Onkyo, który sub mi w kinie ustawił bez problemu, a sam system korekcji i mikrofon z Onkyo to badziewie. Dirac i Lyngdorf mają bardzo zaawansowane systemy korekcji, do tego profesjonalne mikrofony.

Jak cię dźwięk satysfakcjonuje to ok, to zamyka wszelką dyskusję 🙂 

Ja mam przypuszczenie zahaczające o pewność, że mnie by nie satysfakcjonował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, essewissa napisał:

Jak cię dźwięk satysfakcjonuje to ok, to zamyka wszelką dyskusję 🙂

Bo o uzyskanie takiego właśnie efektu tu chodzi. Subiektywne odczucie satysfakcji jest dla mnie jedynym właściwym kryterium.

20 minut temu, essewissa napisał:

Ja mam przypuszczenie zahaczające o pewność, że mnie by nie satysfakcjonował.

Tu dużo zależy od akustyki pomieszczenia

20 minut temu, essewissa napisał:

Pewnie, że atc jest lepsze, ale musiałbym chyba przetestować bo wydatek duży.

Wydatek duży. To fakt. Także dla mnie. Ale warto było. Nawet bez pomiarów akustycznych i kalibracji za pomocą programów komputerowych. Niemniej o tym trzeba samemu się przekonać "na własne uszy" i samemu wyciągnąć na tej podstawie wnioski 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, essewissa napisał:

Minusy. Zgranie suba z scm11 nie jest łatwe , odciąłem go wg specyfikacji atc na 55 chyba. Do tego dochodzi jeszcze faza i głośność. Pochlebiam sobie, że mam bardzo dobry słuch i raczej nie byłbym w stanie ustawić kolumn i subwoofera na słuch, raczej wątpię, że są tacy , którzy to potrafią.

🙂

 

To odcięcie jest zależne od pokoju. Tam gdzie zaczyna się spadek na wykresie wchodzi sub, żeby wyrównać pasmo aż w dół. Kwestia fazy i położenia suba jest też trudna do ogarnięcia na słuch. Głośność to jest jedyny parametr który jest moim zdaniem do ogarnięcia samemu. Ciężko jest manipulować wszystkimi czterema parametrami (faza, położenie, odcięcie, głośność) bez pomocy mikrofonu i wykresu.

 

Ten Twój sub jest fajny tylko że ma duży głośnik i waży całościowo 12kg. Tam wibracje są całkiem realne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedzcie, co zyskujemy mając dwa suby w systemie w stosunku do jednego? Czy jeden sub zaburza stereofonię jak twierdzą niektórzy konstruktorzy głośników? 

TIDAL /// ASTELL&KERN SR 25 /// AUNE E1 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Adam 38 napisał:

A powiedzcie, co zyskujemy mając dwa suby w systemie w stosunku do jednego? Czy jeden sub zaburza stereofonię jak twierdzą niektórzy konstruktorzy głośników? 

Na pewno dynamika będzie większa, czasami bas jest nagrany w stereo więc też będzie lepiej na niektórych płytach, no i 2 źródła dźwięku lepiej współgrają z pomieszczeniem. Docelowo dobrze mieć 2 suby. Z drugiej strony jak taki sub gra do 80Hz to praktycznie nie ma wpływu na stereofonie.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, S0nic napisał:

Po co szukać gdzie indziej jak ta sama firma ma gotowe rozwiązanie?

Cena?

13 godzin temu, S0nic napisał:

Po co taki przykładowy naim xs/supernait z 70W/80W jak można mieć ATC :)?

Nie wiem... komuś może leżeć barwa 🙂 A mocy Naimom nigdy nie brakowało. Ja wiem że 70W nie wygląda imponująco. Ale te wzmacniacze dają konkretny prąd... Mam 5si i też się obawiałem o moc. Ale bez potrzeby. Od jakiegoś czasu nie patrzę na moc wzmacniacza bo totalnie to nie ma przełożenia na... moc. Taki Gryphon Diablo 120 ma dokładnie 120W na kanał przy 8ohm. Wiesz co to wyprawia z kolumnami? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Funnykris napisał:

Cena?

Nie wiem... komuś może leżeć barwa 🙂 A mocy Naimom nigdy nie brakowało. Ja wiem że 70W nie wygląda imponująco. Ale te wzmacniacze dają konkretny prąd... Mam 5si i też się obawiałem o moc. Ale bez potrzeby. Od jakiegoś czasu nie patrzę na moc wzmacniacza bo totalnie to nie ma przełożenia na... moc. Taki Gryphon Diablo 120 ma dokładnie 120W na kanał przy 8ohm. Wiesz co to wyprawia z kolumnami? 

Dokładnie, też mi się wydaje, że ta moc podawana w watach jest często przeceniana. Przykładowo, testuje właśnie lampę, która ma tylko 30W a napędza moje kolumny lepiej niż wszystkie tranzystory, które dotychczas miałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Funnykris napisał:

Cena?

Nie wiem... komuś może leżeć barwa 🙂 A mocy Naimom nigdy nie brakowało. Ja wiem że 70W nie wygląda imponująco. Ale te wzmacniacze dają konkretny prąd... Mam 5si i też się obawiałem o moc. Ale bez potrzeby. Od jakiegoś czasu nie patrzę na moc wzmacniacza bo totalnie to nie ma przełożenia na... moc. Taki Gryphon Diablo 120 ma dokładnie 120W na kanał przy 8ohm. Wiesz co to wyprawia z kolumnami? 

No dają konkretną moc: 70/80W. Mi chodzi tylko o to, że jak wybierasz kolumny w OZ i tak nisko skuteczne to wypada tam podpiąć coś o większej mocy bo te kolumny były budowane pod takie wzmocnienie.

 

5 godzin temu, niki666 napisał:

Dokładnie, też mi się wydaje, że ta moc podawana w watach jest często przeceniana. Przykładowo, testuje właśnie lampę, która ma tylko 30W a napędza moje kolumny lepiej niż wszystkie tranzystory, które dotychczas miałem. 

Nie do końca się z tym zgadzam. Podepnij tą lampa pod kolumny z dużym ciężkim głośnikiem basowym który ma realne, niskie zejście albo pod wielodrożną konstrukcje w OZ to zobaczysz. Lampy mają niski współczynnik tłumienia.

 

Żeby była jasność ja sam lubię 30W lampy ale do tego trzeba mieć specjalne kolumny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, S0nic napisał:

Nie do końca się z tym zgadzam. Podepnij tą lampa pod kolumny z dużym ciężkim głośnikiem basowym który ma realne, niskie zejście albo pod wielodrożną konstrukcje w OZ to zobaczysz. Lampy mają niski współczynnik tłumienia.

Myślę, że wystarczą malutkie ATC 7 i ten kapitalny album, którym ostatnio namiętnie się degustuję   🙂 

 

 

TIDAL /// ASTELL&KERN SR 25 /// AUNE E1 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, S0nic napisał:

Ten Twój sub jest fajny tylko że ma duży głośnik i waży całościowo 12kg. Tam wibracje są całkiem realne...

i do tego stoi na gumkach 🙂 , zerknę czy da się je wykręcić i założyć kolce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Adam 38 napisał:

Myślę, że wystarczą malutkie ATC 7 i ten kapitalny album, którym ostatnio namiętnie się degustuję   🙂 

 

 

Oczywiście, że tak ale trzeba też przyznać, że podstawa basowa jest bardzo przyjemna. Prosta sprawa, bez pisania długich opisów brzmienia i innego przekonywania. Robisz wycieczkę do U22 do Warszawy. Prosisz, żeby puścili Ci Twoją ulubioną płytę (dobrze, żeby była tam perkusja, gitara basowa itp) na samych monitorach. Potem tą samą płytę odpalasz z subami i wszystko wiesz. 1 dniowy wyjazd, odsłuch jest darmowy i temat użyteczności suba w stereo jest zamknięty 🙂

 

Ja też cały czas byłem przeciwnikiem takiego rozwiązania (tego i ciężkich membran), pojechałem do Warszawy, spodobało mi się i kupiłem.

 

1 godzinę temu, essewissa napisał:

i do tego stoi na gumkach 🙂 , zerknę czy da się je wykręcić i założyć kolce.

Nie wiem czy to coś da, chodzi o jego całkowitą wagę. Takie suby powinny być bardzo ciężkie 🙂 Przy tak dużym głośniku wibracje na bank mają większe znaczenie niż przy mniejszych kolumnach.

Edited by S0nic

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, essewissa napisał:

i do tego stoi na gumkach 🙂 , zerknę czy da się je wykręcić i założyć kolce.

A po co? Żeby drgania przenieść na podłogę? W przypadku twardych podłóg takich jak np. panel laminowany czy płytka kolce to ostatnia rzecz jakiej chcemy. Kolce stosujemy na dywanach i wykładzinach. Moim zdaniem mogą się też sprawdzić w przypadku drewna. Drewno - szczególnie twarde i dobrze usłojone dobrze wytraca drgania. Ale tutaj również gumowe albo filcowe nóżki są świetnym rozwiązaniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu się moim zdaniem mylisz. Postaw takie atc scm11 na czymś miękkim i posłuchaj, będzie grało jak ten mój subwoofer. Wiem, bo sprawdzałem. Wszelkie gumowe podkładki to zuo. Wsio na sztywno, na sztywnym stawiane. Ja mam co prawda drewnianą podłogę, ale same kolumny stoją na szafce. tzn na podstawce  z kolcami i dopiero to na szafce.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, essewissa napisał:

Postaw takie atc scm11

Ja swoje SCM7 trzymam na stalowych standach wypełnionych piaskiem. Są przytwierdzone na sztywno masą mocującą. Ale standy od spodu mają nogi antywibracyjne. Z tworzywa. Teoretycznie przeznaczone pod pralki 😄 Ale na czasie planuję zrobić sobie w ramach eksperymentu standy w których jako element wytracający drgania wystąpią po cztery drewniane nogi 6x6x80cm lub 7x7x80. Drewno bukowe lub dębowe z gęstym usłojeniem. Dosyć wysoka masa i właściwości twardego drewna mogą dać ciekawy efekt. Chętnie się podzielę wrażeniami jak już to sklecę. Obecnie brak czasu 😞 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi chodzi ostatnio po głowie, wymiana moich ATC19 na jakieś..., lepsze.. Bo tak naprawdę, to góra w 19nastkach jak i całej serii Entry, trochę moim zdaniem nie dorównuje dobrym aplikacjom Scan Speak. Moje poprzednie kolumny przynajmniej w tym aspekcie przewyższały ATC.

Dlatego myślę albo o ATC ale 20stkach, nie słuchałem ich, ale podobno tam góra pasma jest już ponoć lepsza, bo do całej reszty w ATC19 nic nie mam, bądz też B&W Nautilius 805 z tej nowej serii.. Tu już brzmienie będzie trochę odmienne, ale chciałbym spróbować..

 

Edited by mariush74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jak podłączanie kable do kolumn? Dla mnie najlepszy jest dźwięk jeżeli kabel podłączony jest do dolnych zaciskòw lub gdy zajęty jest jeden zacisk na górze i jeden na dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli podlaczysz jeden u gory a jeden na dole, to obydwa tory beda zasilone tym samym sygnalem. Unikniesz zbednych dyskusji na temat wplywu zworek na jakosc dzwieku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, zanosi mi sie na kolumny potrzebujące spawarki czyli kilkuset pozadnych watow.

Czy koncowka P2 brzmi samo jak P1 tylko po prostu ma większą moc czy tez gra w jakims zakresie lepiej ? Zauwazyloscie spora toznice przy zasilaniu jakis ciezkich do napedzenia zestawow z P2 a P1 ?

Mam dwie P1 i zastanawiam się czy zostawić je i próbować z bi-ampingiem czy isc w strone czegos jeszcze zdecydowanie mocniejszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I tu się moim zdaniem mylisz. Postaw takie atc scm11 na czymś miękkim i posłuchaj, będzie grało jak ten mój subwoofer. Wiem, bo sprawdzałem. Wszelkie gumowe podkładki to zuo. Wsio na sztywno, na sztywnym stawiane. Ja mam co prawda drewnianą podłogę, ale same kolumny stoją na szafce. tzn na podstawce  z kolcami i dopiero to na szafce.

Potwierdzam z wlasnych wielokrotnych obserwacji. Powierzchnia styku zestawow z podlozem powinna byc jak najmniejsza aby podloga nie zaczynala przenosic drgan zestawow zwiazanych z odtwarzaniem basu. Niestety rozne gumy czy sorbotan w tym zakresie przynosily pomijalne efekty, kolce zawsze pozytywne. Oczywiscie trzeba pamietac, ze kolce moga spowodowac rowniez odchudzenie dzwieku jezeli akurat zestawy i pomieszczenie z basem nie mialy problemow. Oczywiście kolce noga byc dowolne, z japonskiego Shou Sugi Ban „zagrają”tak samo dobrze jsk jak zrobiine przez Kazia dwa domy dalej. Kase ktora zostanie wydajcie na japonskie whisky, to akurat maja warte zainteresowania :-)

Kolce rozwiazuja tez problem z sasiadami, dzieki nim dzwiek z minimalnym stopniu przenosi sie na podloge i u sasiadow nasze muzyczne harce slychac mniej. Sprawdzone empirycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.