Jump to content

Open Club  ·  219 members

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


Recommended Posts

Godzinę temu, piotrek7 napisał:

Wybór spory. To fakt. Jednak lampa ma w sobie „ to coś” dzięki czemu dźwięk odbierasz inaczej. Jest bardziej namacalny. To tak, jakbyś porównywał technologie ogrzewania domu. Jeden lubi posiedzieć przy kominku opalanym drewnem, drugi przy kaloryferze. W obu przypadkach komfort termiczny jest zachowany. Kominek brudzi, dymi, trzeba dorzucać do niego drewno. Totalny syf. Lampa ma tak samo. Dlatego kocham tą technologię 🤣

A przy tym daje autentyczną przyjemność z kontaktu z nią 

Ale moc mała : /
Niskoskuteczne ATC w OZ muszą mieć moc 🙂

Link to post
Share on other sites

Mała? Uważam, że całkowicie wystarczy. Przy normalnych poziomach głośności 90 W "najsłabszego" Coplanda w zupełności wystarczy dla prawidłowego wysterowania głośników 

Nie sprowadzaj wszystkiego do specyfikacji liczbowej w karcie katalogowej produktu bo to niewiele mówi o możliwościach danego urządzenia 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, aku_mi_styka napisał:

Czołem!

Pierwszy raz piszę na forum, a to dlatego, że mam realny problem: chcę kupić scm40, ale nie wiem, czy nie będą za słabe w mojej przestrzeni. To jakieś 55m2 plus poddasze... bez podłogi. Nie chodzi mi o głośność live - chcę, żeby zagrało głośniej niż obecne kolumny VA Beethoven Baby (mają po dwa woofery 15cm). Ma ktoś z Was pogląd w tej sprawie? W jakich największych pomieszczeniach je słyszeliście?

Jako były użytkownik SCM 40 również,jak poprzednicy, odradzam je w takim metrażu. Niezależnie jakie będzie wzmocnienie powierzchnia pomieszczenia zrobi swoje. Jeśli ATC to tylko seria classic od 100 w górę i muzycznie pełna nirvana 😁

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ciagle nie rozumiem podawania tej powiezchni pomieszczenia. To bzdura.
Jesli siedzisz 2,5m od glosnikow, to czy masz metraz 25qm czy 250qm, glosnosc bedzie ta sama.
Poziom glosnosci zalezy od ODLEGLOSCI a nie od WIELKOSCI POMIESZCZENIA

Ale niezaleznie od tego, na pewno wybral bym cos wiekszego.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, xajas napisał:

Ciagle nie rozumiem podawania tej powiezchni pomieszczenia. To bzdura.
Jesli siedzisz 2,5m od glosnikow, to czy masz 25qm czy 250qm, glosnosc bedzie ta sama.

Oj nie będzie 🙂 Włącz sobie coś na telefonie i pójdź do łazienki 🙂 Słyszymy również odbicia.

Ale fakt, że też mnie dziwią luszie mówiący, że jakieś głośniki są na 25, góra 30 m2, ale już na p[ewno nie na 35...

Spodziewałem się różnych głosów w mojej sprawie, ale widzę, że opinie są zgodne: SCM40 to nieduża kolumna i cudów nie ma, głośno nie będzie. Brakuje mi jednak konkretów. To są tylko domysły, jak sądzę. Nikt nie ma doświadczenia z 40 na 50m2?

Link to post
Share on other sites

Podwojenie ODLEGLOSCI powoduje spadek glosnosci o 6dB

IMG_6708.thumb.jpg.95547e4dbeccae67382e72abe22de36e.jpg

Aby te podwojenie odleglosci skompensowac musisz wpompowac czterokrotna moc

Czyli jesli przy odleglosci 2,5m potrzebujesz 20W, to przy 5m potrzebujesz 80W

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, serwacy napisał:

Scm40 w 55mkw. nie ma mowy. A z ciekawości czemu nie większe VA? No chyba ze totalnie nie pasują brzmieniowo

Konkluzja, do której doszedłem, brzmi dość konserwatywnie: jak chcę głośniej, to kolumna musi mieć więcej niż 17cm... 🙂 Kłopot w tym, że SCM40 ma niemal 10 cm więcej, a jakoś nie ma to związku z membraną basowego głośnika. To trochę dziwne.

 

Jeśli chodzi o VA, to ich brzmienie bardzo mi odpowiada. Nie odpowiada mi to, że bas jest trochę efekciarski, znaczy jest go dużo, ale jakby się rozlewał... Nie podoba mi się przestrzeń-panorama-scena. I nie podoba mi to, że kolumny gubią się w większych składach - orkiestra symfonczna gra za cicho i trochę się zlewa. Najgorsze są chóry.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, xajas napisał:

OK. Jesli szukasz glosnikow do lazienki, to te SCM40 wystarcza

Nie nie, w łazience to wolę śpiewać 🙂

Ale wchodząc do łazienki usłyszysz, że Twój smartfon gra głośniej, mimo, że trzymasz go tak samo daleko... Wykres przedstawia konkretne zjawisko akustyczne - ale wyizol;owane z rzeczywistego środowiska. Słyszysz falę od głośnika oraz wszystkie fale odbite od ścian i innych przedmiotów.

6 minut temu, xajas napisał:

Nie bral bym nic ponizej 1x30cm albo 2x20cm

Dzięki, to brzmi dość konkretnie 🙂 Szkoda, że tak podoba mi się idea tych zamkniętych ATC, a na SCM100 itd. brakuje mi... dużo 🙂

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, xajas napisał:


Czy to nie to samo

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Czy zastanawiales sie nad tym, jak dziala BR

Nooo, to taka rura jest... 🙂 Nie może być przy ścianie i w ogóle to pszczoły tamtędy wlatują i miód robią. 😄

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, xajas napisał:

Czy zastanawiales sie nad tym, jak dziala BR

W pewnych przypadkach służy sztucznemu rozciągnięciu basu na rejestry których normalnie głośnik nie jest w stanie wyprodukować w wystarczającej ilości. Rozciągnięcie kosztem barwy. Ale tu w ATC te basowce są dosyć duże.

Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, xajas napisał:

Co znaczy „kosztem barwy“? Jakiej „barwy“?
Co to za wymysl?

Każdy opis dźwięku jest swojego rodzaju wymysłem. Chodzi mi o to że spotkałem się z kolumnami które w pewnych niskich rejestrach grały takim samym dźwiękiem. Gdzieś traciły brzmienie tego basu. Było jakieś takie jednolite. BR czasami się słyszy i tyle. 

Link to post
Share on other sites

po to on jest by go bylo slychac (jego dzialanie) bez niego masz zbyt wczesny spadek charakterystyki czestotliwosciowej. Nie rozumiem, co to ma z jednolitym basem wspolnego.

ta odwieczna nagonka na BR to „choroba“ tego forum

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xajas napisał:

po to on jest by go bylo slychac (jego dzialanie) bez niego masz zbyt wczesny spadek charakterystyki czestotliwosciowej. Nie rozumiem, co to ma z jednolitym basem wspolnego.

ta odwieczna nagonka na BR to „choroba“ tego forum

BR ma też wady. Charakterystyka impulsowa kolumny zamkniętej jest zwyczajnie lepsza. A zbyt wczesny spadek charakterystyki można rozwiązać bardzo łatwo. Większy głośnik i po sprawie. Moim zdaniem lepiej już zastosować membrany pasywne - trochę mało popularne rozwiązanie. Niemniej jednak wątpię żeby ATC ze swoimi dużymi basowcami miały problem z BR. Podejrzewam że konstruktorzy mają powody żeby tak to robić. 

Link to post
Share on other sites

To z impulsem, to sie zgadza, ale reszta nie pasuje. Zwiekszenie wielkosci przetwornika nie rozwiazuje problemu.
A powiazania wielkosci basowcow z BR tez nie rozumiem

Ciekawe ze nawet TOPOWE highendowskie zestawy glosnikowe stosuja obudowy BR, a tylko Janusze na Audiostereo ciagle onanizuja sie tymi domniemanymi „problemami“ powodowanymi basrefleksem

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja osobiście nie faworyzuje żadnego z tych rozwiązań.. Czasami lepiej wypada obudowa zamknięta, a innym razem bas refleks.. Gdy bas kolumn w pomieszczeniu się wzbudza, to kolumny zamknięte będą lepszym wyborem.. Natomiast jeżeli  akustyka jest odpowiednia i pomieszczenie odpowiednio duże, to bas refleks jednak daje większe możliwości..

Kolega ma w miarę duże kolumny z obudową zamkniętą firmy Ubiq, (chyba dobrze napisałem) zdaje się z 30cm, albo 35cm głośnikiem niskotonowym a grają dzwiękiem trochę monitorowym.. Oczywiście energia jest i czuć ją w trzewiach przy głośniejszym odsłuchu, jednak trochę brakuje mi zejścia, potęgi..

Znajomy miał fortepian w domu, pamiętam, że najniższe oktawy tego instrumentu, potrafiły wstrząsnąć pomieszczeniem.. Kolumny z bas refleksem, duże i dobre, potrafią tą potęgę ładnie oddać, natomiast z obudową zamkniętą to zejście jest kastrowane i pozbawione tego niskiego pomruku..

Podobnie kontrabas wydaje mi się brzmieć ładniejszym pudłem z bas refleksem, natomiast obudowa zamknięta jest bardziej strunowa..

U mnie w małym pomieszczeniu, monitory zamknięte jednak sprawdzają się zdecydowanie lepiej a brak bas refleksu jest rekompensowany, wzmocnieniem niższych częstotliwości przez pokój..

Edited by mariush74
Link to post
Share on other sites
Gdy bas kolumn w pomieszczeniu się wzbudza, to kolumny zamknięte będą lepszym wyborem.. Natomiast jeżeli  akustyka jest odpowiednia i pomieszczenie odpowiednio duże, to bas refleks jednak daje większe możliwości..

Kolumny z bas refleksem, duże i dobre, potrafią tą potęgę ładnie oddać, natomiast z obudową zamkniętą to zejście jest kastrowane i pozbawione tego niskiego pomruku..



w dalszym ciagu nie kapuje, na jakiej pdstawie stawiasz te „hipotezy“

wzbudzanie modow pomieszczenia to nie kwestja typu obudowy OZ czy BR

mam zestaw w obudowie zamknietej schodzacy liniowo ponizej 20Hz.
Dolna czestotliwosc graniczna to kwestja koncepcj i filtrowania zestawu a nie typu obudowy.

te „hipotezy“ to takie legendy zaparcie powtarzane na tym forum

PS
jeden i ten sam zestaw w OZ moge zestroic na sto sposobob, od „super szczuplego, monitorowego“ az po „super tlusty, z pelnym brzmieniem“
Link to post
Share on other sites

Bass reflex pozwala zejść z basem w rejony nieosiągalne dla tej samej wielkości obudowy zamkniętej.  Jednak fizyki nie da się oszukać, zestawy z świetnym basem z obudowy zamkniętej są po prostu duże, bo duża musi być powierzchnia głośników, które go odtwarzają oraz przestrzeń w jakiej pracują.  Ale w zamian jest genialny PRAT, odpowiedź impulsowa i idące za nimi zaangażowanie w przekaz jakiego słuchamy. Ja nauczyłem się już, że jeżeli przy słuchaniu mojej ulubionej muzyki nie bierze udziału moja noga to znaczy, że odsłuchiwany zestaw nie jest dla mnie, bo wywołuje pełnego zaangażowania mojego ciała w muzyczny spektakl. I jakoś mi zawsze wychodzi, że na BR mi noga nie chodzi 😉  Niestety w części zestawów z obudową zamkniętą również mi nie chodzi, bo one tak naprawdę nie mają basu, jaki słyszymy live 😉 a do takiego przywykłem w domowym zestawie. Stąd wszelkiej maści zestawy podstawkowe uwielbiam za cuda jakie czynią z przestrzenią, ale nigdy nie będę miał ich w domu, bo nie dadzą mi frajdy płynącej z dwóch szybkich 25-tek na stronę w obudowie zamkniętej.  Ale jak zawsze kwestia smaku, gustu, preferencji i tego co lubimy w muzyce.

W bass reflex zejście na basie jest kosztem szybkości i konturowości tego basu, mamy większą lub mniejsza "poduszkę" na basie i jego dłuższe wybrzmiewanie oraz nie tak szybkie wygaszanie jak z obudowy zamkniętej. Dla mnie bass reflex wykłada się tym bardziej i bardziej rytmicznej i złożonej muzyki słuchamy. Jeżeli ktoś takiej nie słucha wady BR nie będa dla niego istniały, a rozciągnięcie basu da większa przyjemność ze słuchania muzyki.

Ja jednak po 20 latach spędzonych z zestawami w obudowie zamkniętej wiem, że chcę z takimi spędzić kolejne 20 😉 

PS. Są oczywiście odstępstwa od reguły oraz wszelkiej maści obudowy "kombinowane", niemniej mistrz jest tylko jeden 😉

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, barni napisał:

Bass reflex pozwala zejść z basem w rejony nieosiągalne dla tej samej wielkości obudowy zamkniętej.  Jednak fizyki nie da się oszukać, zestawy z świetnym basem z obudowy zamkniętej są po prostu duże, bo duża musi być powierzchnia głośników, które go odtwarzają oraz przestrzeń w jakiej pracują. 

nie jestem pewny na jaka "fizyce" sie powolujesz, ale na pewno nie na ta sama, ktora ja znam, bo ta moja mowi co innego. Obudowy BR dla tego samego przetwornika sa o wiele wieksze niz OZ.

Przyklad -> przez producenta zalecane rozmiary obudowy -> MIVOC AW3000

OZ 40-55L

BR 60-100L

Moge zacytowac dziesiatki takich przykladow !!!

Dalej, kazdy maly subwoofer w OZ schodzi w rejony nieosiagalne dla takich monstrualnych zestawow BR jak te ponizej

 

DfjwieHXUAA5q8u?format=jpg&name=small

 

To nie kwestja wielkosci i powierzchni przetwornikow. To kwestja filtrowania i linearyzacji zestawu.

Ale mozesz smialo podac realne przyklady ktore zgodnie z twoja "fizyka" wsadzaja te same przetworniki do mniejszej obudowy BR niz OZ i schodza nizej, to zobaczymy na czym to polega

 

 

Edited by xajas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Coś tak mało życia w klubie ATC.. Nikt niczego nie testuje? Nie wymienia/dokonuje zakupów ATC? 😉  

Ja od ponad 3 tygodni delektuję się muzyką w wykonaniu SCM 100SL. Nie zamienię już ich na żadne inne. Zagrają wszystko. Cicho pięknie wypełniają codzienność, głośno jest tylko lepiej. To jest brzmienie, które sprawia radość przy każdym odsłuchu. Ciężko wybyć z domu żeby pracować...

Można jednak złapać króliczka, przynajmniej tego audio 😄. Polecam każdemu 🙂  

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, muzofan napisał:

Coś tak mało życia w klubie ATC.. Nikt niczego nie testuje? Nie wymienia/dokonuje zakupów ATC? 😉  

Ja od ponad 3 tygodni delektuję się muzyką w wykonaniu SCM 100SL. Nie zamienię już ich na żadne inne. Zagrają wszystko. Cicho pięknie wypełniają codzienność, głośno jest tylko lepiej. To jest brzmienie, które sprawia radość przy każdym odsłuchu. Ciężko wybyć z domu żeby pracować...

Można jednak złapać króliczka, przynajmniej tego audio 😄. Polecam każdemu 🙂  

Jaka elektronika?

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.04.2021 o 20:34, muzofan napisał:

Ja od ponad 3 tygodni delektuję się muzyką w wykonaniu SCM 100SL. Nie zamienię już ich na żadne inne.

No cóż można powiedzieć, trochę zazdrościmy..🙂

Kolega by tak może z jedną fotkę wrzucił, fajnie by było popatrzeć na zdjęcie setek w domowych warunkach..

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.