Jump to content
janiq

Kabel sieciowy DIY

Recommended Posts

13 godzin temu, thomas_XLR napisał:

..……. i końcówka.

 

 

zdjęcie 11.gif

zdjęcie 12.gif

I jak się grają? zauważasz różnice pomiędzy kablem z Viborgiem a kablem z Oyaide?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 godzin temu, kuba k napisał:

I jak się grają? zauważasz różnice pomiędzy kablem z Viborgiem a kablem z Oyaide?

Z Viborgami nieznacznie lepiej. 

A teraz kolejny etap wprowadzania zmian - lampy Amperex lub Brimera E88CC  + kondensatory sygnałowe na wyjściu przetwornika , 2 x Jupiter Copper Foil Paper in Wax (najprawdopodobniej)

Edited by thomas_XLR

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, thomas_XLR napisał:

Jupiter Copper Foil Paper in Wax

Ja w słuchawkowym Soha III dałem sprzęgające Beeswax Paper Capacitors Cryo. Wyeliminowały wszystko co do tej pory stosowałem: VitaminQ, ruskie, Jantzeny. To znakomite kondensatory. Te Jupiter Copper Foil Paper and Wax podejrzewam że jeszcze lepsze więc jeśli możesz to je zastosuj. Mnie finanse nie pozwoliły.

Viborgi 501 R wbrew pozorom to dobre wtyki. U mnie wypadają dużo lepiej niż rodowane Furutech FI11, które tworzą jakiś zapiaszczony dźwięk.

Jutro dojdą Furutech Fi2/38 R. Zobaczę jak wypadną z kablem TCS31 albo Alpha 3 Furutecha w porównaniu z iEgo 8975 R, które u mnie bardzo dobrze się sprawdziły. Z Alpha 3 zagrały lepiej niż z TCS3. Chyba że ten ostatni potrzebuje naprawdę dobrych wtyków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie chcę za bardzo "zaśmiecać wątku" poświęconym kablom sieciowym DIY ale z  wykonanego kabla do wzmacniacza / przetwornika  jestem zadowolony a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zamierzam przeznaczyć na najważniejsze podzespoły decydujące o jakości dźwięku (wspomniane już lampy i kondensatory).

Cena  jest kwestią 2-go rzędną w moim przypadku, aczkolwiek wyważoną  i nie powinna być "urwana z kosmosu". Koszt / do ceny sprzedaży / oraz do uzyskanego efektu !!  

Jak się okazuje po przeczytaniu wielu postów i wątków również na tym forum  zakup reklamowanego np. sprzętu audio z salonu sklepowego po kilka lub kilkadziesiąt tysięcy złotych nie zawsze bywa trafioną inwestycją. Kupujesz po namowie sprzedawcy z nadzieją , że gość zna się na rzeczy i zaczynasz mu wierzyć , chce rzekomo jak najlepiej (  nie mając pojęcia  np.  że ma dogadaną prowizję sprzedażową  bezpośrednio od producenta za każdy sprzedany jego produkt). Pełen "uniesienia" przychodzisz  do domu  podłączasz  , słuchasz , chwalisz się rodzinie ………. kupiłem  "samo grajka" z kolumnami za 50 000zł !!!!! . I co z tego !!!

Jak ten sam efekt brzmieniowy lub użytkowy można uzyskać na zakupionym starym sprzęcie z komisu  a nawet jeszcze lepszy korzystając z działu DIY oszczędzając przy okazji dużo pieniędzy. Dowodzą tego wpisy forumowiczów.

Ahhh.. Takie mamy obecnie czasy , że nie jakość a ilość decyduje o wszystkim .  

Trochę się rozpisałem może niekoniecznie w temacie kabli ale takie naszły mnie przemyślenia. Za co z góry przepraszam i życzę wszystkim przemyślanych decyzji.    

Edited by thomas_XLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne doświadczenie: wtyk schuko Furutech FI11 gold i IEC Viborg 501 rodowany. Przewod Furutech 314ag.

Uważam to połączenie za dużo lepsze niż same FI11 gold.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 6.03.2019 o 21:57, thomas_XLR napisał:

Nie chcę za bardzo "zaśmiecać wątku" poświęconym kablom sieciowym DIY ale z  wykonanego kabla do wzmacniacza / przetwornika  jestem zadowolony a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zamierzam przeznaczyć na najważniejsze podzespoły decydujące o jakości dźwięku (wspomniane już lampy i kondensatory).

Cena  jest kwestią 2-go rzędną w moim przypadku, aczkolwiek wyważoną  i nie powinna być "urwana z kosmosu". Koszt / do ceny sprzedaży / oraz do uzyskanego efektu !!  

Jak się okazuje po przeczytaniu wielu postów i wątków również na tym forum  zakup reklamowanego np. sprzętu audio z salonu sklepowego po kilka lub kilkadziesiąt tysięcy złotych nie zawsze bywa trafioną inwestycją. Kupujesz po namowie sprzedawcy z nadzieją , że gość zna się na rzeczy i zaczynasz mu wierzyć , chce rzekomo jak najlepiej (  nie mając pojęcia  np.  że ma dogadaną prowizję sprzedażową  bezpośrednio od producenta za każdy sprzedany jego produkt). Pełen "uniesienia" przychodzisz  do domu  podłączasz  , słuchasz , chwalisz się rodzinie ………. kupiłem  "samo grajka" z kolumnami za 50 000zł !!!!! . I co z tego !!!

Jak ten sam efekt brzmieniowy lub użytkowy można uzyskać na zakupionym starym sprzęcie z komisu  a nawet jeszcze lepszy korzystając z działu DIY oszczędzając przy okazji dużo pieniędzy. Dowodzą tego wpisy forumowiczów.

Ahhh.. Takie mamy obecnie czasy , że nie jakość a ilość decyduje o wszystkim .  

Trochę się rozpisałem może niekoniecznie w temacie kabli ale takie naszły mnie przemyślenia. Za co z góry przepraszam i życzę wszystkim przemyślanych decyzji.    

Nikt nie kupuje kabli za tysiące tymbardziej za dziesiątki tysięcy bez odsłuchu w swoim systemie. Powielanie bzdurnych mitów jest kompletnie bez sensu... Jak się nie wie, lepiej temat pominąć 🙂 poza tym uzyskane granie systemu poprzez kabel własnego wyrobu fajnie jest porównać do konstrukcji fabrycznej, którą uznajemy za jakiś wzor. W końcu warto się wzorować na dobrych, a najlepiej na najlepszych.

Edited by Adam_85

Share this post


Link to post
Share on other sites

IeGO L80520 zakonfekcjonowany wtykami Viborg 512. To moje pierwsze Viborgi z wyższej serii i zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie. Wyglądają rewelacyjnie, są świetnie spasowane, mocno trzymają przewód i co szczególnie ważne w tym przypadku, przyjmują przewód do 20mm...aha i są tanie 🙂

Muszą posiedzieć jakiś czas żebym mógł powiedzieć jak grają, ale przez pierwszych kilka dni nie usłyszałem żadnych deficytów.

IMG_20190314_204443_resized_20190314_110416418.jpg

W dniu 6.03.2019 o 20:22, naczesany napisał:

Jutro dojdą Furutech Fi2/38 R. Zobaczę jak wypadną z kablem TCS31 albo Alpha 3 Furutecha w porównaniu z iEgo 8975 R

I jak wypadły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fi2/38 R z TCS31 to najlepsze połączenie jakie do tej pory miałem. Nie próbowałem z Alpha3. iEgo 8075 R jak i Viborgi 501 R to dobre wtyki ale przewaga Furutecha może nie miażdżąca ale na tyle słyszalna, że uważam je za najlepsze. iEgo delikatnie dodają zapiaszczenia w porównaniu do 28/38. To po prostu klasa sama w sobie. Obawiałem się, że wszystko na rodowanych może zabrzmieć zbyt jasno ale nic z tych rzeczy. Pełna kultura. Odpowiednio dobrane klocki na tym okablowaniu pokażą pełnię swych możliwości. Ośmielę się stwierdzić, że okablowanie można spokojnie zostawić i w przyszłości pokusić się o lepsze klocki. Są na tyle neutralne i nic nie wnoszące od siebie, że na ich bazie można dobierać wzmacniacz, CD czy DAC. Inaczej ciągle nam będzie czegoś brakowało przy wyborze klocków. Oczywiście muszą trochę pograć bo na początku było zbyt jasno a zarazem piekielnie rozdzielczo ale już wtedy wiedziałem że jeśli tylko się ułożą to będzie to. U mnie grają od dwóch dni i jest coraz lepiej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, naczesany napisał:

28/38. To po prostu klasa sama w sobie.

Całkowicie sie z tym zgadzam. Tylko w obu wersjach G i R. Każdy może coś dopasować do swojego systemu ale te wtyki nazwałbym takim sweat spot. Najwięcej jakości dźwięku w cenie.


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII,  Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, EWA LS-XXV, Hijiri HCI-R10, Acrolink&Oyaide&Furutech

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 godzin temu, naczesany napisał:

Fi2/38 R z TCS31 to najlepsze połączenie jakie do tej pory miałem. Nie próbowałem z Alpha3. iEgo 8075 R jak i Viborgi 501 R to dobre wtyki ale przewaga Furutecha może nie miażdżąca ale na tyle słyszalna, że uważam je za najlepsze. iEgo delikatnie dodają zapiaszczenia w porównaniu do 28/38. To po prostu klasa sama w sobie. Obawiałem się, że wszystko na rodowanych może zabrzmieć zbyt jasno ale nic z tych rzeczy. Pełna kultura. Odpowiednio dobrane klocki na tym okablowaniu pokażą pełnię swych możliwości. Ośmielę się stwierdzić, że okablowanie można spokojnie zostawić i w przyszłości pokusić się o lepsze klocki. Są na tyle neutralne i nic nie wnoszące od siebie, że na ich bazie można dobierać wzmacniacz, CD czy DAC. Inaczej ciągle nam będzie czegoś brakowało przy wyborze klocków. Oczywiście muszą trochę pograć bo na początku było zbyt jasno a zarazem piekielnie rozdzielczo ale już wtedy wiedziałem że jeśli tylko się ułożą to będzie to. U mnie grają od dwóch dni i jest coraz lepiej.

Serie 28/38 Furutecha mam od kiedy się pojawiły po 25/35 i trzeba przyznać, że są bardzo dobre lepsze od 25/35 bo te też mam, ale polecam serię FI 15 lub 15plus ale tylko pozłacane, są na poziomie 25 a niewiele odbiegają od 28 pomimo, że są niezbyt piękne i sprawiają średnie wrażenie, styki mają z miedzi i cena jest do zniesienia, rodowane 15 mnie się nie podobały 

Ja daję zawsze tuleje co dodatkowo ją dociąża i ekranuje 

IMG_20190316_135752-793x1586.jpg

Edited by gabler
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, naczesany napisał:

Do pełni szczęścia brakuje Ci tylko gniazdka sieciowego.

Z tym gniazdkiem to jest ciekawa sprawa... miałem furutecha ale to mi gra lepiej... i nic na to nie poradzę tak zostało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obym nie włożył kija w mrowisko ! pytanie w jaki domowy sposób zweryfikować sprzedawcę i jego oferowany produkt pod względem czy rzeczywiście jest wtyk pozłacany tudzież rodowany .

Mam nadzieję iż temat nie polegnie jak pytanie Janusza Wajsa w programie radia Zet ,,dzwonię do pani pana w bardzo nietypowej sprawie " a pytał o ---------PIERZ--------

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Pszczyna napisał:

Obym nie włożył kija w mrowisko ! pytanie w jaki domowy sposób zweryfikować sprzedawcę i jego oferowany produkt pod względem czy rzeczywiście jest wtyk pozłacany tudzież rodowany .

Mam nadzieję iż temat nie polegnie jak pytanie Janusza Wajsa w programie radia Zet ,,dzwonię do pani pana w bardzo nietypowej sprawie " a pytał o ---------PIERZ--------

Po zdjęciu, po kolorze jaki mają styki. A jak inaczej? Chcesz certyfikat składu metalu?


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII,  Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, EWA LS-XXV, Hijiri HCI-R10, Acrolink&Oyaide&Furutech

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, rafa napisał:

Po zdjęciu, po kolorze jaki mają styki. A jak inaczej? Chcesz certyfikat składu metalu?

A jak odróżnić powierzchnie rodowane od niklowanych/chromowanych?

 


caveat emptor

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, rafa napisał:

Po zdjęciu, po kolorze jaki mają styki. A jak inaczej? Chcesz certyfikat składu metalu?

No to posiadłem głęboką  i merytoryczną wiedzę na temat tego kruszcu

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Copper_Lucas napisał:

A jak odróżnić powierzchnie rodowane od niklowanych/chromowanych?

 

Różnią się między sobą. Jakbys miał kilka różnych wtyków to łatwo byś wyłapał różnice. 

Chromu nie używa się do połączeń elektrycznych.


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII,  Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, EWA LS-XXV, Hijiri HCI-R10, Acrolink&Oyaide&Furutech

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja mam uziemienie połączone z przewodem neutralnym to całkowicie poprawna instalacja pod względem zachowania bezpieczeństwa.

Jedyna różnica to ze mam instalację pod audio(oddzielna najczystsza faza) a przewody uziemienia i neutralny nie są połączone w gniazdku a we wspólnym punkcie przy skrzynce przyłączeniowej i dodatkowo ten punkt jest uziemiony.I to drugie podłączenie jest lepsze .

Ze względów bezpieczeństwa w starego typu instalacji nie może uziemienie być oddzielną linią musi być połączone do neutralnego lub nie dawać wcale a zwłaszcza na obudowę.

Edited by krzysieks_2007

Waldi 4xPcm1704 Muzg,Salas,Black Gate-mod---------------Accuclone p4100 -mod--------------M2tech Evo Muzg,Salas -mod---------------Seas Bifrost -mod

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.03.2019 o 01:23, naczesany napisał:

Fi2/38 R z TCS31 to najlepsze połączenie jakie do tej pory miałem.

A u mnie nie do końca spasowało to połączanie, miedziane IeGo lepiej mi do TCS31 przypasowały. Być może to kwestia sprzętu i jego preferencji a nie samego zestawiania wtyk-kabel.

W dniu 16.03.2019 o 13:54, gabler napisał:

Ja daję zawsze tuleje co dodatkowo ją dociąża i ekranuje

A skąd taką tuleję wziąłeś? Wygląda jak uboższy brat ringu Furutecha 🙂 ale pewnie tak samo dobrze spełnia swoją rolę.

Ps. Używał ktoś tych nowych wtyków Yarbo?

https://audeos.pl/pl/p/Yarbo-GY-910CF-R-wtyk-sieciowy-IEC-C15-miedz%2C-rodowany/820

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Ministerolnictwa napisał:

 

A skąd taką tuleję wziąłeś? Wygląda jak uboższy brat ringu Furutecha 🙂 ale pewnie tak samo dobrze spełnia swoją rolę.

Robione na zamówienie z Alu i stalowe, każda ma trochę inny wpływ na dźwięk 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niebawem będę miał taki nietypowy problem, a mianowicie muszę zainstalować do listwy zasilającej przewód o długości około 8m. Macie, koledzy jakieś sugestie, które nie zrujnją kieszeni i dżwięku?

Listwa będzie taka:

https://www.net-s.pl/produkt/bachmann-19-cali-pvc-8x-gniazd-strom-2m-schuko-616948

...a przewody chodzą mi po głowie takie:

https://allegro.pl/oferta/melodika-mdc3400-3x4mm-miedz-ofc-kabel-zasilajacy-7638532734

https://allegro.pl/oferta/melodika-mdc3250-3x2-5mm-miedz-ofc-7378400817

https://www.helukabel-sklep.pl/tf-emv-3plus-3x4-3g0-75-qmm2yslcy-j-kab-elast-0-6-1kvpodw-ekran-do-przetwoenic-cz--3-85121

https://www.helukabel-sklep.pl/tf-emv-3plus-3x2-5-3g0-5-qmm2yslcy-j-kab-elast-0-6-1kvpodw-ekran-do-przetwoenic-cz--3-85120

Do gniazda mam poprowadzoną instalację 3x2,5, więc nie wiem czy jest sens wcodzić w większe przekroje, powyżej 2,5mm2

Może macie jakieś zupełnie inne pomysły, ale powiedzmy żeby nie były droższe niż te 60 zł/metr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest podobno wersja instalacyjna tego kabla:

https://allegro.pl/oferta/kabel-zasilajacy-elecaudio-cs-331b-3x-3-5mm-ofc-7215855330

pogadaj ze sprzedawcą,

może tamta wersja jest tańsza,

może przy tylu metrach utargujesz lepszą cenę niż podana.

Myślę, że ten drut powinien być lepszy od zaproponowanych.

Tylko czy ta listwa nie zniweczy wszystkiego ?

Nie wiem, pytam tylko ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

8m najlepiej instalacyjny jak do gniazda.Kwestia estetyki i funkcjonalności bo to sztywny solid core w gruncie rzeczy.


Waldi 4xPcm1704 Muzg,Salas,Black Gate-mod---------------Accuclone p4100 -mod--------------M2tech Evo Muzg,Salas -mod---------------Seas Bifrost -mod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za namiar. Co do listwy, to taką samą stosuje Sonusolivia wiec może nie ędzie tak źle. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

W helukabel nie brnij to dobry wybór acz trochę po kieszeni szarpie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 minut temu, krzysieks_2007 napisał:

8m najlepiej instalacyjny jak do gniazda.Kwestia estetyki i funkcjonalności bo to sztywny solid core w gruncie rzeczy.

Zawsze można zrobić estetyczny oplot. Sztywność to nie problem. Pytanie jednak, co jest lepszym rozwiazaniem?

Edited by grip

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, grip napisał:

Dzięki za namiar. Co do listwy, to taką samą stosuje Sonusolivia wiec może nie ędzie tak źle. 🙂

Obrazek z linku był mało czytelny, jeśli tak, to OK!  Będzie dobra !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 minut temu, grip napisał:

Zawsze można zrobić estetyczny oplot. Sztywność to nie problem. Pytanie jednak, co jest lepszym rozwiazaniem?

Wszystkie te kable są dobrym rozwiązaniem.Kwestia jedynie ekonomiczna.

Edited by krzysieks_2007

Waldi 4xPcm1704 Muzg,Salas,Black Gate-mod---------------Accuclone p4100 -mod--------------M2tech Evo Muzg,Salas -mod---------------Seas Bifrost -mod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlokalizowałem wtyczki przejście z ósemki polaryzacyjnej na zwykła ósemkę C-7 prawdopodobnie z jakiś lodówek  można by je wykorzystać do budowy kabla z zakończeniem 8-ósemka tym bardziej iż długo szukałem takowej wtyczki montażu j bez powodzenia .

Cena u tego sprzedawcy 2zł szt , jak go sprawdzę na rzetelność wysyłki to podam namiary .

mms_img1895083676.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.