Skocz do zawartości
IGNORED

Uniwersalny pre-bufor na OPA


Piotr_1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak powinien wyglądać schemat uniwersalnego bufora na OPA? Chodzi mo możliwość zmieniania kości wzm. op. i testowania ich dla zabawy. Także ewentualnych testów różnych wariantów zasilania. Myślałem o zasilaniu symetrycznym +/-12V

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/75543-uniwersalny-pre-bufor-na-opa/
Udostępnij na innych stronach

Może takie coś?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może takie coś?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Fajne może kiedyś zrobię. Ale jesteś skazany na wstępny układ voltage gain i jest wspólne zasilanie dla obu kanałów. Nie wiem...

 

Jak to jest z masą w wypadku prostego bufora stereo. Powiedzmy że są dwa rca wejściowe i dwa rca wyjściowe. Czy od każdego gniazda masa powinna iść osobno i powinny się one łączyć w gwiazdę np. przy zerze zasilania przy kondensatorach, czy można połączyć wszystkie masy przy gniazdach i pójść jednym kablem do płytki? Pierwszy wariant wydaje mi się lepszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Dwa takie i masz oddzielne zasilanie i sygnał in i out. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Temat jest o prostym przedwzmacniaczu stereo bez wzmocnienia napięciowego. Chodzi o prostą alternatywę dla "pasywki" na wzmacniaczu operacyjnym. Robię właśnie coś takiego, właściwie przed chwilą skończyłem. Pytałem po prostu o schemat!

 

 

właśnie spłodziłem coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17391-050050700 1292638415_thumb.jpg

post-17391-060340800 1292638422_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kilka wyjaśnień. Postanowiłem zbadać kilka układów jako bufory prądowe. Planuję sprawdzić sonicznie kilka zwykłych op ampów, tj. zamówiłem już kilka i będę porównywał. Najpierw TL071 i UA741, potem OPA604, LME49710, OPA134, AD744, LM617. Potem typowe układy buforów, tj. może buf03, buf04, ad811, opa633, lme49600, zrobię też b1 buffer passa. Wstępnie ten układ do badania zwykłych op ampów ma zasilanie dual mono na lm7812 i lm7912. Masy są ciągnięte w gwiazdę i łączą się przy zerze największych kondensatorów za stabilizatorami. Chciałem też polecić świetną publikację na temat opa, o ile już jej nie znacie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - warto przeczytać od deski do deski. Pierwsze wnioski już są takie, że tl071 jest raczej kiepski i że ua741 będzie raczej lepszy. Wywaliłem także wejściowy kondensator wima 2,2u mkp, robił straszne zniekształcenia. Zostawiłem tylko ten wyjściowy niebieski philips 10u. Układ jest robiony na częściach z szuflady, co je mam za darmo, także proszę nie wnikać ;) Celem tego całego przedsięwzięcia jest żeby udowodnić, że na scalonych kostkach można zrobić pre-buffer nie do pobicia. Choć zależy mi na jak najlepszym pre, także do buffera 1 passa mam wyczesane komponenty rikkeny itd. Staram się robić wszystko jak najlepiej, tj. srebrne druty, gniazda są cardasa, w prostowniku diody shottky. Bardzo proszę o jakieś sugestie i uwagi. Elektrolity są zbyt daleko od op a, to już zauważyłem :>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zrobiłeś wtórnik na opampie. Nie ma się specjalnie nad czym rozpisywać.

Jakbyś wejścia i wyjścia zrobił na tej samej ściance co potek byłaby fajnie przykrócona kabelkologia.

Twój bufor zagra tak ... jakie masz zasilanie. Porównaj sobie te 78/79 chociażby z stabilizacją na tranzystorze i zenerce. Kolega wyżej wspomniał o kablach.

 

A - 744 jest stabilny zdaje się przy wzmocnieniu 2 (Ninv).

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

oki, może jest ktoś światły w temacie jak powinno się stabilizować napięcie do op ampów, bo jak we wszystkim wygląda to na świat prawd i mitów. Ludzie budują jakieś misterne regulatory, tylko rezultaty są nieznane, a pomiarów jakichś konkretnych nie widać. Myślałem w przyszłości o nowych regulatorach Burson LM78A i LM79A, podają szum <65nV. Koszt około 40usd/szt.

 

Jest to układ eksperymentalny, także na razie pewne warunki muszą być stałe dla porównań różnych kości. Układu na nóżkach od potencjometru nie będę budował bo jest to tani potencjometr za 5zł. Po prostu go dokładnie oczyściłem i dobrze działa. AD744 ma w specyfikacji podany normalny układ Unity Gain ze zwartym ujemnym sprzężeniem, także powinien działać.

 

januss73 - sugeruję jakieś bardziej konstruktywne wypowiedzi, nawet jeżeli jesteś wszechwiedzący, a układ jest bardzo prosty, to mógłbyś zdradzić z łaski swojej rezultaty soniczne i wiedzę uzyskam podczas przyszłych, przynajmniej 20 eksperymentów - zaoszczędziłbym czasu. Pomysł ze zbudowaniem wszystkiego na nóżkach potencjometru mi się oczywiści podoba :) lubię takie rzeczy :)

 

Możliwe że docelowo zbudowałbym układ jak ze schematu poniżej, ale to już poważniejszy projekt z pcb. Można by się pokusić o wersję ceramiczną militarną AD811 :) Albo równoległe bufory wyjściowe do tego z jednej kostki AD812. Natomiast nie wiem czy taka komplikacja ma sens. Dodatkowo poniższy układ będzie miał problemy z symetrią impedancyjną na wejściach plus minus i wymaga strojenia rezystorami pod swój poziom głośności (optymalnego położenia suwaka potencjometru), także nie da się podać uniwersalnych wartości rezystorów żeby to u każdego dobrze grało.

 

,,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie potrzebujesz pcb projektować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wybierz sobie coś z tej oferty. Zagra lepiej niż na 'fachowej'. Jak najkrótsze połączenia - użyj nózek np rezystorów jako ścieżek, bez dodatkowych zbędnych przewodów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na takiej płytce mozna zmieścić kilkustopniowy riaa preamp łącznie z diodami, filtracją i symetryczną stabilizacją. Trezba tylko sobie rozrysować co gdzie ma być.

 

Stabilizacja - zrób shunta docelowo.

 

744 - w opcji nieodwracającej trzeba skompensować. W odwracającej może być ze wzmocnieniem 1 (bufor). pdf/8 str.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Acha, chodzi o ten kondensatorek :) Co racja to racja :) Każdej kostce trzeba się trochę przyjrzeć, po prostu porobię je po kolei. Niektóre mają bardziej specyficzne podłączenia. Zauważyłem że na przykład w typowych buforach czasem trzeba zewnętrznie stosować w sprzężeniu rezystor np. 1k, z kolei na przykład bufory BUF mają ten rezystorek sprzężenia wbudowany już w środku i dlatego nic się nie robi, zostawia się otwartą pętlę. Przez przypadek znalazłem kostki ca3130, nawet źle podłączona i niestabilna pokazała ciekawy potencjał brzmieniowy. Ma bardzo mały prąd wejściowy i bardzo wysoką imp wej. W dodatku niskie napięcie zasilania. Powinna być niezła jako buforek, zobaczymy w przyszłości. No tych płyteczek uniwersalnych nie znałem, bajerek, chyba zamówię, serdeczne dzięki!

Oki :) Pierwsza partia czarnych wujaszków przetestowana w układzie wtórnika :) Wkrótce więcej. Przedstawiam swoją punktację i krótki opis.

 

 

LT1037cp - 2/10pkt - ogólnie nic ciekawego, nie sprawdza się jako wtórnik, normalne granie bez fajerwerków, brak konturu.

TL061 - 2/10pkt - szybki, ale sporo zniekształceń na górze, przez co niemiła, natarczywa średnica i góra

TL071 - 2,5/10pkt - podobnie jak TL061, może trochę lepszy, ogólnie szybkie, ale niemiłe

TL081 - 3,5/10pkt - przynajmniej klasa wyżej, lepsza przestrzeń, dużo powietrza, stabilniejsza scena, wysoka rozdzielczość góry, dobra dynamika, szybkość, niestety nadal trochę chłodno i nieprzyjemnie

UA741cn - 4/10pkt - fajne granie, neutralna barwa, świetna rozdzielczość, bardzo ładny mikrodetal na górze, niestety przy skomplikowanym basie i ostrych akcjach słychać że brakuje prądu i siada dynamika

CA3130A - 8/10pkt - król - jak do tej pory najlepszy. Przypadkowe odkrycie, na to czekałem. Niemalże brak zniekształceń. Góra piękna, naturalna, cała reszta również. Rozdzielczość, czystość, neutralna barwa wchodząca w ciepłą w całym paśmie. Stabilność, absolutna lokalizacja. Wymaga 50pF pomiędzy nóżką 1 a 8. Inaczej skwierczy i szumi. Przy wyłączaniu zasilania i spadaniu napięcia zasilania zamienia się w generator ze spadającą częstotliwością i chce zabić głośniki :( Nie udało mu się to jeszcze, bo zawsze zdążę wyciągnąć czincze :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) możesz sobie jeszcze popróbować czegoś takiego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Ludzie budują jakieś misterne regulatory, tylko rezultaty są nieznane, a pomiarów jakichś konkretnych nie widać. M

Znalazłem kiedyś linka w tym temacie :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Są tego 4 strony + wykresy - zatem można zobaczyć co zacz.

 

Tak sobie myślę , choć może nie mam racji , ale wpływ na jakość dźwięku opampów może także mieć to jaką impedancją będą one obciążone na wyjściu.

 

Skoro chcesz zrobić bufor to może coś na elementach dyskretnych. Schematów jest w sieci od groma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Republika ziemniaczano buraczana pod przywództwem  podwykonawcy idei Haushoffera

Najlepszy opamp na uniwersalny bufor to opa627bp. Ma dostatecznie niski poziom szumow dla prawie kazdej aplikacji, dostatecznie male znieksztalcenia, szybkosc, praktycznie wszystko. Schemat jak z nr8 ale PS +/-17V plus dodajesz minimum rezystor z wyjscia na zasilanie badz uklad jfetowy aby wymusic klase A, plus regulacja offsetu jak sugerowane w jego datasheet.

 

pozdrawiam,

vik,

1. o co chodzi z tą regulacją offsetu i gdzie to jest pokazane?

2. O co chodzi z tym rezystorem z wyjścia na zasilanie?

3. dlaczego akurat wersja BP?

4. strasznie drogi :) chyba będę chodził na boso żeby w niego nie strzelić jak kupię :)

 

Jeager, zakres tej publikacji o regulatorach jest dość wąski, a jakość naukowa jak i jakość języka angielskiego jest dość wątpliwa. Wszystkiego trzeba się domyślać. Szum to nie jedyny parametr regulatora. Jak działa ten ostatni shunt regulator co ma najniższe zmierzone szumy? Czy to znaczy że tamten ostatni schemat jest poprawny i taki należy zbudować? Jakie on daje napięcie i co z wersją negatywną, bo autor chyba o niej zapomniał... Na wykresie są dwa wyniki a schemat tylko jeden?

Piotr,

 

BP ma nizszy poziom szumow szczegolnie na niskich czestotliwosciach. Sciagnij z netu datasheet opa627. Tam prawie wszystko jest co trzeba wiedziec o nim wlaczajac offset. O biasing op-ampa do klasy A poczytaj w zalaczniku. Tam wszystko wyjasniaja.

 

Niestety opa627 tani nie jest a bp to juz wogole. Tym nie mniej jest chyba najlepszy. Mozesz sprobowac opa827. Jest tylko w obudowie MSOP-8/SO-8. Jest tanszy i tez dobry i nawet cichszy ale nigdy go nie uzywalem.

 

pozdrawiam,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Możesz na pcb obok podstawki dip zrobić z podobnych pinów gniazda do rezystorów ustalających wzmocnienie - wtedy możesz je zmieniać i dopasować do danego opampa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Przepraszam, a do czego ma służyć taki bufor oprócz psucia dźwięku? Prawie wszystkie op-ampy grają jak op-ampy, w tym OPA627BP. Op-ampowa niewola dźwiękowa. Oczywiście, żeby zaznać swobody, trzeba wyrzucić wszystkie op-ampy z toru, inaczej to sobie można dobierać smaki w nieskończoność. Zróbcie coś dyskretnego lub na triodach sterujących i bez sprzężenia zwrotnego. Jedyny klasowy op-amp to OPA228/2228, który jest stabilny od G=5. Wprawdzie można go skompensować zewnętrznie, ale dźwięk będzie już nie taki. Alternatywa to AD8021. Prawidłowo zaaplikowany jest niemalże jak kawałek drutu, można go sprowadzić do wzmocnienia = 1 tylko nie kawałkiem drutu a dobranym rezystorem, a do tego ma piny zewnętrznej kompensacji. Wada to duże prądy wejściowe, no ale op-ampy z dużymi prądami biasu grają najlepiej, bo mają architekturę wejść najprostszą. Najwygodniejsze to wiadomo JFET, ale też syfią dźwięk, z czego OPA827 chyba najmniej.

Jeager, zakres tej publikacji o regulatorach jest dość wąski, a jakość naukowa jak i jakość języka angielskiego jest dość wątpliwa. Wszystkiego trzeba się domyślać. Szum to nie jedyny parametr regulatora. Jak działa ten ostatni shunt regulator co ma najniższe zmierzone szumy? Czy to znaczy że tamten ostatni schemat jest poprawny i taki należy zbudować? Jakie on daje napięcie i co z wersją negatywną, bo autor chyba o niej zapomniał... Na wykresie są dwa wyniki a schemat tylko jeden?

Napięcie wyjściowe da się regulować - TL431 a jeśli znasz podstawy elekroniki to bez problemu przerobisz ten schemat na zasilacz napięcia ujemnego.

Republika ziemniaczano buraczana pod przywództwem  podwykonawcy idei Haushoffera

Przepraszam, a do czego ma służyć taki bufor oprócz psucia dźwięku? Prawie wszystkie op-ampy grają jak op-ampy, w tym OPA627BP. Op-ampowa niewola dźwiękowa. Oczywiście, żeby zaznać swobody, trzeba wyrzucić wszystkie op-ampy z toru, inaczej to sobie można dobierać smaki w nieskończoność. Zróbcie coś dyskretnego lub na triodach sterujących i bez sprzężenia zwrotnego. Jedyny klasowy op-amp to OPA228/2228, który jest stabilny od G=5. Wprawdzie można go skompensować zewnętrznie, ale dźwięk będzie już nie taki. Alternatywa to AD8021. Prawidłowo zaaplikowany jest niemalże jak kawałek drutu, można go sprowadzić do wzmocnienia = 1 tylko nie kawałkiem drutu a dobranym rezystorem, a do tego ma piny zewnętrznej kompensacji. Wada to duże prądy wejściowe, no ale op-ampy z dużymi prądami biasu grają najlepiej, bo mają architekturę wejść najprostszą. Najwygodniejsze to wiadomo JFET, ale też syfią dźwięk, z czego OPA827 chyba najmniej.

 

 

Od czegoś trzeba zacząć... trochę eksperymentów nie zaszkodzi. Dla porównania mam kilka końcówek mocy, wzmacniaczy, zrobiłem nawet wcześniej minimalistyczną pasywkę na attenuatorze smd. Nie zgadzam się z pierwszym stwierdzeniem, choć jeszcze wielu opa nie przesłuchiwałem. Potrafią być różne i grać mocno inaczej. Jak zbuduję już swój bufor marzeń, to porównamy mój bufor i twoją lampę :) Z pewnością zrobię jakieś wzmacniacze dyskretnie, ale podobnie ortodoksyjnie jak Ty OP Amp, ja będę unikał lamp. Może to kwestia zbyt małego osłuchania. Słyszałem ich kilka. Zawsze brakuje mi ostatecznego szlifu, czubka pazura w ich graniu, zaczynam się nudzić. Jest to także okazja pobawić się różnymi częściami i trochę nauczyć.

Ja mogę "wystawić" mój wzmacniacz słuchawkowy w roli pre od ręki. Nie jest na lampach. Op-ampów testowałem bardzo dużo, stąd moje wnioski. AD8599 jest jeszcze godny uwagi albo AD8022, ale to kolejny upierdliwiec. No i jeszcze LT1028A, ale tu znowu trzeba uważać przy G=1.

Znalazłem ciekawe zdjęcie i krótki opis:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stabilizatory, jakiś filtr górnoprzepustowy do zasilania? Kondensatory robią na mnie dobre wrażenie. Może warto podpatrzeć?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Aktualizacja wyników mojego testu, przesłuchałem nowe kości.

 

 

LT1037cp - 2/10pkt - ogólnie nic ciekawego, nie sprawdza się jako wtórnik, normalne granie bez fajerwerków, brak konturu.

 

TL061 - 2/10pkt - szybki, ale sporo zniekształceń na górze, przez co niemiła, natarczywa średnica i góra

 

TL071 - 2,5/10pkt - podobnie jak TL061, może trochę lepszy, ogólnie szybkie, ale niemiłe

 

TL081 - 3,5/10pkt - przynajmniej klasa wyżej, lepsza przestrzeń, dużo powietrza, stabilniejsza scena, wysoka rozdzielczość góry, dobra dynamika, szybkość, niestety nadal trochę chłodno i nieprzyjemnie

 

UA741cn - 4/10pkt - fajne granie, neutralna barwa, świetna rozdzielczość, bardzo ładny mikrodetal na górze, niestety przy skomplikowanym basie i ostrych akcjach słychać że brakuje prądu i siada dynamika

 

OPA134pa - 4/10pkt - gra ładnie, naturalną barwą, można powiedzieć że rwie się do grania lecz nie posiada dostatecznej ilości "powietrza" scena nie jest zbyt rozpostarta, akustyczna, ani spektakularna, brak jest wystarczającej szybkości wysokich tonów i brak wysublimowanej, dokładnej, wybrzmiewającej góry

 

OPA604 - 5/10pkt - lepszy od OPA134. posiada lepszą dynamikę, może i szybkość, ale nadal posiada wady opa134, czym sprawił mi spory zawód. Niski szum, ale brak muzycznego światła i hipnotyzującej aury. Niezbyt dobra scena i brak absolutnej lokalizacji. brak subtelnego wybrzmiewania wysokich tonów (np. w tależach)

 

LME49710NA - 7/10 - bardzo dobra, dokładna kość. To już powyżej pułapu, przy którym muzyka zaczyna sprawiać przyjemność. Człowiek się zasłuchuje i nie chce sprawdzać kolejnego utworu :) Wady, to brak takiej ogromnej ogólnej skali dynamicznej, i może trochę chłodno, jakby trochę zniekształceń na górze. Przy czym jest to bardzo dobra góra.

 

AD744jnz - 9/10 - gra pięknie, nic dodać, nic ująć, raczej słuchać. Skopensowałem ją 15pf, może trochę zbyt wiele, ale mniejszej nie miałem w tej chwili. Przy tej kości słychać jak pracują usta i gardło pewnej wokalistki, jest świetna akustycznie.

 

CA3130A - 9,5/10 - największa sklala dynamiczna, najlepsze wyrównanie tonalne w całym paśmie, wyjątkowo szybka, dość barwna i bardzo angażująca, a zarazem ludzka. Jednym słowem rozważna i romantyczna :) Jak do tej pory moja królowa. Wejście MOSFET Wyjście CMOS, obudowa ceramiczna do 120st. Możliwe że AD744 ma pewne plusy w stosunku do niej, ale i tak wolę tą, poza tym kosztuje 5zł :)

 

 

UWAGI:

*testy dla wtórnika ze zwartym sprzężeniem, dawałem w sprzężenie 2,2k smd, ale psuło

**zasilanie wszędzie +/-12V

 

Teraz chyba przyszedł czas na zabawę zasilaniem i napięciem zasilania...

Ja mogę "wystawić" mój wzmacniacz słuchawkowy w roli pre od ręki. Nie jest na lampach. Op-ampów testowałem bardzo dużo, stąd moje wnioski. AD8599 jest jeszcze godny uwagi albo AD8022, ale to kolejny upierdliwiec. No i jeszcze LT1028A, ale tu znowu trzeba uważać przy G=1.

 

Wszystko koloryzuje a lampy nawet wiecej. Reszta jest subiektywna. opa627bp jest wg mnie najbardziej uniwersalny (szumy, zsilanie, offset etc) i w klasie A trudno go pobic. opa827 slyszalem jest bardzo dobry ale nigdy go nie probowalem i on nie jest DIP wiec uniwersalnosc mniejsza. opa227/228 czy wymienione przez Ciebie AD znam i w filtrach AD (np za DAC) nadaja sie niezle. Na uniwersalny buffer nigdy bym ich nie uzyl bo moim zdaniem uniiwersalne to one nie sa.

 

pozdrawiam,

ale opa627 chyba nie ma aż takiej dobrej obciążalności. Widziałem że dają rezystor zabezpieczający 600ohm na wyjściu, to już o czymś świadczy. Najwprzód zainteresuję się AD811 i AD812 in parallel. Będzie to miało wyjście kilka razy mocniejsze.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.