Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  375 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Patryk-1980

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś w końcu (może samo Audio Forte) napisać jak prawidłowo zgodnie z fazą podłączyć Atolla? Może najprościej zdjęcie tej wtyczki kabla zasilającego, która wchodzi do wzmaka i tam zaznaczenie, gdzie ma być faza? Z góry dzięki...

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adam 38 napisał:

Może ktoś w końcu (może samo Audio Forte) napisać jak prawidłowo zgodnie z fazą podłączyć Atolla? Może najprościej zdjęcie tej wtyczki kabla zasilającego, która wchodzi do wzmaka i tam zaznaczenie, gdzie ma być faza? Z góry dzięki...

Temat wiele razy wałkowany.

 

post-15939-100002255 1256525531.jpg

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przewodzie od strony wzmaka jest oznaczenie L/N i uziemienie weź neonowke jak ja przed chwilą i sprawdź ? akumulator też odwrotnie podlączasz @Adam 38? Do tego chyba servis czy dystrybutor nie potrzebny ?

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vert0 napisał:

Jeżeli mamy fazę w gniazdku tradycyjnie w Polsce po lewej stronie (bolec u góry), to podajemy Atollowi fazę na N, czyli tor zasilania jest odwrotny jak powyżej (wyczytałem, że we Francji L w gniazdku jest po po prawej stronie). Stąd może wynika to świetne granie sprzętu po zmianie kabli zasilających "na polskie firmowe" (o ile nie mają jeszcze jakichś dodatkowych filtrów), które są prawdopodobnie skrosowane i wtedy podają fazę właściwie, czyli bezpośrednio na bezpiecznik. Po takim podłączeniu wszytko gra świetnie, bas stał się szybki, konkretny jednak nie schodzi aż tak nisko jak poprzednio, a być może wyższa góra teraz dominuje i stąd odnoszę tylko takie wrażenie.

Zapytałem bo to przeczytałem jw. a akurat jestem w robocie i nie pamiętam jak to w końcu mam u siebie podłączone a tu coś Kolega pisze, że we Francji są jakieś odwrotne oznaczenia na gniazdku... 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw. Kupiłem jakoś krótko po zakupie Atolla Gigawatt LC-1. Do tej pory wyczytałem, że warto usunąć uziemienie więc rozkręciłem wtyczkę do kontaktu i tak też zrobiłem. Teraz okazuje się że lepiej gra po przestawieniu kabli L-N. No niewiarygodne ? Ciekawe czy Francja do polskich pudełek dorzuca odpowiednio zmodyfikowany kabel - zaraz się okaże, że niepotrzebnie kupowałem LC-1 bo z pudełkowym wzmacniacz gra lepiej ? No hit

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce jest po lewej przyjęte jak ciepła woda ? jednak to zależy od elektryka widzimisię ? problemu nie ma jak masz gniazda w ramce np po czwórnej jednak jak masz gniazdo np podwójne w jednej ramce to masz każde inaczej. ?

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym coś zmieniać to prędzej we wtyczce kabla zasilającego. Wzmacniacz i tak wpięty jest w listwę. W kontakcie ściennym średnio by mi się chciało. No ciekawe. Może w weekend pokuszę się o przeprowadzenie szybkiego testu i poprzekładam przewody we wtyczce Gigawatta.

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2015 o 11:40, Pantaleon napisał:

Teraz inna opcja - miałem okazję testować. ST200 + 2xAM200 (cena taka sama jak w przypadku ST200 + PR300 + Am200). Gdybym miał wybierać, pozostałbym przy pre w ST200 i dokupił 2 końcówki. Dynamika (zwłaszcza mikro), "poczucie rezerwy" (zgodnie z deklaracjami inżynierów z Atolla, moc skacze z 140/200 do ok. 300/430 !!!, przy pojemności kondensatorów 124.000mF !!!), kontrola basu. Super.

Witam

zainteresowało mnie rozwiązanie z 2 końcówkami AM200 podłączonymi do ST200. Mam tylko pytanie jak to zrobić?  Atoll w instrukcji do AM200 przedstawia schemat podłączenia PR do dwóch końcówek przełączonych na mono za pomocą podwójnej pary wyjścia pre-out, ale ST200 ma do dyspozycji tylko jedną parę wyjścia analogowego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, upiter napisał:

Witam

zainteresowało mnie rozwiązanie z 2 końcówkami AM200 podłączonymi do ST200. Mam tylko pytanie jak to zrobić?  Atoll w instrukcji do AM200 przedstawia schemat podłączenia PR do dwóch końcówek przełączonych na mono za pomocą podwójnej pary wyjścia pre-out, ale ST200 ma do dyspozycji tylko jedną parę wyjścia analogowego.

Pozdrawiam

Ale masz przejście RCA w AM200 do kolejnej końcówki, więc w czym problem?

 

Edytowane przez arkadowski

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jackobtone napisał:

Jeśli miałbym coś zmieniać to prędzej we wtyczce kabla zasilającego. Wzmacniacz i tak wpięty jest w listwę. W kontakcie ściennym średnio by mi się chciało. No ciekawe. Może w weekend pokuszę się o przeprowadzenie szybkiego testu i poprzekładam przewody we wtyczce Gigawatta.

Pamiętajcie, że nie wszyscy producenci kabli zasilających zakładają wtyczki z tak zwanym przeplotem. Zasada jest jasna zawsze na wtyczce IEC patrząc od frontu faza musi być  z prawej strony. Jak ktoś jeszcze używa gniazd ściennych z bolcami zalecam zmianę na gniazda schuko.

 

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sir.jax napisał:

 Zasada jest jasna zawsze na wtyczce IEC patrząc od frontu faza musi być  z prawej strony. 

 

 

Niestety, ale nie jest to regułą. Faza powinna być tam gdzie jest "L",  "~" lub np. czerwona/pomarańczowa kropka. A gdy tego oznaczenia nie ma (patrz Atoll), to trzeba niestety zmierzyć lub zapytać producenta.

Przykład gniazda w SONY DA3600ES, gdzie faza oznaczona została przy prawym pinie patrząc z tyłu.

IMG_20190404_173233.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, vert0 napisał:

Niestety, ale nie jest to regułą. Faza powinna być tam gdzie jest "L",  "~" lub np. czerwona/pomarańczowa kropka. A gdy tego oznaczenia nie ma (patrz Atoll), to trzeba niestety zmierzyć lub zapytać producenta.

Przykład gniazda w SONY DA3600ES, gdzie faza oznaczona została przy prawym pinie patrząc z tyłu.

Ja tam widzę odwróconą literkę N, więc jest to żyła neutralna, a nie fazowa.

Przy lewym pinie masz przewróconą jedyneczkę, jak dla mnie jest to oznaczenie "gorącego" pinu, czyli fazowego.

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę różnica jest aż tak zauważalna (czy też słyszalna w tym przypadku)? Mam na myśli to, że w chwili obecnej Atoll jest podpięty tak jak fabryka dała. Przekładanie kabla ma sens?

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vert0

Czyli wszystko się zgadza, jest jak na piktogramie z połączeniem wtyczek, który zamieściłem wyżej. 

Mogę się mylić, bo nie widzę wnętrza urządzenia, ale wg oznaczeń, tak to widzę. 

2 minuty temu, jackobtone napisał:

Naprawdę różnica jest aż tak zauważalna (czy też słyszalna w tym przypadku)? Mam na myśli to, że w chwili obecnej Atoll jest podpięty tak jak fabryka dała. Przekładanie kabla ma sens?

Z Atollem sie nie bawilem w zamiane polaryzacji, ale w Heglu HD12 z kablem furutecha wyraźnie bylo słychać różnicę w polaryzacji.

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, vert0 napisał:

Witam ponownie. 

Wcześniej pisałem o tym, iż atoll in200sig jako końcówka mocy gra dużo lepiej. Powoli jednak zmieniam zdanie. Po wyjęciu z pudełka "nówki sztuki" różnica była kolosalna, obecnie po wstępnym wygrzaniu i co najważniejsze poprawnym podłączeniu zasilania, w ślepym teście już nie potrafiłem wskazać na 100% jak sprzęt jest podłączony (różnice może i jakieś tam były, ale na tyle małe, że bez znaczenia przy normalnym słuchaniu). 

Pobawiłem wtyczką zasilającą (kabel od producenta), a konkretnie przekładałem ją w podwójnym gniazdku, raz w góra raz w dolne, czyli zamiana L z N i to był strzał w 10. Za pierwszym razem (wtyczka w dolnym gnieździe, bolec PE u góry, faza z lewej strony) dźwięk z głośników rozchodził się jakby na boki, scena była niby szersza, wokal schowany a dźwięk jakiś taki przytłumiony, jakby ktoś odciął najwyższe częstotliwości. Po przełożeniu wtyczki na górne gniazdko, wreszcie zaczęło to grać. Wokal z przodu, dźwięk czysty i gęsty, wydobywał się bardziej środkiem między głośnikami, nie był tak sztucznie rozszerzony.  Trochę mnie to zaniepokoiło, bo różnica byłą na tyle znacząca, że nawet żona stwierdziła, że słychać o niebo lepiej (choć nie bardzo jest zainteresowana tematem). Wziąłem więc do ręki miernik i okazało się, że wcześniej podawałem fazę na zacisk N wzmacniacza, a Neutralny na zacisk L. W Atollu to wygląda tak:

Tor zasilania: Po lewej stronie pin L (patrząc z tyłu urządzenia) -> bezpiecznik -> przełącznik (0,1) -> układ -> powrót na N, pin z prawej strony 

Jeżeli mamy fazę w gniazdku tradycyjnie w Polsce po lewej stronie (bolec u góry), to podajemy Atollowi fazę na N, czyli tor zasilania jest odwrotny jak powyżej (wyczytałem, że we Francji L w gniazdku jest po po prawej stronie). Stąd może wynika to świetne granie sprzętu po zmianie kabli zasilających "na polskie firmowe" (o ile nie mają jeszcze jakichś dodatkowych filtrów), które są prawdopodobnie skrosowane i wtedy podają fazę właściwie, czyli bezpośrednio na bezpiecznik. Po takim podłączeniu wszytko gra świetnie, bas stał się szybki, konkretny jednak nie schodzi aż tak nisko jak poprzednio, a być może wyższa góra teraz dominuje i stąd odnoszę tylko takie wrażenie.

W każdym bądź razie, pomyślałem więc o subie, jednak zanim kupię coś konkretnego chciałem potestować z obecnym z zestawu kina domowego czyli Jamo A400. I teraz pytanie, bo co wątek/forum, to inne rady na temat podłączania subwoofera do wzmacniacza stereo. Ten konkretny Subwoofer ma dwa wejścia L i R (także głośnikowe, ale to pomijam), jeżeli podłączam do amplitunera to nie ma problemu, bo ma on dedykowane wyjście LPF, więc połączenie wygląda tak:

 Wyjście z amplitunera LPF Sub -> kabel 1RCA-1RCA  -> wejście L subwoofera (zalecane przez producenta Jamo przy sygnale LPF)

A jak połączyć go z Atoll in200 (i czy ma znaczenia pod który pre out, bo są 2 po 2 kanały?

Wydaje się na chłopski rozum, że powinno wyglądać to tak:

Wyjście ze wzmacniacza Pre Out "L" -> 1RCA-RCA -> wejście L subwoofera + Wyjście ze wzmacniacza Pre Out R -> 1RCA-RCA -> wejście R subwoofera (ewentualnie 2RCA-2RCA zamiast 2x1RCA-1RCA, bez różnicy)

Jednak tyle się naczytałem, że już zgłupiałem, a w instrukcji Atoll jest tylko grafika, że wyjścia Pre Out nadają się pod suba, ale które konkretnie i czy obydwa kanały już nie dopisali. Jedni radzą by podłączyć tak jak w przypadku LPF tylko jednym RCA ale za to lepszym, inni by przewodem typu Y (wyjście z L preout, wejście na L i R suba) co wydaje mi się już głupotą, bo i tak jest sygnał z jednego kanału. Z tego co wiem wyjście LPF to konkretna nagrana ścieżka niskotonowa np. w filmach, a Pre Out to całe pasmo, które na subie muszę przyciąć filtrem i ok. Tylko czy w stereo bass z obu kanałów jest identyczny i wystarczy podłączyć jeden z nich, czy jednak mogą się różnić (np. kontrabas tylko w lewym lub prawym kanale, reszta na obu). Jakie połączenie jest prawidłowe? Nie chodzi mi o lepsze gorsze, tylko właściwe dla sprzętu.

Z góry dzięki za pomoc.

 

Bas w obu kanałach absolutnie nie jest identyczny, wpinasz się dwoma przewodami po jednym na każdy kanał do wyjścia pre-out a drugą stroną przewodów do wejścia niskopoziomowego w subie . Pytanie tylko jakiej jakości jest sub ,w stereo może przynieść więcej złego niż dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sir.jax napisał:

Ja tam widzę odwróconą literkę N, więc jest to żyła neutralna, a nie fazowa.

Przy lewym pinie masz przewróconą jedyneczkę, jak dla mnie jest to oznaczenie "gorącego" pinu, czyli fazowego.

Oznaczenie przy gnieździe, a także mój miernik twierdzi co innego;P 

Jak będę w domu sprawdzę jeszcze oryginalny kabel, bo wydaje mi się, że miał opisane L i N na wtyczke, co by rozwiać wszelkie wątpliwości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jackobtone napisał:

Naprawdę różnica jest aż tak zauważalna (czy też słyszalna w tym przypadku)? Mam na myśli to, że w chwili obecnej Atoll jest podpięty tak jak fabryka dała. Przekładanie kabla ma sens?

Różnica w dźwięku naprawdę jest słyszalna bez względu na to czy jest to źródło, wzmak, czy transport, a objawia się najczęściej w lokalizacji źródeł pozornych i spójności sceny. Najlepiej wymienić gniazdko w ścianie na bezbolcowe schuko (można kupić w markecie za kilka złotych) i poprzekładać wtyczkę. Ucho powie nam które ustawienia jest poprawne, a probówka potwierdzi wskazanie. W momencie wymiany gniazda można pokusić się również o np. miedzianego Furutech. Będzie drogo, ale myślę, że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem kiedyś Atolla in200 i też zauważyłem, że granie znacząco się zmienia po podłączeniu wtyczki odwrotnie. Tutaj jest fajny teścik, który pozwala zbadań polaryzację:

https://www.audiocheck.net/audiotests_polaritycheck.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę,  żeby była jakaś miażdżąca różnica- sygnature, chyba niewiele się różnią w samej elektronice, jeśli w ogóle.

Zachęca chyba ta sama cena co se, chyba że się mylę. 

?

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.