Jump to content
Patryk-1980

Klub ATOLL

Recommended Posts

a jakie cd polecisz do tego zestawu ?

 

Mi się podobało z CD 100 Atolla, i taki zestaw miałem, wszytko zależy od preferencji i budżetu, z modelami Marantza, z niedrogimi, też było ciekawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się podobało z CD 100 Atolla, i taki zestaw miałem, wszytko zależy od preferencji i budżetu, z modelami Marantza, z niedrogimi, też było ciekawie.

 

Mam dokładnie takie same doświadczenia - IN100 najlepiej zagrał z Atoll CD 100 oraz z najniższym (cd 5004) modelem Marantza

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zatrzymałem się na 50 godzinach grania Atoll-a IN 200 (2 miesięczna przerwa) Ale ponownie pokój wypełnia muza, więc opinia będzie po około 100 godzinach grania :)

A tym czasem pozdrawiam i zachęcam do wpisów Waszych w dziale OPINIE -> ATOLL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam wszystkich zainteresowanych brzmieniem elektroniki firmy Atoll po tuningu do spotkania i odsłuchu w Zielonej Górze. W tym celu proszę o wcześniejszy kontakt pod numer telefonu 601 742 490

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam wszystkich zainteresowanych brzmieniem elektroniki firmy Atoll po tuningu do spotkania i odsłuchu w Zielonej Górze. W tym celu proszę o wcześniejszy kontakt pod numer telefonu 601 742 490

Dzięki, ale trochę daleko. Nawet bardzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy :)

 

Mam pytanko.

 

Atoll In200 ma dwa wyjścia pre out (wyjście z przedwzmacniacza) by zrobić biamping.

 

Chciałbym Atoll-a wykorzystać jako przedwzmacniacz i do wyjść pre out podłączyć zewnętrzną końcówkę mocy a kable głośnikowe odłączyć od Atolla i wpiąć do zewnętrznej końcówki mocy.

 

Czy jest to możliwe, bo wzmak nie ma typowego selektora/przełącznika by grał jako pre, jedynie można włączyć go jako by pass (końcówka mocy)

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę, że wybór jedynie wejścia dla źródła determinuje to co podaje integra na pre out,

natomiast jestem ciekawy czy IN200 ma pre-amp i koncówkę mocy podobnej klasy, czy też może jest tak, że sama końcówka jest o dużo lepsza?

pozdrowienia, gothi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedaje swoj CD Atoll 50. Cena 1000PLN + przesylka 50PLN (Z Czech). Platnosc Paypalem. Zdjecia zrobie dzisiaj. CD jest w idealnym stanie, zadnych rys, zaciekow; gra tak, jak gral na samym poczatku - mechanizm w pelni sprawny. Pilot tez :)

Jak zrobie dzisiaj zdjecia - wystawie na Ebay-u. Jak ktos jest zainteresowany - prosze o info na PW.

 

Pozdrawiam,

Bartol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedaje swoj CD Atoll 50. Cena 1000PLN + przesylka 50PLN (Z Czech). Platnosc Paypalem. Zdjecia zrobie dzisiaj. CD jest w idealnym stanie, zadnych rys, zaciekow; gra tak, jak gral na samym poczatku - mechanizm w pelni sprawny. Pilot tez :)

Jak zrobie dzisiaj zdjecia - wystawie na Ebay-u. Jak ktos jest zainteresowany - prosze o info na PW.

 

Pozdrawiam,

Bartol

 

 

Cena to 1100 z przesylka. Reszta bez zmian :)

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=261086370614#ht_738wt_1271

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czy ktoś z forumowiczów słyszał połączenie Atoll IN100SE z Paradigm Studio 60v5. Zależy mi na ujarzmieniu góry pasma, której Paradigm'y nie żałują.

 

Z góry dzięki za pomoc

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jakaś nadzieja w zmianie akustyki samego pomieszczenia,

Paradigm gra jasno, i to musi się podobać, a jeśli nie, to może krok w kierunku elektroniki na lampach?

Jak zawsze odsłuch wskazany, ale myślę że Atoll tu nic nie pomoże. pozdrowienia G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam w dziewiczym rejsie po Atollu.

 

Poszedłem po najmniejszej linii oporu czyli za radą ludzi mądrych, a wygląda to tak:

htpc-foobar [gram wyłącznie flac]

xonar e1

atoll am 100 se

kef iq90

rel t2

 

i ......po 40m2 przelewa się morze muzyki)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem takie zestawienie bo Atolla sprzedalem, brzmi bardzo fajnie, spory bas, sporo wysokich ale i srednica niezla, czystosc, dosc jasne ale ulozone granie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś miał może możliwość sprawdzenia jak Atoll IN200 gra z ATC SCM 19?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ODTWARZACZE SIECIOWE ATOLL ST 100 / ST 200

 

Nowe streamery ST100 i ST200 pojawiają się w katalogu Atolla po wprowadzeniu przez tę firmę topowego przetwornika DAC200 oraz poprawionej wersji odtwarzacza (mogącego także pełnić funkcję konwertera C/A).

Francuzi wykorzystali doświadczenia zdobyte przy tamtych projektach, dodając funkcje podobne jak w urządzeniach proponowanych przez konkurencję.

 

Walory użytkowe strumieniowych odtwarzaczy Atolla nie odbiegają od aktualnego standardu w tej klasie sprzętu. Różnica między modelami sprowadza się do grubości płyty czołowej oraz trybu przygotowania sygnału i rodzaju przetwornika.

W ST100 wykorzystano Burr Browna 1796, a sygnał przed konwersją jest upsamplowany do postaci 24 bity/176,4 kHz. W ST200 zastosowano Burr Browna 1796, który pracuje z sygnałem 24 bity/192 kHz.

 

Sygnał jest dostarczany przez standardowy zestaw wejść cyfrowych oraz za pośrednictwem sieci Wi-Fi/Ethernet. Akceptowane są wszystkie „gęste” formaty, takie jak FLAC, WAV, ALACC, AICC, ale też MP3.

 

Pełne informacje o albumach i utworach odtwarzacze pobierają z Internetu, a platforma Tuner pozwala odbierać 15000 rozgłośni radiowych.

 

Wygodną nawigację umożliwia 3,5 calowy kolorowy wyświetlacz oraz przyciski na płycie czołowej i pilocie. Dla użytkowników smartfonów z systemami Apple i Android przygotowano specjalną aplikację

(urządzenie wspołpracuje także z innym oprogramowaniem tego typu np. Full Blast). Odtwarzanie bezpośrednio z komputera PC zapewnia Windows Media Player.

 

Podobnie jak we wszystkich urządzeniach Atolla wiele uwagi poświęcono elementom tworzącym rozpoznawalne brzmienie. Stopnie wyjściowe są symetryczne i pracują w klasie A.

Sekcja audio jest zasilana z osobnego transformatora, a w ścieżce sygnałowej zamontowano m.in. wysokiej klasy kondensatory.

 

Wygląd i wzornictwo płyty czołowej nawiązuje do popularnej linii odtwarzaczy i wzmacniaczy z Normandii.

 

Odtwarzacze są wyposażone w wejścia cyfrowe: USB typu A (24 bity/96 kHz) na przedniej ściance, USB typu B (24 bity/96 kHz) z tyłu, optyczne, koaksjalne oraz analogowe RCA i słuchawkowe 6,35 mm,

a także cyfrowe i koaksjalne.

 

Dostęp do sieci jest możliwy dzięki antenie WiFi oraz poprzez gniazdo Ethernet RJ45.

 

Omawiane streamery wejdą do ciagłej sprzedaży pod koniec bieżącego roku. ST200 będzie kosztować 8 500 pln, a ST100 - 6 700 pln.

 

DANE TECHNICZNE (ST100/ST200):

 

Zasilanie: 30+3,2 VA / 30+5 VA

Łączna pojemność kondensatorów: 9 858 mikroF / 12 178 mikroF

Wyjścia audio: Podwójne RCA analogowe, Cyfrowe Optyczne, Cyfrowe Koaksjalne

Wejścia audio: 2 x RCA analogowe, 2 x USB A (24bit/192 kHz), 1 x USB (24bit/96 kHz), Cyfrowe Optyczne, Cyfrowe Koaksjalne

Dynamika: 123 dB / 129 dB

Impedancja wyjściowa: 100 Ohm

Napięcie wyjściowe: 2,4 V RMS / 2,5 V RMS

S/N Ratio: 123 dB/ 129 dB

Zniekształcenia @ 1 Khz: 0,005 %

Zakres częstotliwości: 5 Hz - 20 kHz

Czas narastania sygnału: 1,5 mikroS

Wymiary: 440 x 90 x 255 mm

Waga: 6 kg / 6,2 kg

 

ST100_black_%20A_1200_440.jpg

ST100_silver_A_1200_434.jpg

ST200_black_B_1200_432.jpg

ST200_silver_B_1200_445.jpg

Edited by AudioForte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem takie zestawienie bo Atolla sprzedalem, brzmi bardzo fajnie, spory bas, sporo wysokich ale i srednica niezla, czystosc, dosc jasne ale ulozone granie.

Jak z efektami stereofonicznymi w takim zestwieniu, głównie chodzi mi o głębie zza linią głośników. Ktorego atolla mialeś?

ja mialem takie zestawienie bo Atolla sprzedalem, brzmi bardzo fajnie, spory bas, sporo wysokich ale i srednica niezla, czystosc, dosc jasne ale ulozone granie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak grają atolle ze średniej półki 50 i 80 porównywał ktoś z konkurencją w tych cenach(nad, marantz)?

Jak się ma 80 do 100, większość osób wybiera 100 czy rzeczywiście warto do niej dopłacić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Pre AM80. porównywałem swojego czasu z podobnie cenowym NADem (nie pamiętam już wersji - to było jakieś 10 lat temu). Wygrał Atoll. Nie pytaj dlaczego - po prostu nie pamiętam :) Wydaję mi się, że gdzieś na forum opisywałem brzmienie tego Atolla i Audio Academy Dione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak grają atolle ze średniej półki 50 i 80 porównywał ktoś z konkurencją w tych cenach(nad, marantz)?

Jak się ma 80 do 100, większość osób wybiera 100 czy rzeczywiście warto do niej dopłacić?

 

Ja miałem możliwość porównywania. Opiszę to trochę obrazowo - dla mnie IN80 to takie "opony całoroczne". Ani to zimówki, ani to letnie :-)

Albo oszczędzić kasę i wziąć IN50, albo dopłacić i wziąć IN100, który na prawdę odwdzięczy się fajnym graniem.

 

Co do twojego poprzedniego pytania. Atolle są dość wrażliwe na kable zasilające. I dużo większą przestrzeń można wygenerować właśnie nimi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem możliwość porównywania. Opiszę to trochę obrazowo - dla mnie IN80 to takie "opony całoroczne". Ani to zimówki, ani to letnie :-)

Albo oszczędzić kasę i wziąć IN50, albo dopłacić i wziąć IN100, który na prawdę odwdzięczy się fajnym graniem.

 

Co do twojego poprzedniego pytania. Atolle są dość wrażliwe na kable zasilające. I dużo większą przestrzeń można wygenerować właśnie nimi...

Świetne porównanie rozumie żę 80 można sobie odpuścić. Słuchałeś 50 jak to gra kontra konurencja (nad, audiolab)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne porównanie rozumie żę 80 można sobie odpuścić. Słuchałeś 50 jak to gra kontra konurencja (nad, audiolab)?

 

Chyba pisałem już o tym w innym wątku - IN50 gościł u mnie tylko przez kilka dni. W międzyczasie pojawił się NAD 356 i coś tam jeszcze...

Skończyło się na "setce" Atolla :-)

 

Co prawda teraz mam coś innego, w miarę docelowego, ale to już inna historia i inne pieniądze :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

co mrb sobie zakupiles?

 

Atoll 100 dobry sprzet, poczatkowo jasny, potem fajnie gral, w tej cenie to ciezkawo o cos lepszego, inne granie mozna - Caspian cieplej, Cyrus przestrzenniej nieco lzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co mrb sobie zakupiles?

 

Atoll 100 dobry sprzet, poczatkowo jasny, potem fajnie gral, w tej cenie to ciezkawo o cos lepszego, inne granie mozna - Caspian cieplej, Cyrus przestrzenniej nieco lzej.

Napisałeś że "początkowo był jasny", jak jest z równowagą tonalną w atollu, trzeba go zestawią z ciemnymi głośnikami, żeby system był zrównoważony? Czy to tylko pierwsze wrażenie? Czy góra w atollu jest różnorodna, czy metaliczna i na jedno kopyto?Jak to oceniasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

atoll gra rowno na poczatku sie wydaje ze gory jest duzo ale potem slychac ze i srednica nie jest schowana i bas porzadny jest, gra raczej jasniej niz ciemniej ale zalezy bo z AA Hyperion ktore tez sa dosc jasne mimo ze cieplawe zagralo bardzo fajnie, nawet lepiej niz z ciemniejszymi Dynkami.

Ogolnie kwestia czy tak lubisz szybko, zwarty mocny ale krotki basik, sporo generowanej gory ale dzwiek nie jest lekki, srednica wyrazna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atoll gra rowno na poczatku sie wydaje ze gory jest duzo ale potem slychac ze i srednica nie jest schowana i bas porzadny jest, gra raczej jasniej niz ciemniej ale zalezy bo z AA Hyperion ktore tez sa dosc jasne mimo ze cieplawe zagralo bardzo fajnie, nawet lepiej niz z ciemniejszymi Dynkami.

Ogolnie kwestia czy tak lubisz szybko, zwarty mocny ale krotki basik, sporo generowanej gory ale dzwiek nie jest lekki, srednica wyrazna.

Włąsnie testuje AA PHOEBEIII z audiolabem i marantzem. Dwa rózne systemy audiolab ma świetny bas jest dobrze wypełniony średnia też jest czytelna ale góra lekko przycieta czasem czegoś brakuje. marantz 6004 gra bardziej efektownie jaśniej, trochę surowo nawet krzykliwie, może bardziej detalicznie(ale tak trochę po "wierzchu" tak bym to ujął) . Szukam wzm do tych który bedzie dobrze nasycony, bas będzie pełny, a cały przekaz szczegółowy. Jak bym miał wybierać wole nawet mniej dzwięku, niż miałby to być przekaz "szkieletowy" sypiący suchym dzwiękiem(tak grał CA650A). Czytałem że atoll ma mocny bas takiego szukam i jest szczegółowy muszę go w końcu posłuchać? dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.