Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz 'Ugoda'


jar1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, 1Ender napisał:

Potencjometr przy tylnej ściance, by skrócić maksymalnie długość przewodów. Przedłużka (wałek, pręt) do przedniej ścianki. Łącznik na pręt  i potencjometr oraz pokrętło w przedniej ściance. To tak w skrócie.

OK. W takim przypadku warto spróbować połączyć ze sobą masy audio obu kanałów na potencjometrze i połączyć to z obudową potencjometru z przedłużką. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ Kolega @artw  zasugerował wyłącznik na przedniej ścianie - tak zrobię. Kupię jakiś o większym obciążeniu i bezpiecznik szklany 3A jak zasugerował @jar1.

Z tyłu zostawiam zamontowany wyłącznik i zrobię odcięcie drabinki. Przy wyłączonym będzie pracować jako końcówka bez potencjometru. Docelowo będzie włączony, więc za często nie będę tam sięgać. Ma to sens? @jar1  ?? Czy będę potrzebował jakieś dodatkowe części do tego?

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak by wyłącznik bocznikował potencjometr, a nie przełączał sygnał .Jeśli chcesz komplikować to możesz to zrobić przekaźnikiem uruchamianym wyłącznikiem ( takie audiofilskie dbanie o jakoś styku) ale jeśli ma to być używane tylko okazjonalnie, to sam wyłącznik wystarczy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez artw

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, 1Ender napisał:

Ma to sens?

Uważam, że mały. Połączenia ścieżki sygnału powinny być jak najkrótsze i bez żadnych innych "ficzerków" i komplikacji po drodze. 

Wybrać docelową koncepcję i nie bawić się w różne warianty.  

Bezpiecznik na L. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Bezpiecznik na L. 


Tak przy okazji. Mam gniazdo schurter z włącznikiem i jest tam gniazdo na dwa bezpieczniki dla L i N. Po co?



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, 1Ender napisał:

Kupiłem bezpieczniki 2A i 4A, akurat nie było 3A. Który będzie dobry? 

lepiej 4.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można. Miałem nie pisać, ale kolega uparty i pełen determinacji, oczywiście życzę powodzenia , nie pisałem wcześniej ze strachu o Twoje bezpieczeństwo tylko i wyłącznie.

Trafo może być przewodami na dół oczywiście, trzeba tylko zwrócić uwagę na to żeby ich nie docisnąć do obudowy na dole. Koniecznie musi być odpowiedni luz. Ja zawsze montuję trafa na dystansie z gumy. Jak coś poszukasz w domu to pewnie znajdziesz coś odpowiedniego. Zawsze też daję śrubę mocującą z mosiądzu, albo aluminium. Jeśli ma się stalową obudowę ma to znaczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Krzych 2 napisał:

Ja zawsze montuję trafa na dystansie z gumy.

W przypadku metalowej obudowy (spodu) ja jeszcze stosuję podkładki z drewna. Pod trafo i softstart.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jar1  Z drewnianą obudową, raczej nie ma co świrować z dodatkowymi drewnianymi przekładkami ?

Zastanawia mnie co ewentualnie dać na spód, by trafo zbytnio nie przenosiło drgań. Może jakiś filc, albo gumę o której wspomniał kolega @Krzych 2?

Mam zwykłą stalową śrubę. A dlaczego to ważne w obudowie metalowej, by dać śrubę z aluminium lub mosiądzu? (Pytanie na przyszłość). 

W każdym razie projekt ugoda w toku. Dzisiaj rzeźbiony maszynowo przedni panel. Dosłownie. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 1Ender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku możliwości edycji. CD. 

Czy od potencjometra dać kabel sieciowy z ekranem, czy drut neotecha taki jak na RCA? Mam też hektary kabla antenowego, który też mogę użyć. 

Dziękuję. ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 1Ender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, 1Ender napisał:

obudowie metalowej, by dać śrubę z aluminium lub mosiądzu? (Pytanie na przyszłość). 

Śruba stalowa w środku trafa będzie takim pasożytniczym rdzeniem w którym mogą indukować się prądy w połączeniu z obudową moze dać niepożądane efekty.

20 minut temu, 1Ender napisał:

Czy od potencjometra dać kabel sieciowy z ekranem, czy drut neotecha taki jak na RCA? Mam też hektary kabla antenowego, który też mogę użyć. 

Niekoniecznie. Moim zdaniem wystarczające wewnątrz połączenie poprowadzisz przewodem skręconym sygnałowy  z masą. 

46 minut temu, 1Ender napisał:

Może jakiś filc, albo gumę

Może być i filc. Tylko skręć to tak zeby ten filc czy guma jeszcze działały to znaczy nie za mocno. Trzeba zostawic temu odrobinę elestyczności po to żeby nie przenosić drgań trafa na obudowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, 1Ender napisał:

Mam zwykłą stalową śrubę. A dlaczego to ważne w obudowie metalowej, by dać śrubę z aluminium lub mosiądzu? (Pytanie na przyszłość). 

Stalowa ma właściwości magnetyczne, aluminium i mosiądz nie.

31 minut temu, 1Ender napisał:

Czy od potencjometra dać kabel sieciowy z ekranem, czy drut neotecha taki jak na RCA? Mam też hektary kabla antenowego, który też mogę użyć. 

Normalny przewód dla audio w ekranie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nie po to kupował z takim hukiem neotecha by dać " Normalny przewód dla audio w ekranie. "  ?

A serio , naprawdę jesteś na takim etapie by podłączać sygnałówkę , czy po prostu łączysz wszystko naraz by potem patrzeć jak wybucha ?

Nie idź tą drogą , uruchamiaj po kawałku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, artw napisał:

uruchamiaj po kawałku

Tak. Najpierw zasilanie i jak już wszystko będzie ok ( np. przekaźnik  zabezpieczenia nie będzie odcinał wyjścia w sensie załączy sie), można próbować iść dalej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem każdy kanał osobno. 

3 godziny temu, artw napisał:

przecież nie po to kupował z takim hukiem neotecha by dać " Normalny przewód dla audio w ekranie. "  ?

Neotech nie jest nienormalny. ?

Bardziej chodziło mi o przewód ekranowany.  Czyli pojedynczy przewód w ekranie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, jar1 napisał:

Neotech nie jest nienormalny.

Oczywiście to bardzo przyzwoity kabelek. Ja wewnątrz urządzeń nie wydziwiam. Ostatnio używałem np. kabelków "wyrwanych" ze starego laptopa takich od antenek wifi czy bluetooth ( też działa nie było nic sensownego pod ręką). Zalety- dobrze się lutują, izolacja nie ucieka na widok lutownicy, chyba to jest nawet w teflonie, albo czymś co to nawet nieźle udaje. No i koszt zero zł, były i szkoda było wywalić. 

W Ugodzie mam co prawda Cardasa Solid Core, zastosowałem bo akurat mi został po zabawach z GC.

Jak to dawno było...8-10 lat temu. Od tego czasu skończyły mi sie Samhwy na zasilaniu. Nietrwałe kondy w sumie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Krzych 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka dygresja. Z perspektywy lat. Różne koncówki diy robiłem lub miałem. Ugoda jest mistrzem w swojej kategorii. Nie spotkałem nikogo kto byłby z niej niezadowolony. To porządny i dobry wzmak. Brawa dla Jarka! Stworzył coś co jeszcze długo będzie się bronić. Dla większości posiadaczy może być docelowym wzmakiem. Sam go mam tyle lat i w zyciu nie sprzedam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jar1 napisał:

A potem każdy kanał osobno. 

Neotech nie jest nienormalny. ?

Bardziej chodziło mi o przewód ekranowany.  Czyli pojedynczy przewód w ekranie. 

bardziej chodziło mi o to ,że w tym momencie są ważniejsze rzeczy niż okablowanie RCA i potencjometru

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie wydziwiam. Przewody kupione i wykorzystuję to co mam. Z przewodów ekranowanych mam tylko "audiofilski" kabel sieciowy Lapp 2,5 mm2. Zanim cokolwiek podłączę, uruchomienie będzie wg procedury startu z materiałów nadesłanych przez @jar1. Bez obaw.

Ze zmian wprowadzonych to, kondy wlutowane w C28 i będą podłączone kondy Janzena na RCA, będzie też soft start i potencjometr. Muszę też obejrzeć płytkę od spodu, czy nie ma jakichś zworek na C28. 

W tej chwili pracuję nad "mechaniką", jest przedni panel przygotowany, pomalowany (wycięty, wyfrezowany z otworami montażowymi, obsadzony potencjometr na wsporniku, docięta rurka z aluminium jako przedłużka do potencjometru). Łącznik z mosiądzu - tulejka, zostało tylko nawiercić na śrubki blokujące. Podocinane ceowniki z aluminium na radiator, częściowo nawiercone. Trzeba to tylko zamontować.

Śruby szt 2, Fi 6 do traf z alu lub mosiądzu. Kupię dzisiaj.

Między płytkę, a blachę aluminiową będzie wklejony izolator z gumy. Płytkę odsunę dodatkowo na parę milimetrów od blachy aluminiowej, zastosuję jakieś dystanse z aluminium lub mosiądzu.

Pasta termoprzewodząca, nieprzewodząca prądu - arctic MX-2. Połączenia radiatorów i trany.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 1Ender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, 1Ender napisał:

Między płytkę, a blachę aluminiową będzie wklejony izolator z gumy. Płytkę odsunę dodatkowo na parę milimetrów od blachy aluminiowej, zastosuję jakieś dystanse z aluminium lub mosiądzu.

O jaką płytkę tu chodzi? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, 1Ender napisał:

@jar1

płytka pcb. 

Przecież dno masz drewniane, od czego i co chcesz izolować od siebie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Krzych 2 napisał:

Brawa dla Jarka! Stworzył coś co jeszcze długo będzie się bronić. Dla większości posiadaczy może być docelowym wzmakiem. 

zgadzam się, ma jednak małą wadę, którą trudno było przewidzieć w czasie projektowania. 

Otóż o ile w chwili projektowania, półprzewodniki były ogólnodostępne, tak teraz może być problem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Monitor Audio RX8, RX Center, Silver 1; DAC : 8-ch DIYINHK ES9016, XMOS Multichannel; Power AMP : 6-ch TPA3255

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, sybic napisał:

tak teraz może być problem

W digi zamówiłem w zeszłym tygodniu - zamiast driverów dam ‎2SA1859 / ‎2SC4883 pisaliśmy tu już o tym - powinno być si.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, jar1 napisał:

Przecież dno masz drewniane, od czego i co chcesz izolować od siebie?

Zobacz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Płytka pcb prawie leży na płytce z aluminium. Pomiędzy dam izolator i dystanse. Ta blacha aluminiowa co służyła za radiator zostaje. Do niej będzie zamontowany radiator z ceowników aluminiowych. 

Tu widać lepiej. 

936998126_ugodaob_1.thumb.jpg.b98d707b081eb151094a86b21550c884.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 1Ender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się spali jak posluchasz dłużej na dużej mocy. Jakbyś te profile podniósł z 1cm i zrobił dziurę/ry od dołu i na górnej klapie byłyby dziury to może konwekcja troche pomoże ale to jest za mały radiator.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Daniel_68412 

nie czytałeś? 

2 godziny temu, 1Ender napisał:

 @jar1 (...) Podocinane ceowniki z aluminium na radiator, częściowo nawiercone. Trzeba to tylko zamontować.

Śruby szt 2, Fi 6 do traf z alu lub mosiądzu. Kupię dzisiaj.

Między płytkę, a blachę aluminiową będzie wklejony izolator z gumy. Płytkę odsunę dodatkowo na parę milimetrów od blachy aluminiowej, zastosuję jakieś dystanse z aluminium lub mosiądzu.

Pasta termoprzewodząca, nieprzewodząca prądu - arctic MX-2. Połączenia radiatorów i trany.

 

Radiator będzie dokręcony do blachy alu, na której jest pcb. Na łączenia pasta. 

Pozdrawiam 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 1Ender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.