Jump to content
IGNORED

Feliks Audio - wzmacniacze lampowe


Imacman
 Share

Recommended Posts

Jezeli sie nie rozumie tego co ktos napisal lub moze chcial napisac?lub ktos go poprostu nie zrozumial.Atak personalny? nie robmy afery to nie atak na ksiedza na plebani.MC dlaczego pytasz o sprawy ktore wiesz a przynajmniej powinienes wiedziec skoro udzielasz sie tu juz kawal czasu?Na pytania ja odpowiadam .Jedziesz ostro po tym co pisze jakoby to byly brednie,widzisz ja nie pisze i nie napisze tego czego nie wiem bo to czytaja ludzie a forum takie jak to powinno pomagac .Ludzie chca porad a znajdzie sie taki co pisze kup to i tamto bedzie miodzio tylko ze ten ktos nie mial tego nigdy w rekach.Takie cos nie pasuje mi i nie tylko mi.Staram sie nie udzielac na forach bo jest mi to zbedne i niepotrzebne ale krew mnie zalewa czytajac czasem te rzeczy.To jest jak pytanie slepego o droge.Dam Ci przyklad mam wicka sv-129 ktorys z madrych opisal go -gra plasko bez basu ,rzecz w tym ze ma bas i to nie maly i gra wlasnie wcale nie liniowo czy plasko.Info powinno byc zetelne ,prawdziwe nie wyssane z palca.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
7 minut temu, wojtek1234 napisał:

Jezeli sie nie rozumie tego co ktos napisal lub moze chcial napisac?

Nie jest rolą czytelnika rozkminiać co chciałeś napisać ale ci nie wyszło. Pretensjami za swoje nieudolne pisanie nie możesz obarczać czytelników.

 

9 minut temu, wojtek1234 napisał:

Atak personalny? nie robmy afery to nie atak na ksiedza na plebani.

Aha, to księdza na plebanii atakować nie wolno, a McGyvera na forum atakować wolno... A to niby czemu? Ponoć wszyscy ludzie są sobie równi.

 

10 minut temu, wojtek1234 napisał:

MC dlaczego pytasz o sprawy ktore wiesz a przynajmniej powinienes wiedziec skoro udzielasz sie tu juz kawal czasu?

Pytanie powinno raczej brzmieć, dlaczego pazurami i kopytami zapierasz się żeby nie odpowiedzieć na zadane pytanie. Widać pytanie jest dla ciebie strasznie niewygodne.

 

11 minut temu, wojtek1234 napisał:

Na pytania ja odpowiadam .

Nie odpowiedasz, wykręcasz się sianem. 

 

12 minut temu, wojtek1234 napisał:

Jedziesz ostro po tym co pisze jakoby to byly brednie

Żadne "jakby". Znakomita większość tego co napisałeś to są brednie.

 

13 minut temu, wojtek1234 napisał:

ja nie pisze i nie napisze tego czego nie wiem

Wręcz przeciwnie. Albo piszesz o sprawach o których pojęcia nie masz, albo masz o tych sprawach całkowicie błędne wyobrażenie, albo celowo chcesz wprowadzić czytelników w błąd. 

 

15 minut temu, wojtek1234 napisał:

to czytaja ludzie a forum takie jak to powinno pomagac

I właśnie dlatego reaguję na wpisy które nie pomagają, tylko sieją dezinformację i wprowadzają czytelników w błąd. 

 

16 minut temu, wojtek1234 napisał:

.Ludzie chca porad a znajdzie sie taki co pisze kup to i tamto bedzie miodzio tylko ze ten ktos nie mial tego nigdy w rekach. Takie cos nie pasuje mi i nie tylko mi.

Parę postów wyżej sam się przyznałeś że ze sporą częścią urządzeń które oceniałeś na podstawie samego wyglądu i bebechów nie miałeś żadnej styczności. Więc przestań ściemniać. 

 

19 minut temu, wojtek1234 napisał:

Staram sie nie udzielac na forach bo jest mi to zbedne i niepotrzebne ale krew mnie zalewa czytajac czasem te rzeczy.

Przeczytaj jeszcze raz twoje własne wypociny w tym wątku, może cię w końcu zaleje raz a dobrze. 

 

20 minut temu, wojtek1234 napisał:

Dam Ci przyklad mam wicka sv-129 ktorys z madrych opisal go -gra plasko bez basu ,rzecz w tym ze ma bas i to nie maly i gra wlasnie wcale nie liniowo czy plasko.Info powinno byc zetelne ,prawdziwe nie wyssane z palca.

Jaaasne, ty jesteś wyrocznia, alfa i omega i każdy kto ośmieli się wyrazić inną opinię to jest jakiś dyletant albo kłamca, a już na pewno jest nierzetelny. Współczuję takiego zadufania i samouwielbienia. 
Tymczasem realia są takie że w czyichś warunkach lokalowych, w innym systemie z innymi kolumnami, innym źródłem, innym okablowaniem ten sam wzmacniacz MOŻE zagrać inaczej i nie ma w tym nic dziwnego. 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Czy na tym forum jest jakiś admin? Może by wypadało wyciąć coś z tej zażartej dyskusji dwóch kolegów, żeby w wątku o Feliks Audio zostało to, co dotyczy Feliks Audio. Rozumiem McGyvera, że walczy z dezinformacją, a nawet rozumiem wojtka 1234, że stara się rozładować swoje frustracje, ale może by ta dyskusja przeniosła się na jakiś prywatny kanał!

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Carpenter napisał:

Czy na tym forum jest jakiś admin? Może by wypadało wyciąć coś z tej zażartej dyskusji dwóch kolegów, żeby w wątku o Feliks Audio zostało to, co dotyczy Feliks Audio. Rozumiem McGyvera, że walczy z dezinformacją, a nawet rozumiem wojtka 1234, że stara się rozładować swoje frustracje, ale może by ta dyskusja przeniosła się na jakiś prywatny kanał!

A ja ciebie kolego nie rozumiem. Wojtek bardzo merytorycznie przyczepił się do jakości Feliksa i porównał to z montażem Mingda, który może być przykładem nie tylko dla DIYowców ale także dla większości firm produkujących wzmacniacze lampowe na świecie. Nie wiem jak obecnie wyglądają konstrukcje Feliksa, natomiast 5 lat temu miałem wzmacniacz kolegi do naprawy i wyglądał w środku dość niefachowo, przy czym daję mu fory ze względu na naszą produkcję. Niestety był też zdecydowanie gorzej wykonany od mojego Amplifona WT 30 II.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
26 minut temu, Ricambi napisał:

Wojtek bardzo merytorycznie przyczepił się do jakości Feliksa

Z tym "bardzo" to bym nie przesadzał. Co do reszty, wszystko byłoby OK gdyby faktycznie na merytorycznej krytyce poprzestał. Ale oprócz tego jescze dodarkowo nazmyślał, nakłamał i naprodukował jakichś nietrzymających się kupy teorii.  Gdy czytam lub słyszę tego rodzaju narrację to mi się od razu czerwona lampka zapala. 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Ricambi napisał:

Wojtek bardzo merytorycznie przyczepił się do jakości Feliksa i porównał to z montażem Mingda, który może być przykładem nie tylko dla DIYowców ale także dla większości firm produkujących wzmacniacze lampowe na świecie. 

No i na tym powinien poprzestać, zamiast udowadniać swoje kompetencje. Wiem, że odpowiadał na uwagi McGyvera, ale zobaczcie jak szybko rozmowa przerodziła się w pyskówkę. Ani to związane z tematem, ani ciekawe do czytania dla osób szukających w tym wątku informacji nt. Feliks Audio. Jest takie powiedzenie: im więcej wolno, tym mniej wypada. Pisząc na forum myślmy o tych, którzy będą czytać nasze słowa, a nie tylko o tym jak udowodnić, że nasza prawda jest prawdziwsza. 

Link to comment
Share on other sites

Ciagle zazucasz mi pan klamstwo wiec ja moze zapytam kimze pan tu jestes ze mozesz tak pisac?Jakims guru?kaznodzieja majacym tu swoje owieczki?czy kims moze jeszcze wiecej?nie znamy sie i nie zycze sobie takich tekstow pod moim adresem tu.Bo za duzo pan sobie tu pozwalasz.Zajzalem na to forum z ciekawosci i juz odechcialo mi sie przez takich jak ty.Bo zawsze ktos taki sie znajdzie.Przykre to jest niestety prawdziwe.Nie wiem czy tu sa jakies klany? .Wole strony bardziej techniczne ,konkretne niz napisanie tu .Jak mozna byc tak zlosliwym ?skad tyle jadu.Wlasnie przez takich i takie podejszcie jestesmy juz chyba poza wszelakim marginesem w temacie audio.A wszelakie rozblyski gwiazdek naszego HI ENDU to poprostu sciema i nic wiecej .Cuz murzyn i blaszka sie cieszy.

Link to comment
Share on other sites

Napisales bardzo dobrze i masz oczywiscie racje.Na forach zachodnich takie rzeczy nie maja miejsca.Wlasnie tym roznimy sie od nich my.I dlatego u nas jest jak jest i mamy co mamy czyli mamy-nic.Tu odkrycie kapsla do butelki jest wielkim wydarzeniem a gdzie indziej standardem.Z tego co zdarzylem zauwazyc slowa krytyki w pewnych tematach sa tu zabronione,powiem wiecej wiedzialem ze bede krytykowany ale tu jest wrecz na czlowieka wylewany beczkowoz pomyj.Nie tak to powinno wygladac czlowiek majacy choc troche kultury nie odpisalby nic ,osmialby sie z tego lub wyrazil w sposob cywilizowany swoja opinie.Ktos nowy jest tu traktowany jak tredowaty,niewygodny itd.Jest to poprostu zalosne.Swoje lata mam a bawie sie jak dziecko piszac tu cokolwiek i wydaje mi sie ze nalezy odpuscic i dac sobie spokoj z czytaniem i pisaniem tu.Nie warto.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, wojtek1234 napisał:

I dlatego u nas jest jak jest i mamy co mamy czyli mamy-nic

Po przeczytaniu Twoich postów zauważam, że większość z nich zdradza jakieś straszne rozczarowanie krajem w którym przyszło Ci żyć. A prawda jest taka, że to przez takie podejście jest jak jest. Ciągła krytyka wszystko co zrobione w Polsce i zachwyt tym co obce. A prawda jest taka, że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.

 

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
2 godziny temu, wojtek1234 napisał:

Ciagle zazucasz mi pan klamstwo wiec ja moze zapytam kimze pan tu jestes ze mozesz tak pisac? Jakims guru?kaznodzieja majacym tu swoje owieczki?czy kims moze jeszcze wiecej?nie znamy sie i nie zycze sobie takich tekstow pod moim adresem tu.Bo za duzo pan sobie tu pozwalasz.

Zarzucam, bo widzę żeś pan nakłamał. A tutaj nie jestem nikim szczególnym, użytkownikiem po prostu. I to wystarczy. Masz się pan za jakąś świętą krowę, nietykalnego, czy co? Nietykalnego? Nic z tych rzeczy. każdy użytkownik może komentować, a twoje oburzenie jest daremne. I to nie ja sobie za dużo pozwalam tylko ty. Trzeba mieć tupet żeby  na forum publicznym nagryzmolić tyle bzdur i potem się jeszcze obruszać że to komentują.

 

2 godziny temu, wojtek1234 napisał:

nie znamy sie i nie zycze sobie takich tekstow pod moim adresem tu.

Nie możesz sobie nie życzyć, bo piszesz na forum publicznym i wszystko co żeś tu umieścił może być skomentowane. Zatem jak piszesz, to licz się z komentarzami. Jedynym sposobem na uniknięcie komentarzy jest powstrzymanie się od pisania.

 

3 godziny temu, wojtek1234 napisał:

Jak mozna byc tak zlosliwym ?skad tyle jadu.

Sam żeś sobie w pocie czoła zapracował na takie traktowanie uparcie wypisując chore brednie takie jak na przykład to: 

3 godziny temu, wojtek1234 napisał:

wszelakie rozblyski gwiazdek naszego HI ENDU to poprostu sciema i nic wiecej

Takie koszmarne uogólnienia i wrzucanie wszystkiego do jednego wora wiarygodności ci nie zbudują. Zatem co żeś posiał, to i zbierasz.

 

2 godziny temu, wojtek1234 napisał:

tu jest wrecz na czlowieka wylewany beczkowoz pomyj.

Jak Kuba bogu, tak bóg Fidelowi. Sam żeś zaczął od wylewania beczkowozów pomyj na Feliksa w szczególności, oraz na wszystkich polskich producentów w ogóle. A teraz śmiesz jeszcze wyjeżdżać z tą swoją moralnością Kalego. Żenada i wstyd. 

 

2 godziny temu, wojtek1234 napisał:

Ktos nowy jest tu traktowany jak tredowaty,niewygodny itd.

Kolejne łgarstwo. Nowych traktuje się tu normalnie, chyba że uparcie wypisują bzdury i brednie.  Ty wparowałeś tu ze swoją żałosną krucjatą przeciwko polskim produktom, więc masz na c zasłużyłeś.

 

2 godziny temu, wojtek1234 napisał:

Swoje lata mam a bawie sie jak dziecko piszac tu cokolwiek i wydaje mi sie ze nalezy odpuscic i dac sobie spokoj z czytaniem i pisaniem tu.Nie warto.

No to krzyżyk na drogę. Idź spamować gdzie indziej.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.08.2020 o 09:50, wojtek1234 napisał:

Co mam powiedziec cuz nie myslalem ze to forum prywatne.To jak dawniej na bazarku azeby rozstawic swoj kramik trzeba bylo zgody miejscowego watazki.Nikt z moich znajomych tu nie zaglada wlasnie z takich powodow.Ja to traktuje jako przypadek bo i tak wlasciwie bylo.

Piękna ortografia. Pewnie jakaś onuca pisze z zagranicy...

Link to comment
Share on other sites

To forum to jest jakieś kółko wzajemnej adoracji, jak jesteś tu nowy to uważaj - miejscowi guru wraz z adoratorami są świetni z ortografii i retoryki, ogólnie mają największą wiedzę na każdy temat więc lepiej się tu nie narażaj, a sądząc po czasie jaki tu spędzają to co najmniej pół ich życia, pewnie świat poznają stąd właśnie.

7 godzin temu, ampman napisał:

Piękna ortografia. Pewnie jakaś onuca pisze z zagranicy...

Wiesz co za to grozi w realnym świecie? Przyhamuj trochę klawiaturowy rycerzu

Link to comment
Share on other sites

Z McGyverem szkoda w ogóle w dyskusje wchodzić. Toć to forumowy omnibus, konstruktor wybitnych urządzeń lampowych z płytek z alliexpress i posiadacz monstrualnego ego. Powinien sobie ksywę na "Pan Brum" zmienić, to się będzie wpisywała w jakość jego wytworów.

Jak narobi chlewu na jednym forum, to ucieka na drugie i tak w kółko.

To forum słynie zresztą z wszelakich guru, których działalność sprawia, że się odechciewa tu cokolwiek napisać.

A i wypisać się stąd nie ma jak, bo administracja ignoruje prośby o likwidację konta.

Link to comment
Share on other sites

Chyba nawet Einstein nie miał tak rozległej wiedzy na bodaj wszystkie tematy, czy to budowa kolumn, wzmacniaczy, lamp, DAC itd...

Marnuje się spędzając tu za dużo czasu.

Elon Musk pewnie nie siedział tyle na forach i dla tego robi to co robi a to geniusz podobnej klasy.

Link to comment
Share on other sites

Panowie co mozna poradzic naszym branzowcom ,chyba tylko tyle zeby wreszcie zdjeli te gumofilce i wtedy ruszyli na podboje swiatowych salonow HI-FI bo tam ludzie troche innaczej sie zachowuja a i jezykiem innym wladaja.Jesliby kto z zagranicy poczytal?troszke tak nie bardzo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam bardzo starego felix audio na 300B, konstrukcja wg mnie 2011r.

w środku montaż point to point,

i wymieniałem lampy z KR Audio na inne 300B, i teraz widzę w środku wzmaka 2 potencjometry do regulacji biasu. Tylko kompletnie nie wiem gdzie podłączyć miernik ( dwa mierniki ?) i jaka wartość jest prawidłowa

 

Ktoś coś z tego FE 300B pamięta ?

 

Potencjometry to duze niebieskie alpsy, mniemam ze uklad nie ma self biasu, wiec pewnie pomiar na nozkach lampy ??

Edited by Piotr_72451
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
2 godziny temu, Piotr_72451 napisał:

Mam bardzo starego felix audio na 300B, konstrukcja wg mnie 2011r.

w środku montaż point to point,

i wymieniałem lampy z KR Audio na inne 300B, i teraz widzę w środku wzmaka 2 potencjometry do regulacji biasu. Tylko kompletnie nie wiem gdzie podłączyć miernik ( dwa mierniki ?) i jaka wartość jest prawidłowa

 

Ktoś coś z tego FE 300B pamięta ?

 

Potencjometry to duze niebieskie alpsy, mniemam ze uklad nie ma self biasu, wiec pewnie pomiar na nozkach lampy ??

To mogą nie być poty do regulacji biasu, tylko tzw. "hum-pot'y" do redukcji brumu. Stosuje się takie rozwiązanie przy lampach mocy bezpośrednio żarzonych. Wrzuć foto. 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Piotr_72451 napisał:

Mam bardzo starego felix audio na 300B, konstrukcja wg mnie 2011r.

w środku montaż point to point,

i wymieniałem lampy z KR Audio na inne 300B, i teraz widzę w środku wzmaka 2 potencjometry do regulacji biasu. Tylko kompletnie nie wiem gdzie podłączyć miernik ( dwa mierniki ?) i jaka wartość jest prawidłowa

 

Ktoś coś z tego FE 300B pamięta ?

 

Potencjometry to duze niebieskie alpsy, mniemam ze uklad nie ma self biasu, wiec pewnie pomiar na nozkach lampy ??

a dlaczego nie chcesz spytać u Producenta?

Na necie jest strona , telefon , e-mail.Pytałeś i nie odpowiedzieli Ci?

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.09.2020 o 18:27, zbyszek 1982 napisał:

A i wypisać się stąd nie ma jak, bo administracja ignoruje prośby o likwidację konta.

A nie wystarczy się po prostu nie logować ;-))))  ?

W dniu 1.09.2020 o 12:57, wlodek71 napisał:

Kiedy uderzysz głową w dzban i usłyszysz dźwięczny ton to nie zakładaj zbyt pochopnie, że to dzban jest pusty..

...otwórz piwo, weź musztardę i na grillu upiecz wursty....:-))))))))))))))))))))

Edited by SynSama

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, McGyver napisał:

To mogą nie być poty do regulacji biasu, tylko tzw. "hum-pot'y" do redukcji brumu. Stosuje się takie rozwiązanie przy lampach mocy bezpośrednio żarzonych. Wrzuć foto. 

Mam 2 foto, A to poprawnie zaznaczona anoda, nie wiem czemu myslałem że to Alpsy ?

Konstrukcyjnie nie mam jakiejkowliek wiedzy o tym wzmaku, konstrukcyjnie podobno się różni od późniejszych na 300b,

może soniczne pogorszenie wynika że KR 300b to klasa... i nie jest to kwestia biasu

spacer.pngspacer.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, McGyver napisał:

Wygląda na to że to hum-poty, a wzmacniacz ma auto bias. Prawdopodobnie te szare oporniki obok pomarańczowego elektrolita na małej PCB są od auto biasu.

o dziekuje za odp. ? ale poprzedni wlasciciel zrobil w obudowie otwory by mieć tam ulatwiony dostęp, Ciakawe po co mu to bylo... ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
7 minut temu, Piotr_72451 napisał:

Ciakawe po co mu to bylo... ?

Nobo hum-pot nie jest "po nic". Służy jak już wcześniej wspomniałem do minimalizowania brumu. Jak się często zmienia lampy 300B to często występuje potrzeba korygowania hum-potów. 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.