Skocz do zawartości
IGNORED

Warszawski Klub Audiofila i Melomana


twonk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

płyta Monteverdi Godarda brzmi dokładnie jak kiedyś opisywałeś. Słuchając fragmentu (5 utwór) ma się wrażenie obecności tu i teraz w miejscu gdzie odbyło się nagranie.

Z tego, co słyszałem, to ta super aranżacja "powstała" na stole reżyserskim ;)

 

Ciekawe, bo w sobotę grało nam jakby lepiej. Może to zmiana ciśnienia albo efekt naprawdę głośnego grania w piątek i się system trochę przedmuchał. :) Było klarowniej i czyściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj słuchaliśmy zestawu pre-power kolegi Tomka1685, który był wystawiony w pokoju DIY na AudioShow. Preamp lampowy, wzorowany na Jadis JP200. Monobloki tranzystorowe, ciekawa konstrukcja na tzw. lateralnych MOSFET-ach. Obudowy, wykonane wyjątkowo starannie, cieszyły oko i wzbudzały zaufanie. Najpierw grały same monobloki z klubowym preampem. Dźwięk bardzo delikatny, subtelny, a zarazem selektywny - trochę jak z lampy SE, ale nie tak barwny - raczej do kolumn grających po cieplejszej stronie. Leciutkie poluzowanie basu też przypominało wzmacniacze triodowe. Klubowe kolumny bułką z masłem nie są, więc to nie pierwszy raz. Mnie te monobloki przypadły do gustu właśnie przez swoją delikatność i kulturę grania - w muzyce dawnej rzadko potrzebuję "fajerwerków" dynamiki (tej w skali makro) - bardziej liczą się inne cechy. Po podłączeniu dedykowanego preampu pewne aspekty się poprawiły (np. wysyciła się barwa instrumentów), ale równocześnie dźwięk trochę się wykonturował - co wzbudziło polaryzację opinii wśród klubowiczów. Selektywność stała nadal na wysokim poziomie, barwy ani wybrzmień nie brakowało, ale równocześnie sama średnica jakby nieco się schowała, a scena zawęziła do przestrzeni pomiędzy kolumnami. Monobloki chętnie przytuliłbym na jakiś czas, żeby spróbować wydobyć z nich najlepsze cechy - tych parę godzin to za mało na rzetelne przetestowanie. Sam preamp nieco mniej mi przypadł go gustu, ale prawdopodobnie jego konstrukcja pozostawia o wiele więcej miejsca na modyfikację brzmienia (choćby samym doborem lamp).

post-827-0-79404000-1543061779_thumb.jpg

post-827-0-30035100-1543061784_thumb.jpg

Edytowane przez twonk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie testowany zestaw nie najlepiej zgrywal sie z kolumnami, mam wrazenie, ze nie do konca je kontrolowal. Bylo czuc, ze moze, ale jakos nie chce. Momentami gral lepiej, momentami troche za wolno i troche szaro, zaleznie od repertuaru. Sporo wniosl preamp Wojtka, a potem Jarka, dodajac zycia i barwy. Takze same koncowki maja potencjal. Preamp jakos mniej mi przypadl do gustu. Moze inne lampy?

Wroce jeszcze do Wojtkowego preampu. Naprawde zaskoczenie. Bardzo dobrze wypadl z Ugoda, przejrzyscie i barwnie. Jarka preamp mial, z kolei, wiecej plynnosci i plastycznosci. Pre wypadlo na tyle dobrze, ze Jacek musial sie mocno pogimnastykowac, zeby mu troche dokopac. Ale dal rade:)

 

Taki joke, jakby co:)

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-827-0-08701300-1543072697_thumb.jpg

 

O, to jest seria, którą zbieram - i jak Wam się podoba ECM w 'nowym' remasterze i selekcją nagrań wybranych przez autorów? Bardzo lubię serię ':rarum'. Pomimo tekturki, bardzo ciekawe zestawy utworów i ciekawe, nieco inne brzmienie niż na pierwotnych oryginalnych ECMach. Szczególnie te wszystkie w formacie 24bit/96kHz.

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie podoba bardzo. Mam tez Stanke. Ciekawe brzmienie talerzy, takie mocne. Chcialem wlaczyc, ale niestety czas sie skonczyl. Jak system nie ma barwy i gra za wysoko moze byc ciezko strawne.

Na CC 7 czy 8 kawalek rewelka.

Edytowane przez bubusia

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupić od razu dwa kompletne pudełka :rarum i z głowy, ale niestety ciężko to dostać w stanie mint i przy okazji w przyzwoitych cenach. Na razie mam siedem tytułów - AEOC, Bobo Stenson, Jon Christensen, Pat Metheny, Dave Holland, Jack DeJohnette. W tym, AEOC i Bobo Stenson są remasterowane w formacie 24bit/96kHz, dodatkowo, Bobo jest japońską edycją. Nie szaleję, ale jak widzę, że się pojawiają w moim sklepie te rzeczy, to od razu kupuję. Na Stańkę, dosłownie kilka dni temu, niestety się spóżniłem - poszedł Tomasz w kilka godzin od wystawienia. Ale będzie '-)

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przestanę przychodzić do klubu, bo nie dają mi pogadsć, tylko słuchają muzyki.

 

Coś o dźwięku? Poczekam na kolegów. Jednak na początek chciałem przeprosić Cytrusa (wie za co). Ale muszę przyznać, że musiałem pojechać z wysokiego „c”.

 

Wpadaj do mnie. Do tego jak nam zaschnie to popijemy :).

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Co taka cisza?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak dla mnie nowe forum beznadziejnie, wsyztskie tematy co obserwowałem przepadły.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na relacje.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dzięki uprzejmości kolegi Artona mieliśmy okazję posłuchać modyfikowanego streamera Sony HAP Z1-ES. Zbudowany bardzo ładnie, funkcjonalność poza zasięgiem dowolnego odtwarzacza CD (wbudowany twardy dysk, połączenie z siecią, sterowanie smartfonem i wiele innych bajerów). Dźwiękowo nie spodziewaliśmy się cudów i rzeczywiście - szału nie było. Tym niemniej muszę przyznać, że w przeciwieństwie do kilku jego droższych konkurentów, których gościliśmy w klubie, ten streamer przynajmniej "grał muzykę", a nie tylko pojedyncze dźwięki, nie sklejające się w spójną całość. Brakowało mi nieco "aury", namacalności wykonawców, "oddechu" na górze, precyzji pozycjonowania źródeł pozornych - innymi słowy, grało dość nudno (jak dla mnie), chociaż bardzo "gładko" - ale to przecież nie są priorytety dla normalnego użytkownika. Szajbnięci na tym punkcie pomału wymierają, więc jest coraz mniej. ;-) Tym niemniej, odtwarzacz CD potrafił zrobić z tej samej płyty "spektakl", którego jakoś bardziej chciało się słuchać (znaczy z uwagą, a nie tylko "w tle"). Soniakowi najlepiej wychodziło granie plików DSD i na nich pokazywał się z najlepszej strony. Nieźle też radził sobie z dużymi składami, gdzie niektóre sprzęty się wykładają, sklejając orkiestrę w jedną bezkształtną masę. Ogólnie - za te pieniądze - całkiem całkiem...

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Żeby nie drukować zbytnio meczu, wymusiłem, by połączyć MBLa tym samym kabelkiem co jego plikowca i po RCA i od razu ogromna przewaga tego pierwszego zmniejszyła się znacząco. A jakby jeszcze były takie same sieciówki….? wink.gif
Dla mnie to nawet ten Sony zagrał chyba przyjemniej od słuchanego ostatnio NADACa. Ale może to może jedynie tylko takie wrażenie, bo i moje oczekiwania były zupełnie inne. . Przynajmniej Sony nie silił się grać "nowocześnie", czyli dźwiękami. Potrafił być muzykalny. Co więcej dobrze różnicował nagrania. Jedne pliki grał beznadziejnie, ze się nie dawało słuchać. Sucho jakoś i bez wypełnienia, z brakiem niższej średnicy natomiast inne z nawet ze zbyt dużym czasami wypełnieniem i równowagą przesuniętą w dół pasma (przykład z wibrafonem). To raczej wskazuję, że jakość poszczególnych plików, jakie właściciel zapuszczał byał o dość wątpliwej reputacji. W każdym razie zrobiliśmy też na miejscu ripa z płyty Savala do wav i porównaliśmy bezpośrednio. Trochę lepiej było z MBL, ale z tego Sonego też dało się słuchać i przepaści wielkiej nie było. W każdym razie Sony nie dokonał własnej interpretacji tych nagrań wink.gif I chwał mu.
Mimo wszystko, raczej nie zgadzam się z bubusią, nagrania dsd to w tym, co słyszałem, były dla mnie w większości sztuczne. Z tym, że zakładam, że huk wie, jak i skąd one były i jak zostały zrobione. Z tym, że go rozumiem, bo bliżej wtedy było nieco do prezentacji lampy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas zastanawiam się nad kolumnami Twonka - jak one grają i czy warto było wydać tyle kasy w DIY?? Czy nic używanego sie nie da kupić w podobnych pieniądzach lepszego? Sama koncepcja zestawienia głośników jak dla mnie kapitalna.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no tyle razy próbuję sie wybrać :)

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.